|
לא יפה. אחרי כל כך הרבה תגובות הסיכום שלך הוא שאתה רוצה שהמדינה תמשיך להיות יהודית לפחות כפי שהיתה בעבר וכפי שראו אותה מקימיה, ואילו אני רוצה שהיא תהיה פחות יהודית? הרי לאורך כל הדיון הנקודה שלי היתה שייהוד העולים לא יהפוך את המדינה לפחות יהודית (אם כבר, לכיוון ההפוך שהעולים ישתלבו ביהודים ודווקא יחזקו את האוכלוסיה היהודית במדינה). אם יש לך בעיה עם ״האופי היהודי״, ״צביון״ וכו׳, הכתובת שלך היא החילונים בכלל ובעיקר מגמות שמגיעות ממערב אירופה ומארה״ב ולא מרוסיה.
לגבי מקימי המדינה וכו׳ - דווקא הדור שהעלה את הרוסים הוא זה שיצק מים על ידי מקימי המדינה ונאמן עלי יותר שדווקא הם המשיכו באותה הכוונה של המייסדים. בדור הקמת המדינה היתה הרבה פחות הקפדה על הרישום (גם בגלל שלדתיים היתה פחות השפעה במוסדות המדינה). למה לא היו בעיות יהדות משמעותיות בעליות הגדולות של שנות החמישים? בגלל שכל כך הקפידו לברור את העולים ולהעלות רק את היהודים, או בגלל שהיתה ״רוח המפקד״ שמי שעולה לארץ מוחזק כיהודי? קראתי סיפורים1 על נוצרים גמורים שעלו לארץ בתקופת הבלגאן של ראשית המדינה (״נשים של״ וכדומה) ועברו מתחת לרדאר ונרשמו כיהודים. אני לא חושב שהם או צאצאיהם חזרו לנצרות (אולי צאצאיהם אלה השמאלנים שעושים כל כך הרבה צרות בארץ, מי יודע).
1 זו הערה אנקדוטלית ואפילו אין לי מראה מקום, אז אי אפשר לקחת את זה כראיה חזקה, אבל בכל זאת.
|
|