|
||||
|
||||
עיזר הי האם אני לא מכיר אותך מאיזה שהוא מקום? טוב אז שאלת האם להאמין להורי והורי הורי וכדומה. אז אני שואל האם ללכת בעינים עצומות אחרי אותם 600 אלף האנשים שבעצמם לא היו אמינים כל כך. בו ונפתח את הנושא קצת פנימה ונלך לסיפור המדובר. אנחנו מדברים על קבוצה של 600 אלף דברים + בערך מליון וחצי שהיו סביבם שיצאו ממיצרים. אותם אנשים שיצאו ממצרים ראו את כל מכות מצרים וודאי היה להם גם רע במצרים עד שברחו להם ממצרים בעזרת משה וה'. אותם אנשים שלא היה להם זמן לאפות לחם אפו מצות. אבל לא שכחו בתור עבדים לקחת את הזהב שלהם(ועל כך בהמשך) אותם אנשים שני מליון בערך עברו בנס ברור מאוד בשבילם את אחד הנהרות הגדולים בעולם הוא נהר הנילוס. ברור לכולנו שמשום שכולם עברו ולקחת שני מליון איש את הנהר לוקח זמן הרי שהנס התרחש במשך תקופה ארוכה. ולא יכול מי מהשבט שברח לטעון כי לא חש אי אילו מהניסים שקראו לפני כן אם המכות ואם נס צליחת הנהר. אולם אותו שבט או עם הוא זה שלאחר זמן קצר מאוד במדבר ביקש לחזור למצרים שם היה להם רע מאוד לפי המסופר בספר. ויותר מפעם אחת. למרות כל הניסים שעברו עליו. אותו שבט שהיה אמין מאוד לפי דבריך הוא זה שהעביר את הנושאים המדוברים לבניו. אבל עוד לא סיימנו. אותו השבט מקבל הוכחה נוספת שכל כך מפחידה אותו (מעמד הר סיני) ובה הוא שולח את משה לבד אל ההר ומבטיח שיהיה נאמן. אותו השבט "האמין" שלנו לאחר זמן קצר מאוד מחליט למרות כל ההוכחות שעברו עליו מצאת מצרים ועד אותו הרגע לבנות פסל זהב למרות שברור לו כי יש אל שמגן עליו. למרות שהוא עדיין מקבל בעזרת ניסים את האוכל והשתיה שלו הוא עדיין בוגד בזה שהציל אותו. אותו שבט לאחר מכן כאשר משה יורד בפעם השניה מעניש את עצמו בהריגת אלפי אנשים אולם אינו פוגע במעמד השליט של השבט אהרון אלא להפך מגדיר את מעמדו ככמעט הגבוה ביותר בעם. להזכירך אהרון הוא זה שבונה את הפסל למרות שגם הוא יודע את הניסים שעשה בשביל העם ובשבילו ה'. אולם לא הוא ולא אנשיו נענשים על כך אלא מוגדרים מאותו יום מעל העם כאילו ששומרים על ספר התנ"ך (אם זכרוני אינו מטעה אותי) נמשיך. אותו השבט שלו הובטח שהם יראו את הארץ שהובטחה לאבותיהם אינו רואה את הארץ אלא מושמד במשך 40 שנה במדבר ורק בניו הם אילו שרואים את הארץ הזו. לפי המקורות שדיברתי איתם הוסבר לי כי למעשה במשך כמעט 40 שנה לא זז השבט במדבר וכלל לא הסתובב. (המקור הוא סמינר "ערכים") אין היום שום הוכחה לכך שאיזה שהוא שבט בגודל של שני מליון איש הסתובב במדבר במשך 40 שנה מי שכותב את התורה ולאחר מכן מעביר אותה לבני אותו השבט הוא משה (בעזרת השכינה כמובן ) בתוך אוהל שבה העם לא צופה ולא רואה מה קורא שם. ומי שמקבל עליו את התורה אילו למעשה בניהם של אילו שלהם קראו כל הניסים שעליהם רשמתי קודם. עכשיו לאחר שקראת את שכתבתי ואני מקווה שהבנת את האבסורד שבו אותו העם שראה את הניסים לא עשה כמצוות האל החדש שלהם אלא כרצונו. ומי שהעביר להורי הורי הורי הוא דווקא לא זה שראה את הניסים. אז מומלץ כי תימצא דברים אחרים לבסס את אמיתות התנ"ך אליהם. אגב אם אתה רוצה להאמין ממש לא מפריע לי אבל לפחות כאשר אתה מעיר על הנושא חשוב גם על הדבריים הללו. שלך רועי כבר אמרתי לך שנדמה לי שאתה מוכר לי? |
|
||||
|
||||
אומנם אני מגיב מאוחר, אך יש לך שגיאות כה מהותיות שעלי להגיב. בשום מקום התנ"ך לא כותב שבני ישראל חצו את נהר הנילוס - היאור התנ"כי. כתוב כי חצו את ים-סוף. נערכו מחקרים שונים, בעיקר לאחר ששת הימים, בשאלה מהו ים סוף התנ"כי, איפה הר סיני ותחנות בני ישראל במדבר, בהנחה שדברי משה לפרעה (שמות ה' 3) מייצגים מציאות: "נלכה נא דרך שלושת ימים במדבר ונזבחה לה' אלוהינו". ובכן: 1. מיקומה של ארץ גושן התנ"כית ידוע, בוואדי טומילאת מערבית לאיסמעיליה שלחוף האגמים המרים בתעלת סואץ. 2. ים סוף התנ"כי יכול להיות אך ורק אחד מהאגמים הנ"ל, אין הכוונה לא לנילוס שידוע בתנ"ך כיאור, ולא למפרץ סואץ. 3. במרחק 50 ק"מ לערך מסואץ דרומה-מערבה, נמצא הר ששמו ג'בל סין-בישר. לא הר מרשים, אבל משמעות השם גם בערבית קשורה לבשורה. הזיהוי של ג'בל מוסא כהר סיני הוא זיהוי נוצרי ולא יהודי. 4. ההסבר "שהשבט לא זז במדבר" דווקא מסתדר יפה עם התנ"ך - דברים א' 46 - "ותשבו בקדש ימים רבים כימים אשר ישבתם", והרי קדש ברנע היא נווה המדבר השני הגדול ביותר בסיני. 5. אותו דור שעבר את הניסים הוא אותו הדור שהגיע להר סיני, שכן לשש מאות אלף איש, יחד עם נשותיהם, טפם ומקנם, לקח כשלושה חודשים תמימים להגיע להר סיני ולקינוח: כל הר הנגב וסיני זרועים בעשרות אלפי גלי אבנים - טומולוס (רבים: טומולי) המצביעים על כך ששבטי נוודים עברו באזור הזה לפני אלפי שנים. באף קבר כזה - ככל הידוע לי - לא נמצאו עצמות. הייתכן שאלו אותן הוכחות חסרות לקיומו של דור המדבר האבוד? אני גם רוצה לציין שניתן להסביר חלק ניכר מ"הניסים" ע"י תופעות טבע פשוטות שקורות עד היום. מן הסתם נוספו סיפורי אגדה אך לדעתי יש גרעין אמת בסיפור הזה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |