|
||||
|
||||
אני לא רוצה לדרוך על יבלות, אבל האם אתם אשכנזים? אחפז להוסיף, שמעמדת התצפית שלי כאשכנזיה שבמשפחתה נישואי "תערובת" רבים, נראה לי שהמזרחים שומרים על קשר חם בין האחים בד"כ, לעומת האשכנזים (החילוניים בכל אופן) ש- ובכן, פחות. ואם סטיריאוטיפים, אז עד הסוף המר: אלה שמנותקים ממשפחותיהם בארה"ב הם לרוב לבנים. אלה ששומרים על קשרים טובים הם לטינים. ---- יורדת למקלט. |
|
||||
|
||||
את לא צריכה לרדת למקלט עוד לא יצאת מהמרתף |
|
||||
|
||||
טאגליין! |
|
||||
|
||||
אצלנו דווקא בצד המזרחי של המשפחה יש אקשן. אולי השתאכנזנו. |
|
||||
|
||||
אולי ללטינים אין כסף לטוס1 ללמוד בהארוורד, אז הם נשארים ללמוד בקולג' המקומי ליד אבא ואמא? 1 בדיחה כמובן, תואר בהארוורד עולה מאה אלף דולר נטו, לפני מגורים והוצאות מחייה, הטיסה זה בוטנים. |
|
||||
|
||||
האמת שאני... מעורב. חצי חצי. אני מודה שהנטייה האישית שלי היא כביכול יותר לכיוון האשכנזיות (למרות שמה זה אומר באמת? זאת שאלה מורכבת, מן הסתם זה לא שחור ולבן). בנוסף, אני לא חושב שלעניין העדתי היה מרכיב משמעותי בעניין, בייחוד בתקופה הצעירה יותר (אני חושב שמדובר על גילאים 10 עד 14 בערך, אבל זה די מעורפל) , ששם זה התחיל. |
|
||||
|
||||
כן, כן. מזרחים שקצת שונאים, צועקים אחד על השני, מקללים ומתעללים זה בזה, אבל בכל זאת ממשיכים לבקר כל שבת כי ״משפחה זה משפחה״ זה מחזה נפוץ. |
|
||||
|
||||
אפשר היה לוותר על התגובה הזאת ועל דומותיה. |
|
||||
|
||||
סטיראוטיפים על יהודים אירופאים תמיד מתקבלים בהבנה או באדישות, אבל מישהו יזכיר תכונה כזו אחרת של יהודי-ערבי, ישר כולם נעלבים. מי שמוציא את השד העדתי מהבקבוק, שלא יתפלא שיש לחרב שלו שני צדדים. |
|
||||
|
||||
please do not feed the troll
|
|
||||
|
||||
טרול טרול, אבל תאר לעצמך מודעת בחירות של ''יש עתיד'' לדוגמא, עם הסיסמא ''אשכנזי מצביע לאשכנזי''. |
|
||||
|
||||
אשכנזי לא היה אמור להיות במפלגת העבודה? לעומת זאת, אם רק היו מספיק מצביעים למפלגת העבודה, הם היו מכניסים לכנסת את משה מזרחי (מס' 29 ברשימה). למרצ חסר מנדט בודד כדי להכניס לכנסת את משה מזרחי. |
|
||||
|
||||
בדיוק. הסיפור על ציונות נגד ערבים היא הסיפור הלא נכון. הסיפור האמיתי הוא שבמדינת ישראל יש סכסוך דתי בין שתי קבוצות של ערבים. ערבים יהודים נגד ערבים מוסלמים. ערבים כמו ערבים, הם תמיד גזענים, מחולקים לתתי קבוצות ושונאים כל קבוצה אחרת של ערבים שהיא לא הקבוצה שלהם. בסה״כ מדובר במלחמת אזרחים, כמו כל מדינה אחרת במזרח התיכון. כוכב הקופים. |
|
||||
|
||||
"ערבים הם תמיד גזענים"? אם זה נאמר בצחוק זה קצת מצחיק, ואם ברצינות- זה ממש מצחיק. |
|
||||
|
||||
ידוע שכל ישראל ערבים זה לזה. אבל היה נחמד לראות כאן את אימוץ המונח יהודים-ערבים [ויקיפדיה]. |
|
||||
|
||||
משום שאני לא יודע להיות ממש מצחיק, המסקנה היא... על השד העדתי ומהגזענות שיש פה לקבוצות שונות באוכלוסיה (האמת שלכולן) תוך כדי שהן נעלבות מגזענות של אחרים, אפשר רק לצחוק, לעשות סאטירה ו/או להטריל. הדוגמה הכי משעשעת לגזענות בישראל היא שיוצאי עדות מזרח מאוד מסוימים נעלבים עד עמקי נשמתם אם מיחסים להם ״ערביות״ באיזשהו אופן, למרות שזה חלק מהתרבות, המורשת ואפילו הגנים שלהם. אוטו אנטישמים במלו מובן המילה. |
|
||||
|
||||
*מלוא |
|
||||
|
||||
וכל האשכנזים חובבי ערבים? כאשכנזי הממוקם הרחק בצד הימני של המפה הפוליטית, ארהיב עוז לטעון בשמם של אשכנזים שונים מצידה השני של המפה, שגם אם הם חולמים על שלום ופתרון וכו' הם לא ירצו שערבי יתחתן עם הבת שלהם. מספיקים הציטוטים של וותיקי השמאל בקשר לערבים. אין שם אהבה רבה. |
|
||||
|
||||
אשכנזים לא מחבבים במיוחד ערבים כי הם אוהבים לחיות בחברה תרבותית, רגועה ומנומסת. תן להם ערבי חילוני משכיל אירופאי ומנומס והם יסתדרו איתו מצוין. זה לא אותו הדבר. מזרחים שונאים ערבים כי הם מאוד דומים להם. יהודים ערבים שונאים ״סתם״ ערבים מאותה סיבה שקבוצות שונות של ערבים שונאות זו את זו עד מוות מסביב לגלובוס. זה פשוט סיוט לחיות ליד המנטליות הכל כך ״חמה״ הזאת, אפילו לאנשים שזו המנטליות שלהם עצמם. לערבים יש נטיה לשבטיות בהמית, רגשי נחיתות שמצדיקים את עצמם, ברבריות, אפיליאציה מוגזמת לרכישת שוקולד בזמן טיסה ונטיה חמורה להעלבות, כעס ואלימות. האפיון הזה של ערביות לא מיוחד רק לקבוצה המוסלמית בקרב הערבים. גם האוכלוסיה הערבית-יהודית היא בדיוק, אבל ממש בדיוק, כזאת. השנאה שלהם אחד כלפי השני היא מוצדקת. זה לא אותו הדבר כמו אשכנזי שמביט במבוכה מן הצד על שתי קבוצות הברברים, מצקצק בלשונו וחושב שכדאי לו ולילדים שלו לא להתקרב יותר מידי לילידים. זה לא גזענות. זה רק חשש מלהתקרב לאנשים שהגזענות, האכזריות והברבריות הן חלק בלתי נפרד מהמנטליות והתרבות שלהם. חוסר סבלנות כלפי הלא סבלניים. |
|
||||
|
||||
קבעת פסיקה גזענית למופת: הערבים אינם תרבותיים, רגועים ומנומסים, לכן האשכנזים לא מחבבים במיוחד את הערבי הממוצע. ולכן האשכנזי מסתכל על הפרענקים הבלתי תרבותיים, שאינם רגועים ומנומסים, והיות וכל התכונות הבלתי מלבבות שנזכרו לעיל הן חלק מהווי החיים שלהם, הוא חושב שכדאי לו ולילדים שלו להתקרב אליהם. אפילו הבן שלו יביא הביתה כלה שחומת עור, והיא עדינה ומנומסת, הנכדים הלבנבנים שלו יצטרכו להתרועע עם בני הדודים השחומים שלהם, שאינם עדינים ומנומסים ככלתו החריגה. שומו שדים! האם נשבר הפוליטיקלי קורקט? |
|
||||
|
||||
אתה כותב מאוד מבולבל כשאתה מתרגש וזה לא מפתיע שריקוד שכולו גזענות ודעות קדומות גורם לך להתרגשות. |
|
||||
|
||||
למבולבלים שבינינו, הנה ההסבר, בפירוט. 1. האיש כותב שהשנאה/זלזול/התרחקות של אשכנזים כלפי ערבים לא נחשבת גזענות מסיבות שונות. 2. מי שמציג את הסיבות הנ"ל נחשב גזען. באיזה כינוי אחר תכנה אדם שמייחס תכונות מסויימות (ובלתי מלבבות) לבני גזע אחר? 3. אותו דבר לגבי התירוצים על גישה דומה של אשכנזים כלפי מזרחים. 4. ולכן גם היוצא מן הכלל לא לגמרי מתקבל אצלם - אבל עדיין זו לא גזענות. לפרט יותר? 1. "אשכנזים לא מחבבים במיוחד ערבים כי הם אוהבים לחיות בחברה תרבותית, רגועה ומנומסת." - משמע - הערבים אינם תרבותים, רגועים או מנומסים. 2. בשם הפוליטיקלי קורקט, נהוג שלא לייחס לערבים תכונות שליליות הנובעות ממוצאם ותרבותם. לומר שהחברה הערבית איננה תרבותית, זו אמירה גזענית. 3. לומר שה"יהודים-ערבים" אינם תרבותיים, שהם מתלהמים והמוניים בדיוק כמו הערבים, זו אמירה גזענית. זה מזכיר אמירות כמו "אני שונא ערבים כי הם מזכירים לי את הפרענקים". 4. ואז המצפון קצת מציק. מה, אני גזען? לא! תביא לי ערבי מנומס ולא תהיה לי בעיה איתו אישית. אבל מה... שיתחתן עם הבת שלי? זה אומר שבנוסף לערבי החריג והמנומס, תהיה לי משפחה של ערבים רגילים לגמרי ולא מנומסים? עזוב... בטל את החתונה. זה באמת היה כל כך מבולבל, או שכל כך קשה לאנשים להודות שאחרי כל ההצגות, גם הם גזענים בדיוק כמו הערבים1? __________ 1 אבל מסיבות נעלות יותר! מסיבות תרבותיות. |
|
||||
|
||||
אתה צודק. אסור להיות סתם גזען. צריך להזמין את כל האורקים לביתנו למסיבת תה ולפתח רגשות שליליים רק כלפי אלה שיצעקו צעקות הלל למורדור ויפצחו לנו את הגולגולת עם הגרזן שלהם. הרי חייבים להיות נאורים. לפעמים אתה נשמע יותר כמו ילדה סמולנית קטנה עם קוקיות מאשר כמו אביר הקרנפים. עדיין מתלבט? |
|
||||
|
||||
לפעמים אתה נשמע יותר כמו ילדה סמולנית קטנה עם קוקיות מאשר כמו אביר הקרנפים. עדיין מתלבט? לא. זו בדיוק הנקודה. אני לא מתלבט. בהיותי מודע למי שאני ומה שאני, נטלתי לעצמי את הכינוי הזה שמכריז על מהותי ועל שלל תכונות שליליות שקיימות בי, בין השאר. אני לא מגנה את הגזענים ואת הגזענות. אני מצביע על סתירה בהתנהגותם של אנשים שטורחים לגנות ולהוקיע את הגזענות, ומתברר שהם בעצמם גזענים גדולים. עמדתי נחרצת לחלוטין: אם לא נאפשר לאורקים להסתובב ברחובות שלנו, הם יהיו בטוחים בהרבה. חיים רבים ינצלו, שלא לדבר על נזקי גוף ורכוש רבים מספור, שעדיין לא הסתיימו במוות. אלה שבעד לאפשר לכל מיני אורקים להסתובב ברחובות, או אלה שפועלים כדי לתת להם את החירות להסתובב ברחובות שלנו, שקולים לפעיל זכויות בעלי חיים, ששחרר את האריות, הנמרים והדובים מגן החיות, כי זה לא מוסרי לכלוא אותם. אם תמצא סתירה בטענות או בעמדות שלי, אשמח אם תציג לי אותן. |
|
||||
|
||||
איפה התברר שהאנשים שטורחים לגנות ולהוקיע את הגזענות הם בעצמם גזענים? כל הפתיל הזה נכתב באירוניה וכסאטירה על אנשים גזענים עם עמדות דומות לאלו שלך. אתה באמת מסוגל לקרוא משפט כמו ״ערבים כמו ערבים, הם תמיד גזענים״ ולחשוב שמי שכתב את התגובות הנ״ל מאמין במה שהוא כתב? |
|
||||
|
||||
תירוץ נאה. הפתיל מכיל דעות אמיתיות של אנשים שיש בהם את הרצון הטבעי לחיות עם אנשים כמותם. היות ובעידן החדש זה לא תקין פוליטית, אז מנסים להמציא תירוצים כדי שזה לא ישמע כמו גזענות. מה לעשות שזה עדיין נשמע כמו גזענות? |
|
||||
|
||||
אתה לא תדע לזהות טרול גם אם הוא יתחיל לאכול אותך. אתה מאלה שבטוחים שאת דף הפייסבוק של יהוה באמת כותב ריבונו של עולם? |
|
||||
|
||||
כן. רציתי למכור לו את מכונת הגילוח הישנה שלי, אלמלא הייתי בטוח שהוא לעולם לא מתגלח... |
|
||||
|
||||
״איזה כינוי אחר תכנה אדם שמייחס תכונות מסויימות (ובלתי מלבבות) לבני גזע אחר?״ ״אביר הקרנפים״ או ״הצל״ למשל? |
|
||||
|
||||
באיזה כינוי תכנה אדם שמגנה גזענים אבל לא סובל ערבים כי הם לא תרבותיים, לא רגועים ולא מנומסים? |
|
||||
|
||||
בעל העדפה אישית? |
|
||||
|
||||
גזען. חד וחלק. |
|
||||
|
||||
האם אין מאפיינים תרבותיים משותפים לעמי הים התיכון או לאירופאים? כמובן שישנם אנשים החורגים בהתנהגותם מתרבות זו ואינם נציגים אופיניים שלה. האם מותר לאהוב או לסלוד ממאפייני תרבות מסויימת מבלי להיחשב גזען? או שמא נתעלם מהמציאות התרבותית המשותפת בשם אידיאל אוניברסלי משותף ונכפיף את המציאות אליו? גזען הוא מי שסולד משכנו הערבי / המזרחי / האשכנזי ללא קשר להתנהגותו. לסלוד ממאפיינים חברתיים של תרבות מסויימת לא הופך את האדם לגזען. |
|
||||
|
||||
"כמובן שישנם אנשים החורגים בהתנהגותם" אז זהו שהמצב הוא שסטריאוטיפים לא נובעים בהכרח מהתנהגות של הרוב באוכלוסיה מסוימת. מספיק שמיעוט קטן (ואף זניח) מתוך קבוצה מתנהג בצורה שאפשר לאפיין כדי שהתכונות ייוחסו לרוב האוכלוסיה של אותה הקבוצה. מספיק שמיעוט איסלמי יהיה טרוריסטי כדי שיתיחסו אל ערבים כאל גיס חמישי. מספיק שמיעוט מקרב השחורים בארה״ב יהיה בעל נטיה לעברינות כדי שיתיחסו אל שחורים כאל מסוכנים. מספיק שמיעוט יהודי יהיה עשיר כדי שייחסו אל היהודים את השליטה בהון העולמי. מספיק מיעוט של ערסים מזרחים כדי שליוצאי עדות מזרח תדבק הסטיגמה של אנשים אלימים וחמי מזג. |
|
||||
|
||||
כשלסבתא יהיו גלגלים אתה תהיה אשכנזי. |
|
||||
|
||||
ועכשיו אתה יודע מאיפה הסבים שלי הגיעו ואיזו שפה הם דיברו? |
|
||||
|
||||
לא יודע מאיפה הגיעו הסבים שלך, אבל אני יודע שאתה דובר בשפת רצח-החתולים. |
|
||||
|
||||
ההיגיון שלך ללא רבב. |
|
||||
|
||||
מעמדת התצפית שלי? * לשכנים של הורי מלמטה היה ריב משפחתי מכוער למדי זמן רב והתדרדר לפסים פיזיים בהחלט, באחד האינסידנטים, הסבתא בת ה-751 שלי, אשכנזיה, קפצה פנימה וניסתה להפריד את הניצים, באמרה, "לא יפה לריב, זה חג" (מרוקאים). * פרוייקט הגמר של מישהי שעבדה איתי, דן בקורות משפחתה. חלק מהקורות הללו, כללו את הסבא שהלך לעולמו, שניים מעשרת בניו היו בצבא2, או משהו כזה. כשהשתחררו, חזרו הביתה וביקשו את חלקם בירושה. אמר להם האח הבכור, "רגע, תזכירו לי מי אתם? מי אמר שאתם זה מי שאתם אומרים שאתם?!" ונישל אותם מחלקם. אז הם עלו לארץ. (עירקים). * החקלאי ממנו אנחנו קונים ירקות אורגניים, מצרף גם עלון. לפני שבועיים-שלושה הוא סיפר על הדוד-שאיתו-הפשירו-היחסים, לאחר נתק של 30 שנה לערך, וממנו הוא חוכר את הקרקע. אבל הדוד הזה שם עין עקומה על קוי ההשקיה שהחקלאי דנן מתח, ואמא שלו (של החקלאי) מזכירה אינסידנט בו הדוד החביב הזה, בגלל סכסוך על 2 מטר אדמה ששייכים-לי-או-לך, חיכה עד שיבול תפוחי האדמה יבשיל, וכשהיה מוכן, לקח טרקטור, ודרס את כל החלקה3 (פרסים). לאף עדה, אומה או קבוצה אין מונופול על יחסים משפחתיים רעועים. 1 דאז 2 בגולה, לא בארץ. 3 חלקתם של הורי-החקלאי דנן, כמובן. |
|
||||
|
||||
שכני המזרחים מתייחסים לחדר המדרגות כאל שטח פרטי שלהם. זה אומר ויכוחים קולניים ושיחות קולניות שגרתיות, כולל קריאות אחד לשניה אפילו ב-2 לפנות בוקר. להתעורר מהקריאות שלהם (כלומר, שיחה נורמלית עבורם) לפנות בוקר, זו לא חוויה מרנינה. ועוד לא דיברתי על המוזיקה הקולנית, בכל שעה אפשרית. התחשבות באחרים? לא הקטע שלהם. זה למה נעים יותר לגור ליד אשכנזים תרבותיים שמתחשבים במנוחת הצהריים ובשנת הלילה של שכניהם. הלוואי ושלוש המשפחות הללו יעברו לדירה אחרת ושאשכנזים יחליפו אותם. זו ההעדפה שלי בשל סיבות אנוכיות לגמרי, אני רוצה לישון היטב, בלי שיחות קולניות ליד הדלת שלי לפנות בוקר. |
|
||||
|
||||
יותר נעים לגור ליד אנשים תרבותיים שמתחשבים במנוחת הצהריים ובשנת הלילה של שכניהם. כבר גרתי בשכנות לאשכנזים בלתי נסבלים. אפילו חלקתי דירה עם אחד. לא הייתי מאחלת לך שהוא יגור בשכנות אליך. |
|
||||
|
||||
למרות שהכרתי לא מעט מזרחיים תרבותיים ומתחשבים וכמה אשכנזים בלתי נסבלים, עוד לא נתקלתי באף אחד (בלי קשר למוצא עדתי) שנוהג להקשיב לשלמה ארצי, אריק איינשטיין, באך או מוצארט בעוצמה שיכולה להעיר מתים, בין אם בחצר ביתו ובין אם במכוניתו משודרגת הרמקולים. אנשים שנוטים לחלוק את טעמם המוזיקלי עם כל השכונה (או עם כל משתמשי הדרך) אולי לא שייכים לעדה ספציפית, אבל המוזיקה שהם מקשיבים לה (או גרוע מכך, שרים אותה בליווי מערכת קריוקי אימתנית) נוצרה על ידי יוצרים מעדות מאוד ספציפיות. |
|
||||
|
||||
מה עם לד זפלין, רולינג סטונס או פרודיג'י? |
|
||||
|
||||
או שאין לי שכנים שאוהבים אותם או שאלה שאוהבים אותם שומרים אהבה זו בין כותלי ביתם. |
|
||||
|
||||
התחמקת. האם אתה חושב שיש אנשים שמקשיבים ללד זפלין, רולינג סטונס או פרודיג'י "בעוצמה שיכולה להעיר מתים"? האם אתה מעריך שלד זפלין, רולינג סטונס או פרודיג'י הם "בטעם מזרחי" או "בטעם אשכנזי"? (איזו שאלה מטומטמת :) |
|
||||
|
||||
גם ואגנר יכול להעיר מתים (שלא לדבר על מאהלר או ברוקנר). השאלה היא האם אלו שבוחרים להאזין למוזיקה מסויימת עושים זאת תוך התחשבות בזולת או תוך כפייה של טעמם המוזיקלי על הסביבה. מי שמאזין למוזיקת רוק בעוצמה גבוהה בהופעה חיה, באוזניות איכותיות או בביתו עם חלונות סגורים לא מפריע לשכניו. מי שעושה את זה בחצר או ברכב עם חלונות פתוחים מפגין זלזול בזולת. איכשהו לא יצא לי לשמוע נערים או בחורים צעירים עושים ערב קריוקי משירי לד זפלין או רולינג סטונס (או חווה אלברשטיין או שוברט). יצא לי לשמוע לא מעט ביצועים מזעזעים לשירי אייל גולן, פאר טסי או זוהר ארגוב שמשום מה המבצעים הצעירים מצאו לנכון לשתף בהם את כל השכונה. |
|
||||
|
||||
זה לא רק בצ׳כונה. כך זה גם (למשל) ברכבת ישראל או בשאר התחבורה הציבורית. מעולם לא שמעתי מישהו שמחליט לשתף את כל הקרון באינפקטד משרום, איזה נירוונה או במוזיקת הפורגרסיב רוק החביבה עליו ע״י שמיעתה בפול ווליום מהטלפון הסלולרי המחו#$#$%₪ שלו. וזה לא רק סוג מסוים של מוזיקה - אם היה אפשר להמר על מוצאו של הנוסע שרואה טלויזיה/וידאו מהמכשיר הסלולרי שלו בקול רם ולא עם אוזניות, ועונה בחוצפה כשאיזה אשכנטוז חנון מעיר לו בהססנות, הייתי יכול להיות מליונר. המחלה הזו לא מאפיינת בני נוער בלבד, דרך אגב. די להתיפיף. ברור שיש אנשים בלתי נסבלים בכל העדות. זה מובן מאליו לכולם. זה לא סותר את זה שכשפוגשים מזרחי זר ואקראי, הסיכוי שפגשת אדם לא מנומס, לא אדיב, רעשני, חוצפן, אלים ובלתי מתחשב גבוה יותר מבמקרה בו פגשת מישהו מעדה אחרת. אנשי הפוליטיקלי קורקט מנסים לטעון שזו רק הפנטזיה שלנו ושאין נטיות סטטיסטיות כאלה של אוכלוסיות על בסיס תרבותי. אנחנו גזענים ולכן החוויה שלנו את המציאות משובשת. שיטענו. גם אני הייתי רוצה להשתכנע שהם צודקים. העולם היה מקום טוב יותר אם הם היו צודקים. אבל יש גבול לעד כמה אפשר להגדיר את המציאות עפ״י הרצוי ולא עפ״י מה שבאמת יש בעולם. |
|
||||
|
||||
אני מתקשה כיום לזהות מראיה או שמיעה את המוצא העדתי של חלק ניכר מהאוכלוסיה. מבטא אופייני די נעלם כבר בדור שלי, יש לא מעט אשכנזים שמאזינים לאייל גולן וגם גוון העור הוא לא ממש אינדיקציה. נישואים בין-עדתיים הופכים את ההגדרה עצמה למעורפלת, כך שאני לא יכול להגיד משהו מבוסס על ההסתברות המותנית למוצא של מישהו בהנתן שהוא ''אדם לא מנומס, לא אדיב, רעשני, חוצפן, אלים ובלתי מתחשב''. יתכן כמובן, שכל מי שמקשיב למוזיקה בעוצמה בלתי מתחשבת הוא מזרחי וכל האשכנזים (כולל חובבי אייל גולן והפרוייקט של רביבו) מאזינים רק באוזניות בעוצמה שלא תפגע בעור התוף הלבנבן שלהם. לי אין ראיות לכך. |
|
||||
|
||||
כדי לעשות את זה עוד יותר מסובך, אם אני זוכר נכון מכתבה במוסף "הארץ" מלפני כשנתיים (בטח יותר) על עולמם של התיכוניסטים, הם אוהבים להזדהות ולזהות זה את זה כ"אשכנזים" ו"מזרחים", בהתבסס על התנהגות (שהם בוחרים לעצמם!) ולאו דווקא על מוצא. |
|
||||
|
||||
יכול להיות שיש מתאם ססטיסטי כלשהו בין מוצא לבין התנהגות (אני מנחש שאכן יש כזה). אבל עדיין לא נובע מזה מה שאתה חושב (או רוצה) שינבע מזה. כי מאוד ייתכן שההבדלים בתוך כל קבוצת מוצא גדולים בהרבה מההבדל בממוצע בין הקבוצות (אני מנחש, בלי נתונים, שזה המצב). ואם כך, השימוש בהתנהגות כהיורסטיקה למוצא, ובוודאי השימוש במוצא כהיורסטיקה להתנהגות, הוא אולי יותר טוב מהטלת מטבע, אבל לא בהרבה. והנזק שבשימוש כזה הוא עצום. |
|
||||
|
||||
זה די פשוט. יש מוזיקה שתעדיף לשמוע בשקט, כי זו מוזיקה עדינה שמדברת אל הנפש. יש מוזיקה שחייבת לדפוק על האוזנים ולהעיף את הרגלים, כי היא מחטיאה את המטרה. לכן נוטים להשמיע אותה בעוצמה בלתי נסבלת. מטבע הדברים, מי שאוהב מוזיקה עדינה, ישמע אותה בעוצמה מעודנת. |
|
||||
|
||||
יש לא מעט מוסיקה מהתקופה הרומנטית, שלא לדבר על תחילת המאה העשרים, שעונה על ההגדרה של ״לדפוק על האוזניים ולהעיף את הרגליים״. ועדיין, איכשהו, לא מאהלר, וואנגר או שוסטקוביץ׳ משודרים בעוצמה כזו ברשות הרבים. |
|
||||
|
||||
גם לא את Rage against the machine. כל הפתיל הזה (שהתחיל כהטרלות פרובקטיביות ולא יותר) היה שווה רק כדי לראות איך אביר הקרנפים מנסה לעלות טיעונים מאולצים כדי להשמע *יותר פוליטיקלי קורקט* וכדי *להתנגד לגזענות*. אם מנסים מספיק, אפשר להוציא מכל אחד את הילדה הסמולנית עם הקוקיות שחבויה עמוק בתוכו. פרייסלס. |
|
||||
|
||||
באמת שאין לי מושג איך מישהו מסוגל להגיע למסקנה שאני השמעתי טיעונים מאולצים כדי להשמע יותר פוליטיקלי קורקט. קרא שוב ובתשומת לב את ההודעה שכתבתי, ותראה שכל כולה גינוי לצביעות של גזענים שמנסים לטעון שהם לא כאלה. |
|
||||
|
||||
אז אתה בעצם מתנצל? |
|
||||
|
||||
שוב אתה מבין אותי בצורה שגויה. מי שעוקב אחר הכתיבה שלי כאן, שם לב שאני לא מקפיד על תקינות פוליטית ולא פוחד להביע דעות שנויות במחלוקת ואפילו מוקצות מחמת מיאוס. מי ששם לב לזה, מן הסתם לא יחשוב שכתבתי הודעה מסויימת במטרה לשמור על תקינות פוליטית או להציג את עצמי כאביר הקידמה והשיוויון. הרי כבר הצהרתי - אני אביר הקרנפים. מכאן ניתן להסיק שאת ההודעה כתבתי על הלך מחשבתם של אנשים שכן מתיימרים להיות אבירי הקידמה והשיוויון. אנשים שהתקינות הפוליטית חשובה להם, ולכן הם טורחים לייפות את הגזענות שלהם, למרות שהיא שם, עטופה בנייר צלופן מהודר וסרט מסולסל. |
|
||||
|
||||
אני חושב שהבנתי. אתה בעצם טוען שאתה תומך במדיניות החוץ של צפון קוריאה. האמנם? |
|
||||
|
||||
:-) :-) ! |
|
||||
|
||||
אחד מתחביבי הילדות שלי היה משחק עם אפליקציות טקסטואליות בסגנון של אלייזה [ויקיפדיה]. מכניסים עוד ועוד טקסטים מופרכים ומקבלים תשובות של מכונה חסרת אמפתיה, חסרת יכולת לקלוט רמזים בטקסטים לכוונה, ציניות והומור של הכותב. התוכנות הללו חסרות יכולות בסיסיות בניתוח טקסט בשפה טבעית ולכן התוצאות תמיד מצחיקות. זה פשוט ממכר. עם השנים הגעתי לתובנה המוזרה הבאה: ככל שאדם הוא יותר קיצוני בדעותיו או סתם יותר אידיאליסט, כך גדל הסיכוי שהאופן שבו הוא מנהל שיחות בפורומים באינטרנט הוא קרוב יותר לאותה תוכנה שהרצתי על C64 או Spectra Video 328. האפשרות להוציא ממנו תגובות מצחיקות או לגרום לו להגיד בכמה מהלכים בדיוק מה שאתה רוצה וצופה מראש, ממש מרגיש כמו התעסקות עם בינה מלאכותית. תענוג. |
|
||||
|
||||
אדם משכיל וידען כמוך וודאי יודע שכל מי שלא מקפיד על תקינות פוליטית, מצדד במדיניות החוץ של צפון-קוריאה. |
|
||||
|
||||
ואיך זה גורם לך להרגיש שאדם משכיל וידען כמוני יודע שכל מי שלא מקפיד על תקינות פוליטית, מצדד במדיניות החוץ של צפון-קוריאה? |
|
||||
|
||||
ובכן, כתומך במדיניות החוץ של צפון-קוריאה, אני אמור לשלוח לך בדואר טיל גרעיני. היות ובפסח לא אוכלים גרעינים, תאלץ להסתפק בטילון עם שבבי פקאן. |
|
||||
|
||||
אני לא בדיוק מתמצא ביצירות של מאהלר, וואגנר או שוסטקוביץ', וגם מוזיקה שנתקלתי בה מסרטים של/על אותה התקופה, מוזיקה שנועדה להרקיד בקצב, עושה את זה בטוב טעם ולא בהרעשה ארטילרית. |
|
||||
|
||||
בעניין ואגנר, ישנה איזו תפיסה רווחת על הבומבסטיות של המוזיקה שלו. זוהי לטעמי תפיסה שגויה, ראה סעיף ה' בתגובה ישנה. זה מגוחך כמו לומר שפוצ'יני "מעיר מתים" (קרי, בומבסטי) על סמך הטה דאום המפורסם ("לכי לדרכך, טוסקה") שמסיים את המערכה הראשונה של טוסקה. זהו אחד הקטעים המצמררים ביותר שחושפים תהומות של רשע - סקרפיה המושחת מקריב את האלוהים על מזבח תאוותו. לעומת זה, דהירת הוולקירות של וואגנר היא ביטוי לחמלה - הוולקירות אוספות את גופות הגיבורים ומביאות אותם למנוחת נצח, בדומה למעשה אנשי יבש גלעד וגופותיהם של שאול ויהונתן. מדהירת הוולקירות היא הבסיס לתנגדותה של ברונהילדה לשרירות ליבו של אביה ראש האלים ווטאן, בשם האהבה. לעומת כמה דקות פה ושם של תרועות ותופים, האופרה מורכבת מחלקים ארוכים (שעות במצטבר) של דואטים וכיוב'. בעניין שמיעת מוזיקה פופולרית. יש מוזיקה שמחשבת ל"מוסיקת נהיגה". למשל, The Cars או ZZTop. מוזיקה קיצבית, מרטיטיה, שרק עושה חשק לפתוח חלונות, ולצאת בריקוד על הכביש, אם זה בין ת"א לי-ם או בין ניו יורק למיאמי. כזאת גם שרית חדד, סמיר שוקרי וכל השאר. בעניין הזה אני עם איזי וירדן. בחוף הים באים כל מיני עם מכונות קריוקי שמנגנות בקולי קולות מוזיקת בעיקר טראנס, צעירים ויותר מבוגרים, מצבעי עור ומבטאים שונים. |
|
||||
|
||||
ואגנר הרוויח ביושר את המוניטין שלו. יש לו קטעים בומבסטים עתירי כלי נשיפה ממתכת והתזמורות שנדרשו לביצוע הטבעת היו הגדולות ביותר עד אז (מאז כבר עברו אותו), כך שבאמת קל לשכוח שיש לו קטעים ליריים מופלאים כמו זה http://youtube.com/watch?v=UgTK-U96k5Q טראנס? לא זכור לי שיש קריוקי לטרנס ולו כי אין מילים שאפשר לשיר (לא שמוזיקה יש, רק קצב) וכבר הרבה זמן שלא יצא לי לשמוע טראנס. עכשיו כשאתה אומר, אני נזכר שפעם (10 שנים?) היו באמת מכוניות שהרעידו את השכונה עם טראנס, אבל כבר הרבה זמן שלא נתקלתי בזה. |
|
||||
|
||||
גודל התזמורת נועד, עכש"מ, יותר עבור הנפח ופחות עבור העוצמה. צריך לזכור שתכנון האולם של ואגנר שם את התזמורת מתחת לבמה, ומעליה כיסוי שמסתיר אותה מהקהל, לקבל אפקט של מוזיקה נטו. עם מכונות קריוקי לא חייבים לשיר, אבל באים גם עם רמקולים גדולים ומחברים אליהם טלפון. נהם הגלים וקולות מטקות יוק. |
|
||||
|
||||
10 שנים? אז הנה הזדמנות נוספת לאהבה (של טראנס) עם רימייק של היצירה שבלעדיה שום מסיבה לא היתה שלמה (לא זוכר מתי, או למה) |
|
||||
|
||||
להרעיד את השכונה עם טראנס? חובבנים עלובים. אני קניתי מערכת סטריאו 400W במיוחד כדי להרעיד את השכונה עם "זכרון יעקב" של אושיק לוי. עד שמגיעים ל-"יש בקבוקים ריקים בזכרון וכולם שותים הכל" בדרך כלל כבר מגיעה המשטרה. |
|
||||
|
||||
יפה :) מנסיוני, נראה לי שגם עם מערכת של 100W, אתה בקלות תגיע לעוצמה שתניס אותך מהבית. |
|
||||
|
||||
PMPO או RMS? |
|
||||
|
||||
אם כבר אז כבר, RMS. בשביל אושיק לא חוסכים. |
|
||||
|
||||
וזכור לטובה זיגי סטארדסט עם ההנחיה המפורשת. פשוט בחו"ל זיגי היה ערס, ובארץ לפלפון. |
|
||||
|
||||
ה-Who נכנסו לספר השיאים גינס עם ההופעה1 בעוצמת קול הגבוהה ביותר. 1 לא זאת. הבאתי את הלינק כי הייתי באחד הקונצרטים בסיבוב ההופעות הזה |
|
||||
|
||||
הכר את היוצא מן הכלל. אותו שותף-מהגיהנום שהזכרתי בתגובה קודמת. לא שמע מזרחית, אבל את טעמו המוזיקלי חלק, בנדיבות יתרה, עם כלל הציבור שבסביבתו. בכל שעה. |
|
||||
|
||||
חכה שלאחת מתוך שלושת הדירות שתאוכלסנה במשפחות אשכנזיות, תכנס קלאפטע פולניה אימתנית. אחרי חודשיים שבהם היא תיכנס לכולם לקישקעס, היא תצליח להיות לועד הבית, עד שתארוז בחיפזון ותימלט על נפשך לפולין. שם, במחנה הנופש אושוויץ, תוכל לנשום לרווחה תחת שלטונו הסובלני והצודק של יוזף מנגלה שיחנק מביגלה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |