|
||||
|
||||
אם לדעתך "הכפייה האוסרת נישואין העלולים להביא לדגנרציה גנטית היא מוצדקת ומנומקת.", האם גם עיקור של אנשים בעלי בעיות גנטיות הוא מוצדק ומנומק? בסופו של דבר, איסור נישואין בין קרובי משפחה מטפל בבעיה שהיא זניחה יחסית לעובדה שאנשים פגומים גנטית עלולים לקיים יחסי מין (עם כל מי שרק תרצה) ולהעביר בכך את הפגמים שלהם הלאה. |
|
||||
|
||||
באמת יש גבול מסויים לאיסורים. איסור נישואים בים אב לבת הוא סביר ונדמה לי שאפילו לא כל כך נחוץ כי לא יתקיימו נישואים כאלה. באשר לנישואין בין בני דודים וכו'- צריכה להיות הסברה נרחבת ויצירת דעת קהל נגד. למעשה האיסור היחיד שהוא הגיוני הוא להגביל נישואים לבגירים. |
|
||||
|
||||
אני אחזור על השאלה תחת הפרמטרים שלך: האם לדעתך צריכה להיות הסברה נרחבת ויצירת דעת קהל נגד קיום יחסי מין של אדם בעל פגם גנטי? |
|
||||
|
||||
לא בשפה ובניסוח שלך. צריך לדבר על הדברים. אינני חושב שאפשר יהיה למנוע בזמן הנוכחי נישואי קרובים במגזר הערבי. אולי בדור הבא החינוך יעשה את שלו. בודאי שאין לכפות את זה על פי חוק כשהדברים נעשים בין אנשים מבוגרים. |
|
||||
|
||||
חשבתי שזו השפה והניסוח שלך (''הסברה נרחבת ויצירת דעת קהל נגד''). גם לא ברור לי מה קשורים נישואי הקרובים הערבים. אני מדבר כרגע על אנשים עם מחלות תורשתיות וכדומה, לא על נישואין בין קרובי משפחה. |
|
||||
|
||||
*איזה* מחלות תורשתיות? סוכרת, יתר לחץ דם וקוצר ראייה, למשל, שלושתם מופיעים בעשרות אחוזים מן האוכלוסיה (מכל האוכלוסיות הרשומות והנצפות), ובשלשתם ידוע רכיב גנטי דומיננטי (+ השפעת אורח חיים, תנאים סביבתיים וכו'). לו היו אוסרים על יחסי מין בין נושאי השלושה, לא היו נשארים אנשים המותרים בקיום יחסי מין. לכן דברי איציק על נישואין בין קרובי משפחה היו מאוד לעניין. נישואין כאלה מביאים למומים קשים וחמורים, ובהקשר זה אולי ניתן היה (לולא היינו דמוקרטיה) לדבר על איסורים כאלה או אחרים. גם ההמלצות שלו (יצירת דעת קהל, חינוך וכיו"ב, ולפי הלינק - גם ייעוץ גנטי) הן נכונות. |
|
||||
|
||||
בבקשה. רק מחלות ופגמים גנטיים חמורים לפחות כמו נישואין בין קרובי משפחה (איך מודדים? לא יודע - אתה זה שאומר שהפגמים של נישואין בין קרובי משפחה הם חמורים). |
|
||||
|
||||
במשפחה המורחבת שלי יש דוד ואחייניתו שהתחתנו וגם הביאו מספר ילדים לעולם. זה קרה כמובן רק לאחר שעברו סדרת בדיקות גנטיות. |
|
||||
|
||||
אצל ערבים נהוגים נישואים בין קרובי מישפחה-לא אב וביתו אלא בני דודים- ויש שם מחלות קשות שנובעות מכך. זו הסיבה שהזכרתי ערבים. |
|
||||
|
||||
צריכה להיות הסברה נרחבת בעניין אמצעי מניעה ובמקרים מסויימים (רבים) צריך להיות סיפוק אמצעי מניעה חינם. |
|
||||
|
||||
תגובה 381610. כל גרירה, כולל גרירה הנובעת מתאוות פלפול בלתי נשלטת, כולל גרירה מרחיקת לכת מאוד-מאוד, בלתי סבירה, בלתי הגיונית, דמיונית, אסוציאטיבית, מושפעת סם, מושפעת תרופות פסיכיאטריות, מושפעת תרופות אחרות ו/או בעלת כל רקע אחר/אופי אחר מן הנאמר באופן ישיר בתגובה 381610 - היא על אחריות הגורר בלבד ולא על אחריות המגיב. |
|
||||
|
||||
תדבר על "תאוות פלפול בלתי נשלטת" עד מחר, אבל כך אתה רק מתחמק מהנקודה, לדעתי. הנקודה: אתה טוען כי "הכפייה האוסרת נישואין העלולים להביא לדגנרציה גנטית היא מוצדקת ומנומקת". כלומר, אתה מצדיק כפייה. מהי כפייה? מניעה של דבר A כדי למנוע דבר B. במקרה שלך: דבר A הוא נישואין בין קרובי משפחה (ליתר דיוק, בניסוח שלך: "נישואין העלולים להביא לדגנרציה גנטית", מה שזה לא יהיה). דבר B הוא "דגנרציה גנטית". גם זה לא כל כך ברור לי, אבל אני מניח שזו קבוצה שמכילה גם את המחלות הגנטיות. עכשיו מגיע הזינוק הלוגי הכביר שלי: אני מניח שאם אתה מוכן לעשות A כדי למנוע B, אז בפרט תהיה מוכן לעשות X כדי למנוע Y, אם X פחות גרוע מ-A, ואילו Y יותר גרוע מ-B. במקרה שלנו, X הוא עיקור של בעלי מחלות גנטיות (שים לב: הכוונה להליך שימנע מהם להוליד ילדים אבל לא ימנע מהם הנאה מיחסי מין), ואילו Y הוא העברת מחלות גנטיות. למה X פחות גרוע מ-A? כי אם במקרה הראשון אוסרים על: א) חיים משותפים בהכרת המדינה, ב) קיום יחסי מין וג) הולדת ילדים משותפים, הרי שבמקרה השני רק מונעים הולדת ילדים משותפים. אם העובדה ש-X הוא הליך "פולשני" לעומת A, הרי שאפשר להימנע מלבצע אותו באופן כללי, אבל להתנות נישואין של בעל מחלה גנטית בכך שיעבור את הניתוח. אם ה"פולשניות" שבעניין עדיין מפריעה לך, אני מוכן להתפשר ולוותר לחלוטין על העיקור. פשוט נאסור על אנשים בעלי מחלות גנטיות להתחתן. מה דעתך על המקרה הזה? למה Y יותר גרוע מ-B? כמו שאמרתי, כי אני מניח שהעברת מחלות גנטיות היא תת קבוצה של "דגנרציה גנטית". עכשיו, אתה מוזמן להצביע על הנקודה שבה אני מאבד אותך, או סתם להמשיך לדבר על תאוות פלפול, אבל האמת היא שאני מנסה בכוח להבין למה המקרה שלך נכון וצודק ואילו המקרה שלי לא, ואני לא מצליח, ואני מבין מזה שגם המקרה שלך לא נכון וצודק. יותר משאני רוצה להתפלפל, אני רוצה להבין למה אני טועה. |
|
||||
|
||||
רק הערה קטנה: זה אולי מפתיע, אבל אנשים מסוגלים להביא ילדים לעולם גם בלי נישואים. |
|
||||
|
||||
מה אתה אומר?! הדיון הוא על איסור הנישואין. מה שכן, אם איני טועה יש חוקים נגד גילוי עריות גם שלא במסגרת נישואין. |
|
||||
|
||||
תודה שהופתעת.:) לא נראה לי שיש חוקים נגד גילוי עריות, למעט במקרה של קטינים או מעשים שלא בהסכמה. |
|
||||
|
||||
הנה שאלה מעניינת. יש מישהו שמבין במשפטים (אתה?) שיכול להבהיר את העניין? ויקיפדיה העברית מאכזבת. |
|
||||
|
||||
העלמה עפרונית? שומעת? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |