|
||||
|
||||
התשובה המשעממת: כקונה - אני אקרא לזה תרגיל מרגיז. כמוכר - אני אקרא לזה תרגיל מבריק. כמתבונן מהצד - אני אציין לעצמי שכנראה גם לתגיד "מבצע" יש שווי. |
|
||||
|
||||
מה כל כך מבריק בתרגיל (מצד המוכר) אם הוא עדיין מאפשר לי לקנות את האריזה הקטנה בזול יותר? אני קורא לזה- טעות. לא שמו לב, קורה. |
|
||||
|
||||
גם את החבילה הקטנה הם מוכרים ברווח (מן הסתם) - למה שהמוכר ירצה למנוע ממך לגרום לו רווח? |
|
||||
|
||||
ברצינות? בטעות הם לא עדכנו למעלה את מחיר האריזה הקטנה, ולכן הם מרוויחים עליה פחות. למה להצדיק את הטעות, מה קרה, לא עושים טעויות לפעמים? |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את הפרטים ולא יודע מה קרה שם. אין ספק שיכול להיות שזאת טעות, אבל טעות היא הסבר די משעמם. |
|
||||
|
||||
נכון, אתה מעדיף את ההסבר שבו האנשים עם הסיגאר יושבים בחדר ישיבות נטול חלונות וקובעים בקטעי משפטים בשפה מזרח אירופית לא מזוהה וצחוק שטני חנוק את מחיר קופסת השימורים? |
|
||||
|
||||
אני חושב שהתבלבלת במגיב. בכל מקרה, תראה איזה קטע, במקום אחר באייל1 קישרו קישור עקיף להמאמר הזה. סופרים היום הם עסקים גדולים, תחרותיים ורווחיים שמשאירים מעט מקום לטעויות. הרבה דברים שנראים לך כמו "טעות"2 הם מכוונים לגמרי. בכךך הייתי ממליץ לכל צרכן להסתכל על הסופר ועל כל מה שיש בו כעל מכונת מכירות משוכללת שמיועדת להוציא מהלקוחות שלה יותר כסף ממה שהם התכוונו להוציא תוך כדי ליטוף אגו והרגשה טובה שיגרמו ללקוחות לחזור לאותו סופר בפעם הבאה. 1 תגובה 618957 2 אני לא יכול, כמובן, להתחייב שזה מה שקרה בסופר שלך במקרה הספציפי עליו אתה מדבר, אבל "מבצעים" שאינם באמת מבצעים הם תרגיל ידוע ומוכר. |
|
||||
|
||||
אם הטעות גדולה מספיק, אז המוכר אמור להיות לא מרוצה מהמחיר בו בוצעה העסקה, ואז לא מתקיים התנאי בהגדרה של האלמוני-שהתווכח-יותר-מהאחרים-עם-הפונז לשווי. האמת היא שלא חיטטו בפתיל הרבה בתנאי הזה, אבל הוא נראה לי קצת עמום, ואולי בעמימות הזו מתגלה בו משהו מהותי לדיון. איך אתה שואל (ולו כניסוי מחשבה) תאגיד אם הוא מרוצה מהמחיר? מתי אתה שואל (את שני הצדדים)? כמה מידע נוסף אתה מוכן שיהיה לצדדים? ספציפית, בדוגמת הטחינה/חמאת שומשום של הפונז שפתחה את הפתיל, אם אתה לוקח קונה של חמאת השומשום שהיה מרוצה ברגע הקנייה, אבל מראה לו דקה אחר-כך את התוויות ומשכנע אותו שבעצם הוא היה יכול לקנות בקלות מוצר זהה עבורו בחצי מחיר (והוא לא עשה זאת בגלל בורות), ואז הוא נהיה לא מרוצה מהמחיר שהוא שילם, האם התנאי מתקיים? |
|
||||
|
||||
מחיר שוק אינו מתייחס לעסקה בודדת אלא לרצף של עסקאות. מה שווי השוק של ציור של ון גוך? יסכימו הקונה והמוכר ביניהם על עסקה שהיא חד פעמית במהותה. לפעמים אין קשר בעליל גם בין רצף של עסקאות לבין כדאיות כלכלית (פקעות צבעונים או מניות אתא ג') ומה בכך? מחיר השוק יכול להיות מנותק מהגיון כלכלי כי אנשים (מראים לנו הרבה בשנים האחרונות) לא מקבלים החלטות כלכליות באופן רציונלי. לתאגידים יש גם דרכים משונות לעשות דברים לפעמים, ולהתנהג בצורה לא רציונלית בעיקר עקב ביורוקרטיה. לכן גם החיטוט בציציות התאגיד מיותר. |
|
||||
|
||||
אני צריך דג-בבל-ירדן-ניר-בוכבינדר באוזן שבכל פעם שאני מנסח טיעון ילחש לי ניסוח יותר פשוט, בהיר ומובן שאוכל להשתמש בו על מנת להסביר את עצמי לעולם ששם בחוץ. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |