|
||||
|
||||
שמדובר "בסוג של הפגנת מצויינות בתחום התקינות הפוליטית"? ואם כן, אז מה? אני לא פסיכולוגית אבל נדמה לי שגיל תיכון זה בדיוק הזמן לבדוק מסגרות וגבולות, וזהות עצמית. לא הצלחתי למצוא (אולי פספסתי חלק מהתגובות בדיון) התנגדות לעצם השיעורים המשותפים *במקביל* לשיעורים נפרדים (בפרט שבעבר אכן התקיימו שיעורים כאלה), מעבר לאחת הטענות שמדובר בכיסוי לכך שהנערים רוצים לראות נערות רצות ומזיעות (?). כשלעצמי, אני חושבת שיש תועלת *גם* בקיום שיעורי התעמלות משותפים (במקביל לשיעורים נפרדים למי שמעדיפ/ה) ו*גם* בכך שתלמידות ותלמידים בוחנים את המסגרות שמתאימות להם ומתעסקים בשאלות של שוויון, הפרדה, מין ומגדר. אפילו אם, ר"ל, זה נראה לחלק מהצופים מהצד משונה או מגוחך. |
|
||||
|
||||
כלל איני מתנגד למחאת התלמידים, אלא רק ללבוש הפלצני שהם הלבישו אותה, כמצוטט. אני לא חסיד גדול של פיסי וחושש שככל שתנתן לביטוייו הקיצוניים במה הם ישתלטו על דרך החשיבה וישפיעו לרעה על הערכים של הדור הצעיר. כאשר בית הספר משבץ אותם לפי מינם הביולוגי הוא אינו מונע מהם את הזכות להזדהות ולא כופה עליהם מגדר. הוא בסך הכל משבץ אותם לקבוצות התעמלות. לא המחאה מפריעה לי אלא ההתפנקות. |
|
||||
|
||||
שום פלצני ושום נעליים. הילדים ניסחו מכתב מנוסח היטב עם טיעונים לא רעים. פה באייל, חוץ מכל מיני הצהרות רגשיות אישיות (הם פלצנים, הם מעצבנים, הם עושים דווקא, הם מפונקים, ננה בננה) לא העלו אפילו טיעון אחד מעניין או לעניין בנושא. רק התנשאות לא מוצדקת וקשקשנות ריקה מתוכן. זה מצבו של האייל היום. כותבים חדשים וותיקים שלא מצליחים לנסח טיעונים ענייניים ברמה טובה יותר מזו של ילדי תיכון בכיתה י״ב. בחלוף השנים, האתר הזה והכותבים שבו נהיו תת רמה. הגיע הזמן להסיר מרשימת המועדפים. טפי. |
|
||||
|
||||
מה שמעלה את השאלה - האם עזיבתך תוריד את ממוצע איכות התגובות, או דוקא תעלה אותה? ___ שלעצמי, לא השתניתי. גם באייל הישן הייתי תת רמה. |
|
||||
|
||||
ההשפעה זניחה. בשנים האחרונות אני אייל קורא ולא כותב. הגיע הזמן להפסיק גם עם זה. _______ נכון. |
|
||||
|
||||
אריק צודק הילדים האלה בסך הכול מחקים מושגים שהם שמעו חלקם מומצאים כמו מגדר מושג שהומצא ע"י התנועה הפמינצית שקיבלה תמיכה ע"י קרן רוקפלר. המילה העברית צצה לה רק ב-1997. בתור מורה אני ראיתי עדות לכך שזו איוולת מוחלטת לערבב בנים-בנות בשיעורי התעמלות. בתי ספר שיישמו את הטימטום הזה הדבר גרם לפציעתם של בנות רבות עקב הכוח הפיזי הגדול יותר, יתר מרץ והמגושמות של הבנים. לעומת זאת בנות מעצם טבען מתאימות יותר לישיבה ממושכת במשך שעות ביום. |
|
||||
|
||||
''לעומת זאת בנות מעצם טבען מתאימות יותר לישיבה ממושכת במשך שעות ביום'' מזמן לא צחקתי כך. גברים לא מוציאים תארים אקדמאים, לא יושבים במשרדים ובישיבות הנהלה ממושכות. לא, הם יוצאים ליערות וחוטבים עצים. מסוקסים שכמותם. |
|
||||
|
||||
אני לא דיברתי על גברים אני דיברתי על "בנים" וזו המציאות גם אם אתה לא מקבל אותה. מה גם שרוב "הבנים" (כן גם הבנות), בערך 80 אחוז מהם העניין שלהם בלימודים הוא - אפס. רובם באים לבית הספר כי הם חייבים להיות בבית הספר והם רק מחממים את הכסא מפטפטים עם בני כיתתם או בודקים מה קורה בפייסבוק שלהם. ביזבוז משאבים מוחלט של המדינה וביזבוז זמן שלהם ושלי. בתכלס רק 20 אחוז הם "חומר אנושי" שניתן להפיק מהם משהו. אבל אותם תלמידים טובים כלואים במערכת כזאת אינפנטילית שלא יודעת לנצל את מה שיש לה בידיים. |
|
||||
|
||||
ממה נפשך? אף פעם לא היו פה מומחים גדולים בתיאוריות מגדר. כל כך גדולה המצוקה, שהיו ימים שבהם *אני*(!) נתתי הסברים מפורטים על פמיניזם פה באתר. אם היום לא מתנהל פה דיון מושכל בנושא, יש לכך כמה סיבות אפשריות: א. אני היטפשתי (קורה) ב. הפמיניזם העכשווי השתנה עד לרמה שלא מאפשרת למתדיינים פה לדון בו בצורה מושכלת (אולי אם יבוא מישהו מבחוץ שאמון על הז'ארגון ומסור לנושא, כן יתפתח דיון מעניין). ג. לא ברור (לי) מאיזו פרספקטיבה אחרת אפשר לדון בנושא, לבד מזו של ב'. יש פה עניין של מאבק זכויות חברתי, אלא שהוא כמעט מתבטל מול המאבק להגדרה עצמית (או חוסר הגדרה עצמית) - ואפילו לא עצמית, אלא הגדרה של *הזולת* את העצמי/קבוצה המוחה ומבקש להיות או לא להיות מוגדר, בתוך קבוצה שמהותה היא חוסר המוגדרות שלה. כאמור זו פרספקטיבה שנגזרת משיח תיאורטי שאין לו הדים באייל. בכלל, בפעם האחרונה שקראתי טקסט אקדמי שמדבר על "ספקטרום" במיניות הוא נגע להעדפה מינית ולא למגדר. אבל מאז תרפפ"ו דברים השתנו (ראה סעיפים א' ו-ב'). ד. לגבי "מצב מתמשך של מצוקה" שנזכר במכתב - להבדיל ממצוקה פיזית או נפשית, אדם נכנס למצוקה מהסוג האמור כאשר הוא יודע ש*יש* אפשרות אחרת ושהיא אינה זמינה לו. ייתכן בהחלט שהיו בדורות קודמים הרבה נערים ונערות שלא חשו בנוח, או חשו רע מאוד, עם סיווגם המגדרי הבינארי בתוך המסגרת החינוכית1. אלא שלא היו מכתבים כאלה עד כה ולכן קולם לא נשמע כקבוצה או שלא היו להם המלים לדון בזה. האפשרות לחוש מצוקה נולדה מתוך הסיווג התיאורטי בעצם. אני תוהה על שאלת הביצה והתרנגולת לא רק בהקשר של הסוגייה הספציפית הזו אלא בהקשר של רבות נוספות (למשל המצוקה המודרנית של אדם מערבי ש"אמור להיות מאושר" או "אמור להגשים את עצמו" וכולי. כשאנשים לא נדרשו לדברים כמו אושר או הגשמה עצמית, רק הנפשות הרגישות ביותר, או אלה שנקלעו ממש למצבי קיצון, מחו או הרגישו מצוקה אמיתית, וכל היתר שתקו והמשיכו לפרנס משפחות ולתפקד בחברה. אפשר לקרוא לזה "פינוק", "הרחבת התודעה", "קידמה" או כל דבר אחר, ועצם הכינוי מראה מאיזה דור הגעת). 1 זה שונה ממצב שהיה בבית הספר היסודי שלי, שבו ילדה אחת מחתה על הסיווג של בנות ובנים לשיעורי מלאכה ונגרות בהתאמה, ושובצה בקבוצת הנגרות עם הבנים. היא לא דרשה קבוצה אמורפית אלא את האפשרות שלה לנוע מקבוצה לקבוצה. |
|
||||
|
||||
תקני אותי אם אני טועה, אבל כאן לא מדובר בבקשה ליצור קבוצה אמורפית, אלא להחזיר את הקבוצה המעורבת שבוטלה. ולעניין שאלתך והתשובה בא', כשלעצמי, אני משתדלת להמנע מדיונים בנושאי פמיניזם מאז שתגובות כאן התחילו לכלול את המונח ''פמינאצית'' באופן שלא מלווה בקריצת עין או אירוניה. |
|
||||
|
||||
נחיצותה של הקבוצה המעורבת, כך לדברי התלמידים, היא במרחב המוצהר שהיא מספקת למי שאינם רוצים/יכולים להזדהות מגדרית. היא לא (אמורה להיות) "מעורבת בנים בנות" אלא "כוללת את כל הרצף". האמורפיות מבחינתי כוונה למגדר הגמיש של המשתתפים ולא לעצם הקבוצה. |
|
||||
|
||||
הבנתי. חייבת להודות שמבחינתי, אם אפשר ליצור מסגרת שתהיה נוחה למשתתפיםות בה, מבלי שזה פוגע באפשרות של אחרים ואחרות ללמוד במסגרות מסורתיות ומבלי שזה פוגע בתכנים הנלמדים, צריכה להיות סיבה למה *לא* לעשות את זה, ולא להפך. אגב, סיבות תקציביות יכולות להיות סיבה למה לא, אבל (כמו שכבר ציינתי כמה פעמים) העובדה שהייתה קבוצה כזו בעבר די מטה את הכף לטעמי לצד השני. |
|
||||
|
||||
וכן, לגבי א', צודקת. |
|
||||
|
||||
חבל כי זה אומר שהצליחו להשתיק אתכן בעזרת קללה או לפחות לגרום לכן לאבד עניין בשל מגיב אחד-שניים. אולי אפשר להתעלם או להגיב בחצי מלה על הביטוי הנלוז ולהמשיך לדיון יותר מעמיק? נדמה לי שעדיין יש כאן מספיק אנשים אחרים. |
|
||||
|
||||
האמת היא, שלי נראה (באיחור רב של כמה מאות תגובות), שאם נתעלם ממי שכותב פמינאציות, אולי הוא ילך לו חזרה לקבוצה האנטי-פמיניסטית הגלויה ממנה הגיח. |
|
||||
|
||||
רציתי לכתוב לך כמה פעמים ''בבקשה תפסיקי להתדיין איתו'' אבל הנחתי שאת יודעת במי מדובר וזו זכותך להמשיך ולכן קראתי רק את תגובותייך (שהיו מאד מעניינות). אני שמחה שהפסקת להתיחס אליו וכנראה טוב שזה קרה כפי שקרה, באופן טבעי. |
|
||||
|
||||
אני אישית חושב שעדיפה הפרדה גם בשיעורי מתמטיקה ופיזיקה. |
|
||||
|
||||
בספר שקראתי לא מזמן (ג'ון גרישם) התלמידים בכיתה ח' מופרדים מגדרית בשיעורים האקדמיים, אבל דווקא שיעורי החינוך הגופני מעורבים. מישהו יודע אם זה אכן מקובל בחוגים רחבים בארה"ב? |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהממסד הבית-ספרי יודע בכלל את מינם של התלמידים - לא שולחים אותם לאחות להיבדק עם הכניסה לבית הספר. מן הסתם מנחשים את מינם לפי הסימנים הגלויים הסטריאוטיפיים, ואת אלו אפשר במידה רבה לזייף - או ההפך מלזייף, יש לזה פועל? - בהתאם למגדר. |
|
||||
|
||||
אתה רציני? בית הספר (וכל מוסד ממשלתי אחר) יודע את מינם של תלמידיו לפי הניירת ולא לפי סימנים חיצוניים, בדיוק כפי שהוא יודע את גילם ולא מנחש. |
|
||||
|
||||
על איזה ספר של גרישאם מדובר ? האם ההפרדה מועילה ? נראה כמו עוד התחכמות "אמריקאית" של פסיכולוגים שמתייחסים לאנשים כאל פציאנטים סובלים. קשיים בלמידה בתיכון ניתן לפתור על ידי שיפור אמצעי למידה (כולל מורים טובים יותר), וכן על ידי שיפור ממשי בכבוד ומשמעת (בגבולות הסבירות) בין תלמידים לבין עצמם וכן בין תלמידים ומורים. הבדלי יכולת הבנה בשלב התיכון זניחים ברמת לימודי התיכון. , |
|
||||
|
||||
ספר לנוער, Theodore Boone. לא ממש גרוע אבל גם לא מוצלח במיוחד. |
|
||||
|
||||
הקשר אסוציאטיבי - מחקר ידוע שנערך בארה''ב הראה שבנות שנבחנות במתימטיקה בכיתה של בנות בלבד, מקבלות ציונים גבוהים יותר מאלה שנבחנות בכיתה מעורבת. כנ''ל אגב שחורים מול לבנים. צר לי שאין לי זמן כרגע לחפש קישורים ברשת, אבל בניגוד ל'מחקרים' אחרים שקראתי עליהם בסיינטיפיק מעריב, על המחקר הזה שמעתי בהרצאה מאיש אקדמיה רשמי למהדרין. |
|
||||
|
||||
קרא את התגובה שלה הגבתי, יש בה מידע רב. תהיתי לגבי היישום בפועל. |
|
||||
|
||||
יש נושא שנחקר על ידי פסיכולוגים חברתיים שנקרא "איומים סטריאוטיפיים", אותו הזכרתי בתגובה 367888 |
|
||||
|
||||
כן, לזה כיוונתי. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק תשובה לשאלתך, אבל אאז''ן שמעתי פעם על ניסיון להפריד בין המינים בבתי ספר תיכון של האפרו-אמריקנים בעיר ניו-יורק במקצועות האקדמיים. ודובר שם גם על העדפה למורים גברים. הרציונל שם היה דוקא לטפח את הבנים השחורים. ההסבר היה ריבויין של מורות חד-הוריות וככה בקהילה זו. בכיתות מעורבות נטען שהמורות מפלות לרעה את התלמידים ביחס לתלמידות ומתיחסות אליהם בעוינות מסיבות שניתן להבין. לא נראה לי שהניסיון זכה להצלחה גדולה שכן לא שמעתי עליו מאז. |
|
||||
|
||||
מעניין, אם כי עלי להודות שלא הבנתי את הסיבות שבעיניך מובנות מאליהן. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אם זה נכון, אבל נאמר שם שלמעלה ממחצית האמהות בקהילה היו חד הוריות. באופן טבעי להרבה מאד מורות היו רגשות טינה כלפי המין הגברי והן השליכו אותן באופן בלתי מודע על תלמידיהן ממין זכר. |
|
||||
|
||||
מעניין מאיפה הטינה נובעת כאשר 90 אחוז מהגירושים הם ביוזמת האישה והגבר עוד משלם מזונות למרות שזה בית המשפט שמרחיק אותו מילדיו. |
|
||||
|
||||
שמעתי שבאמריקה גבר צריך לשלם מזונות גם לגרושה (לא רק לילדים). זה נכון? הטינה נובעת מזה שהן חושבות שמגיע להן הכל. ואם הן יזמו גירושים ולמרות שהגרוש משלם מזונות, היה להן יותר קל לגדל ילדים במסגרת משפחתית נורמלית. אבל הי! הגבר תמיד אשם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |