|
||||
|
||||
והיום בפינת הפדנט - עדיין לא צריך להתרגל לשום דבר, המאה ה-21 תתחיל בדיוק ב - 01/01/2001, כפי שהמאה הראשונה התחילה (כפי שנקבע באופן שרירותי לחלוטין) ב - 01/01/1. |
|
||||
|
||||
מיד כאשר קראי את תגובתו של צחי ברזיק אמרתי לעצמי "נראה כמה זמן יקח עד שמישהו יכתוב שהמאה ה-21 עדיין לא התחילה אלא רק בשנה הבאה..." והנה - גלעד מלא אחר ציפיותי והעיר את ההערה הזו. אבל מכיוון שקביעת המאות אינה (כפי שגלעד מציין) נתון טבע אלא קביעה היסטורית שרירותית שנעשתה על ידי בני אדם, ומכיוון שכל ההשלכות שלה (שהן פסיכולוגיות רובן ככולן) נוגעות לתפיסת המציאות ע"י בני האדם, הרי שניתן למעשה לקבוע, כי כאשר בני האדם מחליטים שהתחלפה מאה - הרי היא התחלפה (במקרה זה - אם מספיק מהאנשים "טועים" - זו כבר לא "טעות") ומכיוון שרוב בני האדם רואים במאה הנכחית את המאה ה-21 (אשר התחילה, לתפיסתם (אופס - תפיסתנו) ב- 1/1/2000) אזי, למעשה, לכל צורך שהוא, אנחנו במאה ה-21. |
|
||||
|
||||
לעניות דעתי גם קביעות הסטוריות שרירותיות, בעלות השפעה פסיכולוגית בלבד - כמו זו, מחויבות לעמוד במבחן העקיבות (תרגום מילולי ל - Consistency), ולהיות ניתנות להגדרה ולפירוש קבועים וידועים... ע"פ כל הגדרה היסטוריונית/לשונית/מילונית המאה ה-21 טרם התחילה, ואין זה משנה כמה אנשים טועים לחשוב כי היא כן התחילה, משום שמשמעות המילה אינה עומדת לשינוי ע"פ דעת הרוב... |
|
||||
|
||||
אין מן הנמנע שבבוקר יום א' לפני 1957 שנה קם מאן דהו ואמר: "וואלה! היום יומולדת 43 של יש"ו. הבה נקבע את השנה כ43 לספירה." כלומר הספירה בכלל קיימת רק 1957 שנה. אלא אם כן אתה סופר את הרגעים ללידת של אותו האיש ואז זה אמור להיות כן 2000 שנה (בהנחה שהספירה נכונה) מכיוון שלמרות שרבים בבית לחם הגלילית יכולים לטעון להורות עליו, הוא כנראה נולד בן 0 שנים. |
|
||||
|
||||
הוא אכן נולד בין 0 שנים, אבל אנחנו לא סופרים את הגיל שלו, אנחנו סופרים את השנים מאז שנולד. השנה הראשונה לחייו, רטרואקטיבית, הוכרזה כשנת "1", תוסיף 2000, והשנה ה-2000 להולדתו תהיה שנת 2001. אבל מכיוון שכבר מזמן הספירה הפכה לדבר הרבה יותר גלובאלי מהנצרות, אין שום סיבה שלא לאפשר לרצון ההמונים לנצח, ולהפוך את שנת 2000 לתחילת האלף השלישי. |
|
||||
|
||||
תגיד, למה בעצם יש"ו? למה שיימח? מה זה יתן לך? האם אתה באמת ובתמים חפץ באובדן זכרו של "אותו האיש"? ואז מה? שיימחו גם הנוצרים כולם? לא? אז מה כן? האם באמת אתה טוען מחד (בדיונים ישנים כאן) שהיהדות דת פתוחה ונאורה ומאידך אינך מסוגל אף לגלגל את שמו של ישו על לשונך מבלי להצמיד לו איחולי אבדון? |
|
||||
|
||||
יש"ו: שנאמר - יום שמח, וגומר. ולמהדרין - יש שניצל ופירה. |
|
||||
|
||||
לעניין זה, תפיסת עולמי בפרט, וכנראה גם תפיסת עולמה של היהדות בכלל, סגורים לחלוטין. זה מין מנגנון הגנה שמפריע ליהדות לספח אליה השפעות נוצריות-אליליות. לא אני לא רוצה שהנוצרים ימחו אבל כן אני בהחלט מתפלל שלוש פעמים ביום שהנצרות תמחה (ברכת המינים) גם לך יש שאיפות שהעולם יראה קצת יותר טוב אני מניח. |
|
||||
|
||||
נחמד, ''ברכה'' קוראים לזה... |
|
||||
|
||||
מה היית אומר אם היו מתפללים לאי קיום היהודים? העולם בוודאי לא יהיה יותר טוב עם אנשים כמוך! |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |