|
||||
|
||||
לך אני מאמין, לגבי ההעדפות האישיות שלך, אבל... באיזור חיפה יש תחבורה ציבורית סבירה (יחסית לשאר השבוע) גם בשבת. זה לא מפריע לאף אחד להחליט את החלטות החלם שיוצרות גם פה את בעיה מספר 2. האמת שעדיין לא הצלחתי להבין את מבנה הטיעון שקושר בין 1 ל-2. הניסיון מלמד שגם במדינות בהן אנשים מחזיקים ברכב פרטי, משתמשים בתחבורה הציבורית לצורך commuting. זה כן בלתי סביר להניח שאלמלא בעיה 1, בעיה 2 היתה נפתרת1. ______________ 1 Duck season. Rabbit season
|
|
||||
|
||||
לא מכיר את חיפה. מכיר את ירושלים, תל אביב והסביבה. מכיר את רכבת ישראל, אגד, דן וקווים, וכבר יצא לי לאחר ביותר משעה בכל אחד מהם. הטיעון שקושר את 1 ל-2 הוא זה: אם היתה תחבורה ציבורית בשבת, סיבה 1 לא היתה מתקיימת -> יותר אנשים יותר חזקים (כלכלית) היו נוסעים בתחבורה ציבורית -> אי אמינות של התחבורה הציבורית לא היתה מתקבלת בכזה שיויון נפש -> התחבורה הציבורית היתה נהפכת ליותר אמינה. הנסיון מלמד שכל הערים המפותחות עם מערכת תחבורה ציבורית אמינה התחבורה הציבורית משמשת גם את מעמד הביניים. נראה לי מובן מאליו שמדובר בזתי מגמות שמחזקות אחת את השניה. |
|
||||
|
||||
אני מסכים שתחבורה ציבורית טובה יותר תגרום ליותר אנשים ממעמד הביניים להשתמש בה ובתגובת שרשרת תשתפר התחבורה הציבורית. נקודת אי ההסכמה בינינו היא אם חוקי השבת רלבנטיים. זה שאתה לא מכיר את חיפה לא אמור לעזור לך להתעלם מהטיעון המחליש שהעלתי: בחיפה יש תחבורה ציבורית בשבת (ולא מאתמול) ובכל זאת התחבורה הציבורית היא דרעק, כמו בכל מקום אחר בארץ. מדוע משהו שלא פתר את הבעיה בחיפה, יפתור פתאום בדרך קסם את הבעיה בשאר חלקי הארץ? |
|
||||
|
||||
"לא מכיר את חיפה" = בגלל חוסר ידע אין לי יכולת להתמודד עם הטיעון שהעלת. מה האופי של התחבורה הציבורית בשבת בחיפה (לעומת שאר השבוע)? כמה אנשים משתמשים בתחבורה ציבורית בחיפה לעומת שאר הארץ? כמה אנשים בחיפה מתניידים רק בתוך חיפה והאיזור בו יש תחבורה ציבורית בשבת? |
|
||||
|
||||
בתור חיפאי לשעבר אני יכול להעיד שהתחבורה הציבורית בשבת נוראית, ולא מגיעה כמעט לאף מקום שרוצים להגיע אליו בשבת(חוף הים, לדוגמא) מאחר והיא מורכבת אך ורק מהקווים שפעלו ב1948. |
|
||||
|
||||
כשמודדים את עלות התחבורה הפרטית, צריך להפריד בין עלות לעלות שולית. את רוב הוצאות הרכב אני משלם בין אם נסעתי ובין אם לא (פחת, ביטוח, טיפולים תקופתיים), לכן קיומו של רכב מעודד אותי לנסוע בו (העלות הנותרת לקילומטר היא לא גבוהה). לכן קיומה של תחבורה ציבורית יעילה ובשבת יכולה (בתלות בגורמים פסיכולוגיים) להוריד את כמות הרכבים בהרבה מעבר לשיעור התוספת בתחבורה. בארץ אני לא מכיר אף אחד עם רכב שנוסע בתחבורה ציבורית. |
|
||||
|
||||
אני נוסע ברכבת מהרצליה לרחובות וחזרה ויש לי רכב פרטי (שמשמש רק אותי). |
|
||||
|
||||
אם תבקר בתחנת הרכבת של בנימינה, תראה את הכמות העצומה של המכוניות החונות. אנשים מן האיזור באים, מחנים את רכבם הפרטי ונוסעים ברכבת לתל אביב. אני מניח שחלק באים במונית. ומה עם התחבורה הציבורית-אוטובוסים-לתחנה? שאלה טובה. |
|
||||
|
||||
לי יש רכב, ואני נוסע לא מעט בציבורית. |
|
||||
|
||||
והמסקנה המתבקשת - אני לא מכיר אתכם אישית. (כשכתבתי את ההודעה חשבתי *להדגיש* את "אני", אבל החלטתי שזה מיותר, זה היה מונע משהו ?) |
|
||||
|
||||
(כל האייל אחים1, לא?) (להדגיש את "אני" היה עוזר רק קצת, יותר טוב לומר מה המסקנה שאתה מבקש מהקורא להסיק מהמדגם שלך - בהקשר של ההודעה השתמע שאתה חושב שהמדגם די מייצג, ואם כך נראה רלוונטי לתת עוד קצת נקודות דגימה. לא משנה.) 1כולל המלחמות |
|
||||
|
||||
המסקנה היתה שרק חלק קטן מבעלי הרכבם נוסעים בתחבורה ציבורית חלק מהזמן, זו בשום פנים ואופן לא קבוצה ריקה, אבל מצומצמת מספיק כדי שאיש ממכרי לא ימנה עליה (מכרים ברשת לא נחשבים, כי לא ידעתי עליכם שאתם כאלו עד לא מזמן). |
|
||||
|
||||
תגובה 56975 אין קשר, סתם נזכרתי בגלל הסוגריים שלך. |
|
||||
|
||||
הממ. וכמה אנשים אתה מכיר? |
|
||||
|
||||
שאלה טובה לסקר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |