|
||||
|
||||
אני קורא וקורא, ובנאדם - אתה כותב צבירי שטויות. אתה בכנות מאמין שלגבר יש מנת משכל גבוה משל אשה ולאשה יש רק את היופי? אתה הוכחה צרופה למה צריך פמיניזם! למה הפמיניזם לא עבר מהעולם. אם לא היית, היה צריך להמציא אותך. התנועה הפמיניסטית צריכה לגייס אותך ולנפנף בך בכל הזדמנות! |
|
||||
|
||||
לא. אני מאמין שלגבר יש יתרון במדעים מדוייקים, כשרון טכני ותפיסה מרחבית. אני מאמין שלאישה יש יתרונות בתחומים אחרים. אני מאמין שבאופן כללי בני אדם שונים נולדים עם כישורים ויכולות שונות, והם יכולים לבטא אותם בתחומים שונים. לכן אני חושב שאנשים צריכים לקבל את המציאות, לפיה לא כל אחד יכול לעסוק בעבודה של צווארון לבן ולעשות מיליונים. אתה יכול לתת לכל אחד לנסות להתקבל לראיון עבודה לתפקיד מנכ''ל אפל, אבל רק מי שנולד עם הכישורים המתאימים, יכל לפתח אותם במידה הדרושה כדי לאפשר לו לקבל את התפקיד עצמו. מי שלא נולד עם הכישורים המתאימים, יתכבד וילך להיות עורך דין, רואה חשבון, מוסכניק, שרברב, טבח או מתכנת מחשבים. |
|
||||
|
||||
כתבת " אני מאמין שלגבר יש יתרון במדעים מדוייקים, כשרון טכני ותפיסה מרחבית" אתה מאמין ש"ב*ממוצע* לגבר יש יתרון במדעים מדוייקים, כשרון טכני ותפיסה מרחבית" או שאתה מאמין להיגד המקורי שלך כפשוטו? קרי לכל גבר יש יתרון על כל אשה. ואם אתה מאמין בהיגד שלי, אז אם ניקח את כשורי התפיסה המרחבית החציונים של הנשים, לאיזה אחוז מהגברים יש כישורים פחותים? 49%? 10%? 1%? ואם ניקח את 25% העליונים של הנשים, איזה אחוז מהגברים ניחן בכישורים נחותים? אני מנסה להגיד, שכמו בכל תחום הכישורים כנראה מתפלגים נורמלית, השאלה, היא מסביב לאיזה נקודה, ומה סטיית התקן בכל אחד מהמינים, ומה המסקנה שמסיקים מהתוצאה. אם נניח לשיטתך שלמשל 25% מהנשים עליונות על 60% מהגברים בתפיסה מרחבית (25% מהגברים עליונים כמובן על 75% מהגברים), מה המשמעות האופרטיבית? |
|
||||
|
||||
כמובן שאני מדבר על ממוצע, ולכן אני מקבל את כל מה שכתבת. מה המשמעות האופרטיבית? אני חושב כרגע על שתי אפשרויות. אם אנחנו מדברים על מדעים מדוייקים, נראה שההפרשים הם באחוזים בודדים. אבל כדי שיהיה קל להסביר, אנפח ואגיד שההפרש הוא עשרה אחוזים. אם אני מחלק את כל הגברים לסולם שבין 1 ל-10, ובמקביל את כל הנשים, הרי שאישה שתגיע לדרגה 9 תהיה שווה לגבר שבדרגה 8. ואז אנחנו מגיעים לאפשרות הנוספת. אותה אישה שמתוך המגדר שלה מוכשרת יחסית מאשר אותו גבר - יחסית למגדר שלו, עדיין תמצא את עצמה בעמדת נחיתות מול אותו גבר שלא צריך לקטוע את הקריירה שלו כדי ללדת ולהניק. האקסיומה אומרת שההפרש בתפישה מרחבית גדול יותר ועומד על עשרות אחוזים. מכאן זה ממשיך על כל הבדיחות על נהיגה של נשים, טייסות שמחנות ברוורס וכו'. לא רציתי להסתמך על זה וגיגלתי "תפישה מרחבית גברים נשים". מצאתי http://alexandert.wordpress.com/2009/05/21/%D7%A4%D7... פה שבדרגות הגבוהות ביותר של כשרון תפישה מרחבית, יתרונם של גברים על נשים הוא פי שניים. התפישה המרחבית מובילה לכשרון טכני בתפעול, המצאת ותיקון מכונות וכלים, תכנון מבנים, פעולות שונות הכרוכות בלוגיסטיקה וכו'. בתחום הזה אם כן יש יתרון בולט מאוד לגברים על פני נשים, גם אם האישה חיה ערירית ומקדישה את כולה לקריירה. גם שאר התוצאות שעולות בחיפוש זה, מצביעות על הבדלים מובנים ביכולות של גברים ונשים, עקב מבנה מוח שונה או פעילות הורמונים שונה בין גברים לנשים. מה שמחזיר אותי לטענה הראשונה שלי: גברים שונים מנשים. לכל מגדר יש את התחומים שבהם יש לו יתרון. לנסות ליצור שיוויון מלאכותי, זה כמו ליישר בננה. ככה הבננה גדלה. מה אתם רוצים ממנה? |
|
||||
|
||||
אתה מסכים שגם במדעים, וגם בתפיסה מרחבית, קיימות נשים שהן עילוי? לדעתי ברור שגם אם אתה חושב שנשים נחתות מגברים (ולהפך) בנושא זה או אחר, הרי ברור שאינדיבידואלית, ישנם נשים וגברים כשרוניים במיוחד 1, ולא צריך להגביל את יכולתם לממש את כשרונם, עד כאן יש הסכמה? 1 הרי יש נשים טייסות וזוכות פרסי נובל |
|
||||
|
||||
יש הסכמה. אין ספק. הגישה הכי טובה היא לקחת את האינדיבידואל ולתגמל אותו בהתאם לכישוריו ובהתאם להישגים שהוא מביא באמצעות אותם כישורים. הבעיה קמה כשמגדר מסויים דורש יותר ממה שמגיע לו בהתאם לכישוריו ולהישגים שהוא מביא באמצעות אותם כישורים. |
|
||||
|
||||
רק שזה לא ''ככה הבננה גדלה''. קח עץ תפוחים, קשור קופסאות סביב הענפים, במקום שבו מתחילים לצמוח פירות. יצמחו לך תפוחים מרובעים. עכשיו, דמיין שזה מה שכולם עושים בכל העולם. בשווקים יהיו תפוחים מרובעים, ותתמה - ''מה אתם רוצים מהתפוח, הרי הוא מרובע''. |
|
||||
|
||||
זה בדיוק ''ככה הבננה גדלה''. אם אתה רוצה תפוח מרובע או אבטיח מרובע, אתה צריך להתערב ישירות בהליך הגדילה ולהניב פירות שלא גדלו בצורה הטבעית שלהם. ברור לך שהצורה הטבעית של תפוח היא עגולה, ושבאופן טבעי בננה מעוקלת. אם ככה, תוכל לומר שהצורה, הכישורים והנטיות הטבעיים שיש לגברים או לנשים לא מתאימים לפמיניזם, ולכן הפמיניזם זומם להאביס את כולנו בהורמונים, להנדס אותנו גנטית או לגדל אותנו בקופסאות שיניבו אנושות בעלת תו תקן אחיד. כולם באותו גובה, אותו משקל, אותו משכל וכו'. |
|
||||
|
||||
קח ילדות. אל תתן להן חינוך. תשאיר אותן אנאלפאביתיות. זה בתור התחלה. כשאחרי מאות שנים תתחיל ללמד גם ילדות, תלמד אותן דברים שונים ממה שמלמדים ילדים. כשכבר כולם לומדים ביחד, תפמפם להן בכל הזדמנות אפשרית ש''מדע זה לבנים'', ''מתמטיקה זה לבנים'', ''הפעלת הראש זה לבנים'', ''לא טוב להיות חכמה כל-כך''. מהר מאוד, אגב, רק בנים יגבירו מתמטיקה. הבנות שישארו במתמטיקה יהיו אלה שבאמת-באמת טובות בזה. הבנים יוכלו להיות גם בינוניים. בנות ברמה של בנים בינוניים ילכל ללמוד ספרות. חוץ מזה, תפנה את כל משחקי ההרכבה, האסטרטגיה והחשיבה, מעל גיל פעוטות, לבנים בלבד. תעשה את זה ככה שתמתג את הלגו, לבנים. תשים את הצעצועים שמפעילים אסטרטגיה וחשיבה והרכבה בסקציית הבנים. לבנות - תשאיר בובות, תסרוקות, ערכות איפור, השחלות חרוזים. אם אתה לא מאמין לי, תכנס לכל חנות צעצועים - זה מה שתראה שם. אחרי כל זה, תוכל להגיד על הבננה שהיא מעוקלת מטבעה. אבל לא. היא תפוח מרובע. |
|
||||
|
||||
תוסיף לזה שאת הבנות תלביש בחולצות וורודות מגיל כלום ועד שלוש-ארבע, שמצוירות עליהן נסיכות, ואת הבנים בחולצות בשלל צבעים עם מטוסים, מכוניות, אוניות וטילים לחלל. ובנוסף1 - אם כבר גם במוטוריקה עסקינן - תייצר לבנים עשרות נעליים וסנדלים אורתופדיים במבחר צבעים שמתאימים לריצה והליכה נוחות, ולבנות תייצר דגמים ורודים (שוב) עם פרחים ונצנצים (ונסיכות על הדרך), לא נוחים ולא גמישים וממש לא מעודדים פעילות ספורטיבית נוחה וארגונומית. 1 אם כבר אני מוציא קיטור, למה להפסיק? |
|
||||
|
||||
אין נעלי ספורט נוחות לילדות? |
|
||||
|
||||
יש, אבל המבחר הרבה יותר קטן מאשר לבנים, שלא לדבר על מבחר הצבעים המצומצם בין ורוד בהיר לסגול בהיר. |
|
||||
|
||||
תוכל לספר לי כהורה, האם ההבדל במבחר משקף את ההבדל בנטיה המגדרית לריצה ופעילות ספורטיבית? למשל, אם אניח שילדים רצים יותר מילדות - על סמך זכרונות מילדותי: תופסת, שוטרים וגנבים, כדורגל, שני כלבים ועצם, קטרים באים... אז השאלה היא כזו. אם לצורך הדיון ילדים רצים פי שניים מילדות, ולכן יש מבחר כפול של נעלי ספורט לילדים, זה משקף. אבל אם ילדים רצים רק 20% יותר מילדות, והמבחר העומד לרשותם הוא בכמות משולשת מכמות נעלי הספורט לילדות, הרי שזה חסר פרופורציה. |
|
||||
|
||||
תזכור שהיתה לך ילדות חרדית. עד כמה ילדים וילדות משחקים אצלכם ביחד. מהילדות שלי - תופסת, שוטרים וגנבים, קדרים (ולא קטרים) באים - אלה משחקים גם של ילדים וגם של ילדות. גומי, קלאס, חבל - משחקים שמצריכים קפיצות - הם משחקים של ילדות. כדורגל היה משחק של בנים, ואין לי מושג מה זה 2 כלבים ועצם. אין שום הצדקה כלכלית למבחר היותר-מצומצם של נעליים נוחות לילדות, ובוודאי שלא למנעד הצבעוני המצומצם. |
|
||||
|
||||
כילדים שיחקנו עם הבנות, עם השכנות, עם האחיות ועם החברות של האחיות. איפשהו בגיל ההתפתחות המינית (11-12), התקשורת יורדת ונוצר ריחוק. אצלנו בנות לא היו משחקות שוטרים וגנבים. זה משחק מאוד כוחני. גומי, קפיצה במקום. קלאס - להדס בשטח קטן. חבל, קפיצות קלות במקום. שני כלבים ועצם. בשקית (משחק ילדים) [ויקיפדיה] זה טיפה שונה. ההצדקה הכלכלית תמיד נמצאת בשוק. אם פחות קונים, פחות מוכרים. כל דגם נעליים שהיצרנית מוציאה, היא צריכה למכור מספר נתון של יחידות כדי לכסות את עלות היצור והפיתוח. מעבר למספר הזה היא מרוויחה. אם הורים לא קונים מספיק נעלי ספורט לילדות, אין מספיק קונים שיצדיקו פיתוח דגמי נעליים שונים. |
|
||||
|
||||
שוב הזלזול בילדות. אתה מוזמן לנסות לקפוץ בחבל, ויותר מזה - בשני חבלים במקביל, ובגומי - נראה כמה תצליח להתמיד בזה, וכמה תצליח לקפוץ בכלל. אלה לא קפיצות קלות. אתה מסוגל לקפוץ עד גובה המותן שלך, פעמיים, תוך תזוזה, ומבלי לדרוך על הגומי?! |
|
||||
|
||||
קפצתי בחבל פעמים רבות. קפצתי מעמידה ברגליים צמודות הלוך ושוב מעל משוכה שהיתה גבוהה קצת יותר מגובה הטבור. תתאמן, תצליח. |
|
||||
|
||||
וואלה? אתה משחק משחקי בנות?! אם אתה מתייחס לזה כאל "תתאמן - תצליח", משמע אתה מודה שאין מדובר ב"קפיצות קלות במקום?" |
|
||||
|
||||
אני מודה ומתוודה שבילדותי לפעמים חטאתי במשחקי בנות עם השכנות/חברות של האחיות. אבל בנושא המדובר, לא. אני משתדל לשמור על כושר. בתקופות שונות התאמנתי גם בקפיצה לגובה ולמרחק. אני מתייחס לזה ככה כי הרבה אנשים מתבגרים והופכים לעציצים. הם יושבים במשרד או עושים את העבודה שלהם, והכושר שלהם כבר לא מה שהיה בילדותם כשרצו וקפצו על בסיס יומי. אבל אין פה שום זלזול בילדות. אני לא חושב שקפיצה בגומי שמורכבת מכמה דילוגים קלים ואז אחד או שניים גדולים, והפסקה, ומחכים, ומחזיקים את החבל/גומי, דומה למשחקים אחרים שבהם יש ריצה ממושכת, פרועה יותר ובאופן כללי הרבה יותר ספורטיבית. |
|
||||
|
||||
ילדות לא יכולות לנעול נעלי ילדים? |
|
||||
|
||||
הן יכולות. הבעייה היא שההבדלים בעיצוב ובצבע כל כך גדולים, שמיד זה סוחב תגובות של 'יש לך נעליים של בן', שלא לדבר שכשהן כבר מפנימות את ההבדלים לבד הן לא יהיו מוכנות מראש לנעול נעליים של בנים. ואת זה אני אומר אחרי שבענין צבעי הבגדים כבר התרגלנו (ולמדנו להתעלם) להערות של איזה ילד מתוק. |
|
||||
|
||||
בת כמה הילדה, איפה אתם גרים, ומה המייל שלך? (כי אני לא כל כך יכולה להגיע אליו, משום מה, דרך המערכת באייל). |
|
||||
|
||||
בת ארבע כמעט, בתל אביב, ראי באימייל שלך. |
|
||||
|
||||
המאמר הזה מפריך את התירוץ הכל כך נפוץ שהתרבות יוצרת את ההבדלים המגדריים. זכרים באופן טבעי מתנהגים אחרת מנקבות. ככה זה אצל כל בעלי החיים. אבל כשבני האדם לא רוצים שיהיו הבדלים, כשהם רוצים שהזכרים יהיו נשיים יותר והנקבות גבריות יותר, אז הם ממציאים שטויות על תרבות. כתבת "הבנות שישארו במתמטיקה יהיו אלה שבאמת-באמת טובות בזה." ולפי הטבלאות שדנתי בהן בתגובה 644510, הן עדיין לא טובות מספיק כמו הבנים. נסה לרגע לחשוב הפוך. אולי זה לא שיצרו מלכתחילה משחקים שונים לבנים ולבנות? אולי, רק אולי... אולי עוד לפני שהחלו לייצר צעצועי ילדים באופן מתועש, כבר היתה נטיה מגדרית באיזה משחקים לבחור? ואז, כשהיצרן משווק את הצעצועים שלו, הוא מנסה לשווק אותם בצורה שתמכור הכי הרבה. ליצור לבנות משחק של בנים לא ימכור הרבה. אם מישהו יקנה והבת שלו לא תאהב, הוא ימליץ לחבר שלו לא לקנות את אותו צעצוע לבת שלו, כי רק בנים אוהבים את זה. אז מה עושים? משווקים את מה שהילד רוצה. אם נשווה את הטיעון הזה, נוכל לעבור לבמבה. האם ילדים אוהבים במבה כי ההורים לוחצים? או שבמבה נמכר כל כך טוב בגלל שילדים אוהבים? |
|
||||
|
||||
כן? אתה מחזיק כלבה. היא תוקפנית פחות מכלב-זכר? לגבי צעצועים - ראשית כל, לפני שייצרו צעצועים בצורה מתעושת, לא כל כך היו צעצועים. רק לילדים עשירים מאוד. אז כן, סביר להניח שלילדה היתה בובה מקלח תירס, וילד הכין לעצמו מקל ששימש כחרב, והנה לך הבדלים בין המינים - אבל יש עוד דברים שבסופו של דברים מפתחים את 2 המינים, ו-2 המינים צריכים אותם, אבל החברה מפנה אותם רק לבנים או רק לבנות. לידיעתך, זה מחמיר. כי כשהיינו ילדים, צעצועים לא היו צבועים כך שברור שורוד-סגול זה לילדות ורק מה שורוד-סגול זה לילדות. כשהיינו ילדים, לגו היה משחק שפנה לשני המינים. וכשלגו התעוררו לאחר 2 עשורים לערך שבהם הם פספסו 50% מקהל היעד שלהם, הם ייצרו לגו "לבנות". אממה מה - הלגו "לבנות", הוא סוג של בית בובות. הוא בקושי מצריך, או מאפשר, בניה והרכבה. במבה נמכרת טוב כי יש בה הרבה מאוד חומרי טעם חזקים שילדים אוהבים, וההורים קונים כי זה "לא מתוק" ולכן "לא נחשב ממתק". |
|
||||
|
||||
אני מחזיק כלבה. היא תוקפנית פחות מכלב זכר. גם כשהם היו שלושה, היא תמיד הייתה באה ורוצה ממני צומי ונשארת אצלי, כשהזכרים היו באים לקבל לטיפה ולאחר מכן היו ממשיכים להתרוצץ סביב. המאלף (יוצא יחידת עוקץ) הסביר לי שככה זה. הנקבות יותר עדינות, פחות תוקפניות ורוצות יותר צומי מאשר הזכרים. ברור שהעולם המתועש מקצין הכל. כי אם המשווק מבחין בגורם שמושך לקוחות, הוא יקצין אותו כדי למקסם את פוטנציאל המכירות. אם ההקצנה תדחה 5% מהקונים אבל תביא 10% אחרים, שווה לו להקצין. על איזה דברים מפתחים אתה מדבר? אמרת הכל - חומרי טעם חזקים שילדים אוהבים. יש הרבה חטיפים שהם לא מתוקים אבל לא כולם זכו להצלחה כמו הבמבה. אז למה דווקא במבה ולא ביסלי, צ'יפס, תן צ'אפ או פופסים? כי הילדים אוהבים את זה. מה שקובע לגבי המכירות, זה מה שהילד נמשך אליו. |
|
||||
|
||||
גידלתי כלבים. זכרים. לא-מסורסים. הם מעולם לא תקפו פיזית, לא חתול, לא כלב ולא אדם. קל וחומר שלא הרגו. |
|
||||
|
||||
"כלבים" זו הגדרה רחבה מאוד. כלבים מגזעים שונים מתנהגים בצורה שונה. לכלבים שונים יש אופי שונה. הרי בהודעות אחרות לאורך הדיון הזה העלו את העובדה שגברים תוקפניים יותר מנשים. אז תביא לראיה כמה גברים שמעולם לא תקפו פיזית אף אחד? מסתכלים על הממוצע. לוקחים שלושה כלבים מאותו הגזע, בערך באותו גיל שחיים אצל אותו אדון ורואים איך הם מתנהגים. אז בא מאלף הכלבים, שם את שרוול המגן, עומד במרחק שני מטר מהמקום בו מסתיימת השרשרת של הכלבים, ועושה את עצמו כאילו הוא מרביץ לי. שני הזכרים מותחים את השרשראות, משתוללים ונובחים: אני אקרע לך את הצורה! חכה חכה מה אני הולך לעשות לך כשאתפוס אותך!!! ...והנקבה מסתכלת. המאמן מתקרב לאחד הכלבים, מגיש לטווח את היד שעוטה את שרוול המגן... הזכר ננעל על השרוול בחוזקה. הוא לא משחרר גם כשהוא תלוי ממנו ומיטלטל. וזה בניסיון ראשון! אתה יודע כמה נסיונות היו צריכים כדי לקבל תוצאה כזו מהנקבה? לקחו שלושה נסיונות עד שהיא נשכה את השרוול וגם אז היא לא נשכה בכוח. לקחו עוד כמה וכמה נסיונות עד שנשכה ממש חזק. |
|
||||
|
||||
שלושתם גדלו אצל אותו הבעלים מינקות? האם הוא התנהג לכולם באופן שווה, או שהתנהג בצורה שונה לנקבה? |
|
||||
|
||||
הם גדלו בצורה שונה במקומות שונים והגיעו אלי בגיל שנה, אחד הזכרים בגיל שנתיים. אין ספק שדרך הגידול משפיעה. אין ספק גם שאילוף כלב למטרות שמירה הופך אותו לתוקפני יותר. אבל מאלף כלבים נתקל במגוון רחב של כלבים שגדלים בצורות שונות ומפתחים אופי שונה, ואחרי הכל הוא אומר שנקבות מתנהגות שונה מזכרים. |
|
||||
|
||||
לא. הוא לא מאמין בכך (וודאי לא במאה ה-21). הוא חש נחיתות שכן אינו שייך לאליטה האינטלקטואלית ולכן זקוק לתפיסה שתפיג את כאב רגשי הנחיתות. לשם כך, הוא חוזר לזמן המאד עתיק שבו היה איזה יתרון לכוח הפיזי וחוזר באדיקות כאילו יש לכך איזו משמעות היום... למעשה, הוא חש כה נחות לעומת הנשים שכן ייכות לאינטלקט, שהוא מנסה להחזירן למאות קודמות, למיטה ולמטבח. לצערו, הן כובשות את האקדמיה והמחקר והוא נותר בנחיתותו. להרגיש נחות זה כואב אז ננסה להנמיך את מי שגבוה ממני. ואיזה יתרון יש לי? שרירים! כה מצחיק... וכה עתיק. |
|
||||
|
||||
זה נסיון להעליב אותי? לטעון שאני "לא אינטלקטואל"? אם לא שמת לב, דנתי גם בהבדלים של כוח וגם בהבדלים של מוח. הצפה של נשים שמשיגות תארים במדעי הדשא זה לא כיבוש של האקדמיה והמחקר. בשונה מתארים בענפים יצרניים וחשובים, בהם יש רוב גדול לגברים, כמו תמיד. |
|
||||
|
||||
אתה זוכר ש"מדעי הדשא" הללו זו המקבילה החילונית ללומדי התורה? |
|
||||
|
||||
ורפואה? ועריכת דין? מדעי הדשא. |
|
||||
|
||||
חסרות נשים ברפואה ובמשפטים1? 54% מהסטודנטים לרפואה הן נשים. ובמדעי הרוח רק 61% מהסטודנטים הן נשים1. 1 נתונים מ-2012. מכאן. |
|
||||
|
||||
זו היתה תגובה לטענה של אויל הקרנפים שטען שהנשים ממלאות את הפקולטות למדעי הדשא. הוא (כרגיל) שוב דיבר שטויות ותגובתך מחזקת את העובדה שהוא לא נותן לעובדות ולנתונים לבלבל אותו ודבק בקנאות בדעות קדומות ששייכות לעידנים קדומים. תודה על הנתונים. הנשים עשו כברת דרך די מדהימה לנוכח דיכויין במשך מאות רבות. (ואולי מכך בדיוק מפחדים גברים חשוכים ולא משכילים כמוהו? אם יצעק חזק יתכן ולא יראה את הנשים המשכילות והמתוחכמות שכה מאיימות עליו). |
|
||||
|
||||
אין לי בעיה עם נשים משכילות ומתוחכמות, גם בחברות מסורתיות היו נשים כאלה בסין ביפן בקוריאה באירופה ובמזרח התיכון. הבעיה היום שהן לא מתפקדות כנשים בגלל שעשו להן שטיפות מוח מילדות ע"י התנועה הפמניסטית שהשתלטה על החברה המערבית. עכשיו הן רק מאיימות אז מה קורה? פחות ילודה ויותר משפחות הרוסות שבסופו של דבר יגרום לנפילתו של המערב. בינתיים הנשים ממדינות לא מערביות ממשיכות להביא ילדים ואפילו גברים במערב מתחתנים איתן. זה רק עניין של זמן כמו שאנו רואים באירופה שחברות אלו יימחקו מהמפה הדמוגרפית. גם הקומוניסטים ניסו לעשות שיוויון בין המינים רעיון כושל ואווילי. נכון שיש נשים מאוד מבריקות שהמדינה זקוקה לכישוריהן המנטליים אבל לגבי רוב האוכלוסיה עדיף להן לשבת בבית כמו ביפן אחרי הנישואים. |
|
||||
|
||||
יפן היא דווקא מדינה שבה הילודה ירדה (שיעור הריבוי הנמוך ביותר) למרות שהמדינה נשארה די שוביניסטית. |
|
||||
|
||||
היא נמוכה בגלל יוקר המחייה המטורף שם. וגם בגלל שהיפנים מעדיפים להשקיע בילד אחד מאשר להשריץ ילדים ו''שאלוהים יעזור'' ''יהיה טוב'' כמו המנטליות בארץ. |
|
||||
|
||||
למה צעירים ביפן הפסיקו לעשות סקס? הפמיניזם הרס את מוסד המשפחה. לא רק ביפן, אלא בכל העולם. רק שהיפנים תמיד הקצינו דברים. בכל מקום בעולם, ככל שהפמיניזם מוצא לו אחיזה, פחות משפחות מצליחות להחזיק מעמד. כשאישה רוצה להיות כמו גבר, כשהיא מתעקשת להיות במאבק תמידי עם הגבר, עדיף לשניהם פשוט להשאר לבד. |
|
||||
|
||||
דיברתי על עובדות ונתונים לפיהם הגברים הם אלה שפיתחו ובנו את הציביליזציה המודרנית. גם אם נועה מנטפקת כמה ממציאות, זה בטל בשישים. דיברתי על עובדות ונתונים לפיהם אפילו במדינות המפותחות ביותר, בנים מצליחים יותר במתמטיקה ומדעים מדוייקים. אפילו כשאחד האלמונים ניסה לטעון שיש דוח סותר, התברר שהנתונים בדוח מציגים הצלחה גבוהה יותר בקרב בנים. דיברתי על עובדות ונתונים לפיהם מבנה המוח והנטיה הטבעית של בנים שונה מבנות. אבל מרוב רצון להראות שהתקדמת והתרחקת מהעידנים הקודמים, אתה לא נותן לעובדות ולנתונים לבלבל אותך. אז אתה מתמקד בדוח כללי מאוד שמספר לנו שיש גידול במספרן של נשים הלומדות לתארים. אבל צריך להתמקד בקטע הבא: במשך כשלושה עשורים רצופים ועד לשנים האחרונות עלה אחוז הנשים הלומדות לקראת תואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה. מגמה זו הגיעה לשיאה בשנת תש"ס כאשר כ 58%- מהסטודנטים לתואר ראשון היו נשים. בשנים האחרונות התייצב שיעורן על כ 55%- מהלומדים לתואר ראשון בכלל המוסדות להשכלה גבוהה. ההתייצבות בחלקן של הנשים בקרב הלומדים לתואר ראשון נבעה בין היתר מהמשך הגידול של המכללות המלמדות את מקצועות ההנדסה והטכנולוגיה בהן אחוז הנשים הוא נמוך יותר, וכן מאי הגידול של המכללות האקדמיות לחינוך בהן אחוז הנשים הוא הגבוה ביותר. אחוז הנשים מתוך כלל הלומדים לתואר ראשון במכללות האקדמיות עמד על כ 50%- בתשע"ב ובמכללות האקדמיות לחינוך עמד חלקן על 79% . הפיסקה הזו אומרת בעצם שמספר הנשים הלומדות לתארים עלה באופן משמעותי כשמספר המכללות האקדמיות לחינוך עלה באופן משמעותי. תחום שבו הן מהוות 79%. אבל כשפתחו עוד מוסדות להנדסה וטכנולוגיה, פתאום שיעור הנשים יורד, כי בענפים האלה אחוז הנשים נמוך. המסקנות: 1. מדעים מדוייקים, הנדסה, טכנולוגיה ופיתוח - רוב מוחלט של גברים. 2. חינוך ומדעי הרוח - רוב מוחלט לנשים, למרות שמי שאומר שתפקיד האישה הטבעי הוא לגדל ילדים ולחנך אותם, מקבל כזה שפכטל מכל הפמיניסטים. אז עכשיו הן עושות תואר בגידול ילדים וגם תואר בפטפטת (קוראים לזה תקשורת) ועוד כל מיני תארים מהגרביים. סתם שאלה, בעבר היה צריך לעשות תואר כדי להיות מורה בבית ספר? או שהיה מספיק לעבור הכשרה ולקבל תעודה? פעם לאנשים היו תעודות מקצועיות, והיה תואר אקדמי. כשיש תואר אקדמי למוזיקה או קולנוע, אל תתפלא שאני לא כל כך מתרגש מכל האקדמאים והאינטלקטואלים, שאחרי זה מתבכיינים בטורי דעה בYNET שהם ברחו לברלין כי לא מצאו בארץ עבודה במקצוע שלהם, שזה מלצר מזמר באידיש זמירות שבת של אינדיאנים. ויש להם על זה תואר שלישי... |
|
||||
|
||||
יש כאן כמה טענות שונות. טענה אחת היא שיש יותר גברים במקצועות שונים. על כך אני מסכים איתך. טענה שניה היא שזה נובע מהבדלים בעיקר מהבדלים גנטיים ולא בעיקר מהבדלים נרכשים. לא הבאת עדות משכנעת לכך. |
|
||||
|
||||
מה בדבר המאמר שקישרתי אליו בתגובה 644565? ואם זה לא מספיק, אפשר לעיין בערך הורמונים ולמידה [ויקיפדיה] שכל כולו מצביע חד משמעית על כך שההבדלים בין המינים הם מולדים ולא תוצאה של הרגלי/לחץ תרבות. תוכל גם את הפוסט הזה. בסוף הפוסט יש קישורים לעוד שלושה פוסטים רלוונטיים שהאיש כתב בנושא. ביניהם הפוסט הזה שמדבר על נטיה של אנשים להכחיש שיש מקור ביולוגי להבדלים בין המינים. אפשר גם לקרוא פוסטים אחרים שלו, הוא עוסק רבות בניתוח ההבדלים בין המינים ובשאלה עד כמה ההבדלים ביולוגיים או חברתיים. הכותב הוא ד"ר לאנתרופולוגיה אבולוציונית ובעל תואר שני בסטטיסטיקה. הוא מביא נתונים מדעיים, ובסך הכל קצת יותר קשה לבטל את דבריו כ"דברי הבל", באותה צורה שבה גולשים מסויימים - מסיבות שונות - מבטלים את דבריו של איזה קרנף בערבות הרשת. |
|
||||
|
||||
לא. מדעי הדשא הם מקצועות שבדרך כלל קל יותר להתקבל אליהם ולהוציא בהם תואר. רפואה הוא לא אחד מהם, אבל לא לחינם יש כמות מופרזת של משפטנים שיצאו בשנים האחרונות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |