|
||||
|
||||
נכון - אבל להרוג ילד הוא מעשה אלים. לבקש מישראל לשנות את חוקי ההגירה שלה (כי מישהו חושב שמדינות לאום זה קונספט גזעני) הוא מעשה אלים פחות. אם ב''לא מגיעה ליהודים מדינה'' הייתי מתכוון למחיקה פיסית של מדינת ישראל על יושביה אז ההקבלה שלך הייתה תקפה. |
|
||||
|
||||
(ניטפוקון - מעניין שאותם אלה שחושבים שמדינות לאום זה קונספט גזעני הם מהמצדדים הקולניים ביותר בהקמת והצדקת מדינה פלסטינית. הבלש הסביר היה מסיק מזה שהטיעון הראשון שלהם הוא לאו דוקא התנגדות לכל גזענות באשר היא, ויש לו אג'נדה מוסתרת אחרת לגמרי). אם אני מבין נכון, לאור התפיסות הלאומיות שהתפתחו במאות האחרונות - רובן אגב באירופה הנאורה והמתקדמת על פי ההגדרות שלך - הוקמו במהלך המאה העשרים עשרות מדינות שעל פי הגדרתך הן 'מדינות לאום'. מאחר ואנחנו לא נתקלים בשום דרישה כמעט מאותן מדינות לשנות את חוקי ההגירה שלהן, לא ברור לי למה דוקא ישראל אמורה להתנדב לשנות את חוקי ההגירה שלה. כי היא נמצאת באיזו קבוצה שאתה ייצרת, של מדינת לאום מצד אחד ודמוקרטיה מספיק נאורה (או ברת השוואה למדינות מספיק נאורות) לטעמך מצד שני? והטיעון האחרון לא נשמע לך קצת גזעני1? אני לא מבין למה יוון, יפן ואירלנד (ואולי גם גרמניה שהוזכרה כאן, אפילו על ידך) הן לא מקורות השוואה מספיק סבירים, ומאחר שלהן אף אחד לא מטיף לשנות את מדיניות ההגירה שלהן, אז דוקא לישראל כן. 1 כי מה, האחרים הפחות נאורים - הם נחותים גנטית או תרבותית כך שראוי להשים עליהם סטנדרטים אחרים? |
|
||||
|
||||
אבל רוב מדינות הלאום המערביות הן מדינות לאום במובן התרבותי ולא במובן האתני. אין דרישה לשנות את חוקי ההגירה שלהן כי חוקי ההגיקה שלהן אינם גזענים. יפן איננה מדינה מערבית משום בחינה. יוון ואירלנד הן יוצאות דופן, כבר אמרתי. |
|
||||
|
||||
נראה לי שאנחנו נכנסים פה לשטח אפור - ודת איננה סוג של תרבות? כמו שאמרתי, כל מי שרוצה לעלות לישראל, בלי קשר למוצאו, יכול לעבור קורס תרבותי (נקרא לזה גיור) ולעלות ארצה. וזה מעבר לשאר ההסתייגויות בקשר לחוק כבר נאמרו כאן. יופי, אז גם אנחנו יוצאי דופן. מאחר ויש לי הרגשה שעל פי הקריטריונים שלך יש בקושי 20 מדינות מערביות מתקדמות, אזי 15% מהן (כולל ישראל) אלה לא אחוזים זניחים, אלא מיעוט מכובד. |
|
||||
|
||||
נראה לי שדרושים הרבה פליק-פלאקים לאחור ע"מ להגדיר דת כתרבות בהקשר כזה. האיסור על אפליה משתמש במילים "דת גזע ומין" ולא תרבות. אתה בעצם דורש מאנשים, תסלח לי, לחתוך את הזין, כדי להתקבל למדינה שלך. ובכלל המרת דת זה לא עניין פשוט ודאי לא במקרה היהודי - הרבה יותר פולשני מאשר ללמוד בע"פ את ההיסטוריה והשפה של אותה מדינה. לגבי אירלנד, אני שב ושואל - האם באירלנד הדרך הפרקטית היחידה עבור אדם מן הישוב לקבל אזרחות היא להיות בעל דם אירי? אם כן, אני מודה שזה בהחלט מאתגר את הטיעון שלי. אבל האם זה כך? |
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי אירלנד, רוב האירים שאני מכיר הם ויסקי. |
|
||||
|
||||
גיור זה לא קורס תרבותי. אפילו אם ניקח את האופציה הכי מקלה, גיור רפורמי, האם מי שלא מאמין באלוהים1 יוכל להתגייר? נ.ב. מישהו יכול להסביר לי למה האריתראים לא מביאים להם איזה רב רפורמי לאריתראה, מתקתקים גיור ועולים לארץ עם סל קליטה ומיצובישי2 במקום לעבור דרך סיני? 1 אבל כן מאמין ב"מדבר שקר תרחק". 2 רפרנס לשנות התשעים, מי שלא זוכר לא נורא. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שכדי להנות מהטבות של עולה צריך להוכיח רצף של שנתיים חברות בקהילה יהודית קיימת. זה נועד למנוע מקרים של גיור לצורך עליה. |
|
||||
|
||||
אז מייסדים קהילה, מה הבעיה? ק"ק אסמרה מצלצל יפה. |
|
||||
|
||||
1 כן. מצד שני, אני תוהה איך אנשים שמאמינים ב"מדבר שקר תרחק" יכולים לברך על נרות בחנוכה. נ.ב ובכן, מוזר ככל שזה ישמע, רבנים רפורמים הם לא חותמת גומי. הגם שהם יגיירו בשמחה את ג'סיקה וולס מלוס אנג'לס שבסך הכל רוצה להתחתן עם צ'רלס אשכנזי וההורים של צ'רלס אשכנזי רוצים נכדים יהודים - הם לא יסעו לאריתריאה לגייר חצי מדינה כדי שהללו יוכלו לעלות לארץ. וגם - הגם שפקידי ההגירה מקבלים מגויירים רפורמית שעלו מארצות שבהן יש קהילה רפורמית, באריתריאה אין כזו, אז הם עשויים להרים גבה ואפילו שתיים. |
|
||||
|
||||
סליחה אבל לא הבנתי כלום... 1. לא הבנתי את ההערה על נרות חנוכה. 2. הם יגיירו בשמחה את ג'סיקה וולס למרות שהיא לא מאמינה? 3. אם רב רפורמי מוכר יעיד שהאריתראים התגיירו בכוונה שלמה ולפי כל הכללים, וחיו בקהילה יהודית באריתראה בהנהגתו, יגידו להם לא? |
|
||||
|
||||
3. תלוי עד כמה יש להם קשרים ברבנות ובממסד בישראל. צריך לצרף כאן קישור לאותו רב שמצליח "לגלות" יהודים ברחבי העולם ולהעלות אותם לארץ. |
|
||||
|
||||
1. "אשר קידשנו במצוותיו וציוונו להדליק נר של חנוכה". שמא ה' ציווה על הדלקת נרות חנוכה? מהו דבר-השקר הזה שאומר כל יהודי שמברך על נרות בחנוכה? 2. כן, כי הרפורמים לא פוסלים גיור-לצורך-נישואין. אבל אם כבר - גם אצל האורתודוקסים האמונה היא לא העיקר. הנוצרים אנחנו? הרי כל-חפץ גיור שיגיד "אני מאמין בה' אלוהי ישראל", יגידו לו הרבנים, "סבבה, אבל אתה בסדר גמור כמו שאתה, שמור על 7 מצוות בני-נוח ואתה מסודר מבחינת אלוהי-היהודים והעולם הבא". 3. אני משערת שכן. כי הם אריתראים, וזה די שקוף. ואגב, קיימות כלמיני קהילות שטוענות שהן יהודים, ורבנים אורתודוקסים נשלחו לשם, ולא ממש עבד להם. |
|
||||
|
||||
1. אם כך מברכים אז כנראה שהוא ציווה, לא? 2. מה הקשר? מדובר כאן על המקרה ההפוך: אדם שרוצה להתגייר, ואפילו מוכן לשמור מצוות, אבל לא מאמין. ליהודי מלידה זה מותר (אף על פי שלא רצוי) אבל אני לא מאמין שאורתודוכסי יסכים לגייר מישהו שלא מאמין בי"ג העיקרים. אני חושב שאפילו לרפורמי זה לא יהיה פשוט (אולי יחפפו את זה ופשוט ימנעו מלשאול את השאלה). 3. מה שקוף? הם רצו להתגייר, שומרים על אורח חיים יהודי במשך שנתיים, למה זה לא תופס? דוגמא אפילו יותר פשוטה, בני הפלאשמורה שטענו שמוצאם יהודי. נגיד שהיו מוכנים לעבור גיור לחומרא (למיטב הבנתי הם התנגדו בטענה שהם כבר יהודים), האם היה אפשר לטעון נגדם משהו? הבעיה שלי היא שאני לא רואה בלשון של חוק השבות איזושהי דרך להפלות אדם שעל פניו יש לו אינטרס להפוך ליהודי כדי לעלות לישראל, אבל טוען שהתגייר באמונה שלמה ומקיים מצוות. |
|
||||
|
||||
ר' המקרים שבטיפול עמותת שבי ישראל [ויקיפדיה]. |
|
||||
|
||||
1. לא. (ובהזדמנות זו, חפש את ה"מצווה" הנ"ל בתורה, ואת ספר מכבים בתנ"ך). 2. וכמובן - מספיק אידיוט להגיד, "אני לא מאמין". ובכן - היהדות עיקרה מעשים. אתה יכול להיות יהודי טוב מאוד אם אתה שומר תרי"ג ולא מאמין בכלום. 3. בכל מקרה של אנשים שחיים בארצות שזיפת לחיות בהן, חושדים שכל מטרתם להגר לארץ. לכן לא תופס. ובמיוחד אם אין שם קהילה יהודית, כך שדי נראה שהחליטו להתגייר למטרה זו. |
|
||||
|
||||
סחטיין על הנימה המלגלגת, אבל אם את חושבת ש''מצוות'' מגיעות רק מהתורה אולי כדאי לך לצאת וללמוד קצת במקום לזלזל בזולת. תודה ושלום. |
|
||||
|
||||
זה בהמשך למסורת שבשלב מסוים נפסק הקשר הבלתי אמצעי ("נבואה") עם האל. לכן לא ברור איך הוא היה יכול לצוות על כך. מקורה של המסורת הזו הוא כמובן בכך שבקבוצות אחרות ביהדות נמשכה הנבואה, אולם מי שיקראו בהמשך פרושים לא הכירו בכך ולא העלו על הכתב מסורות. ר' ספרים חיצוניים [ויקיפדיה]. |
|
||||
|
||||
שבע מצוות דרבנן [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
אמור מעתה: "וצווּנו להדליק נר של חנוכה". |
|
||||
|
||||
2. אם היהדות עיקרה מעשים, 13 עיקרי אמונה הם דבר שולי/טפל? בקשר לאפשרות להיות יהודי טוב מאוד אם שומרים תרי"ג מצוות ולא מאמינים בכלום, נזכרתי באותו אפיקורוס - מס' 737. |
|
||||
|
||||
מדבר שקר תרחקי במדבר ז'-ח': זֹאת חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ, אַחֲרֵי הִמָּשַׁח אֹתוֹ. וּבְבֹא מֹשֶׁה אֶל-אֹהֶל מוֹעֵד, לְדַבֵּר אִתּוֹ, וַיִּשְׁמַע אֶת-הַקּוֹל מִדַּבֵּר אֵלָיו מֵעַל הַכַּפֹּרֶת אֲשֶׁר עַל-אֲרֹן הָעֵדֻת, מִבֵּין שְׁנֵי הַכְּרֻבִים; וַיְדַבֵּר, אֵלָיו [פ]. וַיְדַבֵּר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. דַּבֵּר, אֶל-אַהֲרֹן, וְאָמַרְתָּ, אֵלָיו: בְּהַעֲלֹתְךָ, אֶת-הַנֵּרֹת, אֶל-מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה, יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת. ג וַיַּעַשׂ כֵּן, אַהֲרֹן--אֶל-מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה, הֶעֱלָה נֵרֹתֶיהָ: כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְהוָה, אֶת-מֹשֶׁה. |
|
||||
|
||||
והקשר בין האמור במנורת המשכן להדלקת חנוכיה בבית בין כ"ה כסלו עד ב' טבת? אם כבר "מדבר שקר תרחק", גם הוצאת פסוק מהקשרו. |
|
||||
|
||||
חנכת המזבח - אחרי חנוכתו מחדש, בדיוק כמו אחרי חנוכתו הראשונה. |
|
||||
|
||||
ובגלל שבעת הנרות הללו אנחנו חוגגים עם מנורה בת שמונה נרות בחג החנוכה בתאריך כ''ד כסלו (שבו, כידוע, נחנך בית המקדש). |
|
||||
|
||||
"אנחנו" (לפחות אלו שלא מקלידים בשבת) גם מפרידים בין בשר עוף לחלב, למרות שכתוב רק "גדי בחלב אמו". אז מה? "הלכה למשה מסיני" |
|
||||
|
||||
או שאלוהים אמר, "תעשו מה שבא לכם". ___________________ בהנחה שאתה מכיר את הבדיחה. |
|
||||
|
||||
כשתמצא היכן כתוב ש״לא תקליד בשבת״, אחשוב על דבריך. |
|
||||
|
||||
מכל הצידוקים שאני מכירה לזה, זה הדחוק ביותר. _____ חנוכיה עם 8 קנים אצלכם בבית, במשך 8 ימים, כביכול בגלל האמור בבמדבר ח'. שמא אתה מסיר את שיער גופך? |
|
||||
|
||||
לא לזכור את המיצובישי? אצלנו באייל אי אפשר. |
|
||||
|
||||
מעניין מה יקרה אם תבצע חיפוש באתר על ''המופתי'' |
|
||||
|
||||
מדינות אירופה ויתרו בפועל על הריבונות שלהן בתחום ההגירה והעבירו אותה לאיחוד האירופי, בוא נאמר שהן התנדבו לניסוי הרפתקני למדי בעצמן. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |