בתשובה לג. שמעון, 27/03/02 8:53
''התנהגות אושוויצית'' 63014
"התנהגות אושוויצית" מייחסים לא רק לישראל, שתי דוגמאות מהאייל:
תגובה 60224
תגובה 62431
''התנהגות אושוויצית'' 63030
סמילי,

עם כל הכבוד לאינטלקטואלים של האייל לא בהם מדובר כי אם בשיח הבינלאומי שהמכון לחקר האנטישמיות מבצע עליו מעקב שוטף.
''התנהגות אושוויצית'' 63160
מותר לי לחלוק על מסקנותיה של ד"ר פורת. באיזה תנאים צריך אדם לעמוד על מנת להחשב חלק מהשיח הבינלאומי?
''התנהגות אושוויצית'' 63033
סקרן אותי מאד לדעת מי עוד מדבר על ''התנהגות אושוויצית'', ולכן נכנסתי לקישורית הראשונה ומצאתי שם דברים שלי.
הצטוט הזה כמובן לא לעניין.
ההבדל הבסיסי בין הדברים שכתבתי ובין דברי הסופר הפורטוגזי הוא שאני איני פונה כלל לרוצחים ולמפוצצי התינוקות (שרוצחים מדי פעם גם ילדים משלהם), איני מבקר אותם, ואיני מטיף להם מה לעשות ואיך לנהוג.
דבריי הם ביקורת כלפי ההתנהגות שלנו לנוכח הרצח הזה. אני חושב שהביטוי ''הליכה כצאן לטבח'' שבעזרתו נהגו חלק מאתנו לבקר את טבוחי השואה יאים הרבה יותר לנו מאשר להם, כי לנו יש ברירה. זו הייתה כוונתי.
אולי אפשר להשוות את דבריי לדברים שניסה להביע ביאליק ביצירות שכתב על הפוגרומים, שבהם הייתה ביקורת כלפי הנרצחים ולא כלפי הרוצחים.
אני אסביר את עצמי 63158
בכותרת של התגובה שלך הייתה "משואה חלקית לשואה מלאה", שואה מלאה הייתה באושוויץ, אין דרך אחרת להגדיר את זה מאשר "דיבור במושגים של שואה", ומשום שאתה לא מייחס את זה לישראל, זה סותר את התזה של דינה פורת (http://www.haayal.co.il/reply.php3?id=934&rep=62...).
לא השוותי בינך לבין הסופר הפורטוגזי, אלא באותו הקשר מצומצם (של שימוש במושגים של שואה). את הביקורת שלי על תגובתך, ראית בתגובה לתגובה עצמה, כתגובה הזו לא הייתה מילת ביקורת אחת כלפיך.
כאן אפשר להגיע להסכמה 63163
אכן השתמשתי במושגים של שואה, אך כפי שאני שוב חוזר ומדגיש לא עשיתי זאת כדי להטיף למישהו שהתנהגותו אינה יאה ועליו לשפרה. הייתה זו קריאה לנו לא ללכת כצאן לטבח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים