|
||||
|
||||
1. לא נכון הקרן החדשה לישראל זה The New Israeli Fund או The New Fund for Israel הקרן לישראל חדשה זה The New Israel Fund או The Fund for New Israel. 2. "חוננו" אינה עמותה אורתודוכסית. היא אפילו לא עמותה דתית. "חוננו" הוא עמותה הפועלת למתן ייצוג משפטי "פרו בונו" לשמירה על זכויותיהם של מי שהסתבכו עם החוק, בעיקר עקב הנסיבות הבטחוניות הקשות כלפי יהודים ביו"ש. ככזו היא בפירוש עמותה לזכויות אדם (רק שהאג'נדה שלה הפוכה ב180 מעלות מזו של הני"ף). 3. דווקא "ממזרח שמש" היא עמותה אורתודוכסית, רק שהיא שמה את הדגש על המפריד במקום המאחד בין חכמי ספרד ("חכמי ארצות האיסלאם" במלותיה, שזה כבר מחשיד) לחכמי אשכנז. הציונות דוגלת באיחוד גלויות והחשד שלי (וזה מצריך בדיקה נפרדת) הוא שהעמותה הזו מרבה מחלוקת בעם. |
|
||||
|
||||
ומה עם "קו לעובד", "אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה" ו"מטה מאבק הנכים בישראל" ? גם הם רוצים להרבות מחלוקת? |
|
||||
|
||||
"קו לעובד" ידועים כמי שמתרכזים בעיקר בזכויות העובדים שאינם יהודים (ערבים ומסתננים). "האגודה הישראלית ליהדות אתיופיה" ו\\\\"מטה מאבק הנכים" הם מעלי התאנה להם הני"ף זורקת מדי פעם עצם. |
|
||||
|
||||
כל עמותה צריכה לשקול למי לסייע, והדרישה שהיא תסייע לכל גוף שמתיימר לעסוק בזכויות האזרח היא דרישה שלא ניתן לקיים אותה. איכשהו, בנפשם המעוותת של ראשי הקרן, מה שקורה בשטחים לא מחייב להגן דווקא על הקוזאקים. אולי זה נובע גם מכך שהצאר נותן להם סיוע די רציני גם בלי האגודה, או אולי הם פשוט לא אוהבים קוזאקים, או אולי יש להם בעיה עם "זכויות האזרח" במקום בו רובה המכריע של האוכלוסיה בכלל חסר אזרחות וזכויותיו נרמסות ערבים1 לבקרים. ___________ 1- intended, intended
|
|
||||
|
||||
אמרו את זה קודם, לפני, לא משנה: 75% מתרומות הקרן לישראל חדשה (בכסף) מוקדשות לארגונים המקדמים אג'נדה של מדינת כל אזרחיה ואג'נדה של רדיקליזם חברתי שמטרתו ערעור הסולידריות הלאומית, ו25% הנותרים מוקדשים לעלי תאנה בדמות "האגודה הישראלית למען יהודי אתיופיה" ודומותיה. (ודרך אגב, כפי שחשדתי "מזרח השמש" שייכת לעמותות המקדמות רדיקליזם חברתי) |
|
||||
|
||||
הנה פירוט אותו "מחקר" של נאמני תורה ועבודה. הם חילקו את הגופים הנתמכים על ידי הקרן לשנת 2012 לשלוש קבוצות1 שכונו על ידם "שינוי האופי הלאומי של ישראל", "פעילות קונסזואלית" ו"רדיקליזם חברתי" ולפי החלוקה שלהם מדובר על 46%, 23% ו־31% מהסכום. כמובן, שהחלוקה היא לפי הקריטריונים של נאמני תורה ועבודה. וכך האגודה לזכויות האזרח (המטומטמים שחושבים שמעצר מנהלי של מתנחלים הוא דבר פסול), המכון הישראלי לדמוקרטיה ושיתוף פעולה אזורי ועוד רשומים בקטגוריה של "שינוי האופי הלאומי של מדינת ישראל". 1 ליתר דיוק: ארבע קבוצות: שני גופים נתמכים מופיעים תחת "לא ידוע". מדובר על כ־300,000 דולר, כלומר: כ־3% מהסכום הכולל. |
|
||||
|
||||
אפשר להכניס לסלט גם ארגוני סביבה וירוקים למינהם שפועלים בניגוד לציונות מתחת לכותרת תמימה. אני מתקשה להבין כיצד הערפול המכוון מצד גוף שמחלק עשרות מליונים למאות ארגונים ודוגל "בשקיפות" מתקבל ללא עוררין וללא שאלות מצד אלה שמצדדים במטרותיו המוצהרות. מה יותר שפל מגוף שמנסה לחתור תחת מוסדותיה של דמוקרטיה חופשית ומשגשגת? נסכים שמדינת ישראל מספקת לאזרחיה שיוויון ורמת חופש מהגבוהות בעולם כולל העולם המערבי. מהיכן נובע המעיין שממנו נשאב הצידוק לדרך פעולה נכלולית ומצחינה שעוקפת בחירות ועוקפת מוסדות. השמאל נחרד מריבוי חובשי הכיפות בקרב הקצונה הבכירה בצה"ל ומתריע מפני הסכנה מעל כל גבעה. נסה לדמיין מה היה קורה אילו גוף ימני היה עסוק בגידול שופטים. מה אתה חושב שגדעון לוי יוסי שריד וגלאון היו טוענים? |
|
||||
|
||||
רחל הראתה נתונים מחרידים לטעמה. הראיתי לפי בדיקה מדגמית שהנתונים שגויים. אתה ממשיך להסתמך על הנתונים שלה. |
|
||||
|
||||
עם כל הכבוד לרחל (ויש) אני מסתמך על המידע שצברתי במשך שנים על הקרן ובגילי המופלג אני נוטה להסתמך על מסקנותי יותר מאם תרצו וארגונים אחרים. כל מי שהתעסק עם הקרן יודע שהחלוקה וההגדרות לא מציגות תמונה מלאה כי הקרן מסתירה תחת שמות וכותרות פעילויות1 שהקשר ביניהם לרובד ההצהרתי מגוחך. המסקנה עבור אדם שחקר את פעילות הקרן יותר מ-50 שעות ברורה: ארגוני הקרן פועלים נגד הציונות. -בטח שלא מעודדים או מחזקים אותה. לכן מכבסת המילים לא רלוונטית עבורי ועבור כל מי שפסע בביצת ההגדרות שהקרן טרחה לפזר סביבה. הרמתי לך להנחתה כשהבעתי תמיהה לגבי הסתרת מידע הנוגע להזרמה הכספים והפעילות שמתקבלת בהבנה והצדקה. קריצה ורמזים אני יכול לקבל- לא כשמדובר במיליארד ש"ח. האם בעיניך 2 אין שום בעיה ברמת השקיפות שהקרן פועלת בה? 1 חוק העמותות מאפשר גמישות ואפשר לתאר אינסוף פעילויות כ"רדיקליזם חברתי" ושינוי האופי הלאומי של ישראל (מי שלא קופץ צהוב?). הקרן מנצלת את העובדה שכל אחד יכול לרשום עמותה לקידום רדיקליזם או חינוך שתעסוק בפעילות לקידום מסירת שטחים לדוגמא. 2 באופן אישי, מבלי להכנס לניתוח משפטי או פולמוס אקדמאי. |
|
||||
|
||||
תאמין לי, הם לא (זו בערך רמת הנימוק שלך). אבל רחל קישרה לתגובתך והבטיחה טרופית. לא מצאתי כאן טרופית. לכן שאלה לקהל: מה הקשר בין טרופית [ויקיפדיה] ל־Capri Sun [Wikipedia]? |
|
||||
|
||||
אכן, הטמילי הבטיח (תגובה 663635). וחוץ מזה: בקייטנה, זה מכבר. |
|
||||
|
||||
WTF? נאמני בעצמם הם מנתמכי הקרן. |
|
||||
|
||||
"מידה" אינו שייך לנאמני תורה ועבודה. הם לא דתיים (למרות שיש כמה דתיים בין הכותבים) ובוודאי שאינם סוציאליסטים. הם מגדריים עצמם "ליברלים קלאסיים", מה שקרוי היום ליברטריאנים, כמעט הפוך ב180 מעלות ממה שאתה מתאר. ולגבי המחקר שלהם - אם יש לך ביקורת על המתודה - אתה מוזמן להעלות אותה. ל"אגודה לזכויות האזרח" יש אג'נדה שמאלנית במפורש (לדוגמא ראה הרשימה הארוכה של "הישגי האגודה בהגנה על זכויות האדם בשטחים הכבושים" (טרמינולוגיה מוטה פוליטית מלכתחילה) - אין שם ולו פעולה אחת לטובת זכויות היהודים החיים ביו"ש (מבחינתה הם אינם בני אדם כנראה), ועיון קצר באתר "המכון הישראלי לדמוקרטיה ושת"פ אזורי" מגלה שהוא מיסוד "מכון פרס לשלום", כלומר גם האג'נדה שלו היא אג'נדה שמאלנית מפורשת. |
|
||||
|
||||
כן, צינתי כבר שהעובדה הזו שגוייה. אבל אני מבין שבעינייך מי שקשור לחתן פרס נובל ונשיא המדינה לשעבר הוא בוגד נאלח. אם זו דרך המיון של ''מידה'', הכל ברור. |
|
||||
|
||||
מעולם לא טענתי שהוא "נאלח", רק שיש לו אג'נדת שמאל ברורה. לא תתווכח עם זה, נכון? ודרך אגב, "שכחת" לציין שחתן פרס הנובל הזה חולק את אותו פרס ספציפי עם לא אחר מאשר הארכי טרוריסט יאסר עראפאת. כבוד גדול זה לא. |
|
||||
|
||||
מה הבעיה עם אג'נדת שמאל ברורה? מי בעד חיסול השלום, שירים את היד? |
|
||||
|
||||
כנראה שלא קראת את כל הפתיל מתחילתו. כפי שכבר כתבתי, כמובן שמותר לאנשים להחזיק בדעות שמאל, אפילו שמאל קיצוני, ומותר להם להתאגד בשביל לשכנע אחרים בדעותיהם. קישרתי לאתר "מידה", שניתח את סך הכספים שהקרן לישראל חדשה מעבירה לארגונים שונים, והראה ש75% מהסכום מועבר לארגוני שמאל ושמאל קיצוני ("מידה" חילק אותם לכאלה שיש להם אג'נדה התומכת במדינת כל אזרחיה וכאלה שיש להם אג'נדה של רדיקליזם חברתי, שבעקיפין עוזרת לאותה מטרה ע"י החלשת הסולידריות הלאומית), ורק 25% מועבר ל"עלי תאנה" כמו המרכז לקידום בני אתיופיה ודומיו. כמה מהטוקבקיסטים כאן (ואתה בינהם) האשימו את אתר מידה (ובעקיפין או במישרין אותי) בשקר, בטענתם שהארגונים שהאתר מציין כארגוני שמאל אינם כאלה, ואני בתגובה הראיתי שהם אכן ארגוני שמאל (למשל ע"י ציון העובדה שהארגון הוקם ביוזמת מרכז פרס לשלום). מכאן ועד ל"חיסול השלום" הדרך ארוכה. |
|
||||
|
||||
כן, אם כוללים כל מי שמעז לטעון ששלום זה דבר טוב תחת "שמאל ושמאל קיצוני", מקבלים שזה 75% ממה שהקרן עושה. ומכאן "מי בעד חיסול השלום?" (מידה). |
|
||||
|
||||
אני קראתי את הפתיל מההתחלה, וקראתי אותו שוב עכשיו. אם מותר לי לצטט את הטענה איתה פתחת: "הקרן לישראל חדשה (זה התרגום הנכון של new Israel fund) תורמת לארגונים שהאג'נדה שלהם תואמת או עוזרת למטרתה הראשית (איונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית הפיכתה למדינת כל אזרחיה). "זכויות אדם" הם רק כיסוי. ביום שהקרן לישראל חדשה תתרום לארגון זכויות אדם שהאג'נדה שלו לא תואמת לשלה ("חוננו" למשל) אפשר יהיה לומר שהיא "תורמת לארגוני זכויות אדם"." המסקנה שלי מהמשך הדיון הזה הוא שהטענה שלך פשוט לא נכונה. |
|
||||
|
||||
תהיה בריא, תלמד להסיק מסקנות, ושבת שלום. |
|
||||
|
||||
סליחה, טעות. לפי הקישור המחקר נערך ''על ידינו'', כלומר, על ידי אתר מידה, ולא על ידי נאמני תורה ועבודה. |
|
||||
|
||||
לא חייבים מחקר כדי להבין שהכסף ברובו זורם לארגונים שמתנגדים לציונות. כסף לערבים, לפליטים, לשוחרי החזרת יהודה ושומרון, לשוחרי מסירת הנגב, לשוחרי מסירת הגליל, למעכבי יישובים יהודיים מנימוקים ירוקים, גזעניים, אנטי ציוניים, לחיזוק המסורת הערביתת ולטשטוש הזהות היהודית. תשוף לאן זרם וכמה במהלך 2014 ותבין לבד: עדאלה - מרכז משפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל $54,000.00 המרכז לקידום פליטים אפריקאים $32,000.00 אלרפאה - עמותה לענייני רווחה בכפר ברא (ע”ר) $30,000.00 קרן אלסיראג’ בע”מ $40,000.00 א.ס.ף - ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל $7,000.00 אגודה לזכויות האזרח בישראל $416,380.00 העמותה לקידום החינוך הערבי בחיפה $15,000.00 בלדנא- למען נוער וצעירים ערבים $25,000.00 במקום – מתכננים למען זכויות בתכנון $30,000.00 שוברים שתיקה $14,000.00 עמותת קבוצת המומחים לשלום ולביטחון $102,000.00 הקרן למגיני זכויות אדם $5,000.00 המרכז הבין-תרבותי לתי ואמון הציבור $20,000.00 כיאן – ארגון פמיניסטי לנשים ערביות $25,000.00 מתווים – המכון הישראלי למדיניות חוץ אזורית $25,000.00 מרכז מוסאווה לזכויות האזרחים הערבים בישראל $170,000.00 הפורום לדו-קיום בנגב $43,500.00 מכון הנגב לאסטרטגיות של שלום ופיתוח, אג’יק $42,000.00 מורשתנו $18,500.00 רופאים למען זכויות האדם בישראל $18,100.00 שומרי משפט - רבנים לזכויות אדם $63,500.00 שבי”ל שקיפות בינ”ל - ישראל $7,500.00 המרכז הערבי למשפט ומדיניות – דיראסאת $30,000.00 התנועה לחופש המידע $30,000.00 השמיים הם הגבול $7,000.00 עמותת תשרין לקידום התרבות – טייבה $15,000.00 נשים ונערות נגד אלימות נצרת $50,000.00 קרן נשים למען זכויות אדם בע”מ (מחסום ווטש) $20,000.00 אג'נדה בע"מ- המרכז הישראלי לאסטרטגיה תקשורתית $29,020.00 מרכז קהילתי לנשים אריתראיות בישראל $4,500.00 מולד- המרכז להתחדשות הדמוקרטיה $214,000.00 המוקד לפליטים ולמהגרים $9,500.00 צדק חברתי וצדק כלכלי מוענק סכום מרכז אדווה $60,950.00 מרכז אדווה – העוקץ $25,000.00 אחוזת נגב $22,000.00 אלג’אנה $2,000.00 עמותת ערוס אלבחר לאשה ביפו $20,000.00 באר שובע $15,000.00 בית תקוות אם הבנים שמחה $17,000.00 ועדת המעקב לענייני החינוך הערבי $30,000.00 פורום למען משפחות עולים בצפון $14,000.00 אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה $21,000.00 קפא - עמותה לשינוי חברתי בנגב $21,000.00 כל זכות (לשעבר ויקי זכות) $2,019.00 מהפך $25,000.00 שיח חדש: הקשת המזרחית הדמוקרטית $71,000.00 נוער כהלכה $30,000.00 אחותי - למען נשים בישראל $130,500.00 מכללה חברתית כלכלית (עמותה לקידום לימודי כלכלה וחברה) $30,900.00 קהילת סינקופה - הטלוויזיה החברתית $2,000.00 העמותה להכוון לימודי לתלמידים ערבים $35,000.00 האגודה הישראלית לצדק חלוקתי בע”מ $55,000.00 צעירים בירוחם $22,000.00 איתך - משפטניות למען צדק חברתי $22,000.00 קו לעובד $10,000.00 גשר חינוכי 9,000.00$ סימי- המרכז הישראלי להגירה בינלאומית ולקליטה $1,000.00 נע"מ- נשים ערביות במרכז $9,000.00 מסל"ן- מרכז סיוע לנשים בנגב $1,500.00 דארנא- הוועדה העממית להגנה על זכות לאדמה ולדיור $30,000.00 ה.י.ל.ה. למען החינוך בשכונות $3,000.00 מטה מאבק הנכים בישראל $26,000.00 יסמין- לקידום יזמות ובעלות עסקים יהודיות וערביות $25,000.00 קשר: הבית של המשפחות המיוחדות $1,500.00 העמותה לשיפור מעמד האישה בלקייה $20,000.00 אל-טופולה (מעונות בנצרת) $5,000.00 אלאינתימאא ואלאמל $65,000.00 הפורום למנהלי לשכות הרווחה בחברה הערבית $20,000.00 הפרדס- עמותה לפיתוח קהילתי בשכונות דרום ת"א $10,000.00 שחרית $150,000.00 טבקה- מרכז לסיוע משפטי וסינגור ליוצאי אתיופיה $19,000.00 תור במדבר $1,500.00 עמותת צהיי למען זקני בתא ישראל $2,400.00 הלל- האגודה ליוצאים בשאלה $15,00.00 פלורליזם וסובלנות דתית מוענק סכום י”ב בחשוון - התנועה לחיזוק הסובלנות בחינוך הדתי $42,250.00 ישראל חופשית $92,400.00 בינה-מרכז לימוד וחינוך לזהות יהודית ותרבות ישראל $61,000.00 אתגר $20,000.00 פישקא - קהילת צעירים דוברי רוסית בישראל $35,000.00 חדו”ש – לחופש דת ושוויון $20,000.00 כי"ח $100,000.00 ממזרח שמש - המרכז למנהיגות יהודית (באמצעות כי”ח) $30,000.00 מבוי סתום $40,000.00 מיתרי אשקלון - מרכז לפיתוח מנהיגות ישראלית ותרבות $10,000.00 נאמני תורה ועבודה $45,000.00 פנים - להתחדשות יהודית בישראל $20,000.00 קולך - פורום נשים דתיות (ע”ר) $45,000.00 התנועה המסורתית $75,000.00 התנועה ליהדות מתקדמת בישראל $90,000.00 תמורה - המרכז המשפטי למניעת אפליה $39,000.00 ניסאא ואאפאק - נשים ואופקים $20,000.00 יד לאישה $15,000.00 התנועה הירושלמית $5,300.00 סביבה מוענק סכום מגמה ירוקה $4,870.00 הקרן לסביבה ירוקה $60,000.00 אדם טבע ודין $93,000.00 חיים וסביבה $3,000.00 עדאלה - מרכז משפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל $183,772.00 המרכז לקידום פליטים אפריקאים $6,469.00 אג’נדה בע”מ - המרכז הישראלי לאסטרטגיה תקשורתית $179,516.00 עהד: עמותת האקדמאים לקידום החברה הערבית בנגב $70,000.00 רדיו כל השלום $6,678.00 א.ס.ף - ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט בישראל $8,295.00 אגודה לזכויות האזרח בישראל $461,604.00 נע”ם נשים ערביות במרכז $47,806.00 במקום – מתכננים למען זכויות בתכנון $72,000.00 בזכות - המרכז לזכויות האדם של אנשים עם מוגבלויות $163,998.00 שוברים שתיקה $71,282.00 בצלם $192,295.00 עמותת קבוצת המומחים לשלום ולביטחון $120,000.00 מעיין בבוסתן $26,992.00 עמותת אלסבאר $19,500.00 גישה - מרכז לשמירה על הזכות לנוע $46,766.00 גבעת חביבה - מרכז לשלום (חבצלת מוסדות תרבות) $880.00 העמותה לקידום הספורט המשותף במבשרת ציון ואבו גוש $5,800.00 עמותת הגר לחינוך יהודי ערבי לשוויון $150,247.00 המוקד - מרכז להגנת הפרט $31,300.00 יד ביד - המרכז לחינוך יהודי-ערבי בישראל $16,720.00 האוניברסיטה העברית- פורום שותפות אקדמיה-קהילה $70,000.00 חוש”ן - חינוך ושינוי $41,294.00 מוקד סיוע לעובדים זרים $85,385.00 הקרן למגיני זכויות אדם $101,300.00 אעלאם - מרכז תקשורת לחברה הערבית בישראל $5,000.00 מועצה בין דתית מתאמת בישראל $1,130.00 מרכז ישראל – פלסטין למחקר ומידע $9,459.00 עיר עמים $99,478.00 אשה לאשה מרכז נשים חיפה $60,300.00 ועד למלחמה באיידס $129.00 שדולת הנשים בישראל $27,126.00 הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות $98,200.00 עמותת כ"ן – כוח נשים $3,500.00 לשמ”ה לשילוב מתמודדים והעצמתם בבריאות הנפש $20,000.00 מען - פורום נשים בדואיות בנגב $20,000.00 מבט - מודעות בחברה רב-תרבותית $130,000.00 מרחבים: המכון לקידום אזרחות משותפת בישראל $143,000.00 מולד - המרכז להתחדשות הדמוקרטיה $276,500.00 מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים בישראל $30,000.00 המועצה הלאומית לשלום הילד $17,702.00 הפורום לדו-קיום בנגב $20,869.00 מכון הנגב לאסטרטגיות של שלום ופיתוח, אג’יק $180,332.00 תשע שבע שתיים – לקידום עיתונאות אזרחית $39,364.00 מורשתנו $35,000.00 חוג ההורים-פורום המשפחות:משפחות שכולות למען שלום, פיוס $3,307.00 רופאים למען זכויות האדם בישראל $202,887.00 הועד הציבורי נגד עינויים בישראל $5,015.00 שומרי משפט - רבנים לזכויות אדם $134,603.00 מרכז סיוע לקרבנות תקיפה מינית-חיפה $15,000.00 מרכז סיוע לנפגשות תקיפה מינית ואונס- השרון $2,000.00 סדאקה - רעות שותפות נוער יהודי ערבי $28,564.00 שחרית $20,000.00 סיכוי - העמותה לקידום שוויון אזרחי $127,733.00 האגודה לשמירת זכויות הפרט - לקהילת הלהט”ב בישראל $18,800.00 טבקה - מר’ לסיוע משפטי וסינגור ליוצאי אתיופיה $45,186.00 אוניברסיטת תל-אביב $2,000.00 הקרן לזכרו של הרב דוד פורמן $6,500.00 המשמר החברתי $25,000.00 עמותת תשרין לקידום התרבות – טייבה $10,000.00 מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ואונס- ק.שמונה $500.00 אשה לאשה, ירושלים $9,039.00 נשים ונערות נגד אלימות נצרת $52,127.00 נשים למען נשים - חיפה $2,500.00 איתך - משפטניות למען צדק חברתי – שותפות $27,145.00 מסל”ן - מרכז סיוע לנשים בנגב $12,904.00 קרן נשים למען זכויות אדם בע”מ (מחסום ווטש) $45,945.00 יש דין - ארגון מתנדבים לזכויות אדם $50,135.00 אמנסטי ישראל $500.00 לוחמים לשלום $5,000.00 המכון למצוינות בהומניסטיקה $10,000.00 מפגש- חינוך וטכנולוגיה למען המזרח התיכון $9,190.00 נווה שלום $2,700.00 עו"סים שלום- עובדים סוציאליים לשלום ורווחה $50,000.00 ירושלים דלמטה $50,000.00 קרן אברהם $9,050.00 מכון ירושלים לחקר ישראל $22,500.00 יחד, מעבר למילים $12,795.00 שחר חדש $300.00 טספצ'ין- העמותה לשילוב בני הקהילה האתיופית ביבנה $22,060.00 עמותת אפשר אחרת $66,419.00 מרכז אדווה $163,257.00 עמותת ערוס אלבחר לאשה ביפו $10,818.00 אלנוהוד - העמותה לקידום השכלת נשים בדואיות בנגב $65,195.00 איגוד מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית בישראל $4,360.00 עתיד במדבר $18,000.00 עמותת למענך למודעות $5,000.00 בית תקוות אם הבנים שמחה $50.00 מרכז יהודי-ערבי לפיתוח כלכלי $33,695.00 סנגור קהילתי - פרוייקט ג’נסיס $250.00 מרכז יעוץ לאשה $10,000.00 העמותה להעצמה כלכלית לנשים $10,000.00 פידל עמותה לחינוך ושילוב חברתי של יוצאי אתיופיה $119,869.00 עמותת פרדי קריבין להזדמנות שווה לילדים יהודים וערבים $17,852.00 חברים בטבע - העצמה קהילתית $720.00 קדמה-לשוויון בחינוך ובחברה בישראל $671,130.00 היווט-עמותה לסיוע סוציאלי חינוכי וכלכלי ליוצאי אתיופיה $20,336.00 אינג’אז - מרכז מקצועי לקידום הרשויות המקומיות הערביות $250,000.00 דלת פתוחה-אגודה ישראלית לתכנון משפחה $25,000.00 סיפור ישראלי $75,000.00 אגודה ישראלית למען יהודי אתיופיה $85,450.00 קו משווה קואליציית המעסיקים לשוויון לאקדמאים ערבים $163,682.00 קרן כגן $7,921.00 ארגון קשר – הבית של המשפחות המיוחדות $87,958.00 כל זכות (לשעבר ויקי זכות) $35,000.00 כנפיים של קרמבו $33,558.00 העמותה לשיפור מעמד האישה בלקייה $55,614.00 מהפך $44,965.00 עולים ביחד $47,500.00 ספיר המכללה האקדמית $82,106.00 שיל”ה $6,325.00 מכון שילוב $150,000.00 שלובים - העמותה לקידום והטמעת שיטות הוראה $16,715.00 כתף לכתף למען החברה $16,778.00 חותמים מחדש $75,000.00 אחותי - למען נשים בישראל $11,744.00 מכללה חברתית כלכלית (עמותה לקידום לימודי כלכלה וחברה) $1,100.00 הטלוויזיה החברתית $1,000.00 מכון סאמיט $16,307.00 תבל בצדק $91,160.00 המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך $1,430,000 מכון ון ליר בירושלים $46,814.00 החצר הנשית $9,000.00 תור המדבר $90,000.00 צופן $85,000.00 איתך - משפטניות למען צדק חברתי $119,173.00 קו לעובד $10,000.00 יהל – התנדבות ולמידה בישראל $29,490.00 ידיד $65,180.00 אלומות- המרכז לארגוני אנשים עם מוגבלות $20,138.00 קול האישה $27,176.00 לדעת לבחור נכון $40,000.00 מקום לכולם $5,000.00 אתגר $10,000.00 אלביר (הבאר) $10,000.00 אתגרים $1,000.00 קרן קרב $20,000.00 לשובע $180.00 מארג- עמותה לקידום החינוך בחברה רב תרבותית $16,307.00 שיח חדש: הקשת המזרחית הדמוקרטית $2,000.00 סלע- מרכז סיוע ותמיכה בעולים חדשים $1,500.00 האנסמבל הקולי החדש $36,000.00 הוועד לפיתוח חברתי- חיפה $5,000.00 העמותה להכוון לימודי $10,000.00 קאפא- לשינוי חברתי בנגב $8,000.00 ג'מאעה- פיתוח מנהיגות חברתית במשולש $5,000.00 צעירים בירוחם $8,000.00 תנועת הצופים $5,259.00 ואדי עתיר $6,788.00 רוח נשית- עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות $38,799.00 JVP קהילה $50,000.00 פלורליזם וסובלנות דתית מוענק סכום י”ב בחשוון - התנועה לחיזוק הסובלנות בחינוך הדתי $46,764.00 ישראל חופשית $70,373.00 בינה-מרכז לימוד וחינוך לזהות יהודית ותרבות ישראל $52,139.00 מרכז צדק לנשים $56,300.00 עמותת אלול - אלו ואלו $4,413.00 בת קול - ארגון לסביות דתיות $18,000.00 הלל: האגודה ליוצאים לשאלה $3,336.00 עיקר $15,000.00 אגודת המפגש הבין דתי $2,227.00 ממזרח שמש - המרכז למנהיגות יהודית באמצעות כי”ח $38,557.00 מבוי סתום $8,000.00 נחל נובע מקור חכמה $8,000.00 נאמני תורה ועבודה $16,600.00 המדרשה באורנים $10,000.00 עוז ושלום - נתיבות שלום $350.00 פנים - להתחדשות יהודית בישראל $17,500.00 קולך - פורום נשים דתיות (ע”ר) $65,445.00 התנועה המסורתית $1,704.00 התנועה ליהדות מתקדמת בישראל $234,570.00 מרכז יעקב הרצוג ללימודי יהדות $7,000.00 נשות הכותל $89,554.00 יד לאישה $10,000.00 עמותת ירוחם $8,000.00 ישיבת תלפיות $20,200.00 חדו"ש $3,000.00 שירה חדשה $7,004.00 קולות $10,000.00 פותח שערים $10,000.00 ניסאא ואאפאק- נשים ואופקים $12,000.00 סביבה מוענק סכום מכון הערבה ללימודי הסביבה $1,000.00 מרכז השחר - קיבוץ קטורה $4,402.00 הקרן לסביבה ירוקה $114,633.00 מרכז השל המכון הישראלי לחשיבה ומנהיגות סביבתית $124,500.00 אדם טבע ודין $3,600.00 אזרחים למען הסביבה בגליל $20,000.00 מגמה ירוקה $11,200.00 |
|
||||
|
||||
כבודו מביא טקסטים חשובים ומפרש אותם באופן מעניין ומיוחד. (אם כי לא יחודי, אני חושש) אפשר אולי לשאול, כעוףטופיק לשבת, מי ומה - אתה סבור - רצח את רבין? |
|
||||
|
||||
מפתיע, אתה הראשון מבין האיילים שניסה לתייג אותי וכמובן שפגעת בול: עוזי, דובון, סנדלי שורש, זקן מדובלל, גזענות, חיבה לקונספירציות, הומופוביה -ואם שכחתי משהו, תגיד. |
|
||||
|
||||
התכוונתי רק לנושא הקונספירציה, הייתה או לא. סקרנות בלתי נשלטת הנובעת מיחוס של מטרת פגיעה באופי היהודי של המדינה לתמיכה בכל הארגונים שבתגובה האחרונה. אבל אתה צודק ואני מושך את השאלה. |
|
||||
|
||||
זה לא משנה אם מדובר בכל הארגונים או ברובם. מה שחשוב הוא מידת השפעתם בשיח הציבורי והשלטוני. מאה ארגונים יכולים לעשות נזק זניח לעומת נזק שעושה ארגון אחד. השאלה שלך מדגימה מדוע הקרן משתמשת בתארים וארגונים שעליהם ''אי אפשר להגיד מילה רעה''. |
|
||||
|
||||
כפי שצפריר אמר לך בלשון נאה ומנומסת, המקור עליו את מסתמכת הוא לא ממש מקור אמין. אותו "ערעור הסולידריות הלאומית" אינו מופיע כמטרה מוצהרת של הגופים האלה אלא הוא בבחינת פרשנות שאתר "מידה", ואת בעקבותיו, נותנים לעובדות. מובן שאין בזה כל רע כל עוד זה נכתב כהבעת דיעה, אך ברגע שאת מדביקה על זה במשתמע חותמת של "עובדה" את פשוט משקרת. למזלך יום כיפור כבר בפתח כך שעם קצת מזל תוכלי לקבל מחילה מלאה אם רק תצומי ותתפללי כהלכה. אם את רוצה לשפר את סיכוייך באמצעות צדקה, נא פני אלי בדואל. רק לשם דוגמא הצצתי בסוף הרשימה של "מידה". אם "המרכז המשפטי למאבק באפליה" מאופיין כ"רדיקליזם חברתי" דומני שבאמת כדאי לערער קצת על קיומה של מין "סולידריות לאומית" שכזאת, שלא לדבר על העמותה הלפני אחרונה באותה רשימה: "תור המדבר" שמה. ברשימת השותפים שמופיעה באתר בעמותה מופיע, לא נעים, משרד ראש הממשלה. אמנם נכון שראש הממשלה עצמו הוא רב-אמן בתחום "ערעור הסולידריות הלאומית" -כזכור לכולם (אפילו לבוז'י!) עוד מימי הרב כדורי העליזים - אבל שותפים נוספים שם הם עיריית באר שבע ועיריית חיפה. ללא ספק, גופים שמעוניינים ב"ערעור הסולידריות הלאומית". |
|
||||
|
||||
הסבר + טרופית תגובה 663634 -חינם! |
|
||||
|
||||
"המרכז המשפטי למאבק באפלייה" מגדיר עצמו כ"ארגון פמיניסטי מזרחי" - רדיקליזם חברתי במיטבו. (במאבק הספציפי הזה אין לי אלא לעמוד לצידם). שוב - זכותם של אנשים להחזיק בעמדות שמאל ואפילו רדיקליות. זכותם גם להתארגן עם אנשים שמחזיקים בדעות כשלהם יחד ופעול למען האג'נדה שלהם, והגוף הזה ספציפי גם פועל במסגרת החוק (הם למעשה תמונת הראי של "חוננו" - גם הם נותנים סיוע משפטי פרו בונו, אבל מתוך אג'נדה הפוכה). הבעיה היא שהם מסתירים את האג'נדה האמיתית שלהם תחת מסווה של "זכויות אדם". |
|
||||
|
||||
1. 25% זה עלה תאנה מאוד גדול. כמה אמרנו, רבע מיליארד? 2. באיזה אופן "מזרח שמש" מקדמת רדיקליזם כלשהו? "ממזרח שמש הוא בית מדרש למנהיגות חברתית, המטפח פעילים ומנהיגים חברתיים, לעשייה חברתית ברוח מסורת ישראל ובהשראת מורשת יהודי המזרח. אנו מאמינים שחיזוק הזיקה למסורת היהודית, שבמרכזה ערכים חברתיים; תוך התנדבות ופעילות קהילתית, מחזק את עם ישראל כחברה סולידרית ומחבר את עם ישראל ליסודות הרוחניים, שהביאו להקמת המדינה." כאן מערך שיעור של סדנה בנושא "מסורתיות". קצת ההיפך מרדיקליות, לא? 3. האם גם אליאנס-כי"ח (שהקים את מזרח שמש, ושהקרן החדשה לישראל תורמת גם לו) הוא ארגון רדיקלי לטעמך, עלה תאנה, כובע ליצן? 4. הטענה המקורית של אביר הקרנפים, שעליה הגבתי, היתה שהקרן מפעילה בכוונה תחילה מערכת שהמטרה הראשית שלה לפרק את מדינת היהודים מיהדותה ויהודיה (תגובה 663541). זה לא מתיישב בכלל עם "מזרח שמש" 5. בלי להסכים על המספרים אני יכול להסכים עם האמירה הכללית שהקרן תורמת גם לארגונים שמקדמים את האג'נדה של מדינת כל אזרחיה. אני מבין שאת חושבת שזה לא בסדר שהקרן תורמת לאירגונים כאלה. מעניין אותי לדעת מה החלק שלא בסדר בעיניך - שהארגונים האלה חוקיים? שהם מקבלים תרומות? שהקרן יכולה לתרום למי שבא לה? ואיך את מציעה לשנות את המצב. _____________ 1 השאלה האם הם מערערים את הסולידריות הלאומית או דווקא מקדמים אותה גם היא עדיין פתוחה, לטעמי. |
|
||||
|
||||
אם תבדוק, תראה שכל ''בית מדרש'' שהקרן מקדמת הוא בית וועד לאג'נדה רפורמית. אם נעקוב אחרי הרפורמים בחו''ל, נראה שלהפוך אנשים לרפורמים זו דרך מצוינת לפרק אותם מיהדותם ולטרפד את עתידם היהודי. |
|
||||
|
||||
יחסית לחילונים בארץ? יחסית לזה ששונאים בארץ את הרבנות? |
|
||||
|
||||
שנאת הרבנות היא מצווה ממקורותינו אבות דרבי נתן י"א: אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות |
|
||||
|
||||
רבנות=שררה,לא במובן של הרבנות הראשית וכו' (וזה כמובן לא צריך למנוע מהאדם הסביר לשנוא את הממסד הזה) |
|
||||
|
||||
ודאי. זה לוקח את הכל צעד נוסף קדימה. |
|
||||
|
||||
לא רציתי להכנס לפינה הזו, כי זה ויכוח נפרד, ולכן השתדלתי לסנן את הרפורמים והקונסרבטיבים ולהשאר רק עם הקונצנסוס. גם ארגון אליאנס כל ישראל חברים [ויקיפדיה] צריך תעודת כשרות קרנפית? שומו שמים, בית הספר כי"ח לילדים חרשים משותף לערבים ויהודים! אבל ממזרח שמש הוא מיזם של כי"ח עם קרן אבי חי [ויקיפדיה]. הקרן שהקימה את "צו פיוס" ותורמת בין היתר למוזיאון בית הרב קוק. ועל כך נאמר "!Splitters" אבל למה להכנס למערכי שיעור של ממזרח שמש ולבדוק מה הם באמת אומרים אם אפשר להדביק להם סטיגמה ולהמשיך ירי בתנועה? |
|
||||
|
||||
מה אתה אומר, הקרן מעוניינת בקידום בתי ספר משותפים ליהודים וערבים? |
|
||||
|
||||
ספליטרס 1 אידנדיד! אתה עדיין מתבונן בקנקן. עזוב לרגע את ההצהרות. רוצה להבין לאן הקרן לישראל חדשה חותרת? תלמד את ה- case study המרשים של שוודיה. תתעלם מהסגנון ונסה להבין את העובדות והטענות. לימין שור: https://www.youtube.com/watch?v=3KSJY0c8QWw 1 סופסוף פוגשים באייל עוד מישהו שמנשנש פטמות זאבים. |
|
||||
|
||||
כבר הבנתי שאתה לא מרוצה מהאידאולוגיות שהקרן החדשה לישראל מקדמת. אני חוזר לתגובה 663262 עד כה לא הצלחתם להראות לי שהקרן תמכה בהבאתם של אלפי מסתננים אפריקאים לארץ. לא הצלחתם להראות שהיא תומכת בקיטוב ופילוג בעם. לא חשפתם את המזימה הסודית של ספקטרה להשמיד את מדינת היהודים. כן הצלחתם להראות דברים ברורים מאליהם - ששולי השוליים הם סהרוריים, שמי שמקדם אג'נדה של זכויות אדם תומך בעמותות של זכויות אדם, שבין העמותות לזכויות אדם יש כאלו שמקדמות את האג'נדה של מדינת כל אזרחיה. בוא נציץ בתמונת הראי- השוליים בימין גם הם סהרוריים (השוליים הסהרוריים בימין תמיד נראים לי עבים יותר מאשר בשמאל)- אתה בטח לא מזדהה עם עמדותיו של פרופ' הלל ויס [ויקיפדיה]? מי שתומך בחיזוק האופי היהודי של המדינה תומך בעמותות יהודיות דתיות. בין העמותות שתומכות בחיזוק האופי היהודי של המדינה יש לא מעטות שמקדמות את האג'נדה של מדינת הלכה. |
|
||||
|
||||
תענה בכן ולא אם אתה יכול. האם ארגוני הקרן נאבקים נגד הסדרת יציאת מסתננים מהארץ? |
|
||||
|
||||
עו״ד נמר טמילי: מי בדיוק הסמיך אותך לחקור כאן חקירות? לא לגיטימי לדרוש תשובות של כן ולא. בדרך כלל אי אפשר לענות תשובות כאלה. |
|
||||
|
||||
אבל כבודו, מדובר בשאלה לגיטימית. במילים אחרות שאלתי את העד אם קיימות ראיות וביקשתי לשלול או להסכים על קיומן. ובהזדמנות חגיגית זו כשכבודו מתבונן בי במהופך ורגליו קשורות למאוורר התקרה אתה מוזמן לענות על השאלה. |
|
||||
|
||||
איזה טעם יש בתשובה שלך? כדי לעזור לטמילי לקדם איזה קו שיראה הגיוני לכאורה? |
|
||||
|
||||
אני עונה לשאלות ישירות והגונות, זה נימוס כלפי המתדיינים. אני משתדל לא להתנהג כאילו שאני יודע יותר טוב מהם, בבחינת ''מה ששנוא עליך''. חשבתי להתחיל לסייג את התשובה כראוי אבל לשאלה ישירה מגיעה תשובה ישירה. נשמע מה יש לנמר לקדם את ההבנה שלי משם. |
|
||||
|
||||
אני חילוני לחלוטין, יותר מהרפורמים. אני מפורק מיהדותי? מדוע אני רשום במשרד הפנים כיהודי? משרד הפנים לא רואה את טרפוד עתידי כיהודי. |
|
||||
|
||||
האם אנחנו מדברים על ציבורים, או שאנחנו מדברים על יחידים כראיה לציבורים? הציבור החילוני בארץ שברובו שומר על זיקה למסורת, גם אם איננו שומר מצוות מעדיף לשמור על תפישת היהדות שלו בצורה אורתודוכסית. הציבור הרפורמי בחו"ל, גם אם מבקר בטמפל כל שבת, אין לו תפישה מגובשת של יהדות בגלל שהיהדות של הציבור הרפורמי היא פלסטלינה. רפורמי יכול לעשות כל מה שבא לו ולקרוא לזה יהדות. לכן החילוני ששואב את הקווים האדומים שלו מתפישה אורתודוכסית של היהדות, מעגן את עצמו בתחום קבוע ונוקשה. כל עוד הוא רוצה להמשיך ולהיות יהודי, יש קווים אדומים שאותם לא יחצה. |
|
||||
|
||||
באמת מעניין אותי לדעת, איזה קווים אדומים לדעתך לא יחצה חילוני כדי להמשיך להיות יהודי? |
|
||||
|
||||
קח בחשבון שאני מדבר על חילוני עם זיקה למסורת, ולא על אתאיסטים1 שמבחינתם הדת לא קובעת את יהדותם. בדרך כלל מדובר במילה, חתונה יהודית כשרה עם רב, לחוג את חגי ישראל כחגי ישראל ולא כסלט עם חגים לועזיים אחרים... ________ 1 בגלל הסתייגות שהבעת בעבר, אבקש שתפרש את המושג לפי דרך השימוש הנפוצה שלו. |
|
||||
|
||||
בקיצור, אתה יורה חץ ומצייר סביבו את המטרה, או מגדיר טאוטולוגית חילוני שמתאים להגדרות שלך. אלה לא ההגדרות המקובלות לחילונים. למשל - מי שמנשק מזוזה בכניסה לבית הוא לא חילוני באמת, גם אם תקרא לו כזה. |
|
||||
|
||||
לא אני המצאתי את ההגדרות. מי שמנשק מזוזה בכניסה לבית יכול להגדיר את עצמו כ"מסורתי", שזה עדיין לא "דתי", שזה עדיין לא "חרדי". באופן כללי הוא ישתייך לציבור החילוני. נראה לי מתאים להגדיר אדם כחילוני אם את רוב אורחות חייו הוא מנהל שלא על פי חוקי הדת, גם אם הוא מנשק מזוזות או נשבע באלוהים (כשהוא לא נשבע באמאשלו) ועדיין לא דיברתי על אלה שמנשקים מזוזות. דיברתי על... ציטוט: הציבור החילוני בארץ שברובו שומר על זיקה למסורת, גם אם איננו שומר מצוות. עכ"ל. זיקה למסורת - כן. שמירת מצוות - לא. |
|
||||
|
||||
עם ההסתייגות הטריויאלית שאומרת שכמובן שיש פה קשת כמעט רציפה שאנחנו מנסים לשים עליה נקודות הפרדה ברורות - מי שמגדיר עצמו כ"מסורתי", שומר חלב ובשר למשל גם אם לא חובש כיפה1, וחושב שמישהו למעלה ישפוט אותו אם יאכל שרימפס ולא יצום ביום כיפור - הוא לא באמת חילוני. מי שחילוני, היה אומר על אדם כזה שהוא לא פחות דתי מנוצרי ממוצע בארצות הברית, שמלבד אמונה בישו ומשפחתו הגרעינית לא ממש מבקר תדיר בשום כנסייה מסודרת. אחת התובנות שהפתיעו אותי שלמדתי בעת שהותי בניכר, היא כמה הרבה יותר נדיר למצוא אמריקאי שהוא חילוני באמת מאשר למצוא ישראלי כזה. 1 לא תאמינו כמה כאלה אני מכיר. |
|
||||
|
||||
יש גם לא מעטים שמקיימים "ליבה" של מצוות בעוד שאינם מאמינים שיש מישהו למעלה שישפוט אותם בהתאם להלכה, וגם הם בוודאי מגדירים עצמם מסורתיים. אני מסכים איתך שמדובר ברצף, וש"חילוני" זה עניין של הגדרה. אבל משהו שמחזק את הטיעון נגד האביר: בסקרים מקובל לשאול איך אתה מסווג את עצמך: דתי, מסורתי או חילוני. |
|
||||
|
||||
הטענה המרכזית שלי נגד העמדה שלך יכולה להצטמצם למשפט הבא: אם כולם יפים, אף אחד לא יפה. או: אם אף אחד לא חילוני, כנראה שטעית בפניה. תצטרך לחזור אחורה ולהגדיר מחדש, כדי שיהיו אנשים שיתאימו למושג הזה שלא הומצא רק כדי להכיל שני אנשים. |
|
||||
|
||||
הפוך, גוטה. יש המון חילונים. הם לא ''מסורתיים'', לא שומרים כשרות ושבת, לא מאמינים באל אחד, ולא הולכים לבית כנסת, חוץ מאשר כדי להראות לילד פעם בעשור מה זה שופר. יש איזה מיליון כאלה. |
|
||||
|
||||
לא נראה לך שהכנסת אל תוך המיליון שלך (בהנחה שזה באמת מיליון) כמה מאות אלפים של גויים שבאו מברית המועצות? |
|
||||
|
||||
לא. לפי סקר מהשבוע האחרון, 76% מצהירים שהם מאמינים באלהים. זה אומר שרבע מהיהודים הם חילונים בהגדרה לעיל. עבור מעל 6 מיליון יהודים, זה נותן כמעט מיליון ורבע. אז בעודף ממיליון שקיבלתי, בוא נניח שאלה העולים שלך1. 1 במאמר מוסגר: זה שחלק מהעולים מברה"מ הם לא יהודים, לא אומר בכלל שהם לא מאמינים באלוהים, אולי אפילו להיפך - סביר מאד שהם נוצרים שמאמינים באלוהים, באופן הנוצרי המאד לא מחייב. |
|
||||
|
||||
תיקון: זה נותן מיליון וחצי. כל השאר, קל וחומר, תקף. |
|
||||
|
||||
יש בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מחולל דוחות! (כמובן עובד לאט ורק באינטרנט אקספלורר). מה שאפשר לחלץ משם זה את זה: http://imgur.com/w1rXSZt בקיצור, החילונים ("לא דתי, חילוני") הם 43% מהאוכלוסיה היהודית - סה"כ 1.7 מיליון (לדעתי המספרים לא כוללים ילדים מתחת לגיל 20, כי הסה"כ הוא רק 4 מיליון). האחוז יורד ל 39% אם מסננים עולים מברה"מ. |
|
||||
|
||||
תודה על הנתונים, אני מבין שהם מחזקים את מה שאמרתי. |
|
||||
|
||||
נכנסתי לכתבה ב"הארץ", ומתברר ש-70% מהיהודים מצהירים על אמונה באלוהים. קל יותר בשבילך. אם נניח שהדתיים והחרדים הם בערך 25% מהציבור היהודי, זה משאיר לך 75% מהציבור, שאפילו אם 30% מתוכו לא מאמין באלוהים, נשאר לך 45% שכן מאמינים בו, וזה נראה לי מתאים להגדרה של רוב. עדיין צריך לזכור שאני לא בדיוק מסכים עם הגדרת היהדות של עיתון הארץ, ולכן חלק מהאנשים שהם מגדירים כיהודים, למעשה אינם יהודים. העובדה שחלק גדול מאוד מהעולים מברה"מ אינם יהודים, משנה לסטטיסטיקה הכללית. כי אחוז אלה שלא מאמינים באלוהים, גבוה יותר אצל עולי ברה"מ מאשר בקרב האוכלוסיה הכללית. |
|
||||
|
||||
אז עברנו מ"שני אנשים" בתגובה 663972 שלך למיליון וקצת, שהם 'לא רוב' בתגובה לעיל? נראה לי כמו התקדמות משמעותית1. באשר לעולים מברה"מ, ראה מעל התגובה שלך הערת רגל שלי ונתונים של אח של אייל שמראים שזה לא משנה משמעותית את הסטטיסטיקה הכוללת. 1 מה זה משמעותי - Gargantuan2 במונחי שכנוע אינטרנטיים, מעל חמישה סדרי גודל של שכנוע. 2 לעיתים נדירות יוצא לי להשתמש בביטוי הזה. |
|
||||
|
||||
לא באמת חשבת שדרך הביטוי שלי באמת מתכוונת לשני אנשים בלבד. נכון? בכל מקרה, אני מודה שהופתעתי מהנתונים, ונראה שאחוז הלא מאמינים גדל עם השנים. רק לפני כמה שנים אחוז המאמינים עמד על 80%, ועל כן אני מעדכן את תפישת המציאות שלי בנושא. עם זאת, בהתייחס לטענה המקורית שלי שהגדירה "חילוני" בצורה שמערבת מה שתגדיר "חילוני" ו"מסורתי", ואמרה שרוב הציבור הכולל את שניהם מעדיף לתפוש את היהדות שלו בצורה אורתודוכסית ולגזור משם את הקווים האדומים שלו בקשר לדת, נראה שכאן אין טעות משמעותית. ראיתי את הערת הרגל שלך, ועל זה כתבתי שאחוז האתאיסטים בקרב יוצאי בריה"מ גדול מחלקם היחסי באוכלוסיה הכללית. אם לא מספיק מה שכתבתי שם, ארחיב ואוסיף שכמו שאחוז המאמינים היוצאים מחינוך חרדי גדול יותר מחלקם היחסי באוכלוסיה, כך אחוז הלא מאמינים היוצאים מחינוך קומוניסטי גדול מחלקם היחסי באוכלוסיה. |
|
||||
|
||||
יש לי חדשות בשבילך: יש ״לא יהודים כאלה״ שצמים ביום כיפור ומרגישים לגמרי יהודים. |
|
||||
|
||||
לבי לבי להם. |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון לעולים? כי אם אתה מתכוון לחילונים, לא היה עולה על דעתי לרגע (בהיותי בשר מבשרם) לקרוא להם "לא יהודים". |
|
||||
|
||||
גם אם מה שאתה כותב הוא נכון, אז הציבור החילוני בארץ הוא בגדר תינוק שנשבה בידי תפיסות המערבות לאומנות ושבבסיסה אקסיומות דתיות. כלומר הוא לא ממש חילוני. לגבי רוב החילוניים האקסיומות האלו אפילו אינן נתפסות כדתיות. לכן אם להתבטא בקיפלינגית: משא האדם החילוני הוא לשחרר את האנשים בעלי פוטנציאל השחרור מהאקסיומות הדתיות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |