|
לא קוגניטיבי אלא פסיכולוגי. היו לי תלמידים שקיבלו את ההקלות ללקויי למידה לאחר שכבר למדו את הנושא שממנו קיבלו פטור בשל קשיי למידה מסתוריים. אז איך הם למדו את החומר? וכשהגיע הפטור פתאום פרחה ההבנה מראשם בתמיכת המערכת. משמע, עם קצת עבודה לפחות אותו קושי למידה התאדה וספק אם היה קיים מלכתחילה. אי נכונות לבצע את העבודה הזאת היא עצלנות. אני כבר לא יכול לספור את התלמידים שהגיעו אליי עם קשיי למידה מסתוריים ואלה נעלמו לאחר קצת עבודה ממוקדת.
מה ההבדל בין מי שלא יכול להתרכז כי הוא סובל מבעיות קשב וריכוז לבין מי שלא יכול להתרכז כי הוא חושב על כדורגל? מה ההבדל העקרוני בין מי שמתקשה לקרוא ולהבין את הנקרא מסיבות נוירוכימיות לבין מי שמתקשה לעמוד במשימה כי הוא בא מרקע תרבותי דל ולא קראו לו והוא עצמו לא קורא כי הוא עצלן? הקושי הוא קושי. רק שלאחד ניתן פטור (מאחריות למשרד החינוך) ולשני לא.
|
|