|
||||
|
||||
אה, סליחה עדי. זה מה שקורה כשכותבים בפסבדונים. עם איזה רן התבלבלתי? לא יודע. אני מסכים לחלקים נכבדים מהניתוח שלך, במיוחד להעדפתו של שרון כי ערפאת יעלם מהזירה, אבל השגתי את מטרתי. הסברת מדוע *לדעתך* דרכו של שרון לא תוביל לשלום לדורות והבאת נימוקים (שאיני מתכוון לדון בהם, זו לא הייתה מטרתי). כלומר, בניגוד לאמירות המקורית של שמעון ("הוא אינו מסוגל לכך") ושלך ("כי הוא מחויב בדרכו לרעיון ארץ ישראל השלמה." - ואם, כמו שאמרה פעם לימור לבנת, ארץ ישראל השלמה היא אכן חלום. וחלומות, כמו שאני יודע, אינם מציאות והם אינם ניתנים בהכרח למימוש ויש לראות מה ניתן לעשות באופן מעשי, ופוליטיקה היא מקצוע ה"מעשי") כבר לא מדובר בערבוב בין ידיעה לדעה אלא בדעה. את אותו דבר מהכיוון ההפוך עושה שי כהן וגם אליו "נטפלתי" בימים האחרונים. |
|
||||
|
||||
1)דעה בלבד 2)ובהקשר לדיון על תקפותם של הכללות במדעי החברה. הניבוי "שרון לא יוכל להביא לשלום לדורות כי הוא מחויב בדרכו לרעיון ארץ ישראל השלמה" הוא ניבוי. ההנחה המובלעת בו האידיאולוגיה תהיה המשתנה המרכזי שתשפיע על המדיניות של שרון. וכאן לדעתי הבעיה המרכזית איך אני הופך את ההנחה הזאת למערכת פורמלית שאותה אוכל למדוד איך אני מכמת אידיאולוגיה? איך אני מכמת מדיניות? ואיך אני מודד את התופעות הללו ב"שדה" המציאות? ומצד שני באשר לאלה שפוסלים את הנסיונות של הכלת כללים ממדעי הטבע על תופעות חברתיוית האם זה אומר שיש חלקים שלמים של המציאות (ישויות חברתיוית) שאינם יכולים להתפס ע"י מערכות הסברים רציונליות שמסבירות את חוקי הטבע. |
|
||||
|
||||
התבלבלת, כנראה, עם רן כסלו, הפובליציסט מעמוד החכמים של "הארץ" ((c) יצחק לאור). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |