|
||||
|
||||
"ששום סכסוך מזויין אינו מאבק בין צודקים ומנוולים" - על מרד גטו ורשה שמעת ? האם זה לא היה סיכסוך מזויין ? |
|
||||
|
||||
לא, זה לא היה סכסוך מזויין, וברור לעין כל שזה לא היה סכסוך מזויין במובן אליו התכוון שוקי. הוא בוודאי שמע על מרד גטו ורשה, ולך יש היכרות מאוד אינטימית עם העלמה המצויינת, מיס "דמגוגיה". בחורה עלא כיף כיפאק שאתה מרבה להשתמש בשירותיה הטובים. סעיף "אנלוגיה שקרית". |
|
||||
|
||||
טעות שלי, לא ידעתי שמותר להגדיר מחדש מושגים מוכרים (סכסוך מזויין) במסגרת הדיון. רק שאני ארד לסוף דעתך, אתה חושב שזה לא היה סיכסוך או שהוא לא היה מזויין ? |
|
||||
|
||||
אין לי אלא להצטרף לדעת האייל האלמוני. יש כאן דוגמה מובהקת של אנלוגיה שקרית. אחת הצורות של אנלוגיה שקרית היא ההתעלמות מעיקרו של עניין והצמדות לזוטי העניין ולאנלוגיות קלושות ותלושות. הרי עיקר טענתי היה שאם אתה פוסל ולו באופן תאורטי פתרונות של פשרה ומעדיף מכל מיני טעמים הכרעות בכוח מזויין, עמדתך כאשר אתה בא לטעון כנגד פגיעות ב"זכויות האדם" שלך נגועה בהיפוקריטיות. האם לעניין מרד גטו ורשה יש איזושהי רלאבנטיות לטענה הזו? אם להשתמש במטבע שלך, אפשר לציין כי איפיון המרד בגטו ורשה (או כל היבט אחר של שואת יהודי אירופה) כ"סכסוך מזויין" היא עניין קרוב מאוד להכחשת השואה. |
|
||||
|
||||
אין כאן אנלוגיה שקרית כי אין כאן אנלוגיה כלל. לא השוותי שום דבר ולא הגבתי לגבי נכונות עיקרם של דבריך. לקחתי משפט אחד, שולי ככל שיהיה, מדבריך והראתי שהוא שגוי. המשפט האחרון שלך תמוה בעיני, מרד גטו ורשה היה סיכסוך מזויין, כמו עשרות ומאות סיכסוכים מזויינים אחרים בהם עמדו יהודים ונרדפים אחרים אל מול הצורר הנאצי. בוודאי שאין בכך הכחשת שואה (אלא אם מושג זה גם כן מומצא מחדש במסגרת הדיון). |
|
||||
|
||||
אמור מעתה שגם שוד בנק הוא סכסוך מזויין. מרד גטו ורשה הוא פרשה מעניינת מאוד בפני עצמה, אבל אם חפשת משהו שהוא רחוק מכל פרוש סביר של המונח ''סכסוך מזויין'', מצאת אותו. |
|
||||
|
||||
גודווין! הפסדת. |
|
||||
|
||||
לא ממש. "חוק גודווין (ידוע גם כחוק גודווין להקבלות נאציות) הינו אמרה בתרבות האינטרנט שטבע מייק גודווין ב-1990. החוק קובע כי: ככל שדיון מקוון מתארך, ההסתברות שתתקיים הקבלה הקשורה לנאצים או היטלר מתקרבת לאחת. " ויקפדיה. אני לא הקבלתי כלום לנאצים, בטח שלא את הסיכסוך שלנו עם הערבים, אלא יצאתי נגד הקביעה המכלילה שאין סיכסוכים בהם צד אחד צודק לחלוטין והשני טועה. נ.ב. "בנוסף, כל מי שמצהיר שחוק גודווין תקף עבור דיון מסוים "מפסיד" אף הוא בדיון, משום שהזכרת החוק באופן מפורש נחשבת פסולה." שם. |
|
||||
|
||||
באייל נהוג להשתמש בחוק גודיווין המורחב, תגובה 130099 |
|
||||
|
||||
זה למעשה שולל כל שימוש במלה"ע II כאסמכתא או דוגמא היסטורית (להוציא אולי את חלקה של יפן במלחמה, למרות שגם שם מישהו יזכיר מי היו בעלי בריתה). נשמע לי נוקשה מדי, אני מצביע נגד. (הצעת פשרה : מעתה, הפותח בויכוח יכול להכריז מראש אם הוא מאסכולת השכ"ג או מהאסכולה שלי, כאשר מי שנכנס לדיון איתו מחוייב לכללי האסכולה. נ.ב. אצלי חייבים להביא ראיות אם קיימות ברשת). |
|
||||
|
||||
ההפרדה שאתה עושה בין אסכולת שכ''ג לזו שלך מזכירה לי ימים אפלים באירופה, כשאנשים הופרדו זה מזה עפ''י קריטריונים שרירותיים. תתבייש. |
|
||||
|
||||
:-) הקבלות עדיין אסורות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |