|
||||
|
||||
בניגוד לתאוריות המציאות משקפת: א. מספר הדירות החדשות (במגדלים) מזערי ביחס למצאי הדירות להשכרה בעיר. ממילא הוא נוסף עליהן ולא גורע מעקומת ההיצע. ב. ביקוש והיצע קובעים את שכ"ד. לא ראש העיר. כבר הזכרתי כי בתקופה האחרונה ירדו המחירים חדות. והמגמה נמשכת. ג. מלצריות שהן גם סטודנטיות לא אמורות לגור ברוטשילד פינת שינקין. יש היררכיה כלכלית. סטודנטים ב-NY לא שוכרים דירות על סנטרל פארק. ד. כמו במרכז לונדון שלא מחכה לי גם בת"א יצטרכו לסגור את העיר לכניסת רכבים פרטיים. עניין של זמן בלבד. ה. חולדאי ראש עיריה מוצלח מאוד. עוד כמה קדנציות והוא יחשב כאחד מהגדולים שהיו פה. |
|
||||
|
||||
א. על זה עניתי לך, שכחת לקרוא. ב. ראש העיר משפיע על ההיצע. ג. באמת? מדוע כלל הברזל היצוק הזה מרים את ראשו רק מאז 2006? עשורים רבים גרו כל המלצריות/סטודנטיות בכייף ממש על פינת רוטשילד-שינקין, בשכר דירה שיכלו לעמוד בו בקלות. האם כל הזמן הזה השוק היה "לא מאוזן" ורק עכשיו הוא "כן מאוזן"? הראייה הזו מופרכת (ובהחלט דורשת בדיקת מציאות מול תיאוריות). ד. את הצעד הזה אקבל בשמחה דווקא. לא מחזיקה מכונית וסולדת מתרבות ה"לא יכול לזוז בלי אוטו" בלב העיר. זו תרבות פרברית. ה. נכון מאוד! כמו צ'יץ'! |
|
||||
|
||||
הסגירה של לונדון לרכבים פרטיים נחשבת לכישלון די מהדהד, וזה בעיר עם תחבורה ציבורית של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, ומזג אוויר שמאפשר נסיעה באופניים. בתל אביב, עיר עם תחבורה ציבורית של 10 שעות ביממה, 5 ימים בשבוע, 200 ימים בשנה, ומזג אוויר שלא מאפשר נסיעה באופניים, אין סיכוי שזה יעבוד. |
|
||||
|
||||
מאיזה בחינה היא כשלון?1 ואם יסגרו את תל אביב לכלי רכב פרטיים (לכל היממה) זה פשוט יהרוג אותה. 1 אני לא מסנגר על התוכנית, אני פשוט לא יודע עליה כלום. |
|
||||
|
||||
מזג האויר בתל אביב מאפשר נסיעה באופניים 360 ימים בשנה1. תל אביב קלאסית לרכיבה על אופניים. רק צריך מקלחות במקומות עבודה. אין לי מושג איך אנשים נוסעים על אופניים בלונדון. 1 5 בימים בשנה יורד גשם. |
|
||||
|
||||
זהו, שלא. אנשים לא נוסעים באופניים רק לעבודה, אלא גם למכולת, לגן, למסעדות, לאוניברסיטה, לסרטים *ובעיקר* לתחנות הרכבת (עלית ותחתית) שיקחו אותם לעבודה. את זה אי אפשר לפתור בעזרת מקלחות, ותאמיני לי שאת לא רוצה להיות בקרון רכבת ש-30% מהנוסעים שלו נסעו אליו באופניים באוגוסט הישראלי. יותר מזה, בעבודה מסודרת רוב העובדים באים באותה חצי שעה, תארי לעצמך ש-30% מהם באים מסריחים ורצים למקלחת ביחד... לא נעים. בקייץ, בתל אביב, אופניים הם כלי תחבורה לא מעשי לרוב מי שנוסע באופניים באירופה. בלונדון יורדים בממוצע 29 אינצ'ים של גשם בשנה. בתל אביב 21. בתל אביב יש 63 ימים גשומים בשנה, בלונדון יש 113, מה שאומר שכשיורד גשם בלונדון הוא הרבה פחות אינטנסיבי, למעשה, לרוב כשיורד גשם בתל אביב כמעט אי אפשר לסוע באופניים בזמן שכשיורד גשם בלונדון הוא ממש לא מפריע לנסיעה (כותב הודעה זאת השתמש באופניים ככלי תחבורה עיקרי בזמן מגוריו בתל אביב, ובזמן מגוריו בלונדון). זה לא מקרה שבערי אירופה במישוריות יש הרבה יותר נוסעים באופניים מאשר בתל אביב. |
|
||||
|
||||
א. קודם שיאפשרו להעלות אופניים לרכבת. בינתיים זה לא קורה. ב. אני לא רואה הרבה הבדל בין אנשים שהלכו ברגל, בקיץ הישראלי, עד תחנת הרכבת לאנשים שנסעו באופניים. ג. בגרמניה, יש מקלחות גם בתחנות הרכבת1. (כותבת הודעה זו נסעה יום יום במשך שנתיים לעבודה, מרמת גן לתל-אביב, וכן בנסיעות לתל אביב לכל צורך אחר. גם בקיץ). 1 כן, גם לי זה עבר בראש כשסיפרו לי על זה. |
|
||||
|
||||
א. גם באנגליה אסור להעלות אופניים לרכבת (בשעות הלחץ, חוץ מאופניים מתקפלות). ב. זה לא הבדל שרואים, זה הבדל שמריחים... ג. מופרעים הגרמנים האלה. |
|
||||
|
||||
א. לרכבת אסור? או לתחתית אסור? ב. כמדומני כוונתי היתה ברורה. ג. לחלוטין. החברה שסיפרה לי על זה, סיפרה שהיא הביעה את פליאתה באזני מכרים (שלה) גרמנים, והם אמרו "We also have showers in the gas stations".
|
|
||||
|
||||
א. לרכבת. ג. כדאי לזכור גם שמדובר בהרבה מאד מים, וישראל היא מדינה בלי הרבה מים. |
|
||||
|
||||
"We also have gas in the showers stations"
|
|
||||
|
||||
זה מה שגם אמרנו כששמענו על זה. ________________ (תאר לעצמך מה זה לעשות מקלחת בתחנת רכבת בגרמניה כשגרמניה במדים (של עובדת ניקיון, אמנם, אבל עדיין) צועקת עליך שנל שנל. זה מה שקרה לחברתי). |
|
||||
|
||||
מה זה שנל? (אני לא הייתי מעזה להתקלח בגרמניה במקום ציבורי, ודאי שלא בתחנת דלק). |
|
||||
|
||||
מהר, בגרמנית. |
|
||||
|
||||
תודה.:) איך מנקדים את זה בתעתיק עברי? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כמות הזיעה ליחידת מאמץ גופני אינה קבועה, ובמיוחד משתנה בין גברים לנשים. דגמתי את מידת ההזעה של אוכלוסית גברים הטרוגנית וגדולה למדי 1, ומיקמתי את עצמי ביחס אליה בעשירון לא קיצוני. אני מצהיר בגאון כי נסיעת אופניים שלי במזג אויר קיצי למשך יותר ממאתיים שניות תביא להיווצרות פלגי זיעה שיצערו מאוד את מי שיאלץ לשהות בקירבתי עד המקלחת הבאה. מכאן הסקתי, באופן גס ועד ביצוע ניסוי מהימן יותר, שעבור חלקים ניכרים מהאוכלוסיה הגברית (לפחות), נסיעה באופניים במזג אויר "נעים" ומעלה אינה אופציה תחבורתית נאותה, בהיעדר תשתית מקלחות ראויה. ברגל זה הרבה פחות נורא, מבחינה זו. אגב, קיום מקלחת לא מבטיח את השימוש באופניים- אני מכיר יותר מאדם אחד שנמנע משימוש באופניים ככלי תחבורה, מכיון שההכרח להתרחץ בהגיעו אל היעד יאלץ אותו לקום מוקדם יותר מדי בוקר 2. 1 המלצות ינתנו במידת הצורך. 2 אני אחד האנשים הללו. |
|
||||
|
||||
במחשבה שניה, אני לא מתחייב על מיקומי בעשירון הזעתית לא קיצוני. אבל כמו שאייכמן אמר, לא אני הסיפור כאן. |
|
||||
|
||||
מבקשת המלצות. |
|
||||
|
||||
משחקי כדורסל קיציים, והתגוששויות עם גברים ללא חולצה במסגרת אימונים בדיסציפלינות בהן זה נהוג, סיפקו לי אוכלוסיית מדגם הטרוגנית וגדולה של גברים מזיעים בטווח האוכלוסיה 14-76. |
|
||||
|
||||
ההבדל בין תל-אביב ללונדון הוא לא עניין האופניים אלא שבלונדון יש תחתית ובתל-אביב אין ולכן לונדון יכולה להרשות לעצמה לסגור את העיר לרכבים ותל-אביב לא. |
|
||||
|
||||
לא הבעתי הסכמה עם ההצעה המעוותת לסגור את תל אביב לתנועת כלי רכב פרטיים, לפני שיש חלופות (רכבת תחתית, חשמליות, שירות אוטובוסים ראוי יותר) אלא התייחסתי לעניין האופניים בלבד. |
|
||||
|
||||
חשמליות זה לא רעיון טוב לעיר עם כבישים קטנים כמו תל-אביב ואוטובוסים רק יגבירו את הבלאגן. תחתית זה הרעיון הטוב היחיד. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
גם ככה קשה לזוז בכביש, ומי שנוסע בנתיב הימני צריך לעקוף אותם כל פעם שהם עוצרים בתחנה. |
|
||||
|
||||
אז הפתרון הוא קביעת הנתיב הימני כנת''צ, לא העלאת מספר המכוניות הפרטיות על הכביש. |
|
||||
|
||||
הרעיון הוא הפיכת כל הכביש, ולא רק הנתיב הימני, כנת''צ. |
|
||||
|
||||
(ועל הדרך, אם אפשר לדאוג לנתיב אחד לאופניים) |
|
||||
|
||||
תל-אביב היא עיר עם כבישים צרים שאין בהם הרבה מקום ולכן הגבלת הנתיב הימני לתחבורה ציבורית רק תצר את מרחב התימרון של הנהגים ותגביר את הפקקים. |
|
||||
|
||||
אם כל מי שיסע בכביש יהיה אוטובוס (או מיניבוס, או מונית), התנועה תהיה הרבה פחות צפופה. |
|
||||
|
||||
ויהיה גם הרבה פחות חופש תנועה. |
|
||||
|
||||
יהיו קצת פחות חופש והרבה יותר תנועה. |
|
||||
|
||||
זה בעיקר משום שחלקם מתעקשים לעצור באמצע הכביש ולא להיכנס לתחנה. |
|
||||
|
||||
קטנועים פתרון עוד יותר טוב, לדעתי. |
|
||||
|
||||
טוק טוקים |
|
||||
|
||||
כן, בתנאי שלא מדובר ב''וספה''. |
|
||||
|
||||
מה רע בווספה? |
|
||||
|
||||
מאומה. וספה וספה עשויות להיות טובות, ביחד, מכלב גדול (דהירה ונוחות). (אני מעדיף למקד את הדיון בזכר, כי נקבה יכולה להביא עוד כלבים). |
|
||||
|
||||
וספה כלי אדיר. אין שני לו (לה? אני תמיד התייחסתי לוספה שלי כאל נקבה). הבעיה היא שהוספה מונעת במנוע בנזין שתי פעימות. כזה שהדלק שלו הוא תערובת של בנזין ושמן. שמן מנוע, בעיקרון, נועד כדי לסוך את המנוע, לא כדי לשמש כדלק. כדלק הוא מזהם מאוד. |
|
||||
|
||||
רק תוריד את הצ'ופצ'יק מה-ה' ותגלה דלק אחר לגמרי: Three measures of Gordon's, one of vodka, half a measure of Kina Lillet. Shake it very well until it's ice-cold, then add a large thin slice of lemon peel. Got it? (אסוציאציה אישית מקזינו רויאל)The Vesper. It sounds perfect and it's very appropriate to the violet hour when my cocktail will now be drunk all over the world. ופה הווספה מופיעה בכל הדרה הנשי, כשאודרי וגרגורי מטיילים ברומא: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |