בתשובה לצב מעבדה, 15/10/15 0:02
רגע של עברית 665437
שווה לציין שלחברות המשקאות יש ענין כפול לקדם את צריכת המשקאות המומתקים בממתיקים מלאכותיים. מצד אחד זה משפר את התדמית הבריאותית השלילית שלהם ומושך אליהם לקוחות שחוששים מהסוכר, ומצד שני המשקאות האלה כדאיים כלכלית - עלות היצור שלהם נמוכה יותר (80 מ"ג אספרטיים זולים מ-‏25 גרם סוכר) אבל הם נמכרים באותו מחיר ולפעמים יותר (קולה זירו, למשל, נמכרת בארץ במחיר גבוה מקולה רגילה).
רגע של עברית 665442
לעלות הייצור אין שום קשר למחיר המשקה התעשייתי המוגז. לעתים אפילו ההיפך הוא הנכון- משקאות דלי סוכר וצבע שמוצבו גבוה נמכרים היום במחיר גבוה מאלו עתירי הסוכר והצבע.
רגע של עברית 665626
ברור. כלל יסוד בתמחור הוא שאין קשר בין עלויות הייצור למחיר המכירה, פרט לכך שהעלויות קובעות גבול תחתון למחיר המכירה (וגם הגבול הזה אינו קשיח).
רגע של עברית 665660
וליד הנעלמה אין מה להגיד על זה? היא הפכה ליד הנאלמה?
רגע של עברית 665667
היד הנעלמה חיה ובועטת, רק שהיא נעלמה לא במובן של כוחות-מיסתורין-מאזנים אלא במובן שהיד שייכת לבעלי הכוח והיא נעלמת מעיני הצרכנים. לדוגמה, חברות תרופות משלמות ליצרני תרופות גנריות כדי שלא ישווקו את המוצר הזול.
רגע של עברית 665668
הולי שיט - הם קנו גם את היד הנעלמה!
רגע של עברית 665669
אנ-הולי.
רגע של עברית 665675
בדיוק כך.
ספר חדש של שני כלכלנים מעוטרי נובל "Phishing for Phools" מנסה להסביר את המנגנון.
סקירתו של גיא רולניק הופיעה בדה מארקר ביום ששי האחרון.
רגע של עברית 665738
היד הנעלמה מונעת קרטלים ומונופולים? היא הצליחה אי-פעם למנוע מחברות המים המינרליים למכור בשני שקלים בקבוק של ליטר וחצי כשהן משלמות למדינה על אותם מים עצמם שני שקלים לקוב?

בקורס מבוא לכלכלה מראים שליצרנים כדאי להמנע מתחרות על מחיר, כיוןן שתחרות כזו מסתיימת רק כאשר הרווח של כל המתחרים פרט לאחד יורד לאפס או מתחת לו. היצרנים מכירים היטב את השעור הזה, ולמרות החשש מנזיפותיו של אדם סמית מנסים בכל כוחם לדאוג לרמת מחירים שלא תשאיר אף אחד בלי רווח. בכל שוק שבו מגוון היצרנים לא גדול הם גם מצליחים בזה.
רגע של עברית 665764
גופים ממשלתיים שילמו למעלה מ-‏10 מיליון שקל לחברת קשת לשם קידום קמפיינים שלטוניים וראיונות עם בעלי תפקידים בכירים, תחת המינוח "שיתופי פעולה".

ממסמכי הרשות השנייה עולה כי הפלטפורמות הפופולריות ביותר למימוש ההתקשרויות הם משדרי אקטואליה ומגזין.

בתמורה לכספי הפרסום הממשלתיים עורכים מגישי התוכניות ראיונות וכתבות שטח עם ועל הגורמים המממנים, ובכך מסייעים להם לקדם את ענייניהם, ובמקרים מסוימים גם את תדמיתם האישית.

תחקיר "העין השביעית": הערוץ של המדינה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים