|
||||
|
||||
חשבתי שהכח הרסני במהותו. ודברים כמו הכפור הכח הוא מטבעם, בתוקף מילתו של אלוהים. (הבלונדינית הממיתה חולפת על פני הגבעולים הערופים, השמש מפציעה וקוצבת עוד יום) |
|
||||
|
||||
לא הבלונדינית אלא הבלונדיני, כמו ''החיה הבלונדיני'' של הנאצים. והמשוררת בהחלט מטיחה פה דברים נגד אלהים, שברא ומסכים עם עולם בו הרצחנות היא מובנית. |
|
||||
|
||||
אבל יש פה התבוננות בטבע והטבע כידוע, היא נקבה. כמו גם המתבוננת ואולי גם הפרח. |
|
||||
|
||||
המשוררת לא מדברת על Mother Nature ולא כך היא מתבטאת. ובעברית כפור זה זכר, וכך תרגמתי. אגב, כשהיא מדברת על הכפור הזהוב אני די נדהמתי מההטרמה של "החיה הבלונדינית" הנאצית אף כי כמובן הכפור לאור השמש כנראה זהוב, וזאת התבוננותה של המשוררת, ויחד עם זאת יש פה הדו משמעות הזאת, כנראה שידעה כבר אז בסוף המאה ה19 על אכזריותם של הפרוסים ותיאוריות הגזע של ה"פילוסופים" הגרמנים, עכ"פ הקוראת והקורא במאה ה21 לא יכולים שלא לחשוב על "החיה הבלונדינית". |
|
||||
|
||||
המשפט The blond assassin passes on הוא דו משמעי גם משום ש-blond assassin יכול להיות הנרצח(ת) הבלונדיני(ת) (ואז גם ה-passed on משנה את משמעותו בהתאם). |
|
||||
|
||||
מאיפה אתה לוקח את זה? צריך לדעת קצת אנגלית כדי לקרוא שיר באנגלית, אדוני. |
|
||||
|
||||
the widow maker
|
|
||||
|
||||
אנגלית בסיסית. נו באמת. |
|
||||
|
||||
התיאוריה הזאת היתה עובדת גם אם הנאצים היו נורבגים, הולנדים, שבדים, וכולי. לכן אני לא בטח שהאסוציאציה הלאומית/אתנית שאנחנו ממהרים לשפוט לפיה במאה ה-21 תקפה לכוונותיה של המשוררת במאה ה-19. |
|
||||
|
||||
כל אחד מביא לשיר את ההטיות שלו. "בלונד" מתאר חום-זהוב בהיר, ובאופן כללי צבע בהיר. וגם, ילדים/ילדות בלונדיניות מסמלות תמימות, טוהר ויופי. |
|
||||
|
||||
מעטה כפור או קרח לאור השמש. טוב, לא כל אחד הוא משורר, לא לכל אחד יש יכולת פיוטית. מה לעשות. חבל רק שכל אחד חושב לעצמו שהוא יכול להגיב את תגובותיו, גם בנוגע לשירה. |
|
||||
|
||||
גסות הרוח חיננית לך. |
|
||||
|
||||
בעיקר אהבתי את הדרך האלגנטית בה תגובה 633506 מוכיחה את נכונות תגובה 633506. |
|
||||
|
||||
מזל שלא תרגמה ''צחור השיער'' במקום ''זהוב''. |
|
||||
|
||||
התרגום שלך טוב לטעמי (בהנחה שהקורא מודע לכך שמדובר בתרגום מסוג מסוים). הכפור משחק בכוחו זו פתיחה חזקה ואזכור הכח בשורה הראשונה מאזן את אבדן התיאור של הכח. באותו האופן, תוספת המילה לטובת הפרחים מחפה אולי על זה שהפסיקו לשחק. היתי מעדיף קרה זהובה על פני קוטל זהוב, אבל אי אפשר הכל וקישור לנאצים זה תמיד במקום. |
|
||||
|
||||
לא הפתעה גדולה לאף אחד == מבלי שיופתע אף אחד מן הפרחים, הכפור קוטפו מעל גבעול, בכח להמית. קרה זהובה נושבת. מול קרני השמש, הקוצבת יום נוסף, אלוהים מרוצה. |
|
||||
|
||||
אלוהים לא מרוצה, הוא פשוט לא מתנגד. ____________ כדי שהרוע ינצח די בכך שהטובים ישבו בשקט (אדמונד ברק [ויקיפדיה]) |
|
||||
|
||||
___________ זו אמונה דתית נאיבית, או תרגיל פוליטי להטוטני ליחס לאלוהים תכונות היסטוריות ולשלול ממנו בצד השני תכונות אחרות, שהוגדרו אנושיות. |
|
||||
|
||||
מצד שני המהדי עדיין בע'יבה, והראגנארוק מתעתד לחזור בכל רגע, מה לנו כי נלין? |
|
||||
|
||||
רגנארוק זה הסגנון שמטאליקה המציאו כשהם הזדקנו והפסיקו לנגן מהר? |
|
||||
|
||||
השמש ממשיך וחוצה, קוצב יום נוסף, לאלוהים מרוצה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |