|
||||
|
||||
בתסריט הראשון עומדת בחורה בפני שופט או שוטר, ומסבירה שהיא הרגה אותו כי הוא עמד לאנוס אותה. אין שום עדים או עדויות, אבל גרסתה מתקבלת. היא משוחררת בחזרה לביתה, ואנשים שפויים שמגלים מה עשתה משתדלים לתגמל אותה על השירות העצום שהיא עשתה לציבור. בתסריט השני, בחורה עומדת בפני שופט או שוטר, ומסבירה שהשמוק שיושב שם על ספסל הנאשמים או בתא המעצר, אנס אותה. לא שהיא חשבה שהוא הולך לאנוס אותה, שהוא אנס אותה. בחורות אחרות שהותקפו מעידות באותו האופן. נאספות עדויות DNA, טביעות אצבעות, דוחות חניה לרכב של הפושע בלילות המתאימים. השוטרים שתפסו אותו על חם בפעם האחרונה מעידים אף הם. מה קורה הפעם? הוא מקבל פליק בטוסיק בצורה של כמה שנות מאסר, ומשתחרר. אם אחת מאותן הבחורות תירה בו, בתסריט הנוכחי היא כבר תלך לכלא - והנה החלק הנחמד - אפשרי שתקופת המאסר שלה תהיה ארוכה יותר משל האנס. |
|
||||
|
||||
שלושים וחמש שנים זה לא ''פליק בטוסיק''. נכון שעדיף מאסר עולם, אבל גם זו תקופה לא קצרה. מובן שהאדון סלע ישב הרבה פחות מזה, אבל זו כבר בעיה מסוג אחר. ויש לי בעיה עם הוצאה מתוכננת להורג. משהו שקשה לי נסח במדויק כרגע, אבל היא קיימת. |
|
||||
|
||||
לי יש בעיה עם להיות משוכנעים, כולנו, באשמתו, והשארתו בחיים, פלוס טיפול רפואי, מנוי לספרייה, שלוש ארוחות מסודרות מדי יום וכו'. אני יכול לנסח בקלות את הבעיה - אני מדמיין את התסכול של הקורבנות, ושלי כקורבן / חבר-של / אח-של / אב-של -קורבן עתידי, כשהמערכת שאמורה להגן עליי שומרת עליו מפניי. בעיה עם הוצאה מתוכננת להורג אין לי בכלל[*]. הבעיה היחידה היא חוסר הודאות באשמה. לא תמיד יש בעיה כזאת, לא עבור האדם הסביר. [*] - גם לא מתכוון לקנות פופ-קורן וכרטיס לשורה הראשונה ולהעביר ככה את סופי השבוע. אתה יודע למה אני מתכוון. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי באילו דרכים ''אנשים שפויים מנסים לתגמל אותה''. |
|
||||
|
||||
היחס שאדם מקבל מהסובבים אותו משתנה לטובה אם הם מגלים שהוא עשה משהו חיובי, כמו להציל אחרים משריפה, לתרום כליה או להרוג פושע. גם עבר לי בראש הסצינה מ- Time Enough for Love (התחלתי לקרוא אחרי שעניתי "לא" למישהו פה שאל אותי אם הושפעתי ממנו במקרה) שבה בעל חנות שהרג שודד מקבל מענק כספי מקרן שדואגת לשלום הציבור. אם תקום אגודה דומה בארץ, אני אשמח לתרום להם. |
|
||||
|
||||
נשמע לי מעוות למדי. אישית ודאי לא הייתי מעריכה בחורה כזו על ש''הרגה פושע''. הייתי כן מעריכה אותה על שנאבקה והצילה את עצמה ועוד אחרות, גם במחיר פגיעה בו (גם שבר ביד היה עושה את אותה העבודה). |
|
||||
|
||||
בחברה שבה לכידה בחיים של פושע, במקרה שלנו אנס, תוביל, במקרה הטוב, לשחרורו לאחר שנים ספורות, הריגתו היא צעד חיובי במיוחד, הרבה יותר מבעולם שמתאר היינלין, שם ממילא היה הפושע מוצא להורג מאוחר יותר. כאן ועכשיו, אם היא לוכדת אותו, היא מצילה את מספר הקורבנות שהוא היה תוקף בחמש שנים, נגיד. לא רק שעדיף שתהרוג אותו, אני גם ארגיש מעט (מעט!) כעס כלפיה אם תשאיר אותו בכוונה בחיים. |
|
||||
|
||||
נו, באמת. אז תגיד שאתה מתאר מצב אופטימלי מבחינתך. זה לא המצב הקיים (אנשים היום לא שמחים כשמישהו הורג תוקף מהסיבות שציינת). העולם של היינלין הוא לא דוגמה לכלום, לאושרנו. |
|
||||
|
||||
אמרתי ''אנשים שפויים''. בדרך כלל הכוונה האמיתית של זה היא ''אנשים שחושבים כמוני.'' ''העולם של היינלין הוא לא דוגמה לכלום, לאושרנו.'' - בחרת זמן משונה להגיד את זה. |
|
||||
|
||||
דייקתי: בדרך כלל *הכוונה*, של האומר, היא "אנשים שחושבים כמוני". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |