|
||||
|
||||
מיברג מרתק? הכתבות שלו הן חזרה ופיתוח על הרעיון שמודגש בכותרת המישנה ולוקות מאוד בטרחנות ובשטחיות. הדבר הטוב היחיד שניתן לאמר עליו הוא שיש לו טעם מוזיקלי נפלא (וגם זה רק ברוק. הוא הודה לא פעם שלג'אז לא הצליח להתחבר). |
|
||||
|
||||
הוא טרחני ומרתק. וכנראה שיש לו עורכים טובים :-) שניסחו את כותרת המשנה כך שתשקף את הטקסט היטב. |
|
||||
|
||||
טרחני ומרתק זה דבר והיפוכו. מאמריו לא משקפים עריכה טובה אלא את העובדה שהוא לא יודע להעמיק ולפתח את אמירותיו אלא רק לחזור על אותם דברים. |
|
||||
|
||||
מרתק לראות כמה טרחני אתה מסוגל להיות. |
|
||||
|
||||
גם סרט טוב של וודי אלן, להבדיל, הוא טרחני ומרתק. |
|
||||
|
||||
אין דבר כזה, סרט טוב של וודי אלן. מקומו הנכון של אלן הוא בסטאנד אפ. סרטיו הם מתיחה לא מוצלחת של סוג ההומור שלו לפורמט שלא מתאים לו. חבל על דאבדין. |
|
||||
|
||||
הלו הלו, פה זה לא עין הדג. (אילו סרטים שלו ראית?) |
|
||||
|
||||
יש לו כמה סרטים טרחנים, כמה סרטים טובים ושניים מהם מרתקים - תעלומת רצח במנהטן וקללת אבן העקרב הירוקה, אבל לא אצלו ולא אצל אחרים קיים השילוב של טרחני ומרתק. זה צירוף שאין לו קיום כמו גמד גבוה. |
|
||||
|
||||
''טרחני ומרתק'' זה לא כמו ''גמד גבוה'' אלא כמו ''גמד מרשים'', נניח. |
|
||||
|
||||
"טעם מוזיקלי נפלא"?! http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/659/020.html |
|
||||
|
||||
בהחלט. במדינה שמקדשת מדי את הפרוג, פחות מתייחסים למוזיקה הטובה באמת - זו שבאה מאמריקה: רוק קלאסי, רוק דרומי, בלוז וקאנטרי וכמובן גם הג'אז. |
|
||||
|
||||
בהחלט? אף אלבום של דייויד בואי לא נבנס לרשימת מאה הגדולים? אף אלבום של לאונרד כהן? סיימון וגרפונקל? סוזן וגה? נירוונה? קווין? ארמסטרונג? פינק פלוייד? ומה שלא פחות מטריד, האלבום הטוב ביותר במאה הוא של להקה בשם drivers by truckers? אפילו אמו של הסולן לא חולמת בחלמות הטובים ביותר שלה לשים אותו קרוב לעשריה הראשונה. האמת, זאת רשימה שמעידה הרבה יותר על הכותב מאשר על המוזיקה במאה העשרים, אדיוט שכל כך מלא בעצמו שלא מסוגל להבין כמה הדאווין הזה נראה מביך בעיני כל אדם סביר. זה ממש לא קשרו ל"מדינה שמקדשת מדי את הפרוג", רשימות כאלה עשו בהרבה מדינות, ובאף אחת לא יצאה רשימה כל כך חסרת טעם. |
|
||||
|
||||
זו לא רשימת האלבומים שעשה לפני כמה שנים אלא רשימה של שירים שכוללת גם את סיימון וגרפונקל.כל שאר הדברים שהוזכרו קשורים לפרוג (דיוויד בואי ופינק פלויד), שייכים לתקופה מאוחרת מדי (ידוע שהתקופה הטובה ביותר לרוק הייתה שנות ה60 וה70) או סתם אובר-רייטד (ליאונרד כהן). |
|
||||
|
||||
...סוזן וגה? (היא נורא נחמדה, אבל). |
|
||||
|
||||
גם את, גם ארז, גם אני וגם מיברג מכירים יותר שירים שלה מאשר של ה-Drive-By Truckers. |
|
||||
|
||||
אבל מיברג לא מתימר ליצג את כלל מוזיקת הרוק אלא רק אספקט מסוים שלה, זה שקרוב לליבו וקולע לטעמו. |
|
||||
|
||||
מיברג מתיימר לכתוב על 100 האלבומים הגדולים של המאה ה-20 (אבל גם בלי היומרנות המגוחכת הזאת, הבחירה מעידה על טעמו הקלוקל, ונפיחותו הלא מוצדקת) |
|
||||
|
||||
טעם קלוקל? בוב דילן, אריק קלפטון, ניל יאנג, ג'ימי הנדריקס, קוסבי, סטילס ונאש, הבאנד, קרידנס קלירווטר ריוויוול, לינארד סקינארד, אולמן בראדרס, ג'וני מיטשל, קרול קינג, ג'יימס טיילור, הביטלס, הסטונס ועוד. זה טעם קלוקל? |
|
||||
|
||||
זה לא קלוקל בכלל, זה פשוט מוטה. אם כי בתור "100 השירים החביבים על הכותב אישית" זו רשימה נהדרת. |
|
||||
|
||||
הוא לא התיימר לייצג דבר מעבר לטעמו האישי. ולעניין ההטייה, ההדגשה המוגזמת שחובבי מוזיקה ישראלים נותנים לפרוג-רוק, גם זה מוטה. |
|
||||
|
||||
"מאה שירי הרוק של כל הזמנים" נקרא אצלך "לא התיימר"? בעצם מה אני טורחת, גם לך יש רשימה (קולנועית) יומרנית כזו, שמשקפת טעם אישי ותו לא. |
|
||||
|
||||
נכון, ובקרוב גם הרשימה המוזיקלית... |
|
||||
|
||||
הצילו. |
|
||||
|
||||
הלוואי שהיה אפשר לקחת אפידורל לפני כל רשימה של ארז :-) |
|
||||
|
||||
אין ספק, על מצבתו הקולקטיבית (שמא - הקולקטיבי*סטית*?) של האייל ייכתב בבוא הזמן: הם אהבו את המין האנושי אך שנאו בני אדם :-]. |
|
||||
|
||||
מה קרה לגלגלת הקטנה בעכבר שלך? |
|
||||
|
||||
היא קצת גדולה מדי לבליעה. |
|
||||
|
||||
מה? |
|
||||
|
||||
כבר נאמר בתורתנו ''לא תוכל להתעלם''. |
|
||||
|
||||
"ההדגשה המוגזמת שחובבי מוזיקה ישראלים נותנים לפרוג-רוק, גם זה מוטה", חובבי מוזיקה *ישראלים*? עשו רשימות כאלה בעוד כמה מקומות בעולם, ואף אחת לא התעלמה מכל מה שהוא לא ניל יאנג וואנטובי. |
|
||||
|
||||
למה אין שחורים שאינם הנדריקס? איפה סטיבי, ריי, ג'יימס... ואיך בכלל קשור הדיון הזה לסגירת אתר "עין הדג" ? האם מר מיברג נהג להגיב באתר ? |
|
||||
|
||||
פתילים אופטופיקיים על נושאים המרוחקים מכותרת הדיון הם מקובלים מאוד באייל ואין כל צורך להתנצל עליהם. במידה רבה הם המעניקים למקום את צביונו ואת חינו, כך שציניות נוסח "האם מר מיברג נהג להגיב באתר?" היא מיותרת למדי. מיברג הוזכר לראשונה בתגובה 526454. |
|
||||
|
||||
כי הרשימה אינה כוללת שירי סול וריתמ'נ'בלוז ולרוק הקלאסי השחורים לא תרמו הרבה. |
|
||||
|
||||
לדבלי לא תרם הרבה לבוב דילן? בליינד למון ג'פרסון לא תרם הרבה לקלפטון? צ'אק ברי לא תרם הרבה לביטלס? |
|
||||
|
||||
פלפל ירוק לא תורם הרבה לסלט ירקות? |
|
||||
|
||||
כן, תורם הרבה. ולדבלי הוא יותר על תקן אחת העגבניות המרכזיות של דילן. |
|
||||
|
||||
כן, אז מה? הרשימה היא אך ורק של הרוק ולא של מקורותיו, ומנסיון שלי, מאה שירים זה מעט מדי. |
|
||||
|
||||
מקורות יודעי דבר מוסרים שצ'אק ברי לא תרם. הצ'ק שלו חזר. |
|
||||
|
||||
לא הגיוני. צ'אק ברי אף פעם לא השתמש בצ'קים - הוא רצה את הכל במזומן, לפני ההופעה. |
|
||||
|
||||
אבל הבנדוד שלו מארווין ברי היה מוכן לקבל הכל, אפילו להופיע בתיכון. |
|
||||
|
||||
וזה עוד כלום לעומת המקומות שדיואי קוקס ניגן בהם: (דקה 8:30 ואילך) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |