|
||||
|
||||
"גדול מרב – רבי. גדול מרבי – רבן. גדול מרבן – שמו". יש בדברים אלה, המופיעים בתוספתא (עדיות פ"ג מ"ד) לא רק חוכמה רבה, אלא גם סרקזם וביקורת. החוכמה היא באמירה, שאדם גדול באמת אינו זקוק לתארים. שמו הולך לפניו ומדבר בעד עצמו, ואין כל צורך להקדים לו תואר רב, ד"ר, ניצב בדימוס או כבוד הרב סרן במיל'. הסרקזם הוא בלעג לאלו שנזקקים לתארים האלה וחשים שהם מוסיפים משקל כבד לשמם, שיזכה אותם למעמד וליוקרה. הביקורת היא על החברה המעניקה את התארים הללו ומשתמשת בהם ככלי מדידה לערכו של אדם. |
|
||||
|
||||
האיש למד והוסמך. תן לו את הכבוד המגיע לו. על אחת כמה וכמה כשמדובר במי שנפטר. אחרי מות - קדושים אמור. |
|
||||
|
||||
סליחה: ד"ר בספק, ר"מ בישיבת יבנה, מייסדו ועורכו של אתר רוטר.נט, הרב ישראל רוטר. (אני מקווה שמי מבני ביתו לא יאיים לתבוע אותי על כך) |
|
||||
|
||||
1. למה בספק? אוניברסיטת בוסטון אינה מכובדת דיה? 2. מייסדו של האתר היה בנו. |
|
||||
|
||||
"במחלקת הבוגרים של אוניברסיטת בוסטון לא מכירים את השם ישעיהו רוטר. שמו אינו מופיע ברשימת הבוגרים, וניסיון לאתר את עבודת דוקטורט הנושאת את שמו – נכשל." (מקור) "n reply to my specific request that he confirm the degree mentioned in Maariv, he would only say he had the degrees mentioned in the article from universitaot angliot, which could mean “British” universities or “English-speaking” universities. This seemed a deliberate obfuscation. Repeated civil attempts to get him to be more specific ended in some rather nasty, smearish threats on his part which I’ll go into later." (מקור) |
|
||||
|
||||
1. בנו היה בן 13 באותה תקופה. קשה לי להאמין שהוא באמת ייסד את האתר, אבל משום מה לא חזר אליו כלל לאחר הצבא. 2. בהמשך למה שנאמר ע"י האלמוני: ריצ'רד סילברסטיין בדק את ישעיהו רוטר ומצא לא מעט פגמים, לפי דרכו. במאמר של סילברסטיין יש גם שגיאות. סילברסטיין לא תמיד מבין מה קורה בארץ. אבל את הנקודה הפשוטה יחסית הזו, של התואר מאוניברסיטת בוסטון, לא אושר בצורה סבירה. זה נראה לי די חשוד: כל מה שהוא היה צריך לעשות הוא להראות עדות סבירה לכך להוא דוקטור (תעודה, שם מדוייק, או משהו דומה). דוגמה דומה: סילברסטיין העלה טענה אחרת באותו המאמר, לגבי המחבל חולה האיידס (לפרטים: ר' במאמר). מגיב לכתבה התייחס לכך ונתן הסבר שנראה לי סביר למדי. הוא הבטיח להסביר גם את עניין התואר, אבל לא ראיתי את זה (אם פיספסתי, אני מתנצל, אנא הפנו אותי להסבר). מיותר לציין שהתנהלותו של רוטר ועדתו מלאה התלהמות. ר' לדוגמה המכתב הפומפוזי שנמצא בינתיים ב: שיחה רוטר.נט [ויקיפדיה] (אבל אולי יועבר בעתיד לדף ארכיון). חשוב לציין שכל הסיפור הזה החל ב:שיחה:רוטר.נט/ארכיון 1#ד"ר ישעיהו רוטר [ויקיפדיה] בפועל בעקבות המאמר של סילברסטיין. התרשמותי מכל הדיון ששם היא שאנשי רוטר ניכרים כמעט תמיד רק בכעסם. |
|
||||
|
||||
"אחרי מות - קדושים אמור." כמו למשל לקרוא להם "נאלח וחשוך" (תגובה 594944) |
|
||||
|
||||
הרב רוטר לא קרא לאף אחד ''יודונאצי'' כמו הפרופ' האנטישמי. |
|
||||
|
||||
ואני חשבתי ש''אחרי מות - קדושים אמור'', עכשיו מתברר שזה רק קיצור ל''אחרי מות - בדוק את מי הם קיללו- אם הם קיללו את האנשים הנכונים - קדושים אמור - אם לא - נאלחים אמור'' |
|
||||
|
||||
בדיוק,לאדם מוסרי צריך שיהיו מידות שע''פ הוא שופט ובוחר. |
|
||||
|
||||
אין לי בעיה עם הפרושים ולא עם הצדוקים, אבל נעשה עם הצבועים? |
|
||||
|
||||
נזהר |
|
||||
|
||||
את מי קילל הרב רוטר? |
|
||||
|
||||
רשימה חלקית: חדרי חרדים דיוויד לנדאו בג"ץ ישעיהו ליבוביץ' אהוד אולמרט אריאל שרון זהבה גלאון הומואים ברסלב |
|
||||
|
||||
אתה משווה "הבטחה גדולה שהתרוקנה מתוכן ממשי", "הבנתי שחריפותו גרמה לו לאבד את לשונו לדעת", וכו' ל"יודונאצים"? מזלך שאתה אלמוני. |
|
||||
|
||||
כל ''המפעל'' שלו הוא קללה אחת ארוכה. |
|
||||
|
||||
ה"מפעל" שלו (למעשה של בנו, במקור) הוא פלטפורמה אינטרנטית פופולרית ותו לא, בדיוק כפי ש"האייל הקורא" היא פלטפורמה אינטרנטית (פופולרית "קצת" פחות, ואולי זו הבעיה האמיתית שלך איתו?) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |