|
||||
|
||||
אני מהבהב כמעט רק ואך ורק מסיבה אחת: כשנהג נוסע בעיר באורות כבויים בשעות הערב כשכבר חשוך, בין אם הוא לפני (נכון שבמקרה זה אולי הוא לא שכח אלא יש בעיה עם האור האחורי) ובין אם הוא בא מולי. מתברר שנהגים שכחנים כאלו גם לא מצטיינים בהבנת הרמז: בערך 30% מדליקים אחרי הרמז. (אם מישהו כזה נוסע מאחרי אני "נותן לו במהבהבים" - כאן שיעור ההבנה לא עולה על 10%). לעומת זאת אם מישהו נשאר בנתיב השמאלי (כשלפניו פנוי) ונוסע לאט יותר ממה שאני רוצה לנסוע, אני לא מהבהב, נשאר במרחק מנומס ומחכה בסבלנות. חישבתי פעם שאם אני מחכה אפילו עשר דקות עד שהוא (או היא) ירד לנתיב הימני או עד שהכביש לפניו או לפניה יפסיק להיות פנוי (דבר שבפועל לעולם לא קורה - עשר דקות על הכביש זה המון), ואם הוא או היא נוסעים נניח 10 קמ"ש יותר לאט ממה שאני רוצה, אני עדיין "מפסיד" פחות מדקה. |
|
||||
|
||||
חשבתי שמקובל שהבהוב פירושו: זהירות סכנה על הכביש (מחסום משטרה, תאונת דרכים, פיגוע טרור וכו'). |
|
||||
|
||||
נהג בלי אורות בלילה לדעתי בהחלט נופל בקטגוריה של "סכנה על הכביש". זה שהאיתות מיועד למסוכן עצמו זה באמת מקרה מיוחד, וכנראה בגלל זה רבים לא מבינים את האיתות. אני תמיד מקווה שהנהג שבא ממול יחשוב: "למה המניאק הזה עושה לי עם האור - הרי אני לא מסנוור, נכון? רגע, אולי אוודא זאת שוב" ואז ישים לב שלא רק שאינו מסנוור אלא אינו מאיר בכלל... |
|
||||
|
||||
כל הכבוד לך על נימוסי הכביש המופלגים. הלוואי כולם כמוך. הייתי מציע רק לוותר על האיתות שבו שיעור המבינים אותך הוא 10% עגומים. לצערי אני לא מסוגל להמתין עשר דקות מאחורי נהג אטי בנתיב השמאלי, אפילו לא חמש. זה לא הזמן שאני מאבד מפריע לי, זה הזמן שאני מבלה בעצבים מאחוריו כי הוא מפריע לי להתקדם במהירות הטבעית שלי. הכי מעצבנים הם אלו שעוקפים (לאט) מכוניות ספוראדיות בנתיב הימני, ומחליטים לעקוף עוד אחד לפני שיפנו את הנתיב, ואז עוד אחד, ועוד אחד. במקרים נדירים של גדלות נפש אני פשוט יורד לנתיב הימני ומתנהל בקצב התנועה שם. לא עוברת דקה עד שמופיע עצבן חדש בנתיב השמאלי ומגרש משם את הגורם המעכב ביד חזקה ובזרוע נטויה. |
|
||||
|
||||
אני מעדיף לסמן לנהג שמאחורי באור הערפל ולא במהבהבים. כרגיל, גם במקרה זה לא תמיד1 הרמז מובן, אבל לפעמים זה עובד. ___ 1 מועמד לתואר "האנדרסטייטמנט של השנה". |
|
||||
|
||||
אין ספק שזה מאוד מתסכל - הרבה יותר חשוב לך שזה שמאחוריך ידליק אורות מאשר זה שמלפניך, ודווקא לו קשה לאותת. מה בדבר אלו שבאים מולך עם אורות גבוהים? אני מניח שמקובל על כולם שמותר לסנוור פעם פעמיים כדי שינמיכו? |
|
||||
|
||||
חוקית אסור, אבל זו פרקטיקה מקובלת. הבהוב אחד ולא שניים. נקודת המוצא היא שהנהג שמולך שכח להחליף לנמוכים ואתה מזכיר לו. |
|
||||
|
||||
במקום לסנוור אפשר לעבור לאורות חניה לשניה או שתיים. לנהגים שמאותתים את עצמם לדעת אני מנסה, מדי פעם, לרמוז ע"י איתות בכל ארבעת אורות האיתות - מה שקרוי "emergency light" במכונית שלי. כמעט אף פעם זה לא עובד. |
|
||||
|
||||
לי אין אור ערפל שהנהג שמאחרי יכול לראות (ואין לי דרך להדליק אור רוורס בלי שיישמעו רעשים מחרידים מתיבת ההילוכים). אולי באמת צריך להתקין... |
|
||||
|
||||
תגובה 526826. לא מועיל במיוחד, אבל יותר טוב מכלום. |
|
||||
|
||||
אבל זה בדיוק מה שאני עושה - קראתי לזה "נותן לו במהבהבים" שזה אולי לא תיאור מספיק טוב - הכוונה ל-flashers או "אורות החירום" למשך שתיים שלוש שניות. |
|
||||
|
||||
נשמע לי מאוד בלתי סביר שאין לך אור ערפל אחורי, אלא אם כן אתה לא נוהג במכונית, או לחילופין, נוהג במכונית ממש ישנה. |
|
||||
|
||||
ומה עם להוציא יד מהחלון ולעשות סימן של אורות קורצים? זה בדרך כלל עובד |
|
||||
|
||||
זה המקום להזכיר את http://theoatmeal.com/blog/car_needs |
|
||||
|
||||
היתה תקופה ששקלתי לשים שלט אורות בחלון האחורי שבלחיצה יאיר ''אידיוט''. |
|
||||
|
||||
האם זה יהיה שלט אזהרה על משקל "נהג חדש" או "תינוק באוטו"? |
|
||||
|
||||
זה היה שיקול מרכזי לא לשים אותו בסוף. |
|
||||
|
||||
מאיר שלו כתב פעם כמה הוא נהנה לראות שנהגים חושבים אותו לאלהים, כשהוא קורא את הסטיקרים כדוגמת ''הקב''ה, אנחנו אוהבים אותך''. |
|
||||
|
||||
תגובה 191727 |
|
||||
|
||||
לפי התיאור שלך את אופן נהיגתך, היית צריך לשים אותו בחלון הקדמי. |
|
||||
|
||||
מלפנים זה לא מסתדר עם הוישרים שיש לי בצד הפנימי של הזגוגית. |
|
||||
|
||||
אתה נוהג ב"דלתא"? |
|
||||
|
||||
לפי השרשור אתה יכול להבין ש 1. לא על האוטו אני יורק. 2. 'זמן השימוש הקצר יחסית שלי בדרך נתונה' לא מאפשר לי להשתמש בתוצרתו המהוללת של היצרן הזה ועדיין לכתוב תגובות אחר כך. |
|
||||
|
||||
היית צריך לשאול אם יש לו חורים בגג. |
|
||||
|
||||
לא להאמין, אבל החורים בגג יוחסו לא ל"דלתא" המהוללת, אלא לרכב שזמן קצר אח"כ הפך לרכב הלאומי הישראלי: הסובארו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |