|
||||
|
||||
אני למדתי בבית ספר שתוקצב ע"י משרד החינוך / העיריה / מי שמתקצב בתי ספר בדרך כלל + מימון הורים גבוה מאוד. ולא רק שלא היו שם ילדים אלימים, אלא גם ילדים עצלנים / לקויי למידה הועפו חיש מהר. ואני לא חושבת שזה פתרון טוב. |
|
||||
|
||||
אתם באמת לא מבינים את ההבדל בין קשיי למידה עצלות ואלימות? בקשיי למידה הילד כלל לא אשם בעצלות יש אולי יותר אחריות לילד אבל עדיין חוץ מאשר למוניטין של בית הספר הוא לא מזיק לאף אחד. אבל ילד אלים פוגע באחרים! יש כאן מצב שלא קורה בשום מקום אחר. אם בבניין שלכם היה שכן שהיה מרביץ לכם הייתם מתלוננים במשטרה, והמשטרה הייתה מוציאה צו הרחקה. פה ההורים צריכים לשלוח את הילדים שלהם למקום שירביצו להם. אם אני הייתי ילד בבית ספר עם ילד שמרביץ לי הייתי אומר להוריי היקרים "אם אתם כל כך נאורים תלכו אתם ושירביצו לכם". ____ סליחה על הגוף שני רבים, זאת פשוט נראית לי דעה של הרבה מתדיינים . |
|
||||
|
||||
בטח שמבינים. לפחות מבינה. (האמור לגבי העצלנים, ויותר מכך - לגבי בעלי קשיי הלמידה, לא נאמר כלל לזכות בית הספר שלי. היה לנו ילד בכיתה א', שעד סוף השנה לא הצליח ללמוד לקרוא. לא זכור לי שניסו לעזור לו בצורה מיוחדת, היינו, אני לא זוכרת שהיו שיעורים שאנחנו היינו בהם והוא לא, והוא קיבל תגבורים בזמן הזה. בסוף השנה היה ממש ברור שהוא לא יודע לקרוא, והוא לא המשיך איתנו לכיתה ב'). |
|
||||
|
||||
הבנתי שהפתרון של בית הספר שלך לא מצא חן בעינייך, פשוט חשבתי שגם לא מצא חן בעינייך היחס שלו לאלימים. סליחה על הטעות ותודה על ההבהרה. |
|
||||
|
||||
לא קוגניטיבי אלא פסיכולוגי. היו לי תלמידים שקיבלו את ההקלות ללקויי למידה לאחר שכבר למדו את הנושא שממנו קיבלו פטור בשל קשיי למידה מסתוריים. אז איך הם למדו את החומר? וכשהגיע הפטור פתאום פרחה ההבנה מראשם בתמיכת המערכת. משמע, עם קצת עבודה לפחות אותו קושי למידה התאדה וספק אם היה קיים מלכתחילה. אי נכונות לבצע את העבודה הזאת היא עצלנות. אני כבר לא יכול לספור את התלמידים שהגיעו אליי עם קשיי למידה מסתוריים ואלה נעלמו לאחר קצת עבודה ממוקדת. מה ההבדל בין מי שלא יכול להתרכז כי הוא סובל מבעיות קשב וריכוז לבין מי שלא יכול להתרכז כי הוא חושב על כדורגל? מה ההבדל העקרוני בין מי שמתקשה לקרוא ולהבין את הנקרא מסיבות נוירוכימיות לבין מי שמתקשה לעמוד במשימה כי הוא בא מרקע תרבותי דל ולא קראו לו והוא עצמו לא קורא כי הוא עצלן? הקושי הוא קושי. רק שלאחד ניתן פטור (מאחריות למשרד החינוך) ולשני לא. |
|
||||
|
||||
גם על אי־אלו לקויי למידה (היפר־אקטיביים, לדוגמא) תוכל לומר שהם "פוגעים באחרים". |
|
||||
|
||||
ברור, הרי ילד שמפריע בכיתה הוא הרבה יותר גרוע מילד שפותח לך את השפה. אני ממש רואה גדודים של ילדים עוברים לבית הספר של הילד האלים מהבית ספר עם ילדים היפראקטיביים ואני גם מבין אותם, מילא שחותכים אותך עם סכין אבל לא להבין את החומר הנלמד?! |
|
||||
|
||||
אתה בהחלט יודע להתלהם גם כשאין לכך כל סיבה. טיעון "המלך העירום" שלך לא עסק במידתיות כלשהי, אלא דווקא בדיכוטומיות פשטניות, "כן/לא פוגע באחרים" ו"כן/לא באחריות התלמיד". המציאות מורכבת יותר. יש מי שמפריע מאוד למהלך לימודים סביר, אף שהדבר אינו באחריותו (היפר-אקטיבי בן לסינתולוגים? הוא לא צריך לפתוח לחבריו את השפה כדי שהם לא יוכלו ללמוד דבר). |
|
||||
|
||||
בפגיעה התכוונתי לפגיעה פיזית או בהכללה פגיעה שממררת לך את החיים. |
|
||||
|
||||
יש הבדל, אבל ככל הנראה יש גם קשר. למשל, קשיי למידה לא מטופלים יכולים לגרור תסכול ומכאן התנהגות אלימה של הילד. כמובן שאני מגנה בכל תוקף וגו'. |
|
||||
|
||||
בדיחה: שתי עובדות סוציאליות הולכות ברחוב. פתאום הם רואות ממולם אדם מוכה וחבול, אח, הם אומרות אחת לשניה ,איזה מסכן האדם שעשה לו את זה. אני לא בא להגיד שאין לאלימות סיבות, זה יכול לבוא מתסכול מדיכאון או מאלף דברים, אבל זה הרבה פעמים מגיע גם מחוסר גבולות, ובכל מקרה אסור לשכוח גם את הקרבנות של האלימות. |
|
||||
|
||||
אני יותר התייחסתי למה שנועה כתבה ב תגובה 533515 שתי הקבוצות דומות מאוד בעיני. אני לא טוענת שהן חופפות אלא שיש להן שורשים דומים. לגבי הבדיחה - בכל מקרה צריך לדפוק מכות למי שעשה לו את זה. |
|
||||
|
||||
יסודי? חט"ב? תיכון? |
|
||||
|
||||
יסודי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |