|
||||
|
||||
ואם כבר, אז טרחתי והצצתי בתשובה של ר' משה פינשטיין שאתה מביא כדוגמה להתיחסות סובלנית כלפי הומוסקסואליות, וגיליתי שהיא רחוקה מזה. כל התשובה עוסקת רק באיך להימנע מהתשוקה ההומוסקסואלית, ובין היתר נאמר שם כך: "והנה ראשית הידיעה דחומר האיסור דסקילה וכרת וגם שנקרא תועבה והוא מחטאים המגונים ביותר ואף בני נח נצטוו על זה... הגנאי אף לבני אדם שכל העולם אף הרשעים מבזין לבעלי עבירה דמשכב זכור ואף בעיני הרשע השני שעושה עמו העבירה הוא מזולזל ובזוי... וכמו כן היא עצה טובה נגד תאות עבירה מגונה ובזויה זו שלבד שהוא נגד התורה באיסור חמור היותר גדול הוא גם נגד עצם האנושיות שנעשה שפל ובזוי בתכלית השפלות, ולא רק שהוא גנאי הוא גם גנאי היותר גדול לכל משפחתו." מה יש לומר, אם זה הטקסט שאתה מנסה ללמוד ממנו סובלנות, מה כתוב בטקסטים היותר קנאיים? |
|
||||
|
||||
הוא שאמרתי, הרב פיינשטיין משיב בהתאם לממצאי המחקר המדעי-הרפואי של זמנו על ההומוסקסואליות וטוען בגדול שאין בידינו להועיל להומוסקסואלים המבקשים לעצמם היתר. האיסור חמור, אבל הדרך מכאן ועד להתייחסות אלימה כלפי החוטא ההומוסקסואל רחוקה היא. יש להבדיל בין חומרת החטא ובין היחס הראוי לחוטא. |
|
||||
|
||||
וכי מפני שהוא לא תומך באלימות אלא רק כותב עד כמה משפיל ומבזה להיות הומוסקסואל הוא כבר סובלני? |
|
||||
|
||||
השאלה היא אם אליבא דאורי אותו רב הוא סבלני האם אורי עצמו "האזוב" הוא לפחות סבלני כמו הרב ההוא והאם הוא אורי מוכן להפגין פה את הסבלנות שלו? |
|
||||
|
||||
הרב פיינשטיין מתאר מציאות של התייחסות חברתית כלפי הומוסקסואל כרווח בזמנו באמריקה הגדולה. |
|
||||
|
||||
מה הבעיה עם זה? אני יכולה לחשוב שמשפיל להיות מוסכניק, אבל אין לי בעיה שהמוסכניקים ינהלו את עסקיהם ויחיו את חייהם. בהחלט אפשר לקרוא לזה סובלנות (אלא אם אתה מחפש קבלה, השלמה או אמפתיה כלפי הומוסקסואלים, אבל כל אלה הן לא סובלנות). |
|
||||
|
||||
את באמת חושבת שיש מקום להקבלה בין אמצעי פרנסה (לעיתים קרובות מתוך חוסר ברירה וקשיי ניעות חברתית, לכן קצת מוזר לדבר על "אין לי בעיה שינהלו את עסקיהם...") לבין נטיה מינית? ומה עם סבל? ומה עם זונה? זונה לא נעשתה זונה משום שזוהי הנטיה שלה, לא כן הדבר עם סוג החיים הרגשיים-מיניים שההומוסקסואל מנהל, זה שונה בכל הפראמטרים. |
|
||||
|
||||
נראה לי שמה שברקת באמת התכוונה לומר הוא שהיא חושבת שמשפיל להיות גיק (שזה אורח חיים בערך כמו הומוסקסואליות - בפרט חיי המין, או ליתר דיוק היעדרם), אבל היא ריחמה עלינו. |
|
||||
|
||||
רחמי אלוהים, זה מה שאתם צריכים, ולא את הרחמים שלי! |
|
||||
|
||||
האמת היא שהומוסקסואלים מקיימים יחסי מין הרבה יותר מסטרייטים. ולסביות הרבה פחות. |
|
||||
|
||||
כלומר, ככל שעולה אחוז הנשים הנדרש לתשמיש, כך יורדת תדירותו. מעניין. |
|
||||
|
||||
אתה יודע, יש פי שתיים יותר סיכוי שמישהי תגיד ''לא הערב. כואב לי הראש...'' |
|
||||
|
||||
מדד יותר מדיוק מאחוז הנשים, הוא רמת הטסטוסטרון - אצל נשים וגברים כאחד הוא קובע את מידת החשק המיני, ואצל נשים רמתו נוטה להיות נמוכה מאצל גברים. |
|
||||
|
||||
על מה מבוססת "אמת" זו? מחקרים? מחשבות אישיות? בדיקה בסביבה? |
|
||||
|
||||
אוף. קח דוגמה אחרת: אני חושבת שמשפיל להיות אתיופי - כולם מסתכלים עליו ברחוב כי הוא שחור, האיידס שכיח מאוד בקהילה הזו ועוד. עם זאת, אין לי שום בעיה עם קיומה של קהילה אתיופית גדולה בישראל. לכן, אני סובלנית (לא מקבלת אותם, לא אוהדת אותם, אבל סובלנית). |
|
||||
|
||||
המממ... אם הייתי שומע שהאפיפיור נאם והסביר כמה בזוי להיות יהודי, שאפילו היהודים עצמם יודעים שהם בזויים ושקיומם כיהודים הוא מנוגד לכל מה שהוא אנושי, שהם יהודים לא כי הם מאמינים ביהדותם אלא רק כדי להימנע מלקבל את האמונה בישו המושיע, מה הייתי חושב? נכון שבניגוד לחלק מקודמיו הוא לא היה מעודד את המאמינים לקחת גרזינים, קלשונים וסכינים ולצאת לערוך פוגרומים, אבל לא הייתי מביא דווקא אותו כדוגמה לסובלנות בין-דתית. |
|
||||
|
||||
זו כבר מסקנה שלך. אני ניסיתי להראות שיש הבדל ומרחק בין (חוסר) סובלנות לבין הסתה לאלימות. אגב, תתפלא לדעת כמה יהודים ישראלים חושבים שבזוי להיות ערבי, ובכל זאת מקיימים קשרים אישיים (קורקטיים) ויוצאים ובאים בחברת ערבים, במקומותיהם. זו בהחלט סובלנות בעיני. הגישה הזו לא מיתרגמת לאלימות (מקסימום לחוסר גינוי של אלימות כלפי ערבים כשאחרים מבצעים אותה...). |
|
||||
|
||||
ההקבלה שאת/ה עורך/כת בין דבריו של הרב פיינשטיין על ההומוסקסואלים לבין דברי האפיפיור על היהודים - היא עוד עדות לכך שאתה תלוש מקרקע המציאות והסובלנות הלא היא *ממך והלאה* וכלל לא ממי שנדמים בעיניך כבלתי סובלניים. |
|
||||
|
||||
איך היא מעידה זאת עלי? |
|
||||
|
||||
פשוט ביותר: בעוד שבנצרות ישנם ציווים להרוג להשמיד ולאבד את היהודים בפזורותיהם האירופאיות, ביהדות אין כל מצוות שכאלה ביחס להומוסקסואלים. ישנו רק האיסור החמור בתורה וגינוי חברתי מובן כלפי עוד סוג של גועל נפש. מכאן שכל ההקבלה שלך בין השניים היא פרי דימיונך בלבד ואין לה כל קשר למציאות או להסקת מסקנותך. |
|
||||
|
||||
במחילת כבוד אלמוניותו, יש לכבודו שלוש טעויות: 1. אין ולא היה בנצרות שום ציווי על השמדה של היהודים, רק בנאציזם היה. זה מה שאיפשר ליהודים להתקיים בקרב נוצרים למעלה מאלף וחמש מאות שנה. 2. יש ויש ביהדות מצוה להרוג את ההומוסקסואלים, גם אם בימינו היא בטלה. 3. כל הנ"ל כלל אינו רלבנטי משום שהאפיפיור כלל לא אמר את הדברים שכתבתי, ואני כתבתי אותם רק במסגרת ניסוי מחשבתי. לכן כתבתי "*אם* הייתי שומע שהאפיפיור אמר כך וכך". כל המטרה היתה להראות שמי שאומר דברים כאלה אינו יכול להיחשב כסובלני, ולצורך זה גם אפיפיור דמיוני הוא מספיק טוב. |
|
||||
|
||||
1. ובדיוק בגלל שאין כל ציווי כזה בנצרות, היהודים שחיו בקרבם סבלו את אינקוויזיציות, גירושים, שמד ושואות במשך אלפי שנים. 2. יש ביהדות גם ציווי כמו "עין תחת עין", אבל מעולם לא היתה כוונתו כפשוטו של מקרא. 3. כאמור, ההשוואה הבידיונית הזאת שלך היא יותר מדיבילית. |
|
||||
|
||||
1. האינקויזיציה פעלה (ככלל) כנגד מומרים וכנגד נוצרים שסטו מהדרך, לא כנגד יהודים. את היהודים (שלא היו מוכנים להמיר) גרשו. גרוש שונה קצת מהשמדה, בעיקר בכך שכבודו ואנוכי מסוגלים לשבת מול המחשבים ולדון בשאלות כאלה בניחותא, בעוד שאילו הושמדו אבותינו היינו מתקשים מעט בכך. אם כבודו טוען שהיה צו נוצרי להשמיד את היהודים, הוא מוזמן להביא לי ציטוט או קישור להנחיה כלשהי של אישיות כנסייתית בכירה (מדרגת בישוף, נניח) באיזשהו זמן באלפיים השנה האחרונות לעשות זאת. הניחוש שלי הוא שכבודו יצליח בכך בערך כפי שמר אורי פז הצליח להביא סימוכין לטענתו שרבנים חרדיים חשובים התבטאו בפומבי כנגד הדקירה והדוקר בשנה שעברה. 2. אין מחלוקת שדין המוות על הומוסקסואליות הוא כפשוטו, בניגוד לעין תחת עין. כדי לשכנע את כבודו, אביא לו ציטוט מן הרמב"ם (הלכות איסורי ביאה, פרק א' הלכה י"ד). אני מקווה שהרמב"ם מקובל על כבודו כדמות הלכתית בעלת סמכות לא פחותה מהרבנים החרדיים של היום. וכך אומר הרמב"ם:"הבא על הזכר או הביא זכר עליו, כיון שהערה [החדיר את ראש האיבר, ת"נ] - אם היו שניהם גדולים נסקלים שנאמר 'ואת זכר לא תשכב', בין שהיה בועל או נבעל". 3. לטיעון המוחץ הזה אין בפי תשובה. כבודו מנצח כאן בנוק אאוט. |
|
||||
|
||||
1. אמנם נכון שהאינקוויזיציה, המוסד השיפוטי של האפיפיור שהוקם בימי הביניים כדי להילחם בכופרים, כנראה הרג כ-2,400 בני אדם בספרד ומעט יותר מ-1,700 בפורטוגל - לטענת ההיסטוריונים של הוותיקאן. אולם מאז מיסוד האינקוויזיציה במאה ה-13, ורשמית מאוחר יותר, ב-1478 הוקמה "האינקוויזיציה הספרדית" כמכשיר נגד האנוסים היהודים. בספרד הקימו המלכים פרננדו ה-5 מאראגון ואיזבלה ה-1 של קסטיליה אינקוויזיציה מיוחדת ששפטה יהודים מומרים (Conversos) שהתנצרו בעל כורחם ונותרו בספרד לאחר צו הגירוש שנחתם ב-31.3.1492; זו המשיכה לפעול גם אחרי תום משפטי האינקוויזיציה האפיפיורית בשאר חלקי אירופה. התופעה של שריפה על המוקד (אוטו דה פה) בכיכרות הראשיות בערי ספרד היתה אז חזיון שכיח. אגב, כבר קיבלת תשובה שהעיתונות החרדית איננה נגישה ברשת בכדי שיקשרו אותך מכאן לידיעה או פישקוויל ספציפי המגנה את הדקירה במצעד האחרון. מה גם שכבר הבאתי על כך באייל בזמנו והזמנתי אותך לחפש במנוע. הזמנתי בתוקף. 2. ההלכה הזאת של הרמב"ם יש לה תנאי מוקדם, המופיע באותו פרק בהלכות ביאה, בהלכה ב' (עליה דילגת לך כאילו כלום), ושם נאמר במפורש: "אותן העריות שיש בהן מיתת בית דין, ***אם היו שם עדים והתראה ולא פירשו ממעשיהן*** - ממיתין אותן מיתה האמורה בהן" (בתורה). כלומר, שלושה תנאים מוקדמים: א'-ב'. אם אין עדים ואין התראה, ולרוב אין לעבירות של חדר המיטות התראה מראש של שני מתריאים בפומבי מספר פעמים על חומרת החטא ורק אם יש בנוסף להתראה שני עדים למעשה החטא עצמו, הרי שרק אז, ואך וארק אז, העונש חל על החוטאים. בהלכה ג' שם הרמב"ם אפילו מציין שאם החוטא היה "תלמיד חכם - אין ממיתין ולא מלקין עד שתהיה שם התראה"! ג'. בתנאי שהחוטאים ממשיכים לחטוא באותו חטא באופן המעיד על עקביות רבה. ורק במידה והאיש אינו שומע לתוכחות המוסר המשמיעים לאוזניו ברכי נועם ("דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום", נאמר על התורה) האיש מובא לבית הדין ושם מחפשים הדיינים כל דרך על מנת שלא להענישו ומטילים ספקות רבים בעדותם של העדים ומבליטים כל סדק בגירסתם הסותרת, על מנת שלא להענישו. להווה ידוע שמזה כאלפיים שנה שאין לנו "כנסת ישראל" היושבת על מדין. ומאז, העונש ניתן בידי בורא העולם בדרכים המועדפות עליו, מי החייב "סקילה" (לא עלינו מוות בתאונת דרכים, למשל) ומי עונש אחר, קל יותר. "הכול לפי המעשה שהוא עושה". עם זאת, נשאלת השאלה עד כמה בזמן שהיתה סנהדרין לפני כאלפיים שנה ההלכה הזאת הייתה ברת יישום? לא רק שהציווי הזה אינו בתוקף, גם כאשר היה בתוקפו המקראי, הוא בוצע הלכה-למעשה בהתאם לתנאים המוקדמים של שני עדים והתראה ופסיקת הוצאה להורג של דיינים היושבים על מדין, מה שהיה נדיר אם בכלל. חכמינו ז"ל גילו לנו ש"בית דין שהיתה מוציאה גזר דין מוות אחת לשבעים שנה – נחשבה לבית דין קטלנית" (תלמוד בבלי, מסכת סנהדרין). 3. את האנרגיות המיותרות שלך תשאיר למשפט אחר המצפה לך ביום כיפור הממשמש ובא. |
|
||||
|
||||
אפשר לדעת איפה בדיוק בתלמוד הבבלי מופיע הציטוט הנ"ל ? אולי התכוונת למכות, ז,א "סנהדרין ההורגת אחד בשבוע נקראת חובלנית רבי אליעזר בן עזריה אומר אחד לשבעים שנה רבי טרפון ורבי עקיבא אומרים אילו היינו בסנהדרין לא נהרג אדם מעולם רשב"ג אומר אף הן מרבין שופכי דמים בישראל" |
|
||||
|
||||
הרוב בציטוט שהבאת גורס שאחת לשבעים שנה, אם בכלל. דעתו של מיעוט אינה רלוואנטית למציאות. |
|
||||
|
||||
ראו נא גם ראו. האייל האלמוני השיל את גלימת האלמוניות שלו, ומתחתיה התגלה - הפתעה, הפתעה - אורי פז. איש לא העלה זאת בדעתו. 1. אם כן, אתה מסכים איתי: האינקויזיציה פעלה לא נגד יהודים אלא נגד מומרים. מי שלא הסכים להתנצר גורש. לא מצאת שום רמז לחובה כלשהי להרוג יהודים. יפה. לגבי הידיעה העיתונאית או הפשקוויל: חיפשתי את המילים "הומוסקסואל", "דקירה" ו-"מצעד" (אחת מהן) עבור כותבים שמתחילים ב-"אורי" (אבל לא עבור אלמונים). לא מצאתי התיחסות לידיעה כזו או להתבטאות של רב חרדי כלפי הארוע. כיוון שאתה בלי ספק יודע מה כתבת והיכן כתבת את זה (או לפחות מה לחפש כדי למצוא), אנא אל תמתח את עצבינו ומצא לנו את התגובה. עוד לפני שתטרח לעשות זאת, אתה מוזמן גם לספר מי היה הרב ומה בדיוק הוא אמר - הרי אתה יודע זאת מידיעה אישית, אז למה לא לשתף? 2. אני מסכים איתך שבפועל לא נהגה המתת הומוסקסואלים (או כל אחד אחר, למעשה). למרות זאת, כבר כתבתי קודם: העובדה שהמצוה בטלה בפועל אינה משנה את החיוב העקרוני. כתבת קודם כאלמוני שהנצרות חייבה הריגת יהודים והיהדות לא חייבה הריגת הומוסקסואלים; כעת דומה שאתה מסכים איתי שהעובדות הן אחרות. היהדות חייבה הריגת הומוסקסואלים, אם כי סייגה זאת באופן שהופך את הענין לבלתי מעשי. שוב יפה. 3. אילו אנרגיות מיותרות? בסה"כ הודיתי שלטענה שלך לגבי הדביליות שלי אין לי תשובה. בסוג הזה של ויכוח אתה מביס אותי בגדול (כנראה בזכות ניסיון רב). לגבי המשפט ביום כיפור, נדמה לי שאתה דווקא צריך לחשוש קצת. גניבת דעת באמצעות התחזות לאלמוני, כינויי גנאי וכיו"ב אינם בדיוק דברים שההלכה מעודדת אותם. |
|
||||
|
||||
אתה שופך את דמו של מר פז על לא עוול בכפו. נראה שההתגוללות עליו הפכה להיות הספורט ההפופולרי ביותר באתר האנטישמי הזה, וכל זב ומצורע מרשה לעצמו לנקוט לשון שיקוצים כאחרון השגרנים בשוק-בק של ויינעט. כנראה מדובר שוב בדיסוננס קוגניטיבי של פורקי העול הפוחזים שאינם מסוגלים להביט נכוחה אל האמת אפילו בעיצומם של הימים הנוראים. ראשית, אין לך שום בדל של הוכחה שהאדון פז הוא הוא האלמוני בעל שלושת הסעיפים, ושנית אותו אלמוני לא האשים אותך בדביליות אלא בדיביליות שהוא מושג שונה לגמרי כפי שכל דיביל יודע, ודי לפחימה. צום קל. |
|
||||
|
||||
הי הי, אני מבקשת למחות! התגובות מקודם היו שלי ואורי פז התערב בינינו, כנראה למראה הבערות שלך. אני כמובן נוטה להסכים איתו, אבל לא לגמרי. |
|
||||
|
||||
איילים אלמונים הננו, בלי מדים, וסביבנו אלמוניות כואבת. כולנו גוייסנו להגן על החרדים, משורה משחרר רק המוות. בימים כה קשים של טיעונים חלשים, אין חשש שניתפס לייאוש: בערים, בכפרים, את דגלנו נרים, ונצעק: אתה דיביל! זה קשקוש! |
|
||||
|
||||
בכלל לא הגנתי על החרדים. רק העמדתי אותך על טעותך, אבל מי ישווה לך? ועד שאתה מערער על זכותי לאלמוניות, הייתי מציעה לך להשיל את מדיך עם תשע הנשמות. לא מספיק לך להיות מגיב אלמוני אחד, תשעה כובעים חבשת לך? קשוט עצמך וגו' ושיהיה ברור, בינתיים הטיעונים החלשים הם בעיקר שלך. לאורי פז יש פה ושם קשקושים כמובן, אך נדמה לי שדווקא הפעם הוא הצליח להעמיד אותך במקום. כאילו מה, היהודים לא הוכרחו, כל היהודים בספרד, להתנצר על פי חוק? אז לבוא ולטעון שמדובר רק במומרים ולא ביהודים, זה מעיד עד כמה חלשים לא הטיעונים שלך אלא הראש שלך. ונניח שאורי פז יביא לפניך שורה של רבנים חרדים מובילים שגינו את הדוקר במצעד הגאווה אשתקד, מהיכרותו האישית וכו', האם הדבר ישביע את רצונו של מי שלא מבין שאין לינקים לעיתונות חרדית ושהפישקאבילים תולים בלוחות המודעות ולא ברשת? מסופקני. |
|
||||
|
||||
הבה נחזור לכינוי "הוד מעלת אלמוניותך". אם כן, כבודו (שכמובן אינו אורי פז) בא רק להעמיד אותי על טעויותי. אמנם, בינתיים התברר שדווקא טענותיו של כבודו - ואצטט: "בנצרות ישנם ציווים להרוג להשמיד ולאבד את היהודים בפזורותיהם האירופאיות, ביהדות אין כל מצוות שכאלה ביחס להומוסקסואלים" - הן הבל ורעות רוח (וגם מר פז עצמו בתגובה שהגיב לא הצליח לאשש אותן), אבל הדבר לא יפריע לכבודו לחוות את דעתו שפז "הצליח להעמיד אותי במקום". זכותו של כבודו לחשוב כך, כמובן. בינתיים עלתה בי תמיהה מסוימת, וכדי לבדוק אותה הסתייעתי במנגנון החיפוש. אם כן, מר פז הגיב באייל בתאריך 19/9 עד השעה 22:35. לאחר מכן לא התפרסמו תגובות בשמו במשך שישה ימים תמימים, עד 25/9 בין השעות 13:11 עד 14:19, ושוב הפסקה עד למחרת 26/9 בין השעות 18:09 עד 18:37 ועוד הודעה ב-21:55 באותו יום. תגובותיו של כבוד אלמוניותו אלי, לעומת זאת, נשלחו במועדים האלה: 25/9, בשעה 13:19; 25/9, בשעה 14:34; וב-26/9 בשעה 18:24, כלומר באותן שעות בדיוק בהן עסק מר פז בכתיבת תגובות. כמובן, רק אוויל או רשע מרושע יחשוב שצרוף המקרים המתמיה הזה מעיד שאורי פז הוא אשר כתב את התגובות תחת השם "האייל האלמוני". אני בטוח לגמרי שיש לצרוף המקרים הזה הסבר משכנע (טלפתיה אולי). בכל אופן, אם כבודו במקרה מכיר או פוגש את מר פז, ימסור לו בטובו המלצה חמה ממני: אני ממליץ למר פז להמנע מלשחק בבורסה. אחד הדברים הנחוצים לשחקן בבורסה הוא היכולת להבין מתי הוא מתחיל להפסיד, ועדיף לחתוך את ההפסדים וללכת מאשר להשאר ולהעצים אותם. דומני שמר פז לא ניחן ביכולת הזו. |
|
||||
|
||||
אני מתעקשת על כך שאין ביני לבין מר פז כל קשר, מטוב ועד רע. במקום להשתעשע במנוע החיפוש, כדאי באמת שתתייחס לגופם של דברים. להצביע על תבוסת היריב מתוך התעלמות כבת יענה מטיעוניו מנגד, מעיד עליך את שאתה מייחס לשנינו. אני מבינה את המצוקה הקשה שלך בדיון, הגורמת לך לסטות מהנושאים הנדונים לשוליים הסהרוריים של מיהו המגיב האלמוני וכמה נשמות יש לו? ומה פתאום שמישהו יעז בכלל לחשוב קצת כמו אורי פז? אך כל נסיבות התזמון של התגובות של שנינו, במידה ואלה אכן נכונים אם בכלל, הן פרי הדימיון שלך בלבד. באותם הימים שמר פז נעדר מהאייל, הגבתי לפחות עשר תגובות בדיונים האחרונים. |
|
||||
|
||||
טוב, נראה אם תגיבי הערב ואז נדע. |
|
||||
|
||||
מה שתגידי. גמר חתימה טובה. |
|
||||
|
||||
חבל, גם אני שמתי לב לסמיכות מועדי המשלוח במקרה הנוכחי ובמקרים קודמים, ואתה ואני בטח לא היחידים. בכך שעכשיו הבאת לתשומת ליבו של מר אלמוני את העובדה שיש המבחינים בכך - ייתכן שתביא אותו לידי משנה זהירות ותחסוך מאיתנו את הכיף הזה בעתיד. היו שלום, תענוגות הרשע. |
|
||||
|
||||
אני לא שמתי לב עד שקראתי את רב הנשמות הידוע, אבל ''התעלמות כבת יענה מטיעוניו מנגד'' הוא מבנה משפטי שרק מגיב אחד כאן מסוגל לו. |
|
||||
|
||||
שטויות, את/ה פשוט סובל/ת מקיקוננס דוסניטיבי. |
|
||||
|
||||
קיקוננס דוסניטיבי? זה מה שיוצא כשמצרפים את אגו"י וטיבי לשבט הקיקויו? |
|
||||
|
||||
יפה מאוד! |
|
||||
|
||||
כלומר צדקתי? אז יש איזו תרופה? |
|
||||
|
||||
ליהודים שהמירו את דתם קראו מאראנוס. אמנם בוויקי כתוב שאנסו אותם להמיר את דתם, אך היתה בספרד תנועה די רחבה של המרת דת מרצון, מתוך תחושה של היותם חלק מהחברה הספרדית והמחשבה שהמרת הדת תתן להם להתערות בחברה הסובבת. לרוע מזלם היתה תגובה בעלת סממנים גזעניים והאינקוויזיציה הספרדית היתה ייחודית בכך. |
|
||||
|
||||
מה עניין ויקי לכאן? אתה מפקפק באמיתות הצו של פרדיננד ואיזבלה, אשר הורה ליהודים להתנצר או לעזוב? או שזה איננו אינוס להמרת דת בעינך, משהו כמו "המשכנע" של דיימון רניון? |
|
||||
|
||||
מעט מספרי ההיסטוריונים שיש בארון הספרים שלי, לא ידעו לספר לי על כל "תנועה רחבה של המרת דת מרצון, מתוך תחושה של היותם חלק מהחברה הספרדית והמחשבה שהמרת הדת תתן להם להתערות בחברה הסובבת". ככל הנראה התבלבלת עם יהודי גרמניה במאות ה-19 וה-20. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שגם גנדי דיבר על טרנספר מרצון. אני מציע לא לקחת את המילה -מרצון - כפשוטה. |
|
||||
|
||||
היו גם שנים, כמדומתני, של ''מלווה חובה מרצון''... |
|
||||
|
||||
זה כמובן לא מדויק - שוכב משכב זכר חייב מיתה. אבל בפואנטה את צודקת: הומוסקסואל לא שונה מבחינת העונש ממי שמעשן בשבת. |
|
||||
|
||||
הרב פיינשטיין משיב "בהתאם לממצאי המחקר המדעי-הרפואי של זמנו"? מוזר מאוד. לאיזה זמן אתה מתכוון? עכש"י, הרב נפטר ב-1986, לא בימי הביניים. ההומוסקסואליות הוצאה מן ה-DSM בתחילת שנות השבעים, אז מה הדיבורים על "להועיל להומוסקסואלים" (לא מבחינה דתית אלא בהתייחס ליומרה המדעית-רפואית שאתה מייחס)? |
|
||||
|
||||
למה כוונתך ב"ההומוסקסואליות הוצאה מן ה-DSM בתחילת שנות השבעים"? |
|
||||
|
||||
המדריך למחלות ''נפש''. |
|
||||
|
||||
מה היה זמנו של הרב פיינשטיין? |
|
||||
|
||||
אורי קצת מגזים, בראשית המאה ה-20 היה הרב פיינשטיין בן 5, וספק רב אם פסק אז הלכות או קבע כבר את דעתו בנושא ההומוסקסואליזם. |
|
||||
|
||||
ממתי ל"בראשית המאה ה-20" הכוונה רק לשנת 1900 ? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |