|
ריקי שלום,
הטיעון שלי הוא אונטלוגי ולא היסטורי.
הבאתי את מלחמת אברהם אבינו לא כדי להוכיח שאלוהים סייע לו באופן ישיר במלחמתו אלא כדי להצביע על חשיבות גילויו של אברהם (לדעתי) את יתרון המופשט על המעשי בעולם הקונקרטי (הפיסיקלי). לטיעון זה שאלת היות היהודים עם בחירה והתועלת שצמחה להם מכך איננה רלבנטית.
פיתוח זה של אברהם (או של מישהו אחר) הוא הבסיס לחשיבה המופשטת ,להתפתחות הפילוסופיה היוונית, אחרי אלף וחמש מאות שנים ולהתפתחות המדע מאז אריסטו. המדע הוא גיבוי האינטלקטואלי של הטכנולוגיה, דהיינו של החכמה המעשית המצויה בגנים של האדם.
כל שרשרת ההתפתחויות הזאת מלמדת על נוכחות של הטרנסצנדנטי בעולם הקונקרטי. אותה נוכחות ואותו סוג קיום יש, לפי טיעון זה שפותח בתגובתי הקודמת, גם לאלוהים.
|
|