|
||||
|
||||
תחילה מוציאה המדינה הסוציאליסטית את ההימורים מחוץ לחוק (כדי להגן על האזרח, כמובן), אחר כך מקימה את מפעל הפיס ומתחילה להציע הימורים בעצמה (לטובת האזרח, כמובן), בדרך לא בוחלת במסעי פרסום לטוטו וללוטו וליתר חבריהם (כדי שהאזרח לא יחמיץ חלילה את הטובה הזאת שהמדינה מרעיפה עליו, כמובן), בהמשך משתמשת ברווחים כדי לייסד פרס ספרותי שמן (לרווחת האזרח, כמובן), ולבסוף מעניקה אותו לסופר שבמקרה גמור מקדם את האג'נדה של השמאל (לתועלת האזרח, כמובן). הייתי אומר שכבר היה עדיף שישדדו ממני מסים באיומי השלכה לכלא ויעבירו את הכסף לאנשי שלומם ולמקדמי האינטרסים שלהם ישירות, בלי כל התסבוכת הזאת בדרך, אבל הם בצדק מעדיפים את דרכיהם העקלקלות והבזבזניות - ככה רק יחידי סגולה רואים את האיוולת. |
|
||||
|
||||
אם ההגדרך את ה"שמאל" דומה להגדרתך של "המדינה הסוציאליסטית" (כלומר: בערך כל מה שבנמצא) הרי שכנראה כל הסופרים הם שמאלנים ובעלי אג'נדה שמאלנית. אלון חילו אינו הזוכה הראשון בפרס ספיר [ויקיפדיה]. אתה מוזמן להשוות לזוכים הקודמים. |
|
||||
|
||||
>> כנראה כל הסופרים הם שמאלנים ובעלי אג'נדה שמאלנית היה מפליא אילולא זה היה המצב, בהתחשב במעורבותה של המדינה בעולם הספרות והאמנות. |
|
||||
|
||||
הציטוט המלא: > אם ההגדרך את ה"שמאל" דומה להגדרתך של "המדינה הסוציאליסטית" > (כלומר: בערך כל מה שבנמצא) הרי שכנראה כל הסופרים הם שמאלנים > ובעלי אג'נדה שמאלנית. המסקנה שלך: "כנראה כל הסופרים הם שמאלנים ובעלי אג'נדה שמאלנית" היה מפליא אילולא זה היה המצב, בהתחשב במעורבותה של המדינה בעולם הספרות והאמנות. המסקנה שלי: ההגדרה של ה"שמאל" אצלך היא אכן "בערך כל מה שנמצא". |
|
||||
|
||||
בהחלט. כולל ישראל ביתנו והבית היהודי. |
|
||||
|
||||
לא כל אדם הוא שמאלני, אבל רוב משמעותי של היצירה האמנותית והספרותית מבטא השקפות שמאליות, בגלל מעורבות המדינה. |
|
||||
|
||||
בשביל שיהיו לנו מושגים משותפים: אילו מהמפלגות בכנסת הנוכחית הן שמאליות? |
|
||||
|
||||
פעםבארבע שנים יש בחירות ומסתבר שלכולם נמאס מהאליטות האלה שמקורו רובן שמאלני שעשו לביתן שהשתלטו על המדיה ובתי המשפט ומענק ההפרטות והאדמות המופשרות וכולי |
|
||||
|
||||
אולי המדינה מעורבת בתמיכה באמנויות אבל אין קשר ישיר בין הביטוי האמנותי ובין מעורבות המדינה או לפחות הוא אינו גדול. זה לא שהפוליטיקאים לא מנסים להשפיע על התכנים, אך לשמחתי הרבה בהצלחה מאד חלקית. הסיבה שהרוב המשמעותי של היצירה האמנותית והספרותית מבטא השקפות שמאליות איננה מעורבות המדינה, אלא בגלל שתפיסות העולם השמאליות אנושיות יותר. |
|
||||
|
||||
השפעת המדינה על האמנות והספרות לרוב אינה נעשית באמצעות התערבות גסה, אלא בדרכים עקיפות וסמויות מהעין. למשל: המדינה גובה מסים, ומשקיעה אותם בעשייה אמנותית. בכך היא גם מצמצמת את המשאבים הפנויים בידי הפרט להשקעה במותרות וגם מוזילה את האמנות הנתמכת לעומת האמנות הלא נתמכת. מטבע הדברים, התוצאה היא שהציבור צורך את האמנות הנתמכת מעבר לערכה ה"אמיתי" עבורו. היתרון של התמיכה הממשלתית הוא עצום, עד כדי ההבדל שבין להיות ולחדול, כמו במקרה של הקולנוע הישראלי. ומי קובע איזו עשייה אמנותית תיתמך ואיזו לא? כל מקרה והמנגנון שלו, אבל בגדול מדובר בוועדות למיניהן שמורכבות מאנשי הממסד האמנותי והאקדמיה. האקדמיה גם היא ממומנת בידי הממשלה, וכמו הממסד האמנותי גם לה יש גוון שמאלי מובהק. ספק רב אם המדינה הסוציאלסיטית הייתה תומכת באקדמיה ובאמנות בהיקף כזה אילו היה להן גוון ימני מובהק, או ליתר דיוק: אילו הייתה עושה כן, ספק רב אם הייתה שורדת. אמנם, המדינה הסוציאליסטית איננה הסיבה לגוון השמאלי של הממסד האמנותי והאקדמיה, אלא במידה רבה התוצאה שלו - קודם באו לעולם הרעיונות השמאליים ורק אחר כך התגלמו לתנועות פוליטיות שהביאו לייסוד המדינה הסוציאליסטית. אבל התמיכה הממשלתית מעצימה מאוד את ההטיה השמאלית המובנית ומטילה צד כבד על האפשרות שהתפיסות הדומיננטיות בקרב יצרני הרעיונות ומפיציהם בחברה ימשיכו להשתנות כפי שהשתנו בעבר. המצב שבו המדינה מממנת את האקדמיה והאמנות, ואלה בתורן מייצרות רעיונות חדשים שמאפשרים למדינה להרחיב את שליטתה בפרט, המצב הזה יציב. השאלה מדוע יש לאקדמיה ולאמנות גוון שמאלי מובהק מלכתחילה היא שאלה מעניינת. התשובה "כי תפיסות השמאל אנושיות יותר" היא נאיבית שלא לומר פתטית, תסלח לי, ודי לשים לב שבעבר זה לא היה המצב. יש לי כמה תשובות משוערות אלטרנטיביות להציע, אבל הן חורגות מהדיון הזה ואין צורך שניכנס אליהן. כדאי רק לשים לב שאת חלק הארי של ההטיה השמאלית כיום אפשר להסביר בצורה פשוטה ביותר: בגלל התקצוב הממשלתי על חשבון הפרט, לממסד האמנותי ולאקדמיה כוח עצום והם אינם מתאפיינים במוביליות רבה. לכן בגדול מי שלא משתלב בהם נפלט אל מחוץ לעשייה האמנותית והאקדמית, והסיכוי של מי שמפגין את הרעיונות ה"נכונים" להשתלב בהם גדול לאין שיעור, באופן טבעי. |
|
||||
|
||||
<השאלה מדוע יש לאקדמיה ולאמנות גוון שמאלי מובהק מלכתחילה היא שאלה מעניינת. התשובה "כי תפיסות השמאל אנושיות יותר" היא נאיבית שלא לומר פתטית, תסלח לי, ודי לשים לב שבעבר זה לא היה המצב>: א. הסיומת שלך ( "ודי לשים לב...")היא אחת האימרות המאפיינות שלך : היא נאמרה כמין אקסיומה או לפחות אמת המקובלת וידועה לכולם ולכן אינך טורח לפרט. אינני יודע על מה אתה מדבר -אולי זה רק דפקט שלי ורוב שוכני האייל כן מבינים . ב. שוב אנחנו מגיעים לשפות השונות שלנו בהגדרת ימין ושמאל. אם יש רוב בקרב חוקרי האקדמיה- ואינני בטוח שיש רוב -לשמאל הרי מדובר בהשקפות עולם שמאליות ולא באקדמיה שמאלנית.גם לגבי האמנות הסיפור הוא אותו סיפור. אם אינני טועה עמד או עומד בראש אגודת הסופרים העבריים בלפור חקק- איש שמאל ידוע. |
|
||||
|
||||
במישרין או בעקיפין. הם מחוברים לברז. |
|
||||
|
||||
"הייתי אומר שכבר היה עדיף שישדדו ממני מסים באיומי השלכה לכלא ויעבירו את הכסף לאנשי שלומם ולמקדמי האינטרסים שלהם ישירות..." כיון שאתה סובל סבל נפשי בל יתואר שנגע לליבי (מישהו מנומס פחות ממני היה מציע פרוזאק או משהו), אעוץ לך עצה שתדהים אותך, סוד כמוס השמור עימי ומעולם לא גיליתיו לאיש, אם כי בני משפחתי חשדו בי כבר מזמן שכך אני עושה - עשה כמוני: אל תקנה לוטו-טוטו! חשבת על זה? מחאה פשוטה כזאת - ובכל פעם כשתעבור ליד דוכן לוטו-טוטו - לא תאמין איזו תחושת אושר עילאי תציף כל תא מתאי גופך! כדאי! מומלץ! בחינם! (בינתיים. בקרוב, כנקלים שבעו"דים, כבר אתחיל לדרוש תשלום) |
|
||||
|
||||
אני לא קונה לוטו-טוטו, אבל זה עדיין עולה לי כסף: מונעים ממני הכנסה פוטנציאלית כשאוסרים עליי לעבוד בתור סוכן הימורים בעצמי, גובים ממני מסים כדי לממן את הפיקוח על מפעל הפיס, כוח הקנייה שלו גורם למוצרים מסוימים להתייקר (פרסום, למשל), והוא עלול להיקלע לקשיים כלכליים - שאז המדינה תזרים אליו כספים. |
|
||||
|
||||
עכשיו אתה מדבר על מפעל הפיס ולא על ספרות. |
|
||||
|
||||
אכן חיים סבתו, דוגמה וסמל למקדם אג'נדה שמאלנית, בלי ספק. ואיש הימין הקיצוני מנחם פרי שביקר קשות את הפרס. ומחרימי הפרס, המתנחלים הידועים מאיר שלו ועמוס עוז.. טוב, נו, הרי זה ברור למה הם לא רוצים את הפרס הזה - זה פרס של סססמולנים! |
|
||||
|
||||
איך הרב חיים נבון, חתן פרס ספיר, משתלב בתזה שלך? |
|
||||
|
||||
אה, אני רואה שכתבו את זה קודם. |
|
||||
|
||||
עכש"י, זוכה פרס ספיר הוא הרב חיים סבתו ולא הרב חיים נבון (כבודו במקומו). חיים סבתו [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
לא קראתי את הספר של סבתו. איזו תפיסת עולם עולה ממנו? האם הוא שולל את התערבות המדינה בחיי הפרט? וחוץ מזה, סבתו הוא רק זוכה אחד מתוך עשרה. גם אם, כפי שנרמז, הוא חותר תחת המדינה הסוציאליסטית ומקדם אינטרסים הפוכים לאלה של השמאל, ייתכן שהענקת הפרס לו היא בגדר מס שפתיים, והשאלה החשובה היא מה התפלגות הרעיונות בין הזוכים כולם. |
|
||||
|
||||
הוא דתי, שמתוך עולמו הדתי כתב ספר יוצא דופן למדי על מלחמת יום-הכיפורים. |
|
||||
|
||||
תודה על המידע, אבל אני לא מבין איך זה רלבנטי שהסופר דתי ו/או שהספר עוסק במלחמת יוה"כ. |
|
||||
|
||||
סליחה. לא ניסחתי כמו שצריך. הוא דתי ומתנחל (תושב מעלה-אדומים, ומלמד שם), והספר איננו בשטאנץ האנטי-מלחמתי הידוע, ובטח לא מקדם אג'נדה שמאלית כלשהי. |
|
||||
|
||||
אז איזו תפיסת עולם הספר משקף? |
|
||||
|
||||
תפיסת עולם דתית. באשר לפוליטיקה, אני לא בטוח שאני יודע להגדיר את תפיסת העולם שלו - אבל הוא לא, למשל, 'אנטי-מלחמתי'. (הוא גם לא חובב דם ואש ותמרות עשן, אבל זה עניין אחר). |
|
||||
|
||||
תפיסת העולם הדתית דווקא מתיישבת לא רע עם תפיסת העולם הסוציאליסטית; בשתיהן האדם אינו בן חורין, אלא עבד של דבר נעלה ממנו (האל, החברה). אבל זה לא ממש משנה, אנחנו נגררים לדיון שולי. |
|
||||
|
||||
ידוע לי ממקורות פנים שהיתה כוונה רצינית להעניק את פרס ספיר לאיין ראנד, אבל ההצעה נפלה מאחר שיצירת הביכורים שלה יצאה לאור מוקדם מדי, ובאנגלית. ביורוקרטים ארורים! |
|
||||
|
||||
(ראנד נפטרה בשנת 1982, פרס ספיר הוענק לראשונה ב־1990. חוץ מזה הכל נכון) |
|
||||
|
||||
"לא קראתי את הספר של סבתו. איזו תפיסת עולם עולה ממנו? האם הוא שולל את התערבות המדינה בחיי הפרט?" "... והשאלה החשובה היא מה התפלגות הרעיונות בין הזוכים כולם." האם אתה דוגל בספרות מגוייסת? האם כשרונו של סופר, ערכו הספרותי של ספר וזכאותם של הסופר וספרו לפרס כלשהו, נמדדים בעיניך בעיקר (או אך ורק?) עפ"י הפראמטר - "העלילה מספרת בצבעים עזים ובכושר-ביטוי מתפרץ את סיפורה של החתירה תחת אושיות הסוציאליזם"? הזוכה אלונה פרנקל בת ה-72 זכתה בפרס על ספרה היחיד למבוגרים, "ילדה", המספר את סיפור ילדותה בפולין בתקופת השואה, מנקודת הראות של ילדה1. שאר ספריה נועדו לילדים, והם עוסקים, כך מסתבר (בקיאותי במכלול יצירתה היא מזערית ביותר, למען האמת), בעיקר בענייני פיפי-קקי. הספר שהוא רב-המכר הגדול ביותר שלה נקרא "סיר הסירים" (כן, זה על הסיר שאתה מנחש, ולא, אתה צודק - זה באמת לא על סיר טשולענט נוסח פולין עם בעבלאך וקארטושקעס). קשה לדעת אם גיבוריה (כולל היא עצמה, בספר האוטוביוגרפי) מצדדים בסוציאליזם או חותרים תחתיו - נראה כי קומתם של הגיבורים הללו קצרה, בד"כ, מן המילה "סוציאליזם", כשזו נכתבת במאונך :-] 2. 1 |
|
||||
|
||||
>> האם כשרונו של סופר, ערכו הספרותי של ספר וזכאותם של הסופר וספרו לפרס כלשהו, נמדדים בעיניך בעיקר (או אך ורק?) עפ"י הפראמטר - "העלילה מספרת בצבעים עזים ובכושר-ביטוי מתפרץ את סיפורה של החתירה תחת אושיות הסוציאליזם"? לא |
|
||||
|
||||
צודק, כמובן. התבלבלתי כי בדיוק קראתי איזה מאמר של הרב חיים נבון הנ''ל רגע קודם. |
|
||||
|
||||
מהרבה בחינות זהו ספר מלאכותי ויומרני, כשיומרנית ומלאכותית במיוחד היא כביכול הנסיון המאולץ של חילו לכתוב בעברית כביכול אוטנטית של אותה תקופה. |
|
||||
|
||||
פתאום, אחרי שראיתי שיו"ר ועדת הפרס הוא יוסי שריד, כל הסיפור של התש"חניק נראה יותר הגיוני. אם כי מועלה חשד ב'מעריב' היום שלזכיה היה יותר קשר לשיקולים אישיים מלפוליטיים: |
|
||||
|
||||
יתכן שיש פגם בקשר המשפחתי של יוסי שריד עם עורכת הספר.נראה לי שאם היה קשר משפחתי עם המו''ל או עם הסופר, הטיעון היה רציני יותר. התש''חניק כמובן שאינו מדבר על זה אלא על היותו של השמאל שליט על האמנות. אז שים את יוסי שריד אחראי על משהו ואפשר יהיה לומר שהשמאל שליט. ממש נונסנס. |
|
||||
|
||||
ועל התגובה הזו היו אומרים בצבא ''מילים כמו חול ואין מה לאכול'', או בלשון התלמוד, ''רימון מצא, תוכו זרק, קליפתו אכל''. |
|
||||
|
||||
כמה חכם! |
|
||||
|
||||
עכשיו נסה בבקשה להסביר איך הכתבה הזו מאוששת את הטענות של התש''חניק. |
|
||||
|
||||
לפחות זה מחזק את הקשר בין דעות הזוכה לזכייתו. כפי שבן-דרור ימיני אמר, נסה לדמיין את ד''ר אריה אלדד כיו''ר הפרס. |
|
||||
|
||||
יושבי הראש של וועדת הפרס: :2000-2001 השופט בדימוס שאול אלוני 2002-2005: יצחק לבני [ויקיפדיה] 2006- : יוסי שריד [ויקיפדיה] לא מצאתי פירוט של חברי ועדות הפרס השונות. |
|
||||
|
||||
האם ד"ר אלדד הוא הצד הימני הסימטרי של שריד השמאלני? שריד היה שר החינוך; האם הוא החליט להקפיא את הזרם הממלכתי דתי? ההצגה של שריד כפנאט שמאלני שיעשה הכל כדי לקדם את השמאל- הכל חוץ מההתיחסות לספרות נטו. לדעתי אין שום בסיס לתפיסה הזאת. שריד איננו שמאל קיצוני ; שריד הוא שמאל. אם היית מציע את גדעון ספירו, הייתי מסכים אתך. הוא המקביל הסימטרי של ד"ר אלדד. |
|
||||
|
||||
שריד הוא פוליטיקאי שגם כתב ספר-שניים. מינוי פוליטיקאי ליו''ר ועדת ספרות הוא לא לעניין. הויכוח על כמה הוא קיצוני או לא לעומת אלדד הוא, מלבד סוביקטיבי לגמרי, גם לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
יוסי שריד הוא פוליטיקאי *לשעבר*. אולי גאולה כהן היתה דוגמא טובה יותר. |
|
||||
|
||||
א. הוא פרש מהפוליטיקה הוא איננו אקס פוליטיקאי כמו משה שחל אלא אחד שאיננו עוד פוליטיקאי. ב. זה שהוא כתב ספר או שנים איננו רלוונטי כל עוד הוא איננו מגיש את עצמו לפרס. נדמה לי שהוא אדם בעל יושרה מספקת ולא צריך לחשוד בו שיותר לא ינתן הפרס לאיש ימין. |
|
||||
|
||||
הוא אקס-פוליטיקאי. גם ספר הכאילו-היסטוריה שהוא כתב מעיד עליו: כל כולו דמיונות פוליטיים. ב. אכן, זה לא רלוונטי. הוא לא 'סופר', ולכן זה שהוא כתב ספר לא מוסיף לו נקודות. ג. אם "נדמה לך" שגאולה כהן היא אשה בעלת יושרה מספקת ולא תתנגד לראות אותה בראשות פרס ספיר, אולי יהיה מקום לקבל את טענתך. מכל מקום, הוא פוליטיקאי, שמאלי, ומזוהה פוליטית ללא שום ספק. העמדתו בראשות ועדה לפרס ספרותית היא ודאי מסריחה, וכשרה - ספק. |
|
||||
|
||||
האדם נשפט על פי מעשיו. נראה אם מקבלי הפרס יהיו מעתה ואילך סופרים בעלי אוריינטציה שמאלית, שאחד השיקולים להבחרם הוא השקפתם הפוליטית. דבר נוסף הוא היותם סופרים מהשורה השניה לעומת סופרים מהימין שפסחו עליהם בגלל ימניותם. אם נראה שלאדם יש יושרה להתמקד באיכות האמנותית ובלי להתייחס להשקפות הפוליטיות. היות שקשה למצוא אדם על רמה שאינו מזוהה פוליטית לחלוטין, זהו הקריטריון לבחירה. אינני זוכר מה היו דעותיו בפולמוסים השונים בהענקת פרסים. נדמה לי שהרקורד שלו כשר חינוך של כולם וללא העדפות אינו שנוי במחלוקת. אבל אולי אני טועה. |
|
||||
|
||||
העניין הוא ש"הספר הכי טוב של השנה" אינו בחירה אובייקטיבית. הרבה החלטות של המדינה ומוסדותיה אינן יכולות להיות לגמרי אובייקטיביות, אבל בחירת ספר אחד מבין הספרים הראויים הרבים שיוצאים, מן הסתם, מדי שנה, היא מקרה קיצוני של סובייקטיביות. למעשה של טעם אישי של חברי הועדה. ראשית, אני חושב שזה מצביע על טעם לפגם בעצם קיומו של הפרס הזה - נראה לי לא כל כך ראוי שכספי ציבור ינתנו לפרט אחד מתוכו באופן שמבוסס בצורה כל כך חזקה על טעם אישי שאינו ניתן לנימוק. אבל אם כבר יש כזה פרס, אז איש שעיקר פרסומו על דעותיו הפוליטיות, שבמוקד המחלוקת שבעם, בהחלט לא צריך להיות בועדה. הרי קשה שדעה פוליטית לא תשפיע על ההתרשמות מספר. עצם העניין שנבחר ספר בעל מטען פוליטי כבר מטילה צל; אפילו אם היה נבחר ספר שמביע השקפה ימנית, מייד היה צל "בהפוכה". |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ומי "המקביל הסימטרי" של שריד? |
|
||||
|
||||
גדעון סער. הסימטרי של אלדד בשמאל גם שמו גדעון אך שם המשפחה- ספירו. |
|
||||
|
||||
גדעון ספירו הוא עיתונאי, לא פויליטיקאי. יוסי שריד היה חבר כנסת במפלגת ר''צ כשימינה ממנו היתה מפלגה בשם מפ''ם, וימינה ממנה היתה שינוי (של רובינשטיין), וימינה ממנה היה המערך, וימינה ממנו היה יחד, וימינה ממנו היתה תמ''י וימינה ממנו נמצא הליכוד. גדעון סער הוא חבר כנסת באגף המתון של הליכוד. אם הם סימטרים זה לזה מרכז הסימטריה נמצא בשינוי (של רובינשטיין). |
|
||||
|
||||
תודה על ההרצאה. אני יודע מי כל אחד מהאנשים שציינת. א. התייחסתי אל הדמויות כאנשים ולא כאל פוליטיקאים. ב. אכן מרכז הסימטריה יכול להמצא אצל אמנון רובינשטיין. כשרוב אנשי קדימה הם ימין, רוב אנשי מפלגת העבודה הם ימין מתון- כך נראים פני הדברים מעמדת התצפית שלי. אצל התש''חיסט המצב כנראה הפוך. |
|
||||
|
||||
אבל אתה נמצא בחברה הישראלית, והמרכז הפוליטי שלה הוא דבר שנבדק בכל מערכת בחירות מחדש. אין ספר שגדעון סער נמצא קרוב למאכז המפה הפוליטית הרבה יותר ממה ששריד היה. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך שזה כך. מה שכתבתי הוא על פי ניתוח אבסולוטי שלי. החברה הישראלית היא חברה מאד ימנית לכן גדעון סער נמצא קרוב למרכז והאיחוד הלאומי נמצא בימין. יוסי שריד הוא שמאל מתון על פי כל קנה מידה חוץ מהיחסי. |
|
||||
|
||||
מרצ לפני פרישת פורז היתה מפלגת שמאל מדיני מתון - קרוב למרכז-והתפרשות עד המרכז מבחינה חברתית. על הימניות של החברה הישראלית יעידו 3 המנדטים שקיבלה. |
|
||||
|
||||
אל תאמר - אני שמאלני! מעתה אמור - החברה ימנית! מהו קנה המידה המוחלט? |
|
||||
|
||||
ראשית, אני איש שמאל. שנית, אפשר לאפיין השקפת עולם של השמאל עם וריאציות בין שמאל מתון ושמאל ראדיקלי. אצלנו כבר התחילו לקרוא לקדימה שמאל. אריק שרון- איש שמאל ידוע; מה, אינכם יודעים? היות שיש אצלנו התייחסות להשקפה המדינית כמאופיינת על פי שמאל וימין,לכן צריך למצוא מאפיינים על פיהם יקבע האדם כשמאל או כימין. טעיתי במילה "מחלט". היה צריך להיות על פי מדדים אובייקטיביים. |
|
||||
|
||||
אתה באמת רואה הבדל משמעותי בין אנשי קדימה לאנשי העבודה? |
|
||||
|
||||
לא. זה מה שכתבתי. רוב אנשי העבודה הם מרכז-ימין מתון. |
|
||||
|
||||
חרפה. אני מניח שאם גם הוצאת מעריב היתה זוכה, לא היינו שומעים על זה. |
|
||||
|
||||
אני מניחה שאם הוצאת מעריב הייתה זוכה היינו שומעים על זה דרך ידיעות אחרונות, הארץ או ישראל היום. |
|
||||
|
||||
נכון. הכי טוב לפזר את הזוכים. |
|
||||
|
||||
זה מן הסתם. מה שכמובן מזכיר לי את השעשוע שהיה לי בזמן פרשת האזנות הסתר - להשוות בין כותרות שלושת היומונים הגדולים ('הארץ' היה בצד של 'ידיעות', בד''כ, והיו שתהו אם זה קשור להלוואה או משהו כזה שקיבל העיתון ממשפחת מוזס כמה זמן לפני כן). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |