|
הורדתי את הדו"ח על התוצאות העולמיות שקישרת אליו. עברתי על עמוד 305 והעמודים שקדמו לו וגיליתי שבחרת את החישוב הלא נכון. חשוב לציין שגם לפי החישוב שבעמוד 305 שמחשב ממוצע כללי של ניקוד לכל הבנים ולכל הבנות, ברובן המוחלט של המדינות יש יתרון לבנים. אפילו במדינות מפותחות ושיוויוניות כמו אוסטרליה או קנדה. בלוקסמבורג ההפרש מעפיל לשיא.
אבל המדד האמיתי הוא בטבלאות שבעמודים 301-304. הטבלאות האלה לא לוקחות ממוצע כללי של המגדר, אלא מחלקת כל מגדר לשבע דרגות - מדרגה 1 עד דרגה 6, ואלה שלא הצליחו להעפיל לדרגה 1. הטבלאות מציינות כמה אחוזים מתוך המגדר השתבצו לדרגות השונות. בדקתי באותן טבלאות את המדינות שציינת - שוודיה, פינלנד, איסלנד, אלבניה בולגריה ירדן לטביה וקטאר. בשתי הדרגות הגבוהות ביותר, יש יתרון לבנים גם במדינות הנ"ל, למעט אלבניה שבה יש אפס אחוז לעולים לדרגה 6, ובדרגה 5 יש יתרון של עשירית האחוז לבנות.
אז איך מסבירים את הממוצע הכללי שבמדינות הללו גבוה יותר אצל הבנות? בדקתי ונראה שברמות האמצעיות יש לבנות יתרון. מה שאומר שבנות משקיעות יותר בלימודים, ויותר בנים לא מצליחים להעפיל אפילו לדרגה 1 מכל מיני סיבות. כך לדוגמא בפינלנד ובאיסלנד, כמות הבנים שלא העפילו לדרגה 2 גבוהה ב-4% מכמות הבנות בקטגוריה.
אם כן, נראה שבלימודים בנות משקיעות יותר, בנים מצליחים יותר.
|
|