|
||||
|
||||
לכל התמיהות שאתם מעלים התייחסו חז"ל כבר לפני אלפי שנים ובהרחבה. המדרש שהבאתי בדבר דואג האדומי בתגובה מוקדמת יותר, הוא תשובה לשאלה זו. שאול, שחי בצל דברי שמואל אודות מלכותו שתקרע ממנו חיפש מסביבו את האדם שיכול לעשות זאת. אחרי גבורתו של דוד הוא זיהה ובצדק איום מצידו על ממלכתו. לכן הוא מברר מאיזו משפחה דוד המלך, מה יחוסו וכן הלאה, דברים שעד עכשיו לא התייחס אליהם מכיוון שדוד היה מנגן פשוט. המדרש שהבאתי בתגובתי הקודמת, הם דברי חז"ל על הדיון שהיה, סביב יחוסו של דוד. ולגבי הסתירה כביכול בדבר האדם שהרג את גלית, לא הבנתי איפה בדיוק הסתירה, וכי היה רק גלית פלישתי אחד? |
|
||||
|
||||
שני גולייתים מאותה עיר (גת)? |
|
||||
|
||||
כן. למה כמה 'עמית' יש איפה שאתה גם? אם תתעקש - חלק מהפרשנים מסבירים שהיה זה אחיו ולפי זה אולי הכינוי גוליית הוא משפחתי. יתכן גם שזהו כינוי בעל משמעות מסויימת אצל הפלישתים. הדבר הכי לא מתקבל על דעתי, לטעמי הוא שלתוך ספר שלם שאתה טוען שעבר שכתוב מצד איזשהו גורם אינטרסנט בממלכת דוד, נותר "בטעות" פסוק זה, תן להם קצת קרדיט הם לא היו _כל כך_ טיפשים. |
|
||||
|
||||
אל-אקצה ניבנתה על ידי אחד הח'ליפים. כמאתיים שנים מאוחר יותר החליט אחד השליטים המוסלמים לספר להיסטוריה כי הוא בנה את הכיפה ושינה את הכתובת שמעידה על בונה המסגד אולם אותו אוויל (שכנראה היה אנאלפבית) לא טרח לשנות את התאריך. סתם נזכרתי בזה. |
|
||||
|
||||
דוד כתב חלקים נכבדים מספר תהילים, ושלמה כתב את משלי וקוהלת - מסתבר שיקשה להשוות אותם לכליף אנאלפאבת (לא שחשבתי שעשית השוואה כזו, אלא שאולי מאן דהו מהקוראים האחרים חושב כך) |
|
||||
|
||||
את טענת השכתוב, כמדומני, טען כאן מישהו אחר. אני מוצא סתירות לכאורה בטקסט אבל בפירוש לא אני התיימרתי לטעון לפיכך שהטקסט משוכתב. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |