|
||||
|
||||
לא, זה לא היה סכסוך מזויין, וברור לעין כל שזה לא היה סכסוך מזויין במובן אליו התכוון שוקי. הוא בוודאי שמע על מרד גטו ורשה, ולך יש היכרות מאוד אינטימית עם העלמה המצויינת, מיס "דמגוגיה". בחורה עלא כיף כיפאק שאתה מרבה להשתמש בשירותיה הטובים. סעיף "אנלוגיה שקרית". |
|
||||
|
||||
טעות שלי, לא ידעתי שמותר להגדיר מחדש מושגים מוכרים (סכסוך מזויין) במסגרת הדיון. רק שאני ארד לסוף דעתך, אתה חושב שזה לא היה סיכסוך או שהוא לא היה מזויין ? |
|
||||
|
||||
אין לי אלא להצטרף לדעת האייל האלמוני. יש כאן דוגמה מובהקת של אנלוגיה שקרית. אחת הצורות של אנלוגיה שקרית היא ההתעלמות מעיקרו של עניין והצמדות לזוטי העניין ולאנלוגיות קלושות ותלושות. הרי עיקר טענתי היה שאם אתה פוסל ולו באופן תאורטי פתרונות של פשרה ומעדיף מכל מיני טעמים הכרעות בכוח מזויין, עמדתך כאשר אתה בא לטעון כנגד פגיעות ב"זכויות האדם" שלך נגועה בהיפוקריטיות. האם לעניין מרד גטו ורשה יש איזושהי רלאבנטיות לטענה הזו? אם להשתמש במטבע שלך, אפשר לציין כי איפיון המרד בגטו ורשה (או כל היבט אחר של שואת יהודי אירופה) כ"סכסוך מזויין" היא עניין קרוב מאוד להכחשת השואה. |
|
||||
|
||||
אין כאן אנלוגיה שקרית כי אין כאן אנלוגיה כלל. לא השוותי שום דבר ולא הגבתי לגבי נכונות עיקרם של דבריך. לקחתי משפט אחד, שולי ככל שיהיה, מדבריך והראתי שהוא שגוי. המשפט האחרון שלך תמוה בעיני, מרד גטו ורשה היה סיכסוך מזויין, כמו עשרות ומאות סיכסוכים מזויינים אחרים בהם עמדו יהודים ונרדפים אחרים אל מול הצורר הנאצי. בוודאי שאין בכך הכחשת שואה (אלא אם מושג זה גם כן מומצא מחדש במסגרת הדיון). |
|
||||
|
||||
אמור מעתה שגם שוד בנק הוא סכסוך מזויין. מרד גטו ורשה הוא פרשה מעניינת מאוד בפני עצמה, אבל אם חפשת משהו שהוא רחוק מכל פרוש סביר של המונח ''סכסוך מזויין'', מצאת אותו. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |