|
||||
|
||||
(סליחה מראש על ההתקפה האישית, לא אישי...) מי אמר שאוטונומיה שתוביל למשל לקונפדרציה ישראלית-פלסטינית-ירדנית א-לא הצעה מסויימת ב"תוכנית אלון" לא תוביל לשלום לדורות? מי אמר שנטרול ערפאת בלבנון כבר ב-82 ויצירת מנהיגות פלסטינית פרו-ירדנית באמצע שנות השמונים לא תוביל לשלום לדורות? רן כסלו? אז אמר. |
|
||||
|
||||
1) עדי אם כבר 2)יכולות בבחינת כליות ולב - דלות ביותר 3)יכולות ב"חיזוי של תהליכים היסטורים"-אפסיות (כאן אני משער שאני לא לבד) 4)ניתן לבחון את תוכניותיו של שרון לפי העבר ולפי הצהרותיו ומעשיו בהוה.אני חושב שעל בסיס אמפירי זה אנו מסכימים. על פי העבר שרון התנגד לכל הסדר שיכלול מדינה פלסטינית בארץ ישראל המערבית. על פי ההוה מאז נבחר לראש הממשלה שרון לא הציג שום תוכנית מדינית. לדעתי (האישית) הוא מנהל סדר יום של סכסוך ממושך את הפלסטינאים הוא רוצה לראות מגיעים למשא ומתן מובסים ומותשים צבאית וכלכלית.הוא גם אינו רוצה כנראה לראות ערפאת בצות הפלסטיני שישב ביום שלאחר המלחמה (הסתלקות של עראפת מן הזירה תהוה הזדמנות לישראל לסתום את הגולל על הסכמי אוסלו) איך אני מסיק זאת כמו כולנו ,אני משער מניתוח של קריאת עיתונים.דחלאן ועראפת מפרסמים מאמרי מערכת התומכים בחזרה למסלולים מדינים,שרון משדר שהעסקים כרגיל וצה"ל מחסל עוד חוליה בעזה.(האם זוהי היפותזה בעלת תוקף כל שהוא-על כוונותיו של שרון - לכל היותר ניבוי המבוסס על מצע עובדתי מקוטע) האם יש לשרון פתרון מדיני - כמו שזה נראה לא ממש. אולי עם הוזכרה כאן "תוכנית אלון" אז הכוונה בתוכנית אלון כפויה על הפלסטינאים שיקבלו אותה מחוסר ברירה אחרי שהותשו לאחר שנים של עימות. האם פתרון כל שהוא ה"כפוי" על הפלסטינים כתוצאה מהתשתם (הפסדם ) יביא בעתיד לתהליך של "שלום לדורות" אולי. זו טענה ידועה שמושמעת בדרך כלל מחוגי הימין. מ67 עד 93-94 היה שלטון כפוי שכזה על האוכלוסיה הפלסטינית לא ממש קידם פתרון מדיני מוסכם מ93-94 עד 2002 היה נסיון להגיע לפשרה מדינית - בינתים גם זה נכשל. לאן מובילה ה"לוגיקה" המונחת בתשתית הרעיון של ארץ ישראל השלמה - אני טוען כבר הרבה שנים שהיא מובילה ליצירת אפשרות ראלית של טרנספר ואינה בוחלת באמצעים ובחיי אדם.אך זהו קצה הספקטרום שספק רב אם אי פעם יתממש. |
|
||||
|
||||
אה, סליחה עדי. זה מה שקורה כשכותבים בפסבדונים. עם איזה רן התבלבלתי? לא יודע. אני מסכים לחלקים נכבדים מהניתוח שלך, במיוחד להעדפתו של שרון כי ערפאת יעלם מהזירה, אבל השגתי את מטרתי. הסברת מדוע *לדעתך* דרכו של שרון לא תוביל לשלום לדורות והבאת נימוקים (שאיני מתכוון לדון בהם, זו לא הייתה מטרתי). כלומר, בניגוד לאמירות המקורית של שמעון ("הוא אינו מסוגל לכך") ושלך ("כי הוא מחויב בדרכו לרעיון ארץ ישראל השלמה." - ואם, כמו שאמרה פעם לימור לבנת, ארץ ישראל השלמה היא אכן חלום. וחלומות, כמו שאני יודע, אינם מציאות והם אינם ניתנים בהכרח למימוש ויש לראות מה ניתן לעשות באופן מעשי, ופוליטיקה היא מקצוע ה"מעשי") כבר לא מדובר בערבוב בין ידיעה לדעה אלא בדעה. את אותו דבר מהכיוון ההפוך עושה שי כהן וגם אליו "נטפלתי" בימים האחרונים. |
|
||||
|
||||
1)דעה בלבד 2)ובהקשר לדיון על תקפותם של הכללות במדעי החברה. הניבוי "שרון לא יוכל להביא לשלום לדורות כי הוא מחויב בדרכו לרעיון ארץ ישראל השלמה" הוא ניבוי. ההנחה המובלעת בו האידיאולוגיה תהיה המשתנה המרכזי שתשפיע על המדיניות של שרון. וכאן לדעתי הבעיה המרכזית איך אני הופך את ההנחה הזאת למערכת פורמלית שאותה אוכל למדוד איך אני מכמת אידיאולוגיה? איך אני מכמת מדיניות? ואיך אני מודד את התופעות הללו ב"שדה" המציאות? ומצד שני באשר לאלה שפוסלים את הנסיונות של הכלת כללים ממדעי הטבע על תופעות חברתיוית האם זה אומר שיש חלקים שלמים של המציאות (ישויות חברתיוית) שאינם יכולים להתפס ע"י מערכות הסברים רציונליות שמסבירות את חוקי הטבע. |
|
||||
|
||||
התבלבלת, כנראה, עם רן כסלו, הפובליציסט מעמוד החכמים של "הארץ" ((c) יצחק לאור). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |