|
||||
|
||||
להתייאש זה כמובן תמיד פשוט..., אבל, יש בהחלט מה לעשות: א. יש להפסיק עם היללות של ההורים. תרבות "המגיע לי" שפשטה בארץ, חייבת להיפסק! יש לכם ילדים בבית הספר, מצויין. יש להעביר חוק, כפי שהיה דרך אגב שנים רבות בישראל, חוק המחייב כל הורה לשמור בבית הספר. כך בוודאי יכולה להיפטר בעיית השמירה, ומי בדיוק הם חושבים ישמור על הילדים שלהם, אם לא ההורים עצמם? ב. יש להציב בשער בית הספר בשעות הכניסה לבית הספר מורה שיעמוד בשער ויזהה את התלמידים. כעת בלי לומר "לא מעשי". מי שיודע, זה מה שהיה בכל מוסדות החינוך בפורים האחרון. יש מורה, שמזהה את התלמידים. בנוסף ניתן לחלק כל יום פתק מיוחד בצבע מיוחד, פתק שהוא בצירוף זיהוי אישי על ידי מורה, יאפשר כניסה. ג. יש לחייב את ההורים לעבור אימון ירי. מה הבעייה בדיוק? מרבית ההורים הם בוגרי צבא, בנשק הם כבר ירו בחייהם. שיתאמנו בלשמור על חיי ילדיהם. ד. יש לתת לשומרים נשק משמעותי. אין לתת להורים אקדח אלא רובה. הסיבה היא שאקדח הוא ממש לא נשק קל לתפעול. רובה כן. ה. יש להשתמש בתלמידי י"א - י"ב. הבחורים האילו יכולים להתנדב למשא"ז על פי חוק, אז מדוע לא לשמור על בית הספר שלהם עצמם? אימונים צבאים ממילא הם מקבלים במחנה גדנ"ע בי"א, אז שישמרו על בית הספר שלהם עצמם. עם כל כך הרבה בחורים בכיתות י"א -י"ב, כל בעיות האבטחה יהיו כלא היו. ו. להשתמש בתלמידי גדנ"ע קליעה. הבחורים והבחורות האילו הם עידית שעידית בתחום. מי שמכיר, יודע. הבחורות והבחורים האילו מסוגלים לפגוע במטבע של שקל מ 50 מטר. הרבה יותר טוב מכל חייל שאני מכיר, כל חייל שאיננו ביחידות מיוחדות או צלף מקצועי. עם תלמיד כזה על גג בית הספר, ותלמיד אחר בשער ובתוספת מורה שיזהה את התלמידים בשער, בית הספר יהיה מאובטח כמו שהרבה מקומות לא יהיו בישראל. אפשר לעשות הרבה, הרבה מלבלבל את המוח על "אי אפשר". |
|
||||
|
||||
להורים אין עבודה? להורים אין קריירה? מי בדיוק יממן את ימי ה"מילואים" שיבולו בשמירה על מוסדות הלימוד? הרבה יותר הגיוני ליצור עוד מקומות עבודה למאבטחים, מאשר להכניס עוד גורם מערער לכלכלה. |
|
||||
|
||||
שי, המקום הזה, שאתה חולם לגור בו? אני לא רוצה לחיות שם. |
|
||||
|
||||
גם הוא לא רוצה שתחייה שם. |
|
||||
|
||||
גם זה נכון... שי, מה שלומך? |
|
||||
|
||||
אז, הד"ש מיותר. חוץ מזה, אני כן רוצה שתחייה כאן. בניגוד לשמאל, אני לא מכריז על חלקים מהעם "כגרועים מהערבים", כפי שאפשר לשמוע בשמאל על החרדים. מעבר לכך, ימי עבודה אבודים? הממממ, בוא נראה, בית ספר עם 600 תלמידים, כמה ימי עבודה הולכים להורה? אה, פחות מאחד לשנה, לשנה! חוץ מזה, כעת עם פשעיהם של רבין פרס ו..., אין ברירה, זה המצב עד שנכניע את השטן הפלשתינאי. אז קדימה לשמור על בית הספר, חיי הילדים קודמים לוויכוחים. |
|
||||
|
||||
לאחר שיחת טלפון עם הנ"ל (שבא עורככם היקר הגן בחירוף נפש על ארכיון האייל!) הגענו לעמק השווה והחלטנו שמוטב לתת למובטלים לשמור בבתי ספר בתמורה לדמי האבטלה שלהם. ושלום על ישראל. |
|
||||
|
||||
הלו, מה קרה לדיווח מדוייק? השורה התחתונה הייתה, לפחות להבנתי, ששילוב חלקים מההצעה, יחד עם הגברת האבטחה על ידי מובטלים, לרבות מניעת דמי אבטלה ממי שמסרב ומעדיף לשבת בבית חסר מעש, זה יכול להיות הפתרון. אני אכן חושב שישנם מקומות בהם יש חומר אנושי מתאים להצעות שתוארו מעלה, ויש, כפי שדובי טען, מקומות בהם שיטה זו לא תצלח ויש להשתמש באבטחה בתשלום. אני בהחלט מקבל שיש מקומות בהם הצעתי מעט קשה לביצוע, אולם בהחלט סבור שיש לשלב את כל היכולות על מנת לתת מענה כאן ועכשיו לבעיית האבטחה. תקציבים, אם בכלל יגיעו, יגיעו עוד הרבה זמן. את בתי הספר צריך לאבטח עכשיו. |
|
||||
|
||||
לגבי ההגנה בחירוף נפש על ארכיון האייל? |
|
||||
|
||||
גל של חרטה שוטף את הארץ, ומספר אנשים פנו אלי בבקשות למחוק מאמרים ישנים שלהם, שכבר אינם תואמים את דעותיהם. אני הגנתי על הארכיון בגופי. |
|
||||
|
||||
זה בטח אותם אנשים שמתעקשים לשלוח אליך טיוטות של הגיגיהם. |
|
||||
|
||||
שנאמר: דע מנין אתה בא ולאן אתה הולך, ומוזר לי שיש אנשים שרוצים למחוק את עקבותיהם. הזמן זז, המציאות משתנה ועמה באורח טבעי הפרספקטיבה עליה. יפה עשית שהגנת על הארכיון ואני מקווה שלא יצאת שרוט מדי אחרי המתקפה עליו. |
|
||||
|
||||
בתיכון שלי היינו צריכים לשמור (בשער ביה"ס ובחניה). לא רק בי"א-י"ב. אף אחד לא ממש לקח את זה ברצינות - אלו היו בעיקר תירוצים להתחמק משיעורים משעממים (ספורט היה הלהיט) אן להשלים שיעורי בית. לא רק שלא אהבנו את זה - לא נראה לי שלמישהו מאיתנו היה ברור מה בדיוק אנחנו אמורים לעשות אם יקרה משהו. לי בטח לא. לא, לא כל תלמיד בי"א-י"ב עובר אימוני גדנ"ע - אני, למשל, לא עברתי אימון כזה, ואני לא חושבת שמישהו מהחברים שהיה לי בתיכון כן עבר (אני לא מוכנה להתחייב בשם כל השכבה). לירות גם היום אני לא יודעת (כן, אחרי צבא. סיפור ארוך ולא רלוונטי). אז מה בדיוק הייתי אמורה לעשות? להגיד "בבקשה אל תתפוצץ כאן"? לצרוח? והאמת היא, שאני גם לא יודעת כמה מורים היו שבאמת מזהים את כל התלמידים... |
|
||||
|
||||
א. מתוך הכרות מעמיקה עם התרבות הנפלאה הזו... אני לא חושבת שהדרישות של ההורים כלולים בזה. אמא שלי לא מסוגלת להגן עלי מפני מחבל עצבני. גם לא אבא. (אני מניחה לפחות. יכול להיות שיש להם כוחות שלא ידעתי על קיומם.) מי אני חושבת ישמור על הילדים? אולי זה ישמע אבסורדי אבל... מאבטחים. כן, כן. כמו שאני לא מצפה מאמא שתטפל בי כשאני חולה באמת (ואני לא מתכוונת לקצת צומי כשאני עצובה, או כואב לי הראש) אלא מרופא, ככה אני לא מצפה מהם שישמרו עלי במצב מלחמה. ב. מסכימה בהחלט. ואם מורה אחד לא מזהה את כל התלמידים, אז לשים מורה מכל שכבה. (ואם מורה לא מכיר את כל התלמידים בשכבה שלו... טוב- במקרה כזה זה סתם עצוב. אלא אם מדובר על שכבה של 20 כתות.) ה. למען האמת, בבית ספר שלי רק תלמידי מגמת ערבית עברו קורס גדנ"ע, וגם זה, בערבון מוגבל. אבל בלי קשר, להפעיל רובה גם בחורות יכולות... ו. תלמיד אחד עם רובה על הגג, שני עם רובה בכניסה, ומורה עצבני בשער? הממ... אם הייתי עדיין תלמידה נראה לי שהייתי מבריזה מזמן הביתה. ויפה שעה אחת קודם! :-) |
|
||||
|
||||
תעודת תלמיד לכל תלמיד, עם תמונה ושם בית-הספר? כן, אפשר לזייף אותן, אבל די קשה לעשות את זה מהשטחים (אתה צריך להחליט מראש לאיזה בית-ספר לחדור). למיטב ידיעתי, אגב, אינני זוכר פיגוע שבו השתמשו פלסטינים בתעודה מזויפת כלשהי כדי להיכנס למקום מסוים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |