|
||||
|
||||
זה הקטע, שרוב הילדים שהם באמת יותר חכמים או מתקדמים, הם גם בעלי עולם פנימי ו/או תושייה שמסייעים להם למצוא להם בדרך כלל את כל האפיקים האלה. הם לא יושבים ומביטים בתקרה, בניגוד לקלישאה הקולנועית. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך, ויתרה מזו, אני לא הייתי מגביל ילד כזה בייעוץ על מה לחשוב ועל מה לא, מה שגם נרמז בתגובתי הקודמת. בקלישאות הקולנועיות שאני מכיר, הוא בוהה מבעד לחלון בדשא האביבי, שם מנופפת לו לשלום בת השכן הנאווה ומפתה אותו להבריז מהשיעור לטובת נסיעה בקורבט אדומה עם גג פתוח ובקבוקי בירות פתוחים גם הם. עד כאן למי שחשב שסרטי הפנטזיה התחילו בהארי פוטר. |
|
||||
|
||||
הם לא מביטים בתקרה, הם מביטים למטה לספר הפתוח על הברכיים. |
|
||||
|
||||
מזכיר לי מה שעשיתי בכיתות א ו ב, הייתה לי מורה משעממת רצח. היום התלמידים התקדמו: כבר לא קוראים ספר מתחת לשולחן אלא משחקים שם בסלולרי. בעניין זה קראתי לפני מספר ימים שבבתי ספר מסויימים משביתים את רשת וי-פי המקומית כדי שהתלמידים לא יגלשו למחוזות אחרים בזמן השיעור. |
|
||||
|
||||
מה שמטריד אותי (טוב, לא רק זה) היא השאלה מה עושים עם הסמארטפון בבחינות. הרי ברור שאי אפשר לאפשר שימוש בהם, כי זה ייתר חלק ניכר מהבחינה. אז מה? אני הייתי אוסף אותם בכניסה למבחן, אבל הצעה כזאת בטח תגרור עלי התנפלות רבתי בשם חופש הפרט ושאר ירקות היפר-ליברליים. |
|
||||
|
||||
לא ראיתי קשר בין אינטליגנציה גבוהה ותושיה, יש כאלה ויש כאלה. עולם פנימי יש לכל הילדים. החשש שביטאתי הוא ממחסור בכישורי למידה ולא משעמום. אדרבא, השעמום טוב לילד. הייתי מעדיף שילדים ישתעממו יותר ויבלו פחות מול מסכים (הדיפולט שלהם). הצורך באתגר לימודי הוא כדי שגם המחונן יפתח כישורי למידה, ולא יפתח עצלות כרונית. ילד שמעולם לא היה צריך להתאמץ כהוא זה בלימודים, מופתע יום אחד, בין אם בחטיבה, בתיכון או באוניברסיטה, מציונים מתדרדרים ולא יודע איך לתקן את זה בעצמו. |
|
||||
|
||||
מערכת החינוך במירעה מלמדת את הילדים כיצד לענות ולא איך לשאול. הרעיון שהבאתי נועד להציע דרך להפחית את מספר הילדים שסקרנותם הטבעית תקולקל ע''י המערכת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |