|
||||
|
||||
לא (עמוס עוז מלמד בעברית ובבאר שבע, אני למדתי בחיפה). אבל איזה יופי ששוקלים לנובל? למרות שאחרי שהוא קיבל את פרס גתה זה פחות או יותר השלב הבא. פרס גתה נחשב השני בחשיבותו אחרי הנובל, מקביל לבוקר ולפוליצר. |
|
||||
|
||||
כן, נחמד, השאלה מהם סיכוייו כשהמתמודדים מולו הם קונדרה ויוסה. |
|
||||
|
||||
לא כל כך רעים. אני לא נכנס להשוואה בין הסופרים ככאלה, אבל אם ''מקורות בשטוקהולם'' אומרים שהשנה יוענק הפרס לסופר הכותב יצירות ''מהחיים'', ובנוסף גם שיש עדיפות לסופר ממדינה הנמצאת במצב מלחמה, אזי סיכוייו של עוז משתפרים. |
|
||||
|
||||
כן, טוב, העניין הוא כמובן עם ''מדינה הנמצאת במצב מלחמה''. כי גם השניים האחרים כותבים מהחיים, בעיקר יוסה. |
|
||||
|
||||
כן, עושים חיים בצבא הפרואני, עם יחידה מובחרת כמו שממתגמ''א. |
|
||||
|
||||
התכוונתי למצב מלחמה *עכשיו*. וכמובן, ממתגמ"א! (זו תרופה נגד עצירות?) |
|
||||
|
||||
למיטב זכרוני "*שרות* מבקרות" וגו', ומכאן שממתגמ"א. ___ מעניין אם זה אותו שרות כמו ב"פנקס שרות". |
|
||||
|
||||
"*שרות* מבקרות"? "וגו"'? אנא, הרחב דבריך וישא"ק! |
|
||||
|
||||
אפשר לנסות בסביבה הזאת: תגובה 127984 |
|
||||
|
||||
נו טוב, אבל מה עם יתר ה"מגמ"א"? |
|
||||
|
||||
אאל"ט שממתגמ"א זה משהו כמו "*ש*רות *מ*בקרות ל*מ*וצבים, *ת*חנות *ג*בול ו*מ*חנות *א*חרים, אבל קראתי את הספר מזמן, כך שיכול להיות שאני מבלבל. עם או בלי פרס נובל ליוסה - מומלץ. |
|
||||
|
||||
תודה על ההמלצה. אחפש את הספר. |
|
||||
|
||||
נורא אתפלא אם עמוס עוז יזכה באחת מהשנים הבאות בפרס נובל. ראו: |
|
||||
|
||||
הציטוט שלך מן הטקסט של יוסף עוזר אווילי להחריד. |
|
||||
|
||||
יוסף עוזר מספר שישב לשיחה מרתקת עם תומש, מתרגם "סיפור על אהבה וחושך" לפולנית, שבה הוא אמר: 'אני נמצא בדילמה, אני חייב לעשות עבודת תרגום מדויקת, אבל עולה לפניי הסיפור על העיתונאי שעשה כתבה באפריקה ופתאום חברו הותקף על-ידי אריה והוא... המשיך לצלם...' ". בכלל לא אוווילי, בטח שלא להחריד. |
|
||||
|
||||
""למה עוז שיודע להתפעל ממחק של מישהו אחר (יצחק רבין ז"ל שמחק לעוז מספר מילים באחד מסיפוריו טרם פרסומו) התעקש להצהיר שהחייל בדיוק יהודי?", שואל יוסף עוזר במאמרו "על האנטישמיות". הא? |
|
||||
|
||||
תקרא את ההקשר המלא של הדברים במקור, ומי יודע אולי גם תבין: |
|
||||
|
||||
אכן, דברים כדורבנות. ראשית, בחר לו עוז האנטישמי להתגולל מראש, ללא כל הצדקה סבירה, דווקא על אותם יהודים ספורים המשרתים בצה"ל, צבא שרוב מניינו ובניינו דרוזים, צ'רקסים, בדואים ומוז'יקים למיניהם, ולהאשים אותם דווקא כשעירים לעזאזל בכל תועבה ונבלה. ויפה עשה מר עוזר שמתוך לבו פרצה מיד נהמת "j'accuse!" על פרשת דרייפוס חדשה זו, הקשה פי כמה מקודמתה. שנית, כיצד העז אותו עוז לשים את הדברים בפיה של הדודה סוניה, נשמה טובה שלא חטאה מעולם, ומי יודע מדוע בחר האל הטוב להענישה באחיין כפוי טובה שכזה? ולא זו בלבד, אלא שטרח לכתוב את דברי הנאצה הללו בעמ' 161 דווקא, פרפאזה ברורה ל-666, מספר הפורענות! והלה, אותו סופר מרושע, מסתתר לו מאחורי ה"חירות הפואטית" באופן שיד החוק לא תוכל להשיגו. ושוב חוזים אנו בעלילות הדם והפרוטוקולים של זקני ציון... |
|
||||
|
||||
האם קראת את הספר של עמוס עוז או רק את מאמרו של יוסף עוזר? המאמר איננו של מי שקרא רומן אלא של מי שמחפש "פנינים" כנשק בשנאתו לאשכנזים ושמאלנים. נדמה לי ששוש ויג ענתה יפה לעוזר וכל מילה נוספת מיותרת. |
|
||||
|
||||
מי זאת שוש ויג? לא, לא קראתי את הספר, ועדיין דבריו של עוזר נשמעים לי אוויליים להחריד. |
|
||||
|
||||
מעניין איזה תרוץ יש לך הפעם שאתה מסתתר כאילו אתה אלמוני |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |