|
||||
|
||||
כן, אבל בינתיים, זה לא מספיק טוב? שמור לך בצד את הדיונים הללו ואז תחזור. אם כבר מדברים על זה, מי שקורא את האייל הרבה זמן יודע שהשיטה האמיתית לקרוא את האתר היא קריאה "רוחבית". כלומר, לא ללכת לדיון מסויים ולקרוא את התגובות, אלא לקרוא את כל התגובות בין X ל Y על פי סדר הופעתן. כך לפעמים אפשר לגלות תבניות של השפעות בין דיונים. הבעיה היא שאין דרך טובה לכך. נניח שהיית בחופשה שבועיים והחלטת להשלים פערים. במקום לעבור על כל הדיונים הפתוחים, היית מקבל רשימה ( קצת כמו בקוראי הבלוגים למיניהם) לפי סדר הופעה, בתוספת הדיון הרלוונטי.ברצותך, אתה יכול לעקוב דרך הפתילים וברצותך באופן כרונולוגי. |
|
||||
|
||||
וואלה? כי אני מחשיבה את עצמי כמי שקוראת את האייל הרבה זמן, ועדיין - אחרי שמונה חודשים (בסדר, שבעה וחצי) קראתי כל דיון (בסדר, לא *כל*, אבל חלקים נרחבים) ודיון בפני עצמו. |
|
||||
|
||||
ולא גילית בדיעבד שיחות בין-דיוניות? נניח מישהו מספר בדיחה בדיון אחד ואז חוזרים על הפאנץ' בדיון אחר? מי שקורא כל דיון בנפרד עשוי לא להבין על מה מדובר. כרגע אני לא מצליח למצוא דוגמא טובה, אבל אם אמצא אחזור לכאן. |
|
||||
|
||||
לא. בכל מקרה - זה מחיר שאני מוכנה לשלם. |
|
||||
|
||||
קצת צולעת, אבל הנה: בדיון כלשהו התפתח פתיל על המשמעות של הביטוי "הזוי", זה מתחיל פה תגובה 533205 ונמשך כמיטב הנוקדנות המשעשת באייל. בתגובה אחרת, בדיון אחר, מגיב אחר (אני) פתאום כותב הערת סוגריים סתומה (ראי תגובה 533266). ההערה מקבלת משמעות רק לאור הדיון המקביל על "הזוי". אני לא אומר שזאת תגובה לפנתיאון, אבל יש הרבה מאוד דברים כאלו שרק בקריאה רוחבית אפשר לחשוף אותם. |
|
||||
|
||||
השאלה היא לא האם אפשר לחשוף אותם, אלא האם זה שווה את הטירחה (ואם להשוות לדוגמאות שאני מכירה טוב יותר - העובדה שיש כאן מקדש עתיק, לא אומרת שאני צריכה ללכת לראות אותו) |
|
||||
|
||||
אני מסכים לגמרי, וזה היה תוכן ההערה המקורית שלי. כשאת קוראת תגובות ב''זמן אמיתי'', כלומר פעם פעמיים ביום, את מקבלת את האיכות הנוספת הזאת בחינם, ללא טרחה. כשקוראים באיחור יותר גדול ''הבעיה היא שאין דרך טובה לכך''. |
|
||||
|
||||
רגע, אתה גם רוצה להתנתק מהאייל מתי שבא לך ולכמה זמן שאתה רוצה, וגם שיפנקו אותך כשאתה חוזר? מי אתה חושב שאתה? השכ"ג? תתחנן שנסכים להחזיר אותך! |
|
||||
|
||||
צודק, קטונתי, זה לא שנסעתי לאפריקה או משהו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
(ראי בדיון על טרמ״כים: תגובה 539413 ) אולי קפץ לביקור מולדת. |
|
||||
|
||||
אגב, נדהמתי לגלות ש"Ethiopian ballerina" מופיע פעם אחת ויחידה (עכשיו שתיים) באינטרנט, לפחות עפ"י גוגל! ולא, אין לי עודף זמן פנוי. |
|
||||
|
||||
אני עושה כמיטב יכולתי להתרחק מהדיון הזה, תודה. |
|
||||
|
||||
"טרמכים" - זה דווקא דיון שמעניין אותי. מה מקור המילה? (צריך מישהו שהיה 2 מחזורים מעל דורון הגלילי ושכ"ג. אם יש דבר כזה בכלל). |
|
||||
|
||||
טרמ"כ. *טר*חן *מ*תמטי *כ*פייתי. |
|
||||
|
||||
את זה תיארתי לעצמי. אבל אני מתכוונת למונח ה"אמיתי". תרמך? תרמח? אולי המקור הוא שנת תרמ"ך? |
|
||||
|
||||
דנו בזה כאן: תגובה 533002 אבל לא הגיעו למסקנות משמעותיות. |
|
||||
|
||||
זה נקרא "דנו"? זה כמו הדיון המכונן ההוא על הספר שאף אחד לא קרא. כולם אומרים משהו ולאף אחד אין מושג. נראה לי מקרה קלאסי לכתוב לרוביק רוזנטל (בעצם יש לי את מילון הסלנג שלו, אציץ שם). הנה: "טרמח(!). עלוב, לא יוצלח... אולי מערבית: טרמה (טיפשה, מטומטמת)". נפתרה התעלומה. מעניין שהמונח הזה תמיד התקשר לי ליידיש. |
|
||||
|
||||
לי זה קרה עם וואג'אראס. |
|
||||
|
||||
כי אתה אשכנזי (ולא רוצה לעשות שבת אצל המשפחה שלי. אז היית מוצא את המקור לביטויים נאים רבים, כולל ''אללה אוסטור'' בשלושה דיאלקטים שונים). |
|
||||
|
||||
הפכת למחב"תית1? __ 1 פנקייק? |
|
||||
|
||||
קצת עאראביש-קייט עוד לא הרג אף אחד. |
|
||||
|
||||
וגם אם כן, 70 בתולות1 זה פצוי סביר. ___ 1 שמעתי שזאת טעות בהבנה: מדובר בבתולה בת 70 (-: |
|
||||
|
||||
איבן וואראק (עפ"י ויקי, פקיסטני חילוני שמתמחה בחקר הקוראן) כתב שהמחבלים המתאבדים מרומים פעמיים. מדובר ב-72 לא ב-70, וכנראה לא בתולות אלא צימוקים: "אם [התזה] נכונה אז עדיף [להם] לנטוש את תרבות המוות, ובמקומה להתאמץ לשכב 72 פעמים בעולם שלנו, אלא אם אכן הם מבכרים צימוקים, מקוררים או לבנים, לפי טעמם..." |
|
||||
|
||||
מה שמעניין במיוחד במילה זו הוא שיש לה מובן רק אם הרי״ש לשונית-מתגלגלת. "טרמח" עם רי״ש גרונית זו מילה חסרת משמעות. יתר על כן - אורך הגלגול פרופורציוני )מידתי?( למידת טרמחוּתוֹ של מושא הביטוי. מאידך, הח״ית היא ממש *לא* החי״ת של משה חובב, ומכאן שכנראה שרוביק טועה בכתיב וזה בעצם טרמך. (או במקרים קשים טרררמך). אני לא מכיר (או לפחות לא יכול להיזכר כרגע) בעוד מלה שמשמעותה תלויה בגלגול הרי״ש. מישהו? |
|
||||
|
||||
בוקרררררררשט? סקורררררררריטטה? |
|
||||
|
||||
תלות בינארית אני לא מכיר, אבל מילה שחומרתה פרופורציונית לאורך הגלגול היא, בררר. ואם למרות השעה המוקדמת מישהו כבר הפסיק לכתוב זאת לפני, אז... |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על יוסופפפפפפפפפפפפפפפפפף או איברררררררררררררררררהים. |
|
||||
|
||||
ובכן, *ככל הנראה* ה"הטיה" בזכר לא קיימת בערבית, ולכן הבחירה בין ח לבין ח' לבין כ רפויה היא ישראלית (וכיוון שלסופית ך יש משמעות בעברית, הבחירה של רוזנטל נראית לי סבירה). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |