|
||||
|
||||
מה שאתה מעוניין לכפות על כולם, ואני לא, זה לא ליברליזם, זה מידה מסויימת של סוציאליזם. שנינו בעד אסירת פגיעה. אתה בעד הכרחת אנשים לפעול למען הזולת בכל מיני דרכים. אני מסכים רק על אחת - להכריח אנשים להשתתף באותה הגנה מפני פגיעה. להכריח אותם לממן משטרה ובתי משפט, להכריח אותם להגיע לבית משפט ולמסור עדות על מקרים שהם היו עדים להם, וכו'. "...זה ליברליזם?" - במדינה ההיפותטית שלנו, היא גם לא יכולה לאכול, אם היא במקרה משותקת מהצוואר ומטה, ואף אחד לא מחבב אותה מספיק בכדי להאכיל אותה. בחזרה לאנלוגיה שלך - במדינה ההיפותטית שלנו, שתדאג שלא להכנס להריון אם היא לא יודעת בוודאות שיש מי שיעזור לה להפיל. אף אחד חוץ ממנה ומהאב לא פשע, ואני לא אטיל עליו את העונש של להכניס את הידיים לעסק ולעשות משהו שהוא לא רוצה. שוב, אני לא נגד כפיית ליברליזם, זה עיוות של דבריי. הגזען הלבן יאלץ אצלי להשתתף במימון המשטרה, שתשרת בדיוק באותה מידה שחורים ויהודים. אבל כאן נגמרת אצלי כפיית הליברליזם, בעוד אצלך היא ממשיכה ללא הגבלה, ועוברת מכפיית ליברליזם לכפיה של כל שאר הערכים שלך. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין מדוע ההבדל בין מה שאני דורש למה שאתה מסכים שצריך לדרוש הוא הבדל מהותי ולא כמותי בלבד. האם לגיטימי בעיניך, במסגרת אותה השתתפות בהגנה מפני פגיעה, לממן גם בתי מרקחת ממשלתיים שבהם ימכרו כל סוגי התרופות? |
|
||||
|
||||
למה לעשות משהו כזה? נגיד שיש רק שלושה אנשים שלא רוצים להשתתף בתוכנית הזאת. למה לא לאפשר להם? למה לגבות גם מהם תשלום על שירותי רפואה כלליים שהם לא רוצים? במקרה של משטרה ובתי משפט, זה הכרחי. לא כך במקרה של בתי מרקחת. שיקימו המעוניינים רשתות קופות חולים במנותק מהממשלה. |
|
||||
|
||||
אני אחדד הלאה - הגנה מפני פגיעה מצידם של בני אדם אחרים. אם אתה לא מסוגל לדאוג לעצמך, או פוגע בעצמך, זו לא צריכה להיות בעיה שלי. |
|
||||
|
||||
אז למה אתה צריך משטרה? |
|
||||
|
||||
''הגנה מפני פגיעה מצידם של בני אדם אחרים.'' (אחרים - שירעיל את עצמו אם בא לו.) |
|
||||
|
||||
המשטרה איננה מגנה עליך מפני בני אדם אחרים? או שהרוקח איננו בן אדם אחר? |
|
||||
|
||||
אני לא יכול לפרוץ לאנשים הביתה, לשכב בחושך ליד דלת הכניסה, לחכות שהם ידרכו לי בטעות על הגב, ולרוץ להתלונן במשטרה שהם פוגעים בי. באותו אופן, אני לא יכול לקנות ממישהו "אקמול", שהוא יגיד לי "אין לי שמץ של מושג מה זה, אני בכלל לא יודע לקרוא. התחלתי בתור דוכן פלאפל, התרחבתי לתרופות נגד קלקולי קיבה ואיכשהו הגעתי לבית מרקחת מלא", להגיד לו "אין בעיה, אני בכלל קונה את זה כי אני אוהב את הצורה והצבע", ואחר כך לטעון שהוא פגע בי, כי מסתבר שאסור ליטול את התרופה כך וכך... (כלומר, כל עוד הבקבוקון לא התפוצץ לי ביד, או משהו כזה שהוא הבטיח לי שלא יקרה [גם במרומז הולך].) והבעיה בתסריט השני היא *לא* שהוא לא הוכשר כרוקח. אני ילד גדול, ואם אני רוצה לקנות תרופות מסתם-אחד, אין שום סיבה שלא אוכל. |
|
||||
|
||||
פתאום אתה נזקק לעזרתי לצורך הגנה מפני פגיעה מצידם של בני אדם אחרים? אם אתה לא מסוגל לדאוג לעצמך זו לא צריכה להיות בעיה שלי. |
|
||||
|
||||
לפני שאנחנו נכנסים לעומק הדיון, ומסתבר שלמרות הכל אתה צודק ואני מטומטם, ענה לי בבקשה על שאלה אחת - נכון שלא קראת את ההודעות האחרות שלי? (לא צריך להתבייש, גם אני לא הייתי קורא אותן אם לא הייתי חייב.) |
|
||||
|
||||
אין צורך להכנס לעומק הדיון (גם בגלל שהמסקנה ידועה מראש) כיוון שלא מדובר כאן על ''צודקים'' מול ''טועים'' וגם לא על ''מטומטמים'' מול ''גאונים'', אלא על השקפת עולם והנחות יסוד, נושאים שהם בבסיסם של דברים, ולא מסקנות והקשים לוגיים. והתשובה לשאלה שלך היא לא. |
|
||||
|
||||
לא נכון, או לא קראת? |
|
||||
|
||||
לקח איזה 50 שעות, אבל בסוף מישהו עלה. לא נכון. |
|
||||
|
||||
חמישים שעות? עלה? על מה אתה מדבר? |
|
||||
|
||||
50 שעות מהרגע שעניתי "לא" ועד שעלה במוחו של מישהו הרעיון לשאול "לא מה?" ___ אם הייתי עונה "כן", התשובה המתבקשת היתה כמובן "כן המפקד!" |
|
||||
|
||||
נראה לי שפשוט אף אחד לא התעניין. |
|
||||
|
||||
שמת לב שלי ולבור ביישן יש את אותו הדוא"ל, נכון? |
|
||||
|
||||
גם כאן התשובה היא לא. |
|
||||
|
||||
מאותה סיבה שאי אפשר לאפשר לבן-אדם להתחייב שלא לתבוע איש, ובתמורה לוותר לו על החלק היחסי מהמסים שלו שמוקדש למערכת המשפט. |
|
||||
|
||||
מאותה הסיבה שאי-אפשר לאפשר לבן אדם שלא להשתתף במימון התוכנית ''שולחן לכל אזרח'', לא להנות ממנה ולא לממן אותה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |