|
||||
|
||||
לפי התוצאות הנוכחיות, התקשורת עושה לנו שרות דוב. אני מניח שזה סתם בגלל שנתקלים בה יותר. דוגמה למפגש מכשיל מהסוג הזה: |
|
||||
|
||||
משום מה חברות התקשורת מתעקשות להדריך את עובדיהן בסגנון בית הזונות החדש בעיר1, למרות שהגישה הזו מעלה לישראלים (ואני ביניהם) את הסעיף. ה"תודה לך שהמתנת" של המוקדן עם הסלוגנים המוקלטים בעת ההמתנה "X עושה הכל בשביל שתהיה מרוצה" ישר מעלים לי פלאשים ל 1984. 1 למי שעדיין לא מכיר: בית זונות חדש נפתח בעיר, מהודר ונוצץ, עם אורות ושטיחים כמו בווגאס. בא שמואל בפליאה לנסות את המקום המדהים, והנה למולו פקידת קבלה חיננית. איך אתה אוהב את זה, היא שואלת אותו. רגיל הוא עונה. רגיל זה קומה שלוש בבקשה, היא עונה לו בחיוך מצודד. שמואל עולה לקומה שלוש ופוגש פקידת קבלה נוספת. אתה מעדיף רזה או מלאה? - מלאה. בהירה או כהה? - בהירה. גש בבקשה לחדר 317, אומרת הפקידה בחיוך מצודד. שמואל הולך בהתפעמות לחדר 317 אבל כשהוא נכנס הוא מופתע לגלות שיצא החוצה מהבנין. בסערה הוא נכנס בחזרה ללובי ושוטח את טענותיו לפקידה. בחיוך היא עונה לו- אנחנו עדיין בהרצה, זונות עוד אין לנו, אבל איך השירות? |
|
||||
|
||||
כידוע אני די מתנגד לתופעת ריבוי החוקים הפושה במקומותינו, אבל כאן אינני יכול עמוד בפני הפיתוי, ואני מציע לחוקק חוק לפיו בזמן שהלקוח ממתין לתשובה תושמע בטלפון פרסומת לחברה מתחרה. אני בטוח שבעיית זמני ההמתנה תתפוגג כהבטחות הפוליטיקאים לאחר הבחירות. |
|
||||
|
||||
כמה תשובות. בחר את זו שאתה מעדיף: 1. התעללות ב(לקוחות)שבויים מנוגדת לאמנת ג'נבה. 2. רק מנציח את הקרטל. 3. הפרסומת המתאימה תגרום ללקוחות לקשר את ההמתנה המכאיבה עם הבטחות המתחרים. אבל עכשיו ברצינות. בתור מי שמכיר פחות או יותר את שיקולי הצד השני: כמות העונים במוקד השרות קבועה, באופן כללי. הצורך לתת שרות יעיל (כלומר: גם להפחית למינימום את הזמן שהם יתבטלו) אומר שבעומסים גדולים מחכים יותר. מערכת ניתוב שיחות היא ממשק לא יעיל. אבל מטרתה העיקרית היא לחסוך את זמנו של איש השרות. נראה שיש כאן שיקולים סותרים. המתקשר שונא את המערכת האוטומטית ורוצה להגיע כמה שיותר מהר למענה1 אנושי, ואילו ה״מערכת״ שואפת לקבל מהמתקשר כמה שיותר מידע חשוב לפני שמדיעים למוקדן. (לכן מערכת שבה צריכים לספק את הנתונים כמה פעמים, או שבה אני צריך לספק שוב למוקדן את מה שכבר הקלדתי, נוטה לעצבן אותי) 1 איך מנקדים את זה? |
|
||||
|
||||
יש לנו אי הסכמה מסוימת לגבי המונח ''שירות יעיל''. עפ''י ההגדרה שלך, הכי יעיל לבטל את מחלקת השירות לגמרי. אין לי בעיה עקרונית עם מערכות ניתוב, אבל היישום שלהן הוא בהרבה מקרים מתחת לכל ביקורת. |
|
||||
|
||||
יש לי סבלנות של נזיר בודהיסטי למערכות ניתוב, כל עוד הן מבצעות את תפקידן (וחלקן באמת בסדר- בנק הפועלים, יס) הבעיה שלי היא כאשר הגעתי למוקדן או מוקדנית הוא מתחיל עם גינונים הומואים (שמוכתבים לו בפרומפטר) "במה אני יכול לעזור לך...המתן מספר דקות בבקשה...תודה לך על ההמתנה..." ואחרי עשרים דקות הוא עדיין לא ענה על שאלת כן לא ששאלתי אותו בהתחלה והתשובה עליה היתה יכולה לחסוך 19 וחצי דקות של סיוט בורוד. ואז כל מה שבא לי להגיד לו (ואני בטוח שאחרים אומרים) זה יאללה יאללה כושלאמשך זדיין לי מהפרצוף ימנייק. |
|
||||
|
||||
יש לך משהו גם נגד ההומואים עצמם או שרק נגד הגינונים? |
|
||||
|
||||
ידעתי שמישהו יתפס לטפל, אבל הייתי משוכנע ששרשרת האיחולים בסוף ההודעה היא זו שתתפוס את הספוט. הגינונים הם של נחמדות אמריקאית מזויפת, בדיוק מה שיכול לחמם את המאצ'ו הישראלי הממוצע לנקודת ההבזק שלו במהירות שיא. לתאר אותם כגינונים הומואים נראה לי קונטראסט מתאים למאצ'ואיות המיוזעת של המתקשר (אני). ונגד הומואים אין לי כלום. ניסיתי אקונומיקה, ספירט, אצטון, ברזלית. כלום לא עוזר. |
|
||||
|
||||
אם אתה צריך משהו נגד הומואים, אני מאמין שסטריכנין או ציאניד יעשו את העבודה. אם זה מסובך להשיג, לך על רעל עכברים. |
|
||||
|
||||
טווח פעולה רחב מדי. תגובה 556520 נראית לי פתרון יעיל. |
|
||||
|
||||
פלאנל בדוגמת משבצות - גם מסיר וגם מרחיק |
|
||||
|
||||
נורא תלוי באיזו חברה את מקבלת את המענה הזה. בחלק גדול מהן זה מ' בשווא ו-ע' בקמץ. |
|
||||
|
||||
לא הצלחתי למצוא מילה שעונה לקריטריונים שלך, ולכן אני מסיק שהתכוונת לפתוח את העין. |
|
||||
|
||||
לתומי חשבתי שמנקדים מַעֲנֶה ? (לבעלי דפדפנים מאותגרי ניקוד: מ' פתוחה, ע' בחטף-פתח, נ' סגולה) לפחות כל כתוב לי במשלי 15, 1, לא? ) מַעֲנֶה-רַּךְ יָשִׁיב חֵמָה וּדְבַר-עֶצֶב יַעֲלֶה-אָף) ע' פתוחה הולכת כמדומני עם מ' שבואה (או שבויה? הכוונה מ' בשווא) |
|
||||
|
||||
סליחה - שגיתי בהבנה - היה נדמה לי שענית לברקת. אתה כמובן צודק בתגובתך לדי-לה. |
|
||||
|
||||
חתיכת פסוק מצאת תגובה 161932 |
|
||||
|
||||
בבורותי זה ה"מענה" היחיד ש(כמעט) זכרתי מהתנ"ך - פשוט רציתי למצוא גרסה מנוקדת של המילה. (כמעט - אני דווקא זכרתי "מענה רך ישבר גרם", שזה כנראה סלט של בורים כמוני. להגנתי יאמר שאיני הבור היחיד - למשל http://www.kipa.co.il/ask/show/41332 ) |
|
||||
|
||||
כמעט, ''לשון רכה תשבר גרם''. ודאי כבר הבנת שזה פסוק אחר באותו הספר. האסוסיאציה הראשונה שלי ל''מענה'' היא הפיוט ''אזהרות'' המתחיל ''שמור לבי מענה''. בבית הכנסת שנהגתי להתפלל בו בילדותי, שרים את חטפי הפתחים באופן קופצני שלא מאפשר לפספס אותם. |
|
||||
|
||||
אני התכוונתי, כמובן, ל''מענה'' מלשון ''עינוי''. |
|
||||
|
||||
וידידיה, שפירש נכוחה את כוונתך, ציין שבמקרה זה העין פתוחה. |
|
||||
|
||||
אחר כך קצת יותר קל הלחץ על ה- (סליחה, לא התאפקתי). |
|
||||
|
||||
שטופה ופתוחה זה לא אותו דבר (אפילו לא עיינו הך). |
|
||||
|
||||
הניתוח ממש לא מדוייק. חברות התקשורת משתמשות בזמן ההמתנה כנשק באופן ציני, במיוחד אם תנסה להתנתק. זמני המתנה של 40 דקות שבסופן ניתוק מצד המערכת אינן דבר נדיר. |
|
||||
|
||||
המערכת שואפת לקבל מהמתקשר כמה שיותר מידע חשוב לפני שמדיעים למוקדן? מי מונע זאת ממנה? בואו ניקח לדוגמא את אלופת השרות, חברת "הוט". לטענתם, ע"מ לקצר את הטיפול אתה מתבקש להקליד את מספר הטלפון של המנוי. רגע, למה? בשביל מה יש שיחה מזוהה? אני לא חוסם את מספר הטלפון ממנו אני מתקשר. למה לא "אם אתה רוצה שרות לקו ממנו אתה מתקשר הקש 1, אם לקו אחר הקש 2" (ורק אז להקליד את המספר הרלוונטי)? אבל זה לא הכל. אתה (כלומר, אני) מקליד את מספר הטלפון. 10 ספרות. טלפון של הוט. והמערכת? "המנוי אינו מוכר במערכת." |
|
||||
|
||||
אני לא יודע עם איזה הוט אתה עובד אבל הוט אצלנו (לשעבר מת"ב) עובדים בדיוק כמו שאתה רוצה - "הקש 1 לשרות למספר ממנו אתה מתקשר" |
|
||||
|
||||
Hot lips
|
|
||||
|
||||
זו דוגמה, אגב, לכך שהממשק הטלפוני הוא כ"כ גרוע. שים לב שאם האפשרות לא רלוונטית עבור מישהו (הוא מתקשר מהנייד, מכיוון שהקו שלו מקולקל, לדוגמה), בזבזת כבר עשר שניות או יותר מזמנו. בשיחת טלפון אתה חייב להיות מרוכז כל הזמן (ולכן גם שיחה של 5 או עשר דקות היא בזבוז זמן לא קטן), ואין כמעט דרך להעביר מידע מורכב. מפתיע אותי עד כמה זה נפוץ, לעומת האפשרות להשתמש בצ'ט טקסטואלי. |
|
||||
|
||||
כרגע הסברת את ההבדל בין המענה הקולי של דורון לשלי דורון בטח מתקשר כל הזמן מהנייד ובגלל זה הוא צריך להקליד את המספר של הקווי |
|
||||
|
||||
זהו, שלא. |
|
||||
|
||||
חוששתני שהבעיה היא פחות בעצם קיומה של מערכת אוטומטית, ופחות בזמן ההמתנה (יכול להיות עומס וברי לי שהמוקדנים לא משחקים), ויותר בג'ינגל המנג'ס, שמהווה טפיחה עצמית על שכם החברה, בעוד שאני מרגע לרגע מתעצבנת יותר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |