|
||||
|
||||
בחברה שבה לכידה בחיים של פושע, במקרה שלנו אנס, תוביל, במקרה הטוב, לשחרורו לאחר שנים ספורות, הריגתו היא צעד חיובי במיוחד, הרבה יותר מבעולם שמתאר היינלין, שם ממילא היה הפושע מוצא להורג מאוחר יותר. כאן ועכשיו, אם היא לוכדת אותו, היא מצילה את מספר הקורבנות שהוא היה תוקף בחמש שנים, נגיד. לא רק שעדיף שתהרוג אותו, אני גם ארגיש מעט (מעט!) כעס כלפיה אם תשאיר אותו בכוונה בחיים. |
|
||||
|
||||
נו, באמת. אז תגיד שאתה מתאר מצב אופטימלי מבחינתך. זה לא המצב הקיים (אנשים היום לא שמחים כשמישהו הורג תוקף מהסיבות שציינת). העולם של היינלין הוא לא דוגמה לכלום, לאושרנו. |
|
||||
|
||||
אמרתי ''אנשים שפויים''. בדרך כלל הכוונה האמיתית של זה היא ''אנשים שחושבים כמוני.'' ''העולם של היינלין הוא לא דוגמה לכלום, לאושרנו.'' - בחרת זמן משונה להגיד את זה. |
|
||||
|
||||
דייקתי: בדרך כלל *הכוונה*, של האומר, היא "אנשים שחושבים כמוני". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |