|
||||
|
||||
כמובן ששטן זאת הגזמה פראית בעניינים שכאלה. התיעוב שלי נובע מסיבות יותר עמוקות ממכונות כביסה, באזור של הפרת פטנטים והתנהגות עסקית דורסנית ובלתי מוסרית (לדעתי) שנתקלתי בהן במסגרת אינטראקציות עסקיות כאלה ואחרות מול החברה הנ''ל. |
|
||||
|
||||
הסיבה שאני מעלה את הסוגיה היא לא דיון על מוצר זה או אחר או על מכונות כביסה, אלא משום שאני חושב שהפנבואיזם וכל הז׳ארגון של אפל פנבויז ופנדרואידים, הוא איזה מן מיקרו קוסמוס שדי מיצג טפשות אנושית באופן כללי. חשיבה פרטיזנית ודעתנית (מידי) בה אנשים חייבים לבחור את הקבוצה האהודה עליהם ולשנוא שנאת מוות את השניה. אנשים עושים את זה עם דברים שנחשבים *כאילו* חשובים כבר אלפי שנים (קבוצת כדורגל, סיפור עם א׳ מול סיפור עם ב׳, יהוה מול אללה מול ישו, סוגי האוכל שמותר או אסור לאכול או סתם הצד הנכון שבו צריך לשבור את הביצה בארוחת הבוקר), כך שזה די משעשע לראות להט שכזה גם במשהו שרירותי כמו סוגים שונים של מוצרי צריכה. זה רק ניחוש בלי סטטיסטיקה, אבל תן לי מישהו ששונא את אפל או חושב שאנדרואיד זה איכסה פיכסה מכשפהל׳ה רעה ולדעתי תמצא (בהסתברות די גבוהה) אדם שהוא קיצוני בדעותיו (וקצת אטום) גם לגבי נושאים רבים אחרים. |
|
||||
|
||||
אני אולי לא שונא אותם, אבל אני לא אקנה את המוצרים שלה. לדוגמה: אין לי שום בעיה לקנות מקלדת של מיקרוסופט. אני אצטרך המון שכנוע כדי לקנות מקלדת של אפל (למה? כי כנראה שהיא עובדת רק עם מוצרים של אפל. ואני לא רוצה את כל החבילה). לכן אני מתרחק מכל מה שמריח את הניחוח של החברה הזו. |
|
||||
|
||||
ברגע ספציפי זה, אני מתכנת לאנדרואיד על מקבוק פרו, בודק על נקסוס 5 והמחשב מחובר למקלדת ועכבר של מיקרוסופט ושני מסכים (אחד סמסונג והשני LG). אני מבין בחירה של מוצר אחד על פני השני. פנבואיזם או תאור חברות שמיצרות טוסטר אובן כ*שטן* זה מה שאני לא מבין. הו דה פאק קיירס?! |
|
||||
|
||||
זה שבאותו רגע ממש אתה גם מתכנת וגם כותב באייל, זה מה שקוראים "תכנות מקבילי"? |
|
||||
|
||||
בדיוק! |
|
||||
|
||||
תירגע,אני לא מעריץ של אנדרואיד (לצורך העיניין אני לא מעריץ שום חברה או מוצר) רק שיש חברה שהתקבעו בתפיסתי בהתאם להתנהגותם,לתרבות שהם מייצגים,לאיכות המוצר שלהם וכו'- כרעים. אני לא אוהב את מייקרוסופט לצורך העיניין באותה מידה שאני לא אוהב את אפל,רק מסיבות אחרות שכולן הן בתפיסה האישית שלי ובחוויה האישית שלי. את גוגל (במקרה,בלי קשר לאנדרואיד) אני כן אוהב. |
|
||||
|
||||
אני חושב שאתה מפספס משהו. קנייה של מוצר של אפל1 זה לא רק עסקה כלכלית או הצהרה אופנתית, זה גם הסכמה לקבל על עצמך, כלקוח, תנאים מסויימים שמעידים על יחס קצת חריג בין קונה למוכר. כשאתה קונה מכונית אתה לא צריך לחתום על Term and Conditions עם רנו, ואם תחליט לצבוע את המושבים בירוק או אפילו להחליף מנוע סובארו לא תבוא אליך בטענות, (וכמובן שהיא לא תסגור את מכסה המנוע בברגים מיוחדים, או תבטל את האחריות במידה והעזת להחליף את המצבר לבד). העובדה שיש אנשים שלא רואים ביחסים האלה דבר חיובי במיוחד, ומעוניינים להיות בעלים של המוצרים אותם הם רכשו בכסף מלא, לא צריכה להפתיע. מצד שני, גם העובדה שיש אנשים שמרגע שכבר התחייבו (נפשית וכלכלית) לחברה מסויימת מרגישים צורך להגן על הבחירה שלהם לא צריכה להפתיעה. נכון ש"שטן" זאת תגובה קצת ילדותית (לא ממש קשור לקיצוניות לדעתי) אבל, העובדה שאנשים כן מרגישים צורך "לבחור קבוצה" נראית לי די ברורה מעליו, 1 או גוגל, או סמסונג, או מייקרוסופט... אבל נראה לי שאפל מובילה את המגמה. |
|
||||
|
||||
השטן האמיתי היה מיקרוסופט. קודם לכן השטן הגדול היה איביאם (בעידן שקדם לעידן המחשבים האישיים). מה שמביא אותי לחשוב: שטן הולך ושטן בא, כל השטנים זורמים לגרוטאות .... (כאן חסר לי חרוז). |
|
||||
|
||||
IBM ומייקרוסופט לא הלכו לשום מקום. החרוז1 המתבקש: הוא שטן מצטרף ושטן נשאר, לפחות החדש פחות מכוער. 1 חרוז לאשכנזים בלבד. |
|
||||
|
||||
אי בי אם כבר הלכה. יש לחברה עדיין כסף שהיא צברה בימים הטובים אבל המעמד שלה נמוך מאוד יחסית למעמד שהיה עד 1980 בערך. מייקרוסופט גם בתהליך ירידה. אבל עדיין נחשבת בשוק המיחשוב. גוגל היא כעת המלך החדש. לגבי אפל, אני לא מצפה ליותר מדי. היא עדיין חזקה בתחומים מסויימים אבל לא מתחדשת מספיק כדי שתשאר בפסגה (נאמר) יותר מ- 20 שנה מהיום (אפל תשאר 20 שנה כי בכל זאת יש לה מוצרים חזקים). חבל שסטיב ג'ובס — שהיה הכוח המניע של אפל — מת. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שאחד ההבדלים בין מכונית למחשב/טלפון/טאבלט הוא שמחשבים מחוברים ברשת בעוד שמכוניות [עדיין] לא. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אכן. עכש"ז, במכוניות של בטרפלייס היה מותקן מחשב ששלט מרכב תוך שהוא מחובר אונליין למרכז שליטה בחברה. |
|
||||
|
||||
טוב, אז אתה מבין שאצלי זה בכלל לא מהכיוון הזה. אני נוטה להסכים שהזדהות מוגזמת עם מוצר/חברה מסחרית מסוימת או אי-הזדהות גורפת על הרקע שאתה מציין היא מיותרת, עם זאת לא הייתי מדרג אותה גבוה במקומות הטעונים שיפור בהתנהגות האנושית. |
|
||||
|
||||
מובן מאליו. אני רק חושב שזו לא התנהגות יחודית למוצרי צריכה, אלא תופעה (פסולה) כללית יותר. התופעה במוצרי צריכה פשוט מראה את האבסורד שבתכונה האנושית הזאת. לא במקרה הבאתי את הדוגמה של סוויפט עם ה - Big-Endians וה-Little-Endians. אין חדש תחת השמש ובני האדם תמיד היו תושבי ליליפוט. אנחנו כל כך משוגעים שאנחנו מסוגלים לשחוט אחד את השני בגלל ויכוח על מה עדיף - גזר או מלפפון. הדתות, הפוליטיקה, התרבויות והאידיאולוגיות שלנו רוויות בקידוש העדפות שרירותיות שכאלה. |
|
||||
|
||||
כולנו אכן ליליפוטים: כמעט כל מערכות המחשבים שבשוק הם עם אינדיאנים קטנים. רק התעבורה באינטרנט היא לרוב עם אינדיאנים גדולים. |
|
||||
|
||||
One little, two little, three little Endians...
|
|
||||
|
||||
אז הבעיה של האינטרנט היא יותר מדי צ'יפים, פחות מדי אינדיאנים? מעניין. נראה לי שזו גם הבעיה של כמה מפלגות בישראל (לעומת אלה שיש בהן רק צ'יף אחד, שמצ'פצ'ף על כל השאר). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |