|
||||
|
||||
נבטים רחוק מדי. שדה התעופה המרכזי צריך להיות במרכז הארץ. נראה לי על פניו שהרעיון הטוב ביותר הוא לעשות אותו בים. אם אתה גר בנהריה תמצא את עצמך במרחק של למעלה מ-200 ק"מ מנבטים. |
|
||||
|
||||
1) מעבר לעלות של בניית שדה תעופה בים, מדובר בהמון חוף שאתה צריך לוותר עליו וחוף זה משאב הרבה יותר יקר משדה תעופה. 2) מדובר בנימבי, שהרי כשהציעו את מגידו הצפון התנגד (ומסיבה מוצדקת). לשים שדה תעופה במרכז כדי שישרת את תושבי הצפון זה לא רעיון נכון. 3)גר"ר טולקין אמר פעם שהוא לא מבין את ספרות המדע הבדיוני שמתרחשת במקומות שנראים כמו תחנות רכבת ואז באמצעות טכנולוגיה מתקדמת נוסעים למקום אחר שגם נראה כמו תחנת רכבת. |
|
||||
|
||||
למה אתה צריך לוותר על המון חוף? שדה התעופה ייבנה על אי בדומה לשדה התעופה קנסאי באוסקה. http://en.wikipedia.org/wiki/Kansai_International_Ai... |
|
||||
|
||||
מויקיפדיה העברית :"נמל התעופה מחובר ליבשה באמצעות "גשר שער השמיים R" (Sky Gate Bridge R), שאורכו 3,750 מטרים. בגשר שישה נתיבים ושתי קומות. הקומה העליונה סלולה ומיועדת לכלי רכב ובתחתונה מסילות המיועדות לרכבות." |
|
||||
|
||||
החוף מול שדה התעופה יכול להמשיך להיות חוף. |
|
||||
|
||||
ואיך אנשים יגיעו לשדה? בשחייה?! |
|
||||
|
||||
שים לב לגשר. |
|
||||
|
||||
אם זה הגשר שהזכרתי אזי הוא 6 נתיבי וניתן לראות בתמונה שממשיך ממנו כביש שחוצה את העיר. |
|
||||
|
||||
אז למה השאלה איך יגיעו האנשים? |
|
||||
|
||||
כי טענת שאתה לא רוצה לגעת בחוף. להקים גשר שעליו 6 נתיבים, מסילת רכבת ועוברת עליו כל התעבורה לשדה וממנו בהחלט גודלת שטח מהחוף. מעבר לזה יש לך כביש רוחב שש נתיבי ומסילת רכבת שמגיעים לחוף. |
|
||||
|
||||
כן, אבל הלשון מאפשרת לך להרחיב את החוף, כפיצוי. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. |
|
||||
|
||||
הסתכל על התמונה שב - http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kansai_closeup.jpg... אמנם חלק מהחוף נלקח לטובת הכביש, אולם אתה שם לב לשני משולשי חוף משני צידיו של הכביש? לזאת התכוונתי ב"הרחבה". |
|
||||
|
||||
תיקון: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Kansai_closeup.jpg |
|
||||
|
||||
1. כל הכבוד על ההבחנה (או הידע המוקדם). 2. מדובר ב"חוף" שמאוד קרוב לכביש מהיר לא בדיוק המקום לנוח. 3. לגשר וכביש שמוביל אליו יש מספר בעיות א. הם יקרים לבניה. ב. הם גוזלים שטח בפני עצמם. ג. מכיון שהם מרעישים ומזוהמים הם הופכים שטח מסוים לרועש ומזוהם. ד. הם יוצרים גבול מלאכותי. ד' היא בעצם הבעיה העיקרית כיוון שאתה בעצם חוצה את העיר והחוף לשניים. ניתן לפתור אותה אבל במחיר של הגדלת שלושת הבעיות האחרות (לדוגמה הפרדה מפלסית דורשת שטח ועולה כסף). אם ניקח את תל אביב זה אומר שהטיילת נחצית לשניים ואי אפשר להגיע מדרום הכביש לצפונו דרכה. |
|
||||
|
||||
1. תודה. 2. החוף בטיילת גם קרוב מאוד לכביש. ההבדל הוא שאפשר לשים בכביש הזה מחסומים אקוסטים, שאפילו יפחיתו את הרעש. 3. א. כמובן. ב. כאמור, אנחנו מקבלים עוד חוף. בעיר עצמה אנחנו לא מאבדים כלום - יש שם כבר כבישים ומסילות רכבת. ג. ר' 2 + 3ב. ד. אפשר לבנות גשר, לא? |
|
||||
|
||||
1.בבקשה. 2. יש הבדל בין כביש עירוני לכביש ראשי שמכיל את כל התעבורה של שדה תעופה בינלאומי. 3. גשר שתומך בכביש מהיר ורכבת חשמלית גוזל המון שטח (רכבת חשמלית מסוגלת לטפס שיפוע הרבה יותר נמוך ממכונית) ולהוסיף קיר אקוסטי זה עוד משקל. |
|
||||
|
||||
האלטרנטיבה הוא שטח הנתב"ג היום. מה היית יכול לעשות עם השטח הזה? לבנות שכונה גדולה למופת עם אחוזים אירופאים של דיור להשכרה וכו'. |
|
||||
|
||||
האלטרנטיבה המועדפת עלי היא נבטים. |
|
||||
|
||||
התכוונתי לאלטרנטיבה של איזור הנתב''ג כשטח בנוי במקום שדה תעופה שייבנה בים. |
|
||||
|
||||
אני בעד פינוי נתב''ג. שדה התעופה שצריך להחליף אותו הוא נבטים ולא אי מלאכותי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |