|
||||
|
||||
ברור. כלל יסוד בתמחור הוא שאין קשר בין עלויות הייצור למחיר המכירה, פרט לכך שהעלויות קובעות גבול תחתון למחיר המכירה (וגם הגבול הזה אינו קשיח). |
|
||||
|
||||
וליד הנעלמה אין מה להגיד על זה? היא הפכה ליד הנאלמה? |
|
||||
|
||||
היד הנעלמה חיה ובועטת, רק שהיא נעלמה לא במובן של כוחות-מיסתורין-מאזנים אלא במובן שהיד שייכת לבעלי הכוח והיא נעלמת מעיני הצרכנים. לדוגמה, חברות תרופות משלמות ליצרני תרופות גנריות כדי שלא ישווקו את המוצר הזול. |
|
||||
|
||||
הולי שיט - הם קנו גם את היד הנעלמה! |
|
||||
|
||||
אנ-הולי. |
|
||||
|
||||
בדיוק כך. ספר חדש של שני כלכלנים מעוטרי נובל "Phishing for Phools" מנסה להסביר את המנגנון. סקירתו של גיא רולניק הופיעה בדה מארקר ביום ששי האחרון. |
|
||||
|
||||
היד הנעלמה מונעת קרטלים ומונופולים? היא הצליחה אי-פעם למנוע מחברות המים המינרליים למכור בשני שקלים בקבוק של ליטר וחצי כשהן משלמות למדינה על אותם מים עצמם שני שקלים לקוב? בקורס מבוא לכלכלה מראים שליצרנים כדאי להמנע מתחרות על מחיר, כיוןן שתחרות כזו מסתיימת רק כאשר הרווח של כל המתחרים פרט לאחד יורד לאפס או מתחת לו. היצרנים מכירים היטב את השעור הזה, ולמרות החשש מנזיפותיו של אדם סמית מנסים בכל כוחם לדאוג לרמת מחירים שלא תשאיר אף אחד בלי רווח. בכל שוק שבו מגוון היצרנים לא גדול הם גם מצליחים בזה. |
|
||||
|
||||
גופים ממשלתיים שילמו למעלה מ-10 מיליון שקל לחברת קשת לשם קידום קמפיינים שלטוניים וראיונות עם בעלי תפקידים בכירים, תחת המינוח "שיתופי פעולה". ממסמכי הרשות השנייה עולה כי הפלטפורמות הפופולריות ביותר למימוש ההתקשרויות הם משדרי אקטואליה ומגזין. בתמורה לכספי הפרסום הממשלתיים עורכים מגישי התוכניות ראיונות וכתבות שטח עם ועל הגורמים המממנים, ובכך מסייעים להם לקדם את ענייניהם, ובמקרים מסוימים גם את תדמיתם האישית. תחקיר "העין השביעית": הערוץ של המדינה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |