|
||||
|
||||
אני רוצה לסכם את הדיון בינינו ולהציע מסקנה. אמור לי מה דעתך עליה. 1. יש מדיניות נוכחית לקבי קביעת יהדות וקבלת אזרחות לעולים מחוץ לארץ. 2. המדיניות היא כמעט כפי שנקבעה על ידי מקימי המדינה שרצו מדינה יהודית. 3. כמעט - כי בעקבות גלי ההגירה משנות ה-90 מסתמן שינוי קל בעניין ויותר אנשים מקבלים אזרחות ו/או מוכרים כיהודים/גרים. 4. זה עדיין לא מספיק לך ולהרבה אחרים שרוצים שינוי נוסף. 5. שינוי. שינוי מתחולל ביחסה של מדינת היהודים - ליהדות ולקביעה מיהו יהודי. מסקנה: אם שנינו מודים שיש שינוי או שאנשים רוצים לערוך שינויים, הרי שהגדרת היהדות של המדינה משתנה איתם. ולכל אלה שעדיין רוצים מדינה יהודית, אין דבר שיבטיח להם שהשינוי יעצור בנקודה זו ולא ימשיך וידרוש שינויים נוספים עד שהמדינה תחדל מלהיות מדינת היהודים. התסכים איתי בנוגע לעיל? |
|
||||
|
||||
לא יפה. אחרי כל כך הרבה תגובות הסיכום שלך הוא שאתה רוצה שהמדינה תמשיך להיות יהודית לפחות כפי שהיתה בעבר וכפי שראו אותה מקימיה, ואילו אני רוצה שהיא תהיה פחות יהודית? הרי לאורך כל הדיון הנקודה שלי היתה שייהוד העולים לא יהפוך את המדינה לפחות יהודית (אם כבר, לכיוון ההפוך שהעולים ישתלבו ביהודים ודווקא יחזקו את האוכלוסיה היהודית במדינה). אם יש לך בעיה עם ״האופי היהודי״, ״צביון״ וכו׳, הכתובת שלך היא החילונים בכלל ובעיקר מגמות שמגיעות ממערב אירופה ומארה״ב ולא מרוסיה. לגבי מקימי המדינה וכו׳ - דווקא הדור שהעלה את הרוסים הוא זה שיצק מים על ידי מקימי המדינה ונאמן עלי יותר שדווקא הם המשיכו באותה הכוונה של המייסדים. בדור הקמת המדינה היתה הרבה פחות הקפדה על הרישום (גם בגלל שלדתיים היתה פחות השפעה במוסדות המדינה). למה לא היו בעיות יהדות משמעותיות בעליות הגדולות של שנות החמישים? בגלל שכל כך הקפידו לברור את העולים ולהעלות רק את היהודים, או בגלל שהיתה ״רוח המפקד״ שמי שעולה לארץ מוחזק כיהודי? קראתי סיפורים1 על נוצרים גמורים שעלו לארץ בתקופת הבלגאן של ראשית המדינה (״נשים של״ וכדומה) ועברו מתחת לרדאר ונרשמו כיהודים. אני לא חושב שהם או צאצאיהם חזרו לנצרות (אולי צאצאיהם אלה השמאלנים שעושים כל כך הרבה צרות בארץ, מי יודע). 1 זו הערה אנקדוטלית ואפילו אין לי מראה מקום, אז אי אפשר לקחת את זה כראיה חזקה, אבל בכל זאת. |
|
||||
|
||||
סליחה. הנקודה שלי היא שיש רצון לשנות את הקו הקיים. ואם מתחילים לשנות, אין לדעת איפה השינוי יגמר. אתה מסכים איתי שרוצים לשנות את הקו הקיים? אני מודע לכך שהיו גוים בודדים שהשתרבבו לישוב היהודי, לפחות בראשית שנותיה של המדינה. יש אפילו שמועות על נאצים שהסתננו לארץ. מן הסתם המספרים אפסיים והסיבה שלא חששו הייתה בגלל שכל מי שעלה ארצה נאלץ להקריב ולהתאמץ כל כך, שאף אחד לא עשה את זה בלי אידיאל גדול (או אינטרס של נאצי להימלט מעניבת התליה). |
|
||||
|
||||
אני לא כל כך יודע איך לענות על זה. אפשר להגדיר את ״הקו הקיים״ בצורה שמתאימה לתשובה כזו או כזו. כפי שהצעתי, אחרי שנחליט מה לעשות יהיה אפשר להסביר בדיעבד למה זה בדיוק ההמשך הנכון של הקו הקיים, כדי שאנשים לא ירגישו שהם רפורמים חלילה. |
|
||||
|
||||
נראה שקודם אתה יורה את החץ ולאחר מכן מסמן את המטרה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |