בתשובה לתלמיד לשעבר, 27/10/06 15:32
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 416904
יצא לך לשבת פעם בכלא?
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 416950
דורפל, ההשוואה לא רלוונטית. כשאני אומר שבית הספר דומה לכלא, אני לא אומר שבית הספר הוא כלא, פשוטו כמשמעו. אני לא נוטה לכיוון הפרובוקטיבי, אז למען הפוליטיקלי קורקט; אם בכלא נדרשת לעבור על החוק על מנת לקבל גזר דין, במוסד לימודי, תתקבל בכל מקרה. העניין הוא שבהלך הרוח של בית הסוהר יש כוונת תחילה, וקמצוץ של מוסר שמניע אותה, בית הספר לעומת זאת, לוקה בחסר. שוב, אני ממליץ לאנשים שמוצאים את הרעיון הזה כמפתיע להכנס ללינק שפרסמתי בתגובתי הראשונה.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 416966
ההודעה שלי הייתה בתגובה ל''מעניין, בני אדם כמוצרים. כשחושבים על זה. אתה צודק, זה לא כלא. זה יותר גרוע.'' בפרט, בתגובה למשפט האחרון מהציטוט הנ''ל שלך.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 416967
שוב אני לא ברור. אתקן: לכרות אצבע לחף מפשע נשמע לי פחות מוסרי (שיעול) מלכרות יד לפושע. בלי קשר לכך, כריתת יד נשמעת לי כדבר קשה יותר מכריתת אצבע.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417027
בהתייחס למשפטים בפרט, מחוץ להקשרם, אין לי איך לענות. אולי לא הבנת מה שאמרתי לאיציק, השאלה היא לא מי סובל יותר, אלא מה הן מטרות המוסד; אדם כמוצר או אדם המרצה עונשו? במקרה כזה, אני לא חושב שיש למוסר ביטוי יותר מפורש.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417034
מה גרוע במטרה של בתי הסוהר? דרך אגב, שמתי לב שהתחמקת מהשאלה שבתגובה 416904
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417055
נדרשת עריכה, בתגובתי הקודמת התכוונתי ל"לעומת" ולא ל-"או", כלומר במקום: "אדם כמוצר או אדם המרצה עונשו?" צריך להיות: "אדם כמוצר *לעומת* אדם המרצה עונשו?". אני מקווה שהדברים יותר ברורים כעת.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417064
עדיין לא ענית לשאלה.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417092
מה זה כאן, משטרה? חקירות אישיות? וידויים תחת עינויים? הוצאות כפויות מארונות?
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417144
האייל יותר גרוע מבצפר.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417227
הרחתי ניטפוק כשהקלדתי את זה. for what its worth - ביליתי מלשון בלוי;)
בילוי נעים 418061
אבל זו הרי המשמעות המקורית של "לבלות את הזמן"! הצוקהארה הלשונית-תרבותית שבה הפך המושג "לבלות" לחיובי באמת ראויה למחקר רב-תחומי קטן.
בילוי נעים 418062
בדיוק סוג המהפך שעבר על ''חבל על הזמן''.
בילוי נעים 426328
לא נכון. ''חבל על הזמן'' זה קיצור של ''חבל על הזמן של להגיד לך עד כמה זה טוב''.
בילוי נעים 426349
ועדיין המשמעות היא הפוכה משהיתה: האובייקט המתואר היום ב"חבל על הזמן" הוא טוב.
בילוי נעים 426360
המשמעות לא הפוכה משהיתה. פעם השימוש היה להדגשה, וגם היום. היום אמנם השימוש החיובי נפוץ יותר, אבל גם השלילי עדיין קיים.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417318
אינקוויזיציה ספרדית. אל תגיד שלא ציפית לזה.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417209
לא התחמקתי מהשאלה, עניתי עליה בעקיפין. למרות שאני לא רואה שום קונטקסט ענייני שתוכל לייחס לעובדה הבאה, אדרבא - לא ביליתי זמן במעצר. מרוצה?
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417211
אני בטוחה שהוא לא חשב ש''בילית'' שם.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417230
פפף, אי אפשר עם זה. אני צריך להרשם, תגובה 417227 הייתה לַך.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417232
זה בסדר, חמודי, תירגע, באמת תהיתי אם עליי להוסיף :)...
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417275
<3
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417329
שק אשכים? הילדים של היום...
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417330
אני לא בטוח שאני מאמין לך. אתה יכול לספק הוכחות?
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417370
לספק הוכחות לשם מה?
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417374
באייל צריכים הוכחות לכל דבר שאתה אומר.
הבעיה פדגוגית, אבל מה בינתיים? 417386
תוכיח.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים