|
||||
|
||||
כשמודדים את עלות התחבורה הפרטית, צריך להפריד בין עלות לעלות שולית. את רוב הוצאות הרכב אני משלם בין אם נסעתי ובין אם לא (פחת, ביטוח, טיפולים תקופתיים), לכן קיומו של רכב מעודד אותי לנסוע בו (העלות הנותרת לקילומטר היא לא גבוהה). לכן קיומה של תחבורה ציבורית יעילה ובשבת יכולה (בתלות בגורמים פסיכולוגיים) להוריד את כמות הרכבים בהרבה מעבר לשיעור התוספת בתחבורה. בארץ אני לא מכיר אף אחד עם רכב שנוסע בתחבורה ציבורית. |
|
||||
|
||||
אני נוסע ברכבת מהרצליה לרחובות וחזרה ויש לי רכב פרטי (שמשמש רק אותי). |
|
||||
|
||||
אם תבקר בתחנת הרכבת של בנימינה, תראה את הכמות העצומה של המכוניות החונות. אנשים מן האיזור באים, מחנים את רכבם הפרטי ונוסעים ברכבת לתל אביב. אני מניח שחלק באים במונית. ומה עם התחבורה הציבורית-אוטובוסים-לתחנה? שאלה טובה. |
|
||||
|
||||
לי יש רכב, ואני נוסע לא מעט בציבורית. |
|
||||
|
||||
והמסקנה המתבקשת - אני לא מכיר אתכם אישית. (כשכתבתי את ההודעה חשבתי *להדגיש* את "אני", אבל החלטתי שזה מיותר, זה היה מונע משהו ?) |
|
||||
|
||||
(כל האייל אחים1, לא?) (להדגיש את "אני" היה עוזר רק קצת, יותר טוב לומר מה המסקנה שאתה מבקש מהקורא להסיק מהמדגם שלך - בהקשר של ההודעה השתמע שאתה חושב שהמדגם די מייצג, ואם כך נראה רלוונטי לתת עוד קצת נקודות דגימה. לא משנה.) 1כולל המלחמות |
|
||||
|
||||
המסקנה היתה שרק חלק קטן מבעלי הרכבם נוסעים בתחבורה ציבורית חלק מהזמן, זו בשום פנים ואופן לא קבוצה ריקה, אבל מצומצמת מספיק כדי שאיש ממכרי לא ימנה עליה (מכרים ברשת לא נחשבים, כי לא ידעתי עליכם שאתם כאלו עד לא מזמן). |
|
||||
|
||||
תגובה 56975 אין קשר, סתם נזכרתי בגלל הסוגריים שלך. |
|
||||
|
||||
הממ. וכמה אנשים אתה מכיר? |
|
||||
|
||||
שאלה טובה לסקר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |