|
||||
|
||||
אתייחס רק לנושא אחד המוכר לי היטב - נושא הנסיעה ברכבי השטח בישראל. אתה יוצא מהנחה שאם אתה נוסע רק בשבילים מסומנים אז זה בסדר ואין בעיה. אני מתנגד להנחה זו. ראשית, תנועת רכב מנועי בשטח מכניסה אלמנטים של רעש וזיהום אוויר שלא אמורים להיות בו. במקומות לא מעטים, הנסיעה בג'יפ - גם בדרך מסומנת וגם במהירות נמוכה יחסית - מעלה ענני אבק הפוגעים בצמחייה ובחרקים לאורך הדרך. שלוות בע"ח בקרבת הדרך מופרת, והסיכוי למצוא למשל מאורת צבועים ליד הדרך קלוש ביותר - מרגע שהחלה תנועת כלי רכב באזור הוא הופך אזור מחוץ לתחום לבע"ח שונים. שנית, יש מסלולים עבירים לרכב מנועי שנאסרה בהם תנועת רכב שטח מטעמי שמירת טבע. בפועל אני רואה בפרסומים של קבוצות טיולי ג'יפים שמציעות כמעט כל שבת טיול במסלול כזה, בניגוד לחוק. כך למשל בנחל פרצים, כך בנחל תבור שאם תסתכל במפת שבילי הגליל התחתון במהדורת 2000, נאסר לתנועת רכב שטח. עוד דוגמא למסלול אסור לרכב - נחל צין מעין צין לגבי שיש. שלישית, הגידול המתמשך ברכישת רכבי שטח בישראל מגדיל את השפעתם הרעה על הסביבה. אפשר בנקל לראות זאת במקומות שאין בהם גישה לרכב שטח לעומת כאלו שיש בהם גישה לרכב שטח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |