|
||||
|
||||
ברצינות: ברור לי איך קרה שהדיון פה עוסק בשואה, אבל מה שאני מבקש לומר הוא שהדיון על הבנאליות של הרוע, הוא בנאלי. מי שמאמין שאלוהים אומניפותנטי וצודק, וודאי שיצדיק כל סבל שהוא במונחים של חטא ועונש. מי שהמונח חטא ועונש (מידי שמיים) לא קיים עבורו, אמור (לדעתי) להיות אדיש אם מישהוא חושב שסבל של מהן דהוא נובע מחטאו. אז אורי פז חושב שהם חטאו כי הם התבוללו? אני בטוח שיש גם אייטולות שחושבים שאם הם היו מתאסלמים, מותם היה נמנע. למה זה מרגיז? |
|
||||
|
||||
לא יודעת אם זה בדיוק מרגיז, זה מכאיב. לא אתייחס מזוית פילוסופית (אייטולות, איסלם וכו') - לי אישית זה מכאיב מסיבות אישיות-משפחתיות, עניין שהוא מעבר לרציונלי ולא אתיימר כרגע לתאר במדוייק את מאפייניו, לתרץ אותו, לנתח, לתת בו סימנים ולטעון שהוא משותף לי ולכל האנושות או לי ולכל ישראל. זאת אני. כבר חזרתי פה בכמה מקומות, באלמוניות ואולי גם לא באלמוניות - בנושא השואה, להבדיל מנושאים אחרים - עדיין יש בינינו ניצולי שואה, חלקם כאלה שגם עברו ויא דולורוזה בעצמם וגם איבדו בשואה את כל משפחתם. הם קשישים מאוד, חלקם מכונסים בעצמם ומנותקים מן הסביבה, חלקם נמצאים במוסדות, חלקם לא במוסדות ומצויים במצב כספי-רפואי קשה ורובם בוודאי אינם קוראים באייל. ואף על פי כן, נדמה לי שבאוירה הכללית, ב*כל* מקום, אפילו באייל - יש לקחת אותם בחשבון, את עצם קיומם, את העובדה שהם עדיין כאן עם כל המשא ועם כל הכאב - ואת הסיכוי, גם אם זעום, שהדברים יגיעו אליהם בדרכים כאלה ואחרות. תגובה 445006. |
|
||||
|
||||
היה פעם שר בישראל- הרב פרץ- שטען כי אסון הבונים נגרםבגלל שהמזוזות לא היו כשרות. |
|
||||
|
||||
היה פעם רבובדיה בישראל, היה וישנו, והוא טען ש... מה הוא טען? אני אפילו לא מצליחה לנסח מחדש את המשהו ההוא שהוא טען, אבל זה היה משהו עם נשמות חוטאות שנתגלגלו באלה שנספו בשואה ולכן הם נספו. הסיפור עורר קצת סערה (זהו הכשרון שלו), והוא גייס, נדמה לי, את אדם ברוך, שיסביר לעם שזה שהשואה קרתה בגלל הנשמות ההן, זה דווקא היה טוב - הוא לא התכוון לומר את זה לרעתם של נספי השואה אלא לטובתם. לך תבין. |
|
||||
|
||||
הסבר ששמעתי פעם לשואה מחברתי הניו-אייג'ית: "עם שלם שהדימוי העצמי שלו הוא כל כך נמוך..." (ולא יספה). |
|
||||
|
||||
אתה מכיר את הסיפור (או האגדה האורבנית) עם נילס בוהר והפרסה? האייטולות לא כאן, והצרה היא שא"פ כן כאן. וגם אם אנשים לא מחזיקים באופן קבוע באמונות פרימיטיביות, כשיש מישהו שדואג לדפוק להם לתוך הראש את האמונה הפרימיטיבית שלו באופן עקבי וחוזר - ברגעים מסויימים זה בכל זאת עושה להם משהו וגורם להם איזושהי אי נעימות (או משהו כנראה כן נעים, במקרה של בוהר). |
|
||||
|
||||
אנא ספר את הסיפור. הבעיה עם האמונות הפרימיטיביות היא שהן עושות לנו הרבה צרות בחיים, וזה ממש לא משנה שמושא האמונה אינו קיים - הצרה היא שמאמיניו פועלים על פי אמונתם והאופן שבו הם תופסים את מושאה. |
|
||||
|
||||
פתיל נחמד מתגובה 197523 |
|
||||
|
||||
''ודאי שאני לא מאמין בהורוסקופ. עקרבים אף פעם לא מאמינים בו''. |
|
||||
|
||||
- למה ירקת שלוש פעמים כשעבר חתול שחור? הרי זאת סתם אמונה תפלה. - אני יודע, אבל אולי החתול לא יודע. |
|
||||
|
||||
לא מכיר את הסיפור, ואני לא חושב שזה צרה שא''פ כאן. לגבי המשפט האחרון, לא הבנתי, אבל זה נשמע לי ממש לא פנאן. |
|
||||
|
||||
ודאי ישנו גם מי שמאמין באלוהים אבל לא במושגי החטא והעונש. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |