|
סיפור א': צבא אוקראינה מבצע אימונים הכוללים ירי נ"מ. לצורך זה, נמסרות לבקרות התנועה האווירית הרלוונטיות נקודות-ציון במרחב ובזמן המגדירות את המרחב האווירי שצריך להיות פנוי מתנועה אזרחית, ומתי. למרות זאת, נכנס המטוס הסיבירי לשולי טווח-הפגיעה של הנ"מ המתרגל, מאחת מהסיבות הבאות: 1. טעות של הצבא האוקראיני בקביעת שולי-הבטחון במרחב או בזמן. 2. כשל בהעברת הנ"צ הנ"ל במלואן לכל הבקרות האזרחיות הרלוונטיות. 3. כשל בקליטה, הבנה או הטמעה של הנ"ל ע"י הבקרות האזרחיות. 4,5. כשל בהעברה או בקליטה והטמעה של המידע ע"י הטייס ו/או כשל של הבקרות האזרחיות ביישום ההוראה (הרבה נק' על המכ"ם. הבקרה מסווגת את כולן ככלים צבאיים הקשורים לתרגיל. הנקודה ה"אזרחית" הנכנסת אינה מסווגת כ"חריג" ולא נוצר איתה קשר). בכל מקרה, המטוס הסיבירי נכנס כאמור לשולי טווח-הפגיעה של הנ"מ המתרגל. הכחות עצמם אינם ערים לחדירה (סיבה אפשרית: 1 לעיל). הנ"מ מתביית על מטרה, הקומבינציה הרגילה של אוטומט ושיקול-דעת אנושי מחליטה על שיגור (הכח דרוך, "מקדמי הבטחון" שנועדו למנוע תאונות ברגיעה אינם בראש-מעייניו של הכח בתרגיל זה, היות שהם אינם נכללים במסגרת הנושאים המתורגלים. מאותה סיבה, אף אצבע לא מתקרבת בכלל לכפתור ההשמדה העצמית של הטיל, גם לאחר ששוגר). ללא מגע יד-אדם נוסף, הטיל פוגע במטוס הנוסעים (שיתכן שלא היה מטרתו המקורית. אפשר שהיתה כאן הזדמנות לכח להבחין בטעות ולהשמיד את הטיל, אך כאמור - האפשרות הזו לא עוברת להם בראש).
סיפור ב': גורם כלשהו מעוניין בחיסולו של אחד האנשים שנמצאו (או שהיו אמורים להמצא) על המטוס. הוא רוכש את המודיעין בנושאים הבאים: 1. תנועותיה של המטרה (פרטי טיסותיה ומסלוליהן המדויק) 2. תכניות-האימונים של כחות הכוללים נ"מ ברחבי העולם מצליב ביניהם ומגלה את ההזדמנות. הוא רוכש את הקשרים הדרושים במעלה ובמורד שרשרת-הפיקוד של הצבא האוקראיני, נותן את ההוראה, ודואג לטיוח.
ואם אני מבין אותך נכון ("אין לי כמעט ספק"), סיפור ב' נראה לך הרבה יותר מתקבל על הדעת (נדרשת הצטלבות של 2 פרטים שמניתי, וישנם עוד, נדרשים משאבים רבים, ולמיטב ידיעתי איש מהנספים לא היה מסתובב בארץ עם אבטחה כזו שיש לראש-ממשלה או לגנגסטר מקומי. רוצה לומר: אפשר לקנות את מותם בהרבה פחות) מסיפור א' (נדרש כשל יחיד מתוך רשימה של 4 שמניתי, וישנם עוד). אולי תנסה להסביר לי מדוע?
נ.ב. "צבא ברית המועצות"?!
|
|