|
||||
|
||||
אתה מתכוון לחוק "השומרוני הטוב", בו אתה עלול להתחייב להכניס פצוע לביתך או לרכבך, ולטפל בו (כי, נגיד תיק העזרה ראשונה בבית, ויותר קל לטפל בו שם), על חשבון זמנך וממונך? אם כן, אז הוא חושב שזה בסדר. |
|
||||
|
||||
לא אני התכוונתי למה שאני כתבתי שהחברה תכפה על אותו אייל מתגובה 552366 להכניס לביתו ולפרנס אנשים שהחברה רוצה ביקרם הבאתי את זה כמקרה נגד קיצוני לטענה שזה בסדר שהחברה תכפה כל מה שהיא רוצה גם בתוך הבית |
|
||||
|
||||
אבל לא דיברת על מקרה ספציפי, דיברת על העקרון, לא? רצית לומר שעקרונית לא ניתן לכפות עליך להכניס אנשים אחרים לבית שלך. אז העקרון הזה לא נכון. עכשיו לא הבנתי את הטענה שלך, אתה אומר שלא הגיוני שיהיה חוק שמכריח אותך להכניס אנשים לבית שלך ולפרנס אותם? זה מקרה קיצוני שדי ברור שכולם מסכימים איתו, אז לא ברור לי מה הנקודה. כמו שברור שאסור ע"פ חוק לפוצץ דינמיט בשטח שאתה קנית, זה פשוט מסוכן לכולם. רצית להגיד משהו עקרוני, שאני לא מבין אותו. |
|
||||
|
||||
הרעיון הוא שיש מגבלות מתי וכמה מותר לחברה להתערב בנעשה בשטח פרטי וזה שאנחנו מקבלים כמותר ואפילו חיוני שהחברה תתערב במקרים מסוימים (למשל עבדות) לא מצדיק כל התערבות באשר היא (למשל דיירים בכפייה) אדון גורביץ' בתגובה 552366 שכח את הנקודה הדי ברורה הזאת |
|
||||
|
||||
מה שמר קונשטוק שכח הוא שזה שהחברה מתערבת ברכושי הפרטי במקרים מסוימים (למשל עבדות) לא אומר שזה לא רכושי הפרטי. וזה ד"ר גוראל גורביץ' בשבילך. |
|
||||
|
||||
לא ברור מה כבודו רוצה לאמר השאלה היא האם התערבות ברכוש פרטי כדי למנוע עישון ו/או אפלייה זה יותר דומה למניעת עבדות(סביר ומוסרי אפילו) או לדיירים בכפייה(מושחת וחצוף) |
|
||||
|
||||
ד"ר כבודו בשבילך1. ולענין: השאלה היתה באיזה מובן זה רכושי הפרטי והתשובה היא שפגיעה בחופש שלך לעשות מה שמתחשק לך ברכוש הפרטי שלך אין פירושה שזה כבר לא הרכוש הפרטי שלך. 1 לא עדיף לוותר על כינויים המלעיגים? |
|
||||
|
||||
אתה נכנסת לאמצע הדיון בלי לקרוא תתחיל למשל מתגובה 551733 ומתגובה 551746 |
|
||||
|
||||
כמובן שקראתי את כל התגובות. הדיון הגיע לשאלה "אז באיזה מובן העסק הוא פרטי?" ולזה עניתי. מה שלא קראתי זה מספיק תגובות שלך. |
|
||||
|
||||
בתור גבר, יש עליך חובה די מוחלטת, מטעם החברה, לפרנס את הילדים שלך. אתה יכול להתחמק מהחובה להכניס אותם לביתך ולגדל אותם בעצמך, אבל למיטב ידיעתי בתי המשפט יכולים (ואף מיישמים) את כפיית החובה לפרנס. יש חוקים די מורכבים שכופים על ילדים בוגרים לממן את שהות הוריהם הסיעודיים במוסדות. ובסקאלה הרחבה, חלק מהמיסים שאתה משלם משמשים לדיור ציבורי ולקצבאות עבור אנשים שאתה לא בהכרח מכיר. |
|
||||
|
||||
אם אני מבין אותו נכון, הוא לא יוצא נגד זה שלוקחים ממך כסף, אלא נגד זה שאתה חייב להכניס אדם זר לבית שלך אם אתה לא רוצה. זה באמת כמעט לא יכול לקרות באופן חוקי. |
|
||||
|
||||
אני לא ממש יוצא לא נגד זה ולא נגד זה כולה הבאתי את הקטע של הכנסת דיירים בכפייה כדוגמא דימיונית למשהו שכולם יכולים להסכים עליו שהוא מוגזם ולא מוסרי כי צריך להיות איזה גבול עד כמה מותר לחברה להתערב בעיניינים פרטיים השאלה היא האם נסיון לאסור על העישון או לחליפין נסיון לכפות על בעלי עסק לא להפלות הוא דומה לזה או שהוא יותר דומה למשל לדרישה לא להרעיש |
|
||||
|
||||
היה כזה חוק, עד שהאמריקאים הכריזו עצמאות. החוק השלישי בחוקת ארה"ב פוטר אזרחים מהצורך לאכסן (ולפרנס) חיילים בבתיהם. התיקון השלישי לחוקת ארצות הברית [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
ויש אומרים שהחוק הזה הוא המקור לאחת ממילות ה-4 אותיות הכי נפוצות בעולם. |
|
||||
|
||||
נמק פרט והסבר? |
|
||||
|
||||
בבקשה. בתרגום מילולי מאנגלית, ''אולץ תחת חיוב לפרנס''. |
|
||||
|
||||
חוששתני שטרם ירדתי לסוף דעתך. |
|
||||
|
||||
Forced Under Conscript to Keep
|
|
||||
|
||||
אה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |