|
||||
|
||||
כמה פעמים אני צריך לכתוב את זה כדי שתבין את זה? אני לא מביא את התנ"ך כקושאן, אני מצטט את בן גוריון שהביא את התנ"ך כקושאן. אין לי עניין לנהל דיון אם אני מדבר אל הקיר. לגבי צבאו של מוחמד, מוחמד עצמו לא כבש את מסופוטמיה, אלא החליף עומר. ואם תתבונן, תראה שבכל מקום בו הושמדה רוב האוכלוסיה המקומית, האנשים היושבים שם נקראים ערבים והשפה המדוברת היא ערבית. בשונה מאיראן וטורקיה שאנשיהן לא נקראים ערבים ומדברים בשפת עמיהם. שרידים לתושביהם המקוריים של המקום הם הקופטים שבמצרים או הכורדים והיזידים שבעיראק. הקהילות העתיקות של השומרונים והיהודים בארץ ישראל וכו'. |
|
||||
|
||||
הערבית הפכה לשפה המדוברת גם אצל יהודים. ר' ערבית יהודית [ויקיפדיה] (כבר רבי סעדיה הגאון כתב בעיקר בשפה הזו. בזמנו היא כבר החליפה את הארמית). היה תהליך הדרגתי של התאסלמות האוכלוסיה. |
|
||||
|
||||
נתתי דוגמאות של מקומות בהם האוכלוסיה התאסלמה ולא שינתה את שפתה. רק מי שחי כמיעוט תחת שלטונו של רוב ערבי, נאלץ לשנות את שפתו. |
|
||||
|
||||
ר' לדוגמה מה שקרה בתימן. ערכים בוויקיפדיה: Arabization [Wikipedia], Yemen#Advent_of_Islam_and_the_three_dynasties [Wikipedia], Old South Arabian [Wikipedia]. תימן התאסלמה ברובה די מהר. האוכלוסיה נשארה במקום. במקביל כמעט כל השפות המקומיות נעלמו והוחלפו בערבית. תהליכים דומים, אך איטיים יותר, קרו גם צפונה משם (אם כי הייתה גם הגירה מסויימת של שבטים ערביים), מצריים, ברוב המגרב ובאזורים אחרים. |
|
||||
|
||||
באותה תקופה תימן היתה מיושבת בשבטים ערבים עם כמה חריגות של יהודים וכושים. עקרונית תימן היא חלק מערב, וחלוקת הגבולות כפי שאנו מכירים אותה היום, היא עניין שרירותי שאין לו דבר עם לאום, גזע, או שפה או כל דבר שהיית מצפה שיגדיר מדינה נפרדת. |
|
||||
|
||||
הם לא דיברו ערבית. הם דיברו בשפות שונות מאוד מהערבית (הערבית היא אחת מהשפות השמיות המערביות, כמו העברית והארמית. בתימן דיברו באחת מהשפות השמיות הדרומיות). הערבית הגיעה לשם עם האיסלאם. |
|
||||
|
||||
זה רק מראה על רמת הכפייה וההשמדה שהיתה חלק מהתפשטות האיסלאם. |
|
||||
|
||||
בפירוש לא. האוכלוסיה שם בפירוש לא הושמדה. קרא שוב את הערכים (בפרט את מה שקשור לתימן. שם זה ברור. בערכים האחרים זה לא כתוב במפורש). |
|
||||
|
||||
לכן נקטתי כפל לשון. במקום בו יש כפיה אין השמדה ובמקום בו יש השמדה אין כפיה. מטבע הדברים פחות מזדקקים לזה ולזה כשמדובר בשבטים הקרובים יותר למוחמדים - שבטים ערבים. ככל שמתרחקים, מוצאים שבטים ועמים אחרים שלא מרגישים שום קשר וקרבה למוחמד ושבטי ערב, להם צריך להציב את הברירה: להתאסלם או למות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |