|
||||
|
||||
הייתי שוקל לכתוב לך תשובה רצינית אם היית מכבד את הדיון ולא משתמש במושג מהסוג של "עומואים". מה שכן מעניין אותי הוא איך מנהל בית הספר יסביר את זה לתלמידיו. "נשיא המדינה היה אמור לנאום אצלנו, אבל זה בוטל בגלל תמיכתו ב־____". |
|
||||
|
||||
הפדופיל העומו המתכנה "רב", מרדכי איילון? |
|
||||
|
||||
הרוצח לכאורה מזוהה כחרדי. זה נכון שהדת היהודית לא מסתדרת עם המיניות הלהטבית אבל לא כל החרדים רוצים או מנסים לרצוח הומואים. כמה חרדים רצחו הומואים בישראל? מה לגבי כל החילוניים שמתנגדים למצעד? מה הקשר בין רבנים שסרחו ולמה השמאל אינו מסוגל שלא להציב במשוואה מול הלהטבי"ות את "הדתיים"? הטענה להכללה תקפה רק כשמדובר בהכללת ערבים. כשמדובר בחרדים, רצוי וכל המרבה הרי זה משובח. הקמפיין לליבוי השנאה האנטי-דתית הוא קמפיין רע מבחינה ציונית. לא חייבים להכניס את ההיבט הדתי כדי להעצים את הפילוג או כדי לגנות את הרצח. אני לא רואה קשר. זה רצח, גם הימנים והרבנים מבינים ומגנים את המעשה מקיר לקיר. ריבלין הוכיח שאפילו כבודנשיא יכול להסתובב בלשון חומה ללא בושה. אמירותיו ומעשיו מלמדים שהוא פוזל לקבל ביטויי הוקרה וכבוד ממקום מאוד מסויים. ההכרזה המכלילה של ריבלין לגבי עם ישראל בעיני מהווה את נקודת השפל הנמוכה ביותר שהגיע אליה. הנשיא לא יתקבל כאורח בבית הנמר ואני מבין לחלוטין את מנהל המוסד החינוכי 1 -בלי קשר לרצח כי אין קשר לרצח. אף רב לא מלמד תלמידים שצריך לרצוח הומואים. 1 אם יתברר שמנהל המוסד הצדיק את הרצח או סרב לגנותו אתמוך בפיטוריו ללא כחל וסרק. |
|
||||
|
||||
נחמד שהמפרש מצהיר על כך שהוא יודע מה היתה כוונת הדובר ולמרות הניסיון המלומד שקצת לא מרשים אני חושב שכותב הנאום או הליצן בעצמו התכוונו למשמעות קרובה יותר לאופן שבו התפרשו הדברים בקרב הציבור הימנוני נמוך המצח, הגזעני, האלים, הדתי והמתנחלי מאשר לפירוש הדקדוקי אקדמי ידעני טרחני. כשאני מכליל ואומר שמאלנים אני לא מתרץ שהתכוונתי לאיטרים. לנשיא הזה יש לשון חומה והוא חושף אותה בכל הזדמנות כדי לקבל ליטוף. זה לא פרס איש העולם הגדול שאני לא סובל, זה כולה ריבלין שמסמיק אם מישהו פותח לו דלת. ריבלין נהנה מהשמש ששוקעת והופך את מוסד הנשיאות בעיני רבים, למיותר. אני מתבייש להגיד שאני מעדיף את שטרית על הבזיון הנוכחי. |
|
||||
|
||||
יותר משאני חש כעס, אני חש אכזבה. אכזבה על הנחרצות. אכזבה על שמגיבי האייל בוחרים בדימויים סקטולוגים ולא משאירים מקום קטן לספק או דיון. |
|
||||
|
||||
אם קראת את הפוסט ששלחת אותי אליו ולא טרחת לציין הסתייגות מדוע אתה מתלונן על נחרצות וסקטוריאליות? |
|
||||
|
||||
1. אמרתי סקטולוגית, לא סקטוריאלית :) 2. אצלי ההסתייגות היא בילט-אין. |
|
||||
|
||||
אז אמרת- אבל אני יודע למה התכוונת. |
|
||||
|
||||
נראה לי שפספסת את הפואנטה :( |
|
||||
|
||||
מצטער, כבר החלטתי על הפרשנות הנכונה לדבריך. קיבלתי השראה מהקישור: "התרגום באנגלית, שהופץ על-ידי דובר הנשיא ומופיע באתר משרד החוץ, חושף את הכוונה האמיתית: הנשיא לא התכוון להטיל על העם היהודי אחריות גורפת לפיגוע. הפרשנות הנכונה היא ״בנים מעמי, אבל לא כולם״. ואם אתה מעדיף את אזובי הקיר נעבור לביטוי לשון ירוקה. |
|
||||
|
||||
עכשיו אני כבר בטוח שפספסת... |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לתקן. |
|
||||
|
||||
אני בודק מאיפה להתחיל: זיהית איפשהו איזושהי פאראפראזה על משהו? |
|
||||
|
||||
זיהיתי שהדיאלוגים איתך מלווים בתחושה שהשמש שוקעת ולמיטב נסיוני צל ענק ברוב המקרים מסתיר וואנאבי. וואנאביס עבורי הם כמו קישואים או חמת חלילים שמישהו התיישב עליה בטעות. |
|
||||
|
||||
לא רוצה לא צריך... |
|
||||
|
||||
פרייאר. איך תדע למה קישואים? |
|
||||
|
||||
כי שוא, כמובן. |
|
||||
|
||||
:) אוקיי, למה קישואים? (יכול להיות נחמד מצידך לגמול לי טובה - תסביר לי מה כוונתך ב"וואנאבי", כלומר מה לדעתך אני רוצה להיות?) |
|
||||
|
||||
זו טכניקה ידועה ומוכרת בה הבריון עוטה על עצמו מסכה של קורבן. ע"י זה הוא מנסה להשיג כמה דברים: לטשטש את תוקפנותו ולהקטינה אם לא להעלימה. בכך הוא מעמיד עצמו כחסר ישע כביכול, קורבן אומלל של מי ולו רק מצביע עליו כבריון. לגייס מידה של אהדה כלפיו כך שהאצבע המאשימה מופנית כלפי הקורבן האמיתי. להוסיף מימד של חתרנות וקשירת קשר בריוני נגד הקורבן. בחסות מידת החמלה שהוא מנסה לעורר הוא מסתנן אל בין שורות הקורבנות ואז מתקיף אותם פעם נוספת מבפנים. רוצה לומר, מטרת הבריון התוקפן היא להגביר את תוקפנותו דרך התקרבנות מזויפת. |
|
||||
|
||||
טוב, לערבים זה עובד יופי... |
|
||||
|
||||
אכן. הימין הפונדמנטליסטי המיוצג עײי סדרת התגובות בעת האחרונה שם עצמו מדעת בחדווה בסיר פחום אחד עם הרגרסיביות של כוחות איסלם דעשײיות ואחים מוסלמים. |
|
||||
|
||||
בתור קיצוני שמייצג את כוחות הימין הפונדמליסטי החשוך האלים והגזעני שהסתננו לאייל חמושים בבקבוקי זכוכית שניתן לנפץ ולרצוח בעזרתם, שהכילו לעת עתה נוזל החשוד כמשקה אלכוהולי אשמח אם תמיין את זהות התוקפים במאה\ אלף\ רבבת מעשי התוקפנות האחרונים שהתרחשו בארץ הקודש כדי שאבין מי מתקרבן לשווא. הרבה קצף מעלים אלה שאינם מסוגלים לנקוב בשם המתקיפים מסיבות "נעלות". |
|
||||
|
||||
וכך עשה הפונז שכתשובה לאלפי המקרים עליהם דיברנו בהם ערבים מסכנים יהודים ומנסים להרוג אותם, הוא נתן לנו מקרה בודד של יהודים שעשו ההיפך. הערבים כבר לא צריכים להתקרבן. יש מי שיעשה עבורם את העבודה. |
|
||||
|
||||
אפשר להסתכל על רצח באופן מבודד, ככזה שלא מייצג את הציבור ממנו הגיע הרוצח. הרוצח היה לא בריא בנפשו או שהחזיק בדעות קיצוניות ולא מקובלות. ולפעמים זה באמת ככה. ולפעמים מאחורי כל רוצח כזה יש...1 מספר אנשים שהפעילו אלימות פיזית, עשרות אנשים שהשחיתו רכוש, מאות שירקו על אנשים אחרים, אלפים שקיללו, קראו קריאות גנאי, עשרות אלפים שהגיעו להפגנות, מאות אלפים שתומכים בכל הקודמים, וציבור כולל שאדיש למעשים ומחשבות של כל השאר. בלי הפירמידה הזאת, יכול להיות שלא היה גם הרצח. איזה מבין שני המקרים יש לנו כאן? לא יודע, אבל המעשה של הנהלת בית הספר לא מחזק את האפשרות הראשונה... 1 כמובן שלא מדובר במספרים מדוייקים |
|
||||
|
||||
מסכים עם כל מילה. בנוסף ראוי לזכור שבניית הפירמידה שהביאה לרצח רבין הסתייעה הודות להשפעת השמפניה. השאלה אם כיום באמת קיימת פירמידה. לא בטוח. לי זה נראה יותר כמו ערימת ילדים. |
|
||||
|
||||
אם כבר דיוק היסטורי הסתייעה גם בדין רודף שהכשיר את לבבות מרגלית הר שפי ועמיר, נדבך של היתר רבני. |
|
||||
|
||||
אאז''נ הסבירה לו כיצד ניתן להיכנס לנשקיה והיתה שותפת סוד לתכנון ההתנקשות בראש הממשלה. |
|
||||
|
||||
לא ולא. שעירה לעזאזל ותו לא. מרגלית הר-שפי [ויקיפדיה]. |
|
||||
|
||||
לגבי הנשקיה את צודקת, היא סרבה לבקשתו לתת פרטים אולם דווקא סרובה יכול להעיד על הבנה כי מדובר באדם שיש בו משום סכנה. אשמתה של מרגלית הר שפי נקבעה בשלוש ערכאות. הנימוק הקובע כפי שכתב אותו השופט חשין: ""המסקנה הנדרשת מכל אלה היא, שהמערערת *ידעה ידוע-היטב שלדעת יגאל עמיר חל על רבין דין רודף* – קרא: כי יצחק רבין, לדעתו של יגאל עמיר, בן-מוות הוא – ולא עוד, אלא שיגאל עמיר מתכוון, הוא-עצמו, לרצוח את רבין נפש". נכון הוא שבציבור ואצל חלק מהשופטים מידת אחריותה נתונה לויכוח. לא שעירה לעזאזל אלא מישהי שידעה על כוונה ונכונות לפעול ולא דיווחה על כך ובזאת בדיוק היא הורשעה. |
|
||||
|
||||
לשם ההגינות, ההתרשמות ההפוכה של עמי אילון, ראש השב''כ בזמנו, בהחלט מוסיפה משקל לויכוח. |
|
||||
|
||||
אני שומע כבר שנים על אותם רבנים שמסיתים וגם על אותו דין רודף וכבר שנים שאני רודף אחרי בעלי טענות שיצביעו על אותם רבנים ומי כתב את אותו דין רודף שכנראה מהיר ממני-ואני בין המהירים בעיר. האם באפשרותך לסייע לי? |
|
||||
|
||||
יגאל עמיר עצמו אמר כי פעל ע"פ דין תורה ופסיקה של דין רודף (לכן, בין השאר הורשעה מרגלית הר שפי ביודעה שעמיר פועל על פיו) אבל סרב למסור את שם הרב הפוסק. הרב דב ליאור, רבה של קרית ארבע, נקשר לכך. קיימים רבני קיצון, למשל הרב והפוסק החרדי, אביגדור נבנצאל, פסק ב2004 שדין רודף חל על מי "שמוסר שטחי א"י. אחד מתלמידיו עלול בעקבות ההיתר הזה לרצוח, כפי שכבר קרה. (הקישור מוביל לחדשות נענע10 וקישור דרך הטקסט לא צלח). |
|
||||
|
||||
אותה שאלה הופנתה לפני שעה קלה 2 ע"י ארא"ל סגל לכתב בטחוני איש שטחים עיתונאי נורמטיבי שמצטט גורמי ביטחון -וזכתה שוב, לגמגום. את לא גמגמת וזה לזכותך. את העדות תרשי לי לנפנף כלא ראויה. הרי אני ואת לא היינו קונים מיגאל עמיר רכב משומש אז בסוגיה כה טעונה בטח ובטח. תרשי לי לעזור לך לגבי הדוגמא שהבאת: 1. הרב הפוסק נפטר. 2. לפי הציטוט אמר: "המוסר שטחי ארץ ישראל בידי גויים דינו, לפי ההשקפה, כדין רודף" אך סייג: "לא ניתן כיום לדון בדין רודף" מפי האתון 1: "במהלך הערב אמר הרב נבנצאל כי לפי ההשקפה, מי שמוסר שטחי ארץ ישראל לידי הגויים דינו דין רודף. עם זאת הדגיש הרב כי לא ניתן כיום לדון דין רודף. " בקיצור, לא. נראה שאני וארא"ל סגל ועוד מליון צרכני חדשות נצטרך להמשיך לרדוף אחר חבורת הרבנים המסיתה שכנראה רוכבת בגבעות הקדושות על חמורי משיח מוגדשים ובשל כך (משחק מילים שכזה) אינה ניתנת לזיהוי. 2 הפטריוטים, ערוץ 20. ומכיייוון שמרבית הרייטינג התרחש בזכותי אני קורא לקברניטי הערוץ להחליף את ארי שמאי לשמאלני מחמד אחר. הוא בלתי נסבל. |
|
||||
|
||||
הפוסק החרדי סייג את פסיקתו *לאחר רצח רבין*. כלל לא קשה להניח כי באווירת ימי טרום רצח רבין היה מי שפסק שיש עליו דין רודף. יגאל עמיר הוא אדם מאמין ואם הוא עצמו העיד כך לגבי מעשהו, אני מעריכה שחלק מהחיוך ומתחושת הצדק שהיתה לו ניזונה מהגיבוי הרבני. |
|
||||
|
||||
אם תקרא קצת אתרים ימניים עם נטייה דתית כמו רוטר, תראה עד כמה נפוצות התופעות שהוזכרו בפירמידה מעליך. |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לבדוק כמה ניקים ברוטר תמכו ברצח המשפחה הערבית ע''י הימין הקיצוני היהודי לכאורה. לא נראה לי שתצטרך יותר מיד אחת. בניגוד לתל אביבים אני לא מנותק מהעם ורואה ויודע שיש שוליים רק שלדעתי העיוות התקשורתי בגודלם והוויתם חרג מגבולות הסביר. צובעים את בנט כימין קיצוני ומתארים ריסוס חומות כטרור יהודי. עובדה שמפלגת ''הימין הקיצוני'', בסיס הפירמידה שממנה אמורה לצמוח האלימות הגזענית לא נכנסה לכנסת. כנראה שמדובר בכמה מאות נערים, חלק מהם עוס''ם היו מגדירים כילדים עם רקע בעייתי והם שהביאו לשמאל רצף אביונות שלא נצפה מאז שמכבי הפסידה בדרבי. צריך לטפל בהם-ומטפלים. רק צריך לזכור שבינתיים התקשורת עסוקה בהשחרת פני כל הימין וכל מי שחושב שהחזרת שטחים ויוצרת פילוג בעם שמסוכן בהרבה מריסוס כתובות. |
|
||||
|
||||
הדיון והפתיל עסקו ברצח במצעד הגאווה, לא ברצח המשפחה הערבית, והדעות שם שהתנגדו ל'מצעד התועבה' היו מרובות מאד, גם אחרי הפיגוע אבל גם הרבה לפניו. זאת הפירמידה שלך. |
|
||||
|
||||
בין התנגדות למצעד התועבה ובין הליכה בעקבותיו של סרומן השחור, הדרך ארוכה ביותר. |
|
||||
|
||||
לפירמידה יש הרבה שכבות, בדיוק בשביל זה. |
|
||||
|
||||
ומה תאמר אם אענה לך ולאלמוני שגם כשאנשים מתחילים להזדהות עם כאבם של הערבים זה נגמר בסיוע פעיל למחבלים? הרי אלה שכבות של אותה הפירמידה, וכשכל כך הרבה אנשים מתחילים ללכת בכיוון, יש כמה שירחיקו לכת. והתוצאה הסופית מדברת בעד עצמה. עם כל הויכוח הציבורי בנושא, ישי שליסל יש רק אחד, ומחבלים יהודים אמיתיים יש בכמות אפסית, כך שאין זה הוגן להפיל אותם על כלל הציבור המגנה את מעשיהם. |
|
||||
|
||||
ישי שליסל יש יותר מאחד, ראה הפיגוע בבר-נוער. וזה שלפירמידה יש קודקוד צר זה לא אומר שאין פירמידה. הסטת הדיון לצד השמאלי הקיצוני לא רלבנטית, גם אם שם יש פירמידה עם בסיס כזה או אחר. |
|
||||
|
||||
אילו היית צודק, אז ישי שליסל יש שניים. זה לא משנה משמעותית את התמונה. אבל אתה לא צודק כי עד כמה שידוע לי, הירי בבר-נוער לא בוצע מטעמי דת ולא קשור לדת. אם אני אבל לא טענתי שאין פירמידה. למעשה טענתי שיש שתי פירמידות - או מעוין. אני לא מסיט את הדיון לצד השמאלי אני יוצר השוואה. אם אתה מטיל את אשמתם של אלה שהלכו רחוק מדי גם על אלה שהלכו איתם רק מחצית (או פחות) מן הדרך, ניתן לעשות את זה בכל מקום בו מישהו הלך רחוק מדי. הרשה לי לצטט את הפונז - אחד המגיבים באתר "האייל הקורא", שנוהג למחות בתוקף כשלוקחים רחוק מדי את מה שהוא אומר, ולכן מצטטים בשמו דברים שלא אמר: אל תמשוך אותי בעניבה. את סרומן השחור, לעומת זאת, אתה יכול למשוך בזקן כמה שאתה רוצה. |
|
||||
|
||||
האנלוגיה לא רלבנטית. ואני לא הטלתי את אשמתם באופן גורף, רק טענתי שיש פירמידה. כשקבוצה שלמה עושה דה לגיטימציה שיטתית, בוטה, גסה, לאורך שנים לקבוצה אחרת (הלהט''בים בדיון הזה), זה בהחלט מכין את הקרקע לקיצוניים. |
|
||||
|
||||
-וכשקבוצה שלמה עושה דה לגיטימציה שיטתית, בוטה, גסה, לאורך שנים לקבוצה אחרת (המתנחלים בדיון הזה) זה בהחלט מכין את הקרקע לטרוריסטים ערבים. שוב אני שואל: יש הרבה אמירות נגד המצעד, סירוס השיח ונגד הומוסואליות ואת חלקן אני מבין ובחלקן אני תומך (ולא אדון בהן כאן לאור החושך שמיוחס לי) אבל תראה לי מנהיג ציבור שקורא להרוג הומוסקסואלים- איפה הם ואיפה דין רודף ואיפה אלפי ההרוגים ממוות בסקילה? אאל"ט זה רצח ראשון או שני שמופנה נגד הקהילה בגלל זהותה המינית. נוח לדבר על תופעה והאנקדוטליות ההיא נעלמה כך פתאום?. |
|
||||
|
||||
כשאלפי אנשים מתחילים לכת, חלק מהם מגיעים רחוק מאד. |
|
||||
|
||||
מוזר, הייתי בטוח שהדיון עסק ב>מיכתו ממשותו ופועלו של הימין הקיצוני. תגובה 661630 תגובה 661664 סימן השאלה בעיני נותר ללא שינוי. |
|
||||
|
||||
קרא שנית את השתלשלות הפתיל, כולל התגובות שקישרת אליהן. למשל התגובה שלי שהביאה את אתר 'רוטר' בתור דוגמה, הביאה אותו בתור דוגמה לאתר עם הטייה דתית שהקונצנזוס בו, כמו שנראה לי, זה שמצעד הגאווה הוא תועבה. ודא עקא, האתר הזה מייצג הרבה יותר אנשים מהאייל הקורא. |
|
||||
|
||||
רוטר זה אתר שיש בו קנוצנזוס בערך כמו שהאייל הקורא זה אתר שיש בו קונצנזוס |
|
||||
|
||||
מתקן, רוב, לא קונצנזוס. גם חמישים אחוז הם בסיס מאד רחב לפירמידה. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שאתה לא טוען ש-50% ממגיבי רוטר הביעו תמיכה במעשי רצח של חפים מפשע. |
|
||||
|
||||
בשל סערת הנפש שאחזה שכחתי לציין שהדיון בכל זאת עוסק בפירמידה של הימין הקיצוני-דתי-משיחי-מתנחלי-ליכודניקי-בית''רי ובל נשכח, יהודי. |
|
||||
|
||||
לאורך הפתיל אתה שוב ושוב מסלף את דברי, או לא קורא אותם בזהירות ראויה. 50% טענו שהמצעד הוא תועבה מוסרית, וביטויים הרבה יותר קיצוניים שאני לא אחזור עליהם כאן. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר מספרים כאלה, לא ספרתי (ואתה?). להערכתי מדובר במספר שמתקרב ל 20%. אין ספק שרוטר מייצג את עמישראל יותר מהאייל ואין כוונה לסלף. שבת שלום. |
|
||||
|
||||
מוכן להתפשר גם על 20 אחוז. זה בסיס מאד רחב לפירמידה, ורחוק מכל הגדרה של עשבים שוטים. |
|
||||
|
||||
בישראל הקריאות מוות לערבים, התנכלות ושריפת דגלים לא שכיחות כמצופה מאספסוף ימני אלים בור דתי ומשיחי שכבר 30 שנה יורים עליו טילים כדי לשחרר את פלסטין. ממליץ לחזור לפרופורציות. טיסת השוקולד היא לא חזות הכל, היא קיימת אבל מיעוט. אני מעדיף את הטריבונות של האספסוף ישראלי מהטריבונות של האספסוף הבריטי ובטח האמריקאי. |
|
||||
|
||||
''...אבל זה בוטל בגלל שנראה שאין לו בעיה להתבטא בצורה הסותרת מכל וכל את ערכי היהדות''. |
|
||||
|
||||
"הייתי שוקל לכתוב לך תשובה רצינית אם היית מכבד את הדיון ולא משתמש במושג מהסוג של "עומואים"." כשקראתי בחדשות על מה שהתרחש, ראיתי את הסרטון בו איזה עומו משקפופר מוציא עצבים על מפקד המשטרה שדיבר אל התקשורת בזירת האירוע. מיד נזכרתי בתגובה 660574 ותגובה 660587. אפרופו מחבקי עצים, הנה תמונה שצילמתי השבוע בג'ונגל. גם שם, כשראיתי את העצים האלה מיד נזכרתי במחבקי העצים - וצילמתי. אפשר לגשת גם מהקישור הזה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |