|
||||
|
||||
מאז אני מסתובב עם טלאי סגול. לא נשכח ולא נסלח. |
|
||||
|
||||
כהות החושים שלך לאדם שאולץ לעזוב את ביתו היא מבחילה,ותהא הסיבה לעזיבת הבית מוצדקת ככל שתהיה |
|
||||
|
||||
קהות חושים. תודה, סליחה ושליחה. |
|
||||
|
||||
יש לי סימפטיה בשפע לאדם שנגנבה מכוניתו, אבל נגמר המלאי מיד כשהוא מתחיל לצעוק שהוא שקול לניצול שואה, או חוסם לי את הכביש. גם אם הוא סתם מסנן מתחת לאף שמה שעושים לו זה כמו רצח, דרך אגב, הסימפטיה שלי מתנדפת. |
|
||||
|
||||
איפה ראית בשרשור איזכורים לשואה\רצח? |
|
||||
|
||||
תגובה 422162 - כנראה פספסת את "יהודי לא מגרש *יהודי*" (ההדגשה במקור!) לצורותיו. |
|
||||
|
||||
מה יותר גרוע? "*יהודי* לא מגרש יהודי" או "יהודי לא מגרש *יהודי*"? שני המשפטים מביעים חוסר הסכמה והתרעמות על כך שיהודי מגרש יהודי, ושניהם מייצגים שני קטבים בזמן ובמרחב של "יהדות", או יותר נכון "יהודיות": הראשון הוא כמובן היהודיות הגלותית - זה איכשהו בסדר, והאמת די מובן, שמגרשים יהודי, אבל יתכבד נא הגוי ויעשה זאת בעצמו. השני הוא כמובן היהודיות הלאומנית, תופעה חדשה יחסית - ליהודים מותר ואפילו רצוי לגרש, אבל לא יהודים, שעדיף היה להניחם לנפשם ואולי לתת להם כתף בגירוש עממים אחרים. כמובן שהדיכוטומיה הזו היא כמו בסמל המוכר של יין ויאנג, במרכזו ממש של השחור יש לבן ולהיפך. |
|
||||
|
||||
אגב, יש גם פירוש נוסף של המשפט, והוא לא נורמטיבי אלא לוגי: אם יהודי לא מגרש יהודי, ואתה מגרש אותי, אז אחד משנינו לא יהודי. |
|
||||
|
||||
כמובן שהשני הוא הבעייתי. "לא ככה חינכו אותי" לא אומר "אף אחד אחר לא חונך בצורה ראויה," ו"בן אדם לא מענה בני אדם" לא אומר "אבל חיות כן." [*] אני לא מסכים עם ההמשך שלך לגרסה הראשונה, "יתכבד נא הגוי וגו"', זה לא ההמשך הטבעי לאוזניי. [*] - לא שהגרסה הראשונה באמת נשמעת לי טוב... רק פחות רע. |
|
||||
|
||||
וליהודים מותר לגרש יהודים אם הם מופיעים בשם ההוצאה לפועל. |
|
||||
|
||||
וודאי שליהודים מותר לגרש יהודיות, באישור הרבנות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |